Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort

MSI GEFORCE RTX 3080 GAMING X TRIO

Af Elitebruger elalso | 12-04-2021 13:25 | 2412 visninger | 29 svar, hop til seneste
Hej med jer, Jeg overvejer at købe det her 3080, fordi det har fået fine anmeldelser og forholdsvis kort ventetid. Er det et okay kort, eller er det bedre at vente på et ASUS?
--
Mvh. elalso
#1
Azakiel
Skribent
12-04-2021 13:26

Rapporter til Admin
Nok bedre at tage et Gaming Z, der går rygter om at Gaming X er udgået af produktion.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#2
BoreBissen
Junior Nørd
12-04-2021 13:27

Rapporter til Admin
Mener også at Gaming X kun har single BIOS, men det er selvfølgelig ikke et issue hos nogen.
--
Se specs. i profil. https://hardwareonline.dk[...]
#3
Cjaay
Mega Supporter
12-04-2021 13:28

Rapporter til Admin
Hvis vi snakker nyt, så køb det første du får mulighed for, man kan ikke rigtig tillade sig at være kredsen ;)
--
#4
elalso
Elitebruger
12-04-2021 14:03

Rapporter til Admin
#2 dén forstår jeg ikke?
--
Mvh. elalso
#5
BoreBissen
Junior Nørd
12-04-2021 14:05

Rapporter til Admin
#6
ToFFo
Guru
12-04-2021 14:08

Rapporter til Admin
#4 - Forestil dig du opdaterer grafikkortets BIOS og det går galt. Så kan du skifte over til BIOS 2 og bruge kortet som normalt, mens du får løst det problem. Man kan ikke sådan lige nulstille BIOS på et grafikkort. Det har også andre fordele, hvis man ønsker at lege med overclocking/undervolting mv.. Men den feature er vist mest tiltænkt entusiaster :)
--
- Indsæt signatur -
#7
elalso
Elitebruger
12-04-2021 14:29

Rapporter til Admin
#6 jeg kommer ikke til at arbejde med OC :)
--
Mvh. elalso
#8
DH-
Nørd Aspirant
12-04-2021 14:31

Rapporter til Admin
Jeg er fint tilfreds med mit Gaming X kort i hvert fald. Hvis du får mulighed for at købe det til en ikke-hjernedød pris, så go for it :)
--
MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - 5900X - NH-D15S chromax.black G.Skill 32GB 3600Mhz CL16 MSI RTX 3080 GAMING X TRIO + PG279Q 970 EVO Plus 500GB
#9
Kneth95
Ny på siden
12-04-2021 15:18

Rapporter til Admin
Hvor skulle der være forholdvis kort ventetid på et 3080? (hvis man ikke vil betale 12k+) og som #1 nævner er varen nok udgået til fordel for Gaming Z Trio (præcis samme kort men meget lidt modificeret backplate og en lidt højere OC). Gaming X Trio er f.eks. udgået hos Proshop nu.
--
Sidst redigeret 12-04-2021 15:22
#10
ToFFo
Guru
12-04-2021 15:27

Rapporter til Admin
#9 - Det er sgu et smart move af MSI... Alle der har forudbestilt Gaming X til release prisen på 6500ish kroner, det er bare ærgerligt for nu er den udgået. Erstattes af Gaming Z til like.... 12.000kr xD
--
- Indsæt signatur -
#11
CV
Guru
12-04-2021 16:12

Rapporter til Admin
#10 Jeg fik mit 3080 Gaming X Trio fra Proshop til release pris for en 3-4 uger siden, selvom Gaming Z Trio var lanceret. Så jeg vælger at tro på jeg bare har været heldig. :P
--
#12
ToFFo
Guru
12-04-2021 16:16

Rapporter til Admin
#11 - Det kan være :D De sender selvfølgelig de kort som de får. Men hvis de stadig har, lad os sige 100stk i restordre, som aldrig bliver leveret, fordi X udgår og Z er det nye, kan de slippe udenom det :D
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-04-2021 16:18
#13
CV
Guru
12-04-2021 17:48

Rapporter til Admin
#12 Man mistænkte jo godt det var det MSI havde gang i, når de pludselig lancerer et kort der ligger så tæt op af. Der gik heller ikke længe fra Z modellen blev annonceret til Compumail slettede min bestilling hos dem, mes begrundelsen at kortet ikke længere kunne skaffes. Altså må forstås som udgået. Proshop holdt dog fast i på daværende tidspunkt at X modellen ikke var udgået, og der kom da også en 10-15 stykker mere ind til dem efterfølgende. Men nu ku man godt tro at de resterende 200+ (eller hvor mange der nu er) bestillinger nok ikke får et kort til MSRP prisen. Tvivler på det kan hænge økonomisk sammen for Proshop at flytte folk over på Z modellen. Jeg har stadig en bestilling på et Gaming X og et Suprim hos en anden forhandler, da en kammerat også skal bruge et kort. Så er spændt på om der kommer en besked i nær fremtid om at bestillingen på X modellen bliver slettet fordi det udgår. Nu må vi se.
--
#14
elalso
Elitebruger
13-04-2021 10:03

Rapporter til Admin
#9 det er bare en antagelse, at der er kortere ventetid, da jeg kan se, at der lige nu kun er 11 der venter på deres kort, mens der er 10 kort på vej.
--
Mvh. elalso
#15
PHH91
Mega Supporter
13-04-2021 10:37

Rapporter til Admin
Jeg har også en bestilling på et RTX 3070 Gaming X Trio hos Komplett.dk. Der står levering d. 03.08.2021... :-D
--
MSI B450 GAMING PRO CARBON AC - AMD 3600X @ 4.2 Ghz - 16GB DDR4 3200Mhz - CM 650W 80+ Gold - NZXT H510i
#16
Martin Lohse
Elitebruger
13-04-2021 15:26

Rapporter til Admin
#14 Det er fordi, der er lukket for bestillinger - du skal skrive dig op til en notifikation, og så være heldig med, at få et. Jeg har heldigvis en ordre på et Inno3d 3080 x4 liggende, som min lillebror gerne vil aftage til min købspris, når det ankommer 5/5 fra Proshop.
--
#17
elalso
Elitebruger
13-04-2021 16:31

Rapporter til Admin
Jøsses mand
--
Mvh. elalso
#18
TheSalesMan
Bruger Aspirant
15-04-2021 12:23

Rapporter til Admin
Du kan IKKE købe et MSI Gaming X ved Proshop - kun Z og Y. Jeg ventede i 6 måneder, gik fra nr. 400 til 15-30, og fik i dag en besked om, at ordren er annuleret. Blev ikke tilbudt at blive i køen for et andet kort, eller noget tilbud. Så tilbage til start.
--
#19
CV
Guru
15-04-2021 13:08

Rapporter til Admin
#18 Dang that sucks :(
--
#20
Wildmann
Giga Supporter
15-04-2021 13:11

Rapporter til Admin
#18 Det er godt nok bittert, dude :( Jeg håber du får et kort, på mirakuløst vist, snarest!
--
#21
TheSalesMan
Bruger Aspirant
15-04-2021 16:01

Rapporter til Admin
Jeg takker for supporten. Proshop er stoppet med at svare herinde, og på supporten får jeg stort set kun autogeneret svar. De var jo klar på den bølge af utilfredse kunder. Hvis de i det mindste bare havde tilbudt mig et andet kort, eller at jeg kunne blive i køen og så betale den difference. Så de tilbød andre kunder der mistede et Inno-kort, et andet produkt, men er ikke tilfældet for mig. :(
--
#22
Calchas
Ultrabruger
17-04-2021 18:34

Rapporter til Admin
#21 Har lige oplevet det samme. Den er helt gal med Proshop efter de er blevet store og bundlinjefokuseret.... Proshop er ligeglade med love og regler.... jeg vil anbefale at sige din mening højt på trustpilot facebook mv... det gør jeg og det virkede mod Wupti, dengang de forsøgte at snyde mig i en rma sag. Derudover klage via nævnenes hus og jeg regner også med at kontakte nogle journalister.... det er altid spændende når den populære og regelrette dreng i klassen (Proshop har i mange år haft et godt ry) bliver en badboy der skider på reglerne....
--
-all you trekkies and tv addicts -CP7271K, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#23
NightBreaker
Supporter
17-04-2021 18:42

Rapporter til Admin
Samme som #TheSalesMan , fik også mit kort annulleret. " Kære Kim Som om den globale mangel på grafikkort ikke var frustrerende nok i forvejen, har vi desværre dårlige nyheder med hensyn til leveringen af dit MSI grafikkort. Vores kontaktperson ved MSI har netop oplyst os, at de stopper produktionen af deres GeForce RTX 3080 GAMING TRIO 10G og X TRIO 10G grafikkort med øjeblikkelig virkning. Helt specifikt drejer det sig om følgende to modeller: MSI Geforce RTX 3080 GAMING TRIO 10G, varenr. 2876876MSI Geforce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G, varenr. 2876877 Hvad betyder det for mig?Vi er virkelig ærgerlige over situationen, men værst af alt er vi trætte af at måtte skuffe dig. Produktionsstoppet betyder nemlig, at vi er nødt til at annullere din ordre, da vi simpelthen ikke kan levere kortet. Vi er frygtelig kede af situationen! Vi har fra starten været 100 % åbne overfor vores kunder, vi har stolet på de informationer, vi har fået fra MSI – og alligevel står vi nu i en uløselig situation, hvor vi ved, at vi skuffer dig! Vi har naturligvis gjort alt for at skaffe grafikkortene, ligesom vi har undersøgt alle muligheder med MSI. Men uanset hvad, er det ikke lykkedes os at skaffe nogen MSI kort. Annullering af din ordreHvis du har forudbestilt et MSI kort, annulleres din betalingsreservation naturligvis samtidig med, at vi annullerer din ordre. Bemærk, der kan være særlige betingelser i forbindelse med de enkelte betalingstyper. Find et andet RTX 30** grafikkortPå vores informationsside kan du følge den aktuelle status på alle RTX 30** grafikkortene, og måske finde et alternativ. Men som du sikkert ved, betyder den verdensomspændende mangel og enorme efterspørgsel på grafikkort, at du skal forvente lange ventetider. Se det fulde overblik her. Har du spørgsmål eller brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte vores Kundeservice på: Tlf. 70 20 50 80 eller mail: [email protected] "
--
#24
Calchas
Ultrabruger
17-04-2021 19:30

Rapporter til Admin
#23.... Det er ren udenomssnak.... De skal kontakte kunden og tilbyde en tilsvarende vare (fx z trio eller suprim eller et hvilket som helst andet 3080).... Det er ikke svært. De kunne finde ud af det med Inno3d (næsten..... Folk røg bagerst i køen på oc kortene) kortene, men nu er de blevet grådige og gider ikke følge landets love og regler... De får sig en tur i nævnenes hus :)
--
-all you trekkies and tv addicts -CP7271K, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#25
ToFFo
Guru
17-04-2021 20:04

Rapporter til Admin
#23 - Hvis jeg arbejdede hos Proshop og var ansvarlig for den slags, havde jeg tilføjet denne passage i deres udsendte email. Da du har haft en bestilling på et Gaming X Trio, konverterer vi selvfølgelig din bestilling til et Gaming Z Trio uden merpris, da dette er det tættest tilsvarende produkt fra MSI. Hvis du ikke ønsker ordren laves om til Gaming Z Trio, må du meget gerne give os besked. Skulle du ikke nå at give os besked så vi kan annullere din ordre, betaler vi naturligvis returomkostningerne og tager varen retur, samt refunderer købesummen til dig. Vi beklager dybt at vi ikke kan levere den ønskede vare, og vi ved at du har ventet med længsel på at modtage varen. Hvis ikke ovennævnte løsning kan accepteres, må du meget gerne kontakte os, med henblik på at finde en løsning du er tilfreds med. Jeg har arbejdet med kundeservice for længe xD
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 17-04-2021 20:04
#26
Wing Man
Super Nørd
17-04-2021 22:09

Rapporter til Admin
#25 Det vil være en fejl. En ordre skal ikke automatisk konverteres, men det vil være god stil at tilbyde det.
--
Den som ler sidst, tænker langsomst!
#27
ToFFo
Guru
17-04-2021 23:21

Rapporter til Admin
#26 - Det er selvfølgelig en smagssag. Men jeg synes det er smartest bare at gøre det, for at sikre kundens plads i køen. Ellers bliver det meget svært at administrere. Så kan det jo være at den kunde der bestilte først, bliver smidt bagerst i køen fordi vedkommende ikke reagerede på en email ligeså hurtigt som de andre kunder. Det er jo heller ikke fair.
--
- Indsæt signatur -
#28
Gunkeeper
Gigabruger
18-04-2021 09:35

Rapporter til Admin
Gaming X Trio er udgået til fordel for Gaming Z Trio. Det er et ersatningsprodukt, som Proshop ikke vil tilbyde deres kunder, fordi de ser snittet til at spare en masse penge. Alle de kunder der har ventet +6 måneder bliver kørt over. Proshop supporter Søren svarer tilbage med "Sker der leverandørsvigt og/eller varen udgået af produktion, er vi ikke forpligtet til at levere som jeg ser det." Varen er udgået til fordel for Gaming Z Trio, der er tale om et erstatningsprodukt... Super proffesionelt, at en virksomhed med en omsætning på 1. mia. kr. vælger at gøre tingene ud fra hvordan en supporter "ser det". Jeg håber da, er der er noget mere kyndigt bag beslutningen end hvad supporter Søren synes... Uanset udfaldet af sagen, vil det have været super god kundeservice af Proshop at tilbyde et erstatningsprodukt. 3080 Suprim X kostede 1000 kr. mere end 3080 Gaming X Trio på bestillingstidspunktet. Man kunne have ladt kunderne flytte ordren fra Gaming X Trio til Suprim X og betale de 1000 kr, der er i difference. Der er mange bedre udfald end, hvad Proshop er kommet frem til.
--
#29
ToFFo
Guru
18-04-2021 10:28

Rapporter til Admin
#28 - Jeg synes det er virkelig ærgerligt de har valgt at gøre det på den måde. De prøver at samle op hvor det danske Komplett tabte deres fanbase på gulvet, efter de rykkede alt til Sverige. Og det er også gået rigtig godt! Hurtig levering, konkurrencer, masser af aktivitet på sociale medier... Men det er brand ærgerligt at de så vælger at tabe bolden på kundeservice, for det ville virkelig fuldende det "nye" Proshop. Jeg tror, hvis man spørger folk hvor de helst ville købe hardware, ville mange svare Proshop. Men hvis man spørger hvem der har bedst kundeservice, tror jeg der bliver svaret meget mere i øst og vest. I tilfældet med kundeservice medarbejderen, hvor det er "som han ser det" burde der have været en leder inde over, som havde besvaret henvendelsen, for at slå fast hvad deres "officielle afgørelse" i sagen vil være. Det er spild af tid for begge parter at køre rundt i det samme. Kundeservice medarbejderen har jo allerede besluttet sig. Muligvis på firmaets vegne. Muligvis efter at have talt med en leder. Men hvis en leder lige ville sige "hej, vores beslutning er sådan her. Punktum." så er det ikke nødvendigt med mere korrespondance. Så kan man tage sagen videre. Der må sgu være en eller flere ledere i kundeservice afdelingen. De skal bare tage sig sammen. Mit indtryk af ledere i kundeservice er ofte, at de bare står i baggrunden og dikterer hvad medarbejderen skal gøre/sige. Hvilket er at være en dårlig leder, for en leder bør gå forrest, hoppe højere, løbe hurtigere, for at sætte eksemplet for medarbejderne og vise tilgængelighed. En ting er at de bare afviser sagen, men det jeg synes der er allermest plat er at et firma af den størrelse, ikke tilbyder noget som helst i kompensation af nogen art. Fx. rabat på et andet produkt eller noget. Der skal ofte ikke ret meget til for at vende en sur kunde til en glad kunde, og det betaler sig som regel. Det er mærkeligt, for de har oppet sig virkelig meget på SoMe, leveringstid, udvalg af produkter og tilgængelighed. Men så snart de skal af med noget, så går de totalt i baglås.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 18-04-2021 10:30

Opret svar til indlægget: MSI GEFORCE RTX 3080 GAMING X TRIO

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning