Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Km afgift på lastbiler

Af Supporter RoadRunnah | 01-06-2023 13:01 | 2109 visninger | 52 svar, hop til seneste
Så er det vedtaget, at der kommer km afgift på lastbiler, fra januar 2025. Hvad skal vi forvente? Højere priser, og dobbelt så mange varevogne på vejene? Scania har lanceret en ny el lastbil serie, med en rækkevidde op til 350 km per opladning. https://thedriven.io[...] Volvo melder om 345 km rækkevidde på deres modeller. Spændende tid vi går i møde.
--
Sidst redigeret 01-06-2023 13:02
#1
Comicsdk
Super Nørd
01-06-2023 13:12

Rapporter til Admin
Spændende er vel så meget sagt. Benspænd(ende), ville jeg kalde det. Man går ud med bål og brand(skat) og gennemtvinger en forandring i samfundet, samfundet ikke er klar til. Jeg lyder indebrændt, men nu må det snart være nok med hensigtserklæringer og symbolpolitik ført ud i realitet der ikke er realitet. Det var federe da symboler og hensigter var ren valgflæsk i den sammenhæng. Vi bliver talt ned til, mere end nogensinde før, men måske er vi også dummere i dag end vi var i går.
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
--
Sidst redigeret 01-06-2023 13:14
#2
Enoxe
Elitebruger
01-06-2023 13:23

Rapporter til Admin
Ja det her er potentielt det mest eklatante forsøg på at få en grøn omstilling skubbet i gang jeg nogensinde har set. Det giver jo absolut ingen mening, og personligt har jeg ingen tilknytning til noget der ligner lastbiler, andet end at de formodentligt leverer vare til de supermarkeder jeg frekventerer.... Kom nu ind i kampen på Christiansborg, hvis i mangler penge i kassen, så skal i sku ikke dække jer ind under grøn omstilling, når det ikke har en fløjtende fis at gøre med det. Lastbiler er på ingen måde fremtiden inden for eldreven kørertøjer som det ser ud pt. det har ingen gang på jorden at et så tung, og vindfølsomt køretøj, skal trækkes af et drivmiddel der ulig noget andet, er enormt påvirket af vægt og vind. Vi har brint, som ja ikke er 100% der hvor det skal være endnu, men bevares det giver mening at lave brint lastbiler, og det giver mening på sigt at lovgive om at lastbiler ikke skal drives af diesel og benzin, men vi er ikke i nærheden af det punkt endnu. Jeg har ikke kigget på CO2 regnskabet for en ellastbil, men mit umiddelbare gæt ville være at breakeven i forhold til normale drivmidler som benzin og diesel ligger et sted på de 5-8 år, så hvem er det lige dette skal gøre godt for? jeg kan ikke engang se det giver regeringen nogen former for plusser, andet end i statskassen.
--
#3
Zapster
Supporter Aspirant
01-06-2023 13:31

Rapporter til Admin
Politikere er dybest set nogle idioter der aldrig har haft et rigtig arbejde og ikke ved hvordan samfundet hænger sammen, udover bruge vores alles penge, de kan sådan set rende mig og derfor jeg laver alle de jyske dollars jeg kan nu om dage, absolut minimum bliver indrapporteret til staten. Nå ja og det der med at tvinge el lastbiler igennem som de mener kan kører over 300km på en opladning, det kan de så ikke, de kan kører mellem 65-70% af det opgivende om sommeren , under ideelle vægtforhold, men en 40 tons lastbil ? , tro på det ! Og om vinteren ? , så skal de være glad for hvis de kommer over 50% af opgivet rækkevidde, og ikke nok med det, vi har 1 sted i HELE Danmark hvor el lastbiler kan lade, 1 !!! Politikere er sådan set så dybt provokerende at havde det været USA havde de været blevet slæbt ud på gaden og skudt, og jeg ville ikke have ondt af dem. Nå ja og så har vi de her gyldne udtalelser. https://www.instagram.com[...] https://www.instagram.com[...] https://www.instagram.com[...]
--
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum
--
Sidst redigeret 01-06-2023 13:35
#4
mr.hein
Nørd Aspirant
01-06-2023 13:35

Rapporter til Admin
mon ikke de i fælleskab jubler nu, og tænker f'** vi bliver selv ramt af højere priser privat? f*** it, vi giver squ os selv løn forhøjelse DET har vi fortjent... For alt vores arbejde og slid, nu har vi fortjent en god lang sommer ferie
--
----------------------------------- Status på B/W-listen: +2/-0 -----------------------------------
#5
waskustobaskus
Maxi Nørd
01-06-2023 13:54

Rapporter til Admin
Hvor fanden skal alle de el lastbiler holde og lade op? Vil man lave store lastbil opladnings pladser inde i stor byerne? Det går i forvejen alt for langsomt med at få rullet ladestandere op.
--
#6
Martin.v.r
Guru
01-06-2023 13:58

Rapporter til Admin
Der bliver brug for cykel by igen ;D
--
asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@4900MHZ cl18 1000W ROG STRIX ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#7
csbc
Semi Nørd
01-06-2023 14:08

Rapporter til Admin
Dette er endnu et eksempel på tvetydig politik. CO2 afgiften bygger på "forureneren betaler-princippet" (polluter pays principle). Dvs. at de lastbiler som udleder mest CO2 betaler mest (https://avisendanmark.dk[...] ). Hvordan kan det være, at der er findes andre industrier, hvor dette princip ikke gælder (cementfabrikker f.eks. Aalborg Portland). De får tværtimod en CO2 rabat (https://www.dr.dk[...] ). Et andet eksempel er udspillet til CO2 afgift på indenrigsflyvninger (https://www.denoffentlige.dk[...] ). Her skal passageren (ikke flyselskabet, som er forureneren) betale for CO2 udledningen. I øvrigt udgør udledningen for indenrigsflyvninger en brøkdel af den samlede udledning (0,28%). Derudover er det komisk, at kun indenrigsflyvninger betragtes, når udenrigsflyvninger udgør en væsentlig større CO2 udledning.
--
Sidst redigeret 01-06-2023 14:09
#8
Askebaske
Maxibruger
01-06-2023 14:11

Rapporter til Admin
Udgifterne sendes videre til forbrugerne. Vognmændene får sværere ved at konkurrere mod de der anvender udenlandske underbetalte chauffører.
--
#9
Jubiano
Ny på siden
01-06-2023 14:12

Rapporter til Admin
Nu hvor “hockeystaven” er ved at ramme, så skal der køres det ene vanvittige tiltag igennem efter det andet. Hvem får regningen? Selvfølgelig os forbruger. “Lige om lidt kommer der el lastbiler” jep jep.
--
#10
csbc
Semi Nørd
01-06-2023 14:13

Rapporter til Admin
#8 Mig bekendt bliver udenlandske vognmænd også ramt af afgiften.
--
#11
MIchaelW
Elitebruger
01-06-2023 14:14

Rapporter til Admin
Det ser ud til politikerne er igang med at gentænke godstransporten m.h.t. lastbiler: Lovændring skal give plads til ekstra lange lastbiler https://via.ritzau.dk[...] Lange dieseldrevne lastbiler til de lange stræk og el-lastbiler til de korte stræk. Godt tænkt!
--
#12
Martin.v.r
Guru
01-06-2023 14:21

Rapporter til Admin
#10 ja,der må blive en bod ved grænsen ,med vi skal jo også betale for at køre på tyske vejnet
--
asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@4900MHZ cl18 1000W ROG STRIX ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#13
Mazies
Supporter
01-06-2023 14:25

Rapporter til Admin
#8 Den direkte omkostning vil blive det samme... Men alle disse regler som vognmændene bliver pålagt, kræver administration, og denne administration er dyrere i DK end i udlandet. #11 Desværre så er branchen slet ikke klar til at udnytte dette. Selve distributionen til slutmodtager foregår allerede idag på en stor del gods, men vores infrastruktur, lastbilproduktion og vognmænd er ikke klar til denne ændring. Der kommer til at gå flere år før man er i nærheden af dette kan være en realitet. I mellemtiden er der kun forbrugeren til at betale regningen, vognmanden sender den videre til speditør/kunde og de sender den så igen videre.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#14
MiNo
Semibruger
01-06-2023 14:26

Rapporter til Admin
Hvis så afgiften 100% blev brugt som et tilskud til de grønneste lastbiler ... Ja så ville det være omkostningsneutralt for branchen samlet set, og man ville tilskynde omstilling til 'grøn'. Men som oftest er det løgn på løgn når staten indføre 'regulerende afgifter'. Det er bare mere skat. I øvrigt ligner det en absurd dyr måde at spare lidt CO2 på.
--
[email protected] Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|Asus TUF 3080ti|32GB DDR4|Samsung Pro 512GB NVME|CORSAIR AX 850W|Fractal Design R5|Asus PG279Q
#15
Mazies
Supporter
01-06-2023 14:31

Rapporter til Admin
#14 Det bliver ikke anderledes end maut i Tyskland. Den blev indført for at kunne udbygge og forbedre banenettet, for at fjerne godstransport fra vejene, men kun en lille brøkdel af mauten er gået til det. Selvom det er lidt kliche at kalde ting for en skjult skat, så er det vel nok den nemmeste måde at beskrive hvad jeg forventer det bliver. Det flytter flere penge fra borgerne til staten, at det så er pakket ind i en grøn indpakning giver jeg ikke så meget for. Selvom jeg mener man skal finde måder at gøre transport mere bæredygtigt, så er det her et skridt branchen ikke er klar til.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
--
Sidst redigeret 01-06-2023 14:31
#16
MIchaelW
Elitebruger
01-06-2023 14:36

Rapporter til Admin
#13 Måske ikke klar endnu. Men de forskellige parter ved, hvad vej vinden blæser fremadrettet og hvor investeringerne skal placeres. Politikerne er allerede igang med vejnettet: https://www.vejdirektoratet.dk[...] :)
--
#17
Mazies
Supporter
01-06-2023 14:45

Rapporter til Admin
#16 Og det er skam fint, at pålægge vognmanden, som pålægger speditøren, som pålægger kunden, som pålægger forbrugeren en omkostning. Som kun kan undgåes ved at vælge en løsning som måske kan lade sig gøre om 4-5-6 år. Jeg havde nok gjort løsningen mulig før jeg pålagde nogen omkostningen. Trust me, "grønt" og "bæredygtigt" er et emne man hører meget om i transportbranchen, men lige netop løsningerne som gør man kan undgå vejafgift, er branchen ikke klar til. Og der er som sagt kun forbrugerne til at betale regningen.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#18
Comicsdk
Super Nørd
01-06-2023 14:53

Rapporter til Admin
De (regeringen) burde være glade for at kartofler og ikke AR-15'ere er the sh*t i Dannevang.
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
#19
MIchaelW
Elitebruger
01-06-2023 14:57

Rapporter til Admin
#17 Som med alt andet, vil der være en overgangsperiode, hvor alt ikke er som det var. Men sådan er det nu engang med udvikling. Iøvrigt er det rigtig fint at se, km-afgiften fra ´25 i første omgang gælder lastbiler fra 12 tons og opefter. Og fra ´27 er gælder km-afgiften også for lastbiler ned til 3,5 tons. Flot at de på den måde differentierer og forhåbentlig får de lange lastbiler igang hurtigst muligt. Og når afgiften på de små lastbiler kommer i ´27, har duviklingen indenfor el-lastbiler forhåbentlig taget til. Nu ved lastbil-producenterne ihvertfald, hvad de skal sigte efter. Flot :)
--
#20
Mazies
Supporter
01-06-2023 15:06

Rapporter til Admin
#19 Så du vil gerne betale regningen for at tvinge producenterne til at skifte til el (Hvilket du ikke engang ved med sikkerhed bliver realiteten, der er stor forskel på godstransport og privatbiler). Og du kan ikke engang vide dig sikker på de penge du betaler, går til grøn udvikling på området. Det har jeg så personligt ikke lyst til at betale, men der er vi jo så forskellige. Specielt fordi jeg ved hvor mange regler der er kommet fra EU under samme dække, som blot har medført ekstra omkostninger for slutbruger, og som ingen effekt har.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
--
Sidst redigeret 01-06-2023 15:10
#21
ToFFo
Guru
01-06-2023 15:11

Rapporter til Admin
Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt og til grin... Men det overrasker mig ikke at regeringen præsenterer endnu et fuldstændig retarderet ikke-gennemtænkt forslag, som de bare vedtager fordi de kan. Hykleriske lorte regering. De siger vi skal køre grønt, men de gør grønne biler dyrere. Vi skal købe flere ting og stimulere økonomien, men de gør alting dyrere og dyrere. Alt imens man bare kigger på mens de hæver deres fede checks og udbetaler vanvidspensioner til sig selv, klapper hinanden på skulderen og slipper konsekvensfrit fra kriminalitet.
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
#22
Bender82
Monster Supporter
01-06-2023 15:11

Rapporter til Admin
De rækkevidder de oplyser passer ikke til den virkelige verden, 230 km max med fuld læs og vinter endnu mindre... Og den eneste måde at komme uden om 1,30 kr pr km, er kun ved at købe en brint lastbil eller ellastbil, de kan ikke slippe for den afgift ved at køre på "power to X" Der kun en ting at sige, det endnu bare dum skat for vi skal betale for...
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
#23
Bender82
Monster Supporter
01-06-2023 15:16

Rapporter til Admin
Der ikke nok brint tankstationer til lastbilerne
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
#24
MIchaelW
Elitebruger
01-06-2023 15:18

Rapporter til Admin
#20 Ja, jeg vil gerne betale ekstra for en miljøvenlig transport. Jeg vil MEGET gerne slippe for diesel-lastbiler i byerne. Og helt generelt finder jeg specialiseringen af godstransport ud på Diesel- og el-lastbiler ret interessant. Diesel til de lange stræk og el på de korte og hvis der så kan installeres nogle saftige ladestandere f.eks. ved de forskellige transportcentre...Og måske lastbilproducenterne kan mindske ladetiden. Så...på forhånd tak! :)
--
#25
Zapster
Supporter Aspirant
01-06-2023 15:28

Rapporter til Admin
#24 - Du har stadigvæk ikke fattet det. Fabrikken der producere de her lastbiler bruger 2 megawatt, skal du have et transport center som der ligger i syvsten f.x syd for Frederikshavn hvor der holder mange lastbiler natten over, hvis de skal lade der, så ville Frederikshavn og omegn ligge mørkt , et ladepunkt til at lade 20-30 lastbiler ville kræve 5-6 megawatt, der er ingen steder i landet der kan levere så meget strøm til at lade de her lastbiler. Det bliver aldrig en realitet i vores levetid. Idiotiske klima fanatikere og el billister, det er til at brække sig over at de tror de gør noget som helst godt for klimaet.
--
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum
#26
MIchaelW
Elitebruger
01-06-2023 15:34

Rapporter til Admin
#25 Og engang kørte en bil 2 km/l. Du beskriver problemer, der eksistere idag og som skal løses. Sagen er: Transportbranchen står med underbukserne nede om anklerne, kastet ind over dieseltanken og bliver bollet hårdt og brutalt i r**** af en bande arabere, der stønner "OPEC!!!" når de sprøjter deres sorte møg ud over det hele. Hvem vil ikke gerne være fri for dét?! Heh..
--
#27
Comicsdk
Super Nørd
01-06-2023 15:37

Rapporter til Admin
Det nytter vel ikke så meget at skælde ud på hinanden, hvor lækkert det end kan være. Sagen er at vi påtvinger transportområdet massive driftsomkostningsstigninger før der ligger et reelt alternativ til dieselbilerne klart. (det minder lidt om snakken andetsteds, hvor folk med lommerne fulde af guld tænker at de er frontløbere på grøn transport, fordi de har råd til biler til hele og halve millioner kroner og private ladestandere)
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
--
Sidst redigeret 01-06-2023 15:39
#28
Jubiano
Ny på siden
01-06-2023 15:38

Rapporter til Admin
#26 Infrastrukturen eller teknikken bliver hverken løst i dag eller 2025. Du lever i en fantasi verden.
--
#29
RaGe_22
Nørd
01-06-2023 15:41

Rapporter til Admin
Vi bør fratage utopiske klima aktivister muligheden for at have politisk indflydelse.
--
Better to reign in Hell, than serve in Heaven
#30
MIchaelW
Elitebruger
01-06-2023 15:42

Rapporter til Admin
#28 Ingen har lovet at infrastrukturen eller teknikken bliver hverken løst i dag eller 2025. Så ingen har vist noget i klemme på den konto. Fint du nævner det. :)
--
#31
Comicsdk
Super Nørd
01-06-2023 15:44

Rapporter til Admin
29 Jeg forudså den der. Nu skal vi fratage fortalere for grøn omstilling en platform. Det skal nok hjælpe :D
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
#32
Mazies
Supporter
01-06-2023 15:44

Rapporter til Admin
#24 Du betaler ikke for et alternativ. Du betaler i forsøget på at tvinge branchen til at finde alternativet, og de penge du betaler går ikke engang til at udvikle det alternativ. Og som flere pointerer i mellemtiden, så er vi meget langt fra et alternativ. Det var bedre at fokusere på de ting som rent faktisk kan ændres.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#33
MIchaelW
Elitebruger
01-06-2023 15:48

Rapporter til Admin
#32 Politikerne er ihvertfald igang, som jeg har givet flere eksempler på. Og med den politiske vilje udmøntet i reel politik, kan branchen gå igang med at investere. Dejligt :)
--
#34
Mazies
Supporter
01-06-2023 15:51

Rapporter til Admin
#33 Ja, de må investere i enhjørninger til at trække deres hestevogne som kan laste 100 tons. Det er omtrænt lige så realistisk som de nuværende alternativer. Branchen kommer til at sende regningen videre for dette, og så investere i mere realistiske grønne tiltag.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#35
Comicsdk
Super Nørd
01-06-2023 15:53

Rapporter til Admin
33 Lad mig gætte.. Du er ikke vognmand? Hvis du henter dine ting selv de næste fjorten dage, vil jeg erklære dig som vinder af "debatten" (du må ikke snyde - vil du have en t-shirt produceret i Indonesien, henter du den selv)
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
--
Sidst redigeret 01-06-2023 15:53
#36
jst
Monsterbruger
01-06-2023 15:57

Rapporter til Admin
Det er et slag der kommer til at koste arbejdspladser. Regningen sendes videre til forbrugerene. Varer bliver dyrere, og vores købekraft falder. Alt dette er en opskrift på højere arbejdsløshed. Hvad vil en øget produktion hjælpe hvis det koster kassen at få fragtet rundt? Fint at man vil have fokus på grin omstilling, men til grin at tro vi er klar i 2025. Ingen EL Lastbiler vil i 2025 kunne køre med tungt gods fra Øst DK til Vest DK i 1 ryk. Vi har ikke set enden på dette, og de fleste er slet ikke klar over hvor hårdt det kommer til at ramme os, incl. politikerne. Det er en populistisk her og nu løsning.
--
https://valid.x86.fr[...]
#37
MIchaelW
Elitebruger
01-06-2023 15:58

Rapporter til Admin
#35 Jeg vidste ikke, der var krav om at man skulle være vognmand, for at deltage i debatten. Er du vognmand? Er politikerne vognmænd? Nej, jeg rejser ikke til fjerne lande efter kaffe, bananer og alt muligt andet. Det gør jeg bestemt ikke.
--
#38
jbred
Giga Supporter
01-06-2023 16:01

Rapporter til Admin
Danmark er bygget af afgifter og skatter. Så ligemeget hvad så bliver det aldrig billigere, folk blever federe, mere syge og skal holdes i live ekstra mange år. Lad rygere betale 150 for en pakke, og sæt 150% afgifter på fedt og sukker og deres produkter, fjern momsen på grøntsager og frugt. Så kan de fede usunde betale, samt et godt skulderklap til dem der lever sundt.
--
#39
Comicsdk
Super Nørd
01-06-2023 16:02

Rapporter til Admin
37 Nej, jeg tænkte du kunne se joken åbenlyst. Jeg står med åbne arme for debat; det er røvsygt med enighed - så flytter man jo ikke en dyt. Vi roder bare med et felt samtlige danskere er berørt af på alle måder. Transportbranchen.
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
#40
Comicsdk
Super Nørd
01-06-2023 16:04

Rapporter til Admin
38 Problemet med det "argument" er jo at du ikke lever et risikofrit liv. Vil du beskatte alt du ikke mener er godt for dig som individ, må du være forberedt på at vi er et par stykker der temmelig sikkert vil bede dig betale dit eget hospitalsophold den dag du krydser gaden uden at se dig ordentligt for.
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
#41
MIchaelW
Elitebruger
01-06-2023 16:09

Rapporter til Admin
#39 Jeg glæder mig over, at politikerne har flyttet debatten fra om til hvordan vi får implementeret el-køretøjer indenfor godstransport. Godt de tager teten og går forrest. Og så glæder jeg mig - uendeligt - meget over, at der nok er en del arabere i OPEC, der bliver liiiiidt tyk bag ørerne i fremtiden. Heh :)
--
#42
Comicsdk
Super Nørd
01-06-2023 16:15

Rapporter til Admin
41 I concur. (på sidste del i hvert fald) Det er et punkt hvor jeg vil fryde mig grænsende til noget nogen måske ville kalde sygeligt. Men det er vel også der en stor del af problemet ligger i forhold til modstanden ifht. et grønnere liv på planeten.
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
--
Sidst redigeret 01-06-2023 16:16
#43
Jinxx-KBH
Supporter Aspirant
01-06-2023 20:51

Rapporter til Admin
Jeg elsker den der:" Op til 350 km på en opladning" der højst tænkeligt er 350km i en vindtunnel på dæk der kun lige akkurat er brede nok til at kunne holde vægten af en "tom" lastbil. Vi snakker lastbiler der med 10 ton på ladet, har en effektiv rækkevidde på måske 200 km, hvis hoveddelen er på motorvej. Nej, jeg har ikke en doktorgrad i elkøretøjer. Men jeg har trods alt været chauffør i 17 år, og sidenhen haft 4 yderligere år i andre jobs der inkluderer kørsel i både benzin, diesel og elbiler (varevogne). Ligesom så meget andet regeringen tvinger ned over befolkningen, kommer dette også til at floppe.
--
#44
ToFFo
Guru
01-06-2023 20:56

Rapporter til Admin
#43 - Det kommer til at floppe for vildt, men ikke desto mindre kommer det til at være en realitet. De forslag de er kommet med indtil videre, virker ikke ret gennemtænkte. Op med afgifter! Væk med helligdage! Utroligt man kan skide så meget på ens vælgere og stadig få deres stemmer :D
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
#45
Comicsdk
Super Nørd
01-06-2023 20:59

Rapporter til Admin
43 Har du tjek på hvor længe et køretøj, eksempelvis en trækker skulle stå stille for at lade? (jeg mener, da jeg tømte og fyldte biler på havnen i Aarhus, gad vi sgu ikke vente på de biler der kom sent, samtidig er der deadlines på færger og what not) I øvrigt er ti ton jo hurtigt for lidt. Hah.. nu kan jeg godt få det til at stikke helt af.. Når turen med el kommer til fragtskibe gi'r jeg en omgang på bænken, der kommer vi alligevel til at sidde længe...
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
--
Sidst redigeret 01-06-2023 21:01
#46
Yoda626
Elite Supporter
01-06-2023 21:11

Rapporter til Admin
Måske skulle man vente til krigen i Ukraine er afsluttet. + Der burde også snart komme noget som er bedre end Lithium batterier..
--
#47
Jubiano
Ny på siden
01-06-2023 21:22

Rapporter til Admin
#41 Handler det virkelig om den grønne omstilling eller handler det om araberne som du åbenbart ikke kan lide? Jeg er oprigtigt i tvivl. Skræmmende er det dog, at du tror politikerne har løsning på problemet. Du skriver du gerne vil betale mere for grøn kørsel. Betaler du også tabte arbejdspladser og manglende købekraft?
--
#48
MIchaelW
Elitebruger
01-06-2023 21:49

Rapporter til Admin
#47 Jeg er træt af at vi er afhængige....afhængige af dubiøse olie-lande som f.eks. Saudi Arabien. Og jeg mener at Politikerne - ikke har alle løsninger - men kan sætte rammerne for at branchen selv kan finde løsningerne. Og det sjove med afgifter er jo at de virker som adfærdsregulerende instrument...hvis branchen ikke skifter adfærd, bliver det dyrt. Jeg tror ikke problemet er stigende arbejdsløshed hos chaufførerne: https://scm.dk[...] https://itd.dk[...] https://www.altinget.dk[...] Imens...på den anden side af Esplanaden, slår Mærsk Danmarks-rekord i overskud: "Mærsk med rekordoverskud i 2022: Tjente over 200 milliarder Mærsk fik i 2022 et overskud på over 200 milliarder kroner. Det er ikke set før fra et dansk selskab." https://www.berlingske.dk[...]
--
#49
Comicsdk
Super Nørd
01-06-2023 22:03

Rapporter til Admin
Nu skal man jo heller ikke kritisere Mærsk for at tjene penge. De betaler op til flere promille i selskabsskat. Sweet deal, som man siger hvis man er helt blæst.
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
#50
htc3103
Supporter
01-06-2023 22:12

Rapporter til Admin
Det er bare et led i deres plan om at plyndre befokningen. de er jo ligeglade derinde på borgen, fordi de kan bare selv hæve deres løn så det passer.. samfundet er desværre i forfald. det er utroligt hvad folk finder sig i uden at gå på gaden.
--
ASROCKZ790 - I7 13700K - 32GB FURY/6000MHZ - MSI RTX 4080 - CORSAIRHX1200 - 2x2TB NVME - SAMSUNG UW 34" CF791 - ARCTICFREEZER280 - LIAN LI LANPRO 2
#51
Comicsdk
Super Nørd
01-06-2023 22:33

Rapporter til Admin
50 Det er jo ligegyldigt om folk går på gaden eller ej. Den danske lønmodtager er blevet plyndret gennem dekader. Hvorfor skulle jeg som politiker sætte skatter og afgifter ned for dig eller din lokale vognmand, hvis jeg samtidig risikerer at eksempelvis Mærsk rent praktisk flytter sin milliard-forretning til udlandet ved udsigten til at skulle trække en fair del af læsset? Eller erstatter sine danske besætninger med filippinere? Det' gas! Det ville de aldrig gøre.
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
#52
Yoda626
Elite Supporter
02-06-2023 00:12

Rapporter til Admin
Det er mere den anden vej rundt, araberne holder mere den amerikanske dollars kunstigt i live, såkaldte "petrodollar". De sælger olien i dollars, men skal investerer en stor del pengene tilbage til amerikanerne, så det er en win win situation og en klar fordel for den amerikanske økonomi. Dette er også med til at stabiliserer den amerikanske dollars, så tag det roligt med hvem du tror fjenden er. Vestens fremtidige fjende bliver nok Kina og så muligvis Rusland. Propagandaen skal nok starte på et tidspunkt, og så kan man ikke længere tale om emnet, da mange bliver let hjernevasket. Godnat.
--

Opret svar til indlægget: Km afgift på lastbiler

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE