Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Køleskab 2½ måned gammelt RMA - hvad ville i gøre?

Af Giga Supporter 2610Tommy | 26-01-2022 15:00 | 1475 visninger | 38 svar, hop til seneste
Sagen er den at jeg har et 2 ½ måned gammel køleskab/fryseskab fra Whirlpool - Købt gennem power. I start Januar begynder frysedelen at stå af. Skriver til power, som nærmest fralægger sig alt ansvar og blot henviser til Whirlpool. Jeg får snakket med whirlpool og aftalt tid midt febuar hvor en medarbejder vil komme ud. I forgårs står selve køleskab delen så af og Whirlpool kan tidligst hjælpe D. 1 Februar. Jeg skal altså stå uden køleskab i en uges tid før de kigger på det og imens de har det med tilbage og teste, indtil et nyt bliver fremsendt. Er der virkelig ikke en hurtigere måde? Jeg har et barn på under 2 år og er rimelig afhængig af et køleskab. Jeg tænkte selv at få det kørt til power og aflevere det, købe et andet og bede dem returnere pengene når de engang har haft det igennem RMA. Men er nervøs for, at de jf. Min chat med deres medarbejder, nægter at tage det ind til RMA. Er der nogen som har lignende erfaring, eller forslag til hvad der kan gøres for at fremskynde processen? Eller er det bare at vente. På forhånd tak for svar.
--
#1
the688
Guru
26-01-2022 15:03

Rapporter til Admin
Det er ikke rigtigt nogen hjælp, men jeg har været i en Power-butik 2 gange, og jeg ville ikke købe en blyant af dem. Kvalitet og service koster ofte ekstra. At købe vigtige ting "det billigste sted" er ikke altid en fantastisk investering. Jeg tror ikke der er så meget du kan gøre, desværre, og jeg forstår fuldt ud din frustration. Heldigvis er der ikke 30 grader udenfor lige nu, men det er en ringe trøst. Find et brugt køleskab på DBA til småpenge, køb det, sælg det igen for samme pris om en måned?
--
"ORK SATME!"
#2
Quartex
Supporter Aspirant
26-01-2022 15:03

Rapporter til Admin
Du har jo 2 års reklamationsret ved Power, som jeg synes du skal presse på med at få dem til at kigge på det. Det må da være dem som skal står for det og så må de selv tage en evt kamp med Whirlpool
--
#3
NeonNinja
Juniorbruger
26-01-2022 15:03

Rapporter til Admin
Jeg ville skrive kvalerne til Power i deres chat eller ringe til dem. De kan umuligt være interesseret i at du skal stå uden køleskab i så lang tid, så må de kunne hjælpe dig og slå en dør ind ved whirlpool eller lignende. Det kan i min optik ikke passe at det skal tage så lang tid, og den dårlige service fra whirlpool reflekterer jo på Power, så jeg tænker de må være til at snakke med.
--
Det korte svar: Nej! Det lange svar: NEEEEEEEEEEEEEEEEJ!
#4
Azakiel
Skribent
26-01-2022 15:05

Rapporter til Admin
Power kan ikke nægte at håndtere en RMA, det er dem der er sælger, det er dem der har RMA på produktet. De må gerne henvise til producent i forbindelse med en RMA process, men at nægte det direkte må de ikke. I dette tilfælde kan det nok også kræves at Power håndterer en RMA hurtigere, da "rimelig tid" for et produkt du er ret afhængig af kan være med til at forkorte tiden en forhandler har til at håndtere en reklamation. Uanset ville jeg dog nok lige hoppe en tur på DBA og finde et brugt billigt køleskab, Power skal helt sikkert nok skabe sig og kaste dig rundt i manegen, og lur mig om de ikke sørger for en reparation og ikke pengene tilbage. Ville være træls at stå med et ekstra køleskab til fuld pris.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#5
wexr
Gigabruger
26-01-2022 15:08

Rapporter til Admin
Køb et nyt midlertidig køleskab i Elgiganten. Hvis du medlem af deres "kundeklub", har du 50 dages returret. Så afleverer du det bare tilbage, når det andet kommer tilbage. Ellers alt efter hvor hårdt du vil presse på, kan du bede dem om et "låne" produkt, indtil dit eget er fixet. Jeg har haft arbejdet i Elgiganten, og dette var noget vi gjorde, når det var "slemt".
--
Intel i7 9700k @ 4.8ghz - 16GB G.Skill @ 3200mhz - Asus ROG Strix Z390-F - Strix 2080 TI - Samsung Evo 860 raid 0.
#6
2610Tommy
Giga Supporter
26-01-2022 15:10

Rapporter til Admin
Tak for jeres fine svar. Jeg var også selv forundret over at de ikke vil tage RMA'en og jeg ved at man med hardware står bedst hvis man lader den kører igennem den danske forhandler fremfor producenten. (f.eks ift. ny reklamationsretperiode ved ombytning af produkt) Jeg prøver power igen da situationen jo har ændret sig betydeligt. Og ellers må jeg finde et brugt et som #1 forslår.
--
#7
2610Tommy
Giga Supporter
26-01-2022 15:21

Rapporter til Admin
Desværre som forventet: "Hejsa det er desværre ikke noget vi kan gøre noget ved, da det er whirlpool som skal godkende disse ting og vi tilbyder desværre ikke låne produkter, på hvidevarer" Jeg må ud og kigge brugt. Tak for svar endnu en gang - tråd lukkes.
--
#8
Comicsdk
Nørd Aspirant
26-01-2022 15:23

Rapporter til Admin
Lad være med at rende ud og købe nyt mens du venter på dårlig kundeservice og -måske- et nyt køleskab. Find et brugt af god kvalitet, evt. i den blå.
--
#9
2610Tommy
Giga Supporter
26-01-2022 15:25

Rapporter til Admin
#8 Yes, jeg kan godt se, at det ville være noget af et sats med Power.
--
#10
Benjiii
Monster Nørd
26-01-2022 15:28

Rapporter til Admin
Jeg havde købt en hisense tv hos Power til black friday og der var meget black light bleed og den mistede forbindelsen til den ene HDMI port. De sagde også jeg skulle tage fat i hisense og de ville ikke gøre noget
--
+44/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#11
Fc Junkies
Giga Nørd
26-01-2022 15:35

Rapporter til Admin
Hvis dit brugernavn passer, så er der feks. dette i rødovre til en 1000-mand. Mon ikke at der kan pruttes: https://www.dba.dk[...]
--
Mvh Fc Junkies
#12
2610Tommy
Giga Supporter
26-01-2022 15:36

Rapporter til Admin
#10 Ærgerligt! Jeg vidste ikke dette var praksis hos power, men hey, man lærer af sine fejl. #11 Tak for link, jeg er gået i gang med at kigge igennem DBA.
--
#13
Sejr93
Ultrabruger
26-01-2022 15:54

Rapporter til Admin
Du har allerede begået en fejl. Du skal aldrig tage direkte kontakt til leverandøren. Power skal overholde den reklamationsret du har krav på jf. købeloven. En producent skal "blot" overholde en evt. garanti eller hvad end de vælger at tilbyde. Hvad betyder det for dig, som forbruger? I tilfælde af ombytning, så må producenten gerne sende dig en refurbished (altså en brugt istandsat vare) og behøver ikke forlænge garantiperioden. Power skal ombytte til en ny og give dig 2 års reklamationsret fra dato for ombytning. Det er komplet uprofessionelt, at power forsøger at skubbe ansvaret fra sig. For dig, som forbruger, har du i princippet ikke købt et "whirlpool" køleskab, nej du har købt et "Power" køleskab. Du skal henvende dig til sælger, i denne situation Power. Du skal under ingen omstændigheder kontakte andre. Jo mere du arrangerer udenom Power/sælger, jo nemmere har de ved at afskrive sig alt ansvar. Går fryseren i stykker efter reparationen, så kan Power argumentere for, at du ikke har fået den repareret hos dem, derfor må du klage til den der har fortaget reparationen. Meget simpelt. Jeg ville stå fast og pænt forklare Power, at de enten må ombytte eller er reparerer køleskabet. Vil de ikke det så skal du kræve købet går tilbage. Power og Elgiganten er efterhånden blot en flok skurke, der tjener fedt på folks uvidenhed.
--
#14
Dragonheart
Guru
26-01-2022 16:21

Rapporter til Admin
#7 Power kan jo godt have en aftale med Whirlpool om at de skal tage sig af reklamationssager. Og Whirlpool derfor skal vurdere om det er en fejl der hører under reklamationsretten. Så længe du har gjort det tydeligt at du ønsker at benytte din reklamationsret ifm. kontakten til Power. Og ikke abre har sagt "altså den hold bare op med at virke, hvad skal jeg gøre?" Power skal self (siden det er en reklamationssag) tydiligt instruere dig i hvordan du skal kontakte denne reklamationsservice-udbyder, hvad du skal sige, hvad for gebyrer der evt er hvis køleskabet intet fejler etc. https://www.power.dk[...]
--
Sidst redigeret 26-01-2022 16:25
#15
Fuller 8900
Monster Supporter
26-01-2022 22:14

Rapporter til Admin
Tag ud i din lokale power og dig du har brug for et køleskab, da det du har købt ikke virker.. Så må de give dig et låne skab indtil din reklamation er færdig. Se om de ikke vil låne dig en udstillingsmodel ud :)
--
#16
afm|
Semi Supporter
26-01-2022 23:57

Rapporter til Admin
#14 Forkert.. Power må ikke nægte kunden reklamation. De skal jf. købeloven opretholde to års reklamation. At Power har aftale med producent omkring vurdering, reperation osv. er deres egen sag og de må selv bruge tiden på at videreformidle til deres partner. RMA på stortset alle former for elektriske apparater uanset forhandler, behandles enten af producent eller aftale med 3. parts firma.
--
I7 9700K - StrixZ390 - Strix RTX2070 - 32 GB G.Skill 3600 MHz - M.2 960 Evo 250GB - SSD 860 Evo 1TB - SSD 850 Evo 500GB - Evga 850W G2 - FD Define R5
--
Sidst redigeret 26-01-2022 23:58
#17
Gustavss14
Nørd
27-01-2022 00:12

Rapporter til Admin
Idéen ved, at du selv tager kontakt til Whirlpool for at få foretaget en on-site reparation, er at du så selv kan arragnere hvornår teknikeren må komme og fixe køleskabet, og du slipper for at røre en finger. Alternativet er jo at Power blot bestiller en servicetekniker hjem til dig når du ikke er hjemme - det er jo ikke smart. Power har ikke nogle serviceteknikere de sender ud. Du kan sagtens køre ud til Power med køleskabet og bede dem om at forestå reparationen, men det vil jeg på det klareste fraråde dig. Først og fremmest fordi der er stor sandsynlighed for at køleskabet får buler under transporten frem og tilbage uden den originale emballage. Derudover vil Power vil blot ringe til Whirlpool og bestille en servicetekniker ud til butikken, og Power får ikke en servicetekniker ud hurtigere end du gør. Derudover kan du risikere, at Power først håndterer din sag flere dage dage efter, at du har indleveret det, og først dér ringer til Whirlpool. Når den så endelig er færdig så skal du endda selv hente køleskabet igen. Så du må sluge kamelen og vente indtil serviceteknikeren kommer. Du kan forsøge, at ringe til Power og forklare, at serviceteknikeren er en snegl, og at du ikke kan leve uden køleskab i én uge. Så kan det være de forbarmer sig over dig, og siger, at du kan få det ombyttet til et nyt, hvis du kommer ud med det gamle. Alternativt kan du høre dem om du må låne et køleskab fra udstillingen i mellemtiden. Det er også et forsøg værd. Så længe du ikke går full-Karen på dem, så er de villige til at gå ret langt for en god kundeoplevelse.
--

--
Sidst redigeret 27-01-2022 00:15
#18
gæst
Gæst
27-01-2022 00:48

Rapporter til Admin
#17 du glemmer lige reglen om reparation indenfor Rimelig tid. denne er han ikke dækket af når han tager den direkte med Whirlpool. og ud fra hvad op skriver er der med stor sandsynlighed allerede gået 3 uger eller tæt på. så hvis han havde taget den med power fra begyndelsens af, ville de skulle have givet ham et nydt nu eller pengene tilbage nu eller inden for 1 uges tid . https://www.forbrug.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
Flagg
Monsterbruger
27-01-2022 00:50

Rapporter til Admin
Det er netop derfor at du skal støtte din lille lokale shop. Service er bare SÅ meget bedre, når du handler lokalt. Har netop købt ny vaskemaskine, den var 500 dyrere end hos ElGiganten, til gengæld blev den leveret og monteret U/B.
--
#20
Dragonheart
Guru
27-01-2022 02:01

Rapporter til Admin
#16 Læs lige mit indlæg eeen gang til ;-) Har ikke skrevet noget om at power kan nægte en reklamation. Det er jo præcis det jeg skriver. Power kan sagtens sige at ved reklamation skal du henvende dig på den og den adresse og den og den. Power kan sagtnes udlicitere reklamationsbehandlingen. Og køberen skal så tage kontakt til det firma der står for reklamationsbehandlingen. Køberen skal selvfølgeig have udførlig vejledninge i dette. Dette firma er set fra køberens synspunkt synonym med Power. Det er fuldt lovligt. Så dit "forkert.." er måske møntet på et andet indlæg?
--
#21
afm|
Semi Supporter
27-01-2022 05:54

Rapporter til Admin
#20 Jeg har skam læst of forstået din første post. Ved at forhandleren sender dig videre til deres servicepartner, afviser forhandleren inddirekte at håndtere reklamationen. Det er kun lovligt at sende kunden videre til en servicepartner, hvis kunden selv acceptere dette. Læs pkt. 8 https://taenk.dk[...]
--
I7 9700K - StrixZ390 - Strix RTX2070 - 32 GB G.Skill 3600 MHz - M.2 960 Evo 250GB - SSD 860 Evo 1TB - SSD 850 Evo 500GB - Evga 850W G2 - FD Define R5
--
Sidst redigeret 27-01-2022 05:55
#22
NiceRag
Semi Nørd
27-01-2022 06:44

Rapporter til Admin
jeg er ret sikker på at det er forhandlerens ansvar.. altså, deter dem som skal kontakte whirlpool, og finde en løsning til dig. Du skal ikk selv gøre det. Så vidt jeg da lige husker. Det' da ret spøjst...
--
#23
ZulfoDK
Mega Supporter
27-01-2022 06:53

Rapporter til Admin
Jeg ville uden tøven kaste mig over Facebook, og spørge i et indlæg på Powers side om det kan være rigtigt at de ikke har lyst til at overholde gældende dansk lovgivning, og behandle din reklamation af en vare inden for reklamationsretten. Det burde få dem lidt op af stolen.
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#24
Flmr77
Gigabruger
27-01-2022 07:58

Rapporter til Admin
Har kun haft en reklamationssag på et fryseskab hos Power, som isede til selvom det var afrimningsfrit. Power ombyttede det uden noget bøvl, det nye fryseskab er klasse selvom det står koldt i garagen.
--
#25
ToFFo
Guru
27-01-2022 08:06

Rapporter til Admin
Jeg har lige 2 ting at tilføje inden mit egentlige indlæg. 1: Fuck Power. 2: Fuck Power. #21 - Han har altså ret. Men det kommer lidt an på hvordan Power har formidlet den information. De er mega klaphatte i Power og jeg hader deres butikker. Det er korrekt de ikke må nægte en reklamation. Men de må godt 'anbefale' man kontakter producenten, hvortil kunden kan takke nej, og holde Power ansvarlig for reklamationen. Ved at forhandleren sender en videre til en servicepartner, afviser man per automatik ikke en reklamation. Man giver bare en opfordring/anbefaling. Som oftest er til kundens fordel, idet forhandleren bare er et ekstra led i kæden. Forhandler er ikke forpligtet til at køre ud og hente produktet. Så hvis vi skal være helt firkantede, skal OP fragte sig køleskab ned i den Power butik hvor det blev købt, hvorefter man så må vente på det bliver reparereret der. Det prøver Power selvfølgelig at undgå. Om end de gør det elendigt. Hvis OP har på skrift fra Power at de henviser til producenten, hænger Power også på den, hvis der opstår problemer i forbindelse med reparation hos producenten, og Power hænger også på den, hvis producenten ikke overholder reglerne for rettidig reparation, reparationsforsøg og så videre. Ligesom med reklamationsretten. Om end det på ingen måde overrasker mig at Power opfører sig som totale idioter, der bare afviser alt der giver dem det mindste besvær. Fight the Power! :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 27-01-2022 08:07
#26
Jesper Jensen
Gæst
27-01-2022 12:36

Rapporter til Admin
Power gør da intet galt her! Det er da helt efter bogen. Naturligivs får man da ikke udskiftet et køleskab pga. en' defekt. Ej heller kan de springer for dig med det samme og blot smidt alt hvad de har i hændere. Som alle andre steder så er der vel en kø at forhold sig til. Ser virkelig intet galt her.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
ToFFo
Guru
27-01-2022 12:42

Rapporter til Admin
#26 - Power må ikke afvise at håndtere kundens reklamation. De må anbefale at kunden kontakter producenten direkte med henblik på reparation, men de må ikke afvise sagen og sige at kunden SKAL kontakte producenten. Kunden har ikke købt varen af producenten, men af Power. Derfor skal Power afhjælpe manglen jf. reklamationsretten, såfremt manglen er dækket af reklamationsretten.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#28
Jesper Jensen
Gæst
27-01-2022 13:15

Rapporter til Admin
#27 - Fuldstændig korrekt. Men køber kan da aldrig kræve omlevering pga. 1 defekt. Afvent du nu bare en reparation som alle andre gør det. Jeg beder heller ikke Skoda om at ombyttet vores bil når den er defekt...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#29
Azakiel
Skribent
27-01-2022 13:17

Rapporter til Admin
#28 Altså det kan godt kræves, men ligeledes kan det også afvises.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#30
ToFFo
Guru
27-01-2022 13:26

Rapporter til Admin
#28 - Det kunne du jo prøve. Måske er du heldig :D Nej man kan selvfølgelig ikke kræve en ombytning. Men man kan jo være heldig at de ombytter fordi varen er så ny. Selvom det er ret usandsynligt. Og låne-køleskabe er nok heller ikke noget man lige har stående xD Dog er det ofte hurtigere at kontakte producenterne direkte når hvidevarer går i stykker. De har kørende teknikere, der kører rundt og servicerer hvidevarer dagen lang. Hvorimod forhandleren kan kræve at varen indleveres hos dem. Det er lidt omstændigt.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 27-01-2022 13:27
#31
afm|
Semi Supporter
27-01-2022 18:22

Rapporter til Admin
#25 Du har helt ret i at det kan være nemmere proces, at kunden selv kontakter servicepartner. Men det jeg henviser til er, at lovgivningen siger at de som i OP tilfælde ikke må tvinge kunden til dette. Det er netop dette som #20 siger at forhandleren må. Et ønske forløb i denne case vil jo være. 1. Kunden indleverer køleskab hos forhandler og får nyt med det samme. I og med køleskabet er så nyt, bør dette være på sin plads. Desuden vil forhandleren formodentligt blive krediteret fra producenten uden problemer. 2. - Kunden henvender sig til forretningen, og forklarer problematikken. - Forhandleren opretter en sag hos deres servicepartner. - Servicepartner kontakter kunden for at aftale servicebesøg - Forhandler kontakter kunden og følger op på, at servicepartner har lavet en aftale og sagen kører. - Servicepartner udbedre fejlen på købeskabet. - Forhandler laver en opfølgning på at alle fejl er udbedret. Overstående eksempler vil både overholde lovgivning samt være god kundeservice. __
--
I7 9700K - StrixZ390 - Strix RTX2070 - 32 GB G.Skill 3600 MHz - M.2 960 Evo 250GB - SSD 860 Evo 1TB - SSD 850 Evo 500GB - Evga 850W G2 - FD Define R5
#32
ToFFo
Guru
27-01-2022 18:35

Rapporter til Admin
#31 - Du har helt ret. Jeg fik vist ikke læst dit indlæg i #21 ordentligt. Du skriver jo tydeligt at det kun må gøres når kunden accepterer det. Fatter ikke jeg overså det xD Vi er vist enige med hinanden alle tre. De må godt anbefale det, men de må ikke nægte reklamation, det er klart. Spørgsmålet er så, om OP måske har misforstået Powers "anbefaling" som en afvisning.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#33
Kristina
Giga Nørd
27-01-2022 18:46

Rapporter til Admin
Power er her helt ude i hampen, og du har din fulde ret til, at Power tager sit ansvar og udfører RMA, udover at dette skal ske inden for rimelig tid (og ellers er det ophævelse af købet eller ombytning). Det er stadig deres ansvar at kontakte producent, hvis du beder om det via reklamationsretten, uanset hvem af dem, der måtte stå for reparationen. Løsningsforslag: Drop med at skrive med chatten, som næsten altid er nogle studentermedhjælpere, snakke med en random medarbejder i butikken, osv. Skriv en mail, hvor du forklarer situationen samt hvad du ved, at du har ret til jf. købeloven og at du ønsker at gøre brug af reklamationsretten. Denne mail attesterer du direkte til ledelsen via presse[at]power.dk. Afvent herefter en løsning. Brugbar kilde, kig bl.a. under afsnittet "Omlevering - hvad er det?" og "Valget mellem omlevering og reparation": https://www.forbrug.dk[...]
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 27-01-2022 18:48
#34
Comicsdk
Nørd Aspirant
27-01-2022 18:59

Rapporter til Admin
Ikke for at spolere debatten - den er jo spændende. Men sikke da en fest med skæld-ud til Power og Elgiganten i disse dage. Betyder det at vi slipper for de 6000 daglige links til Powers og Elgigantens budget-PC'er, er det fint med mig. (Der er et eller andet der ikke stemmer her)
--
#35
Gustavss14
Nørd
27-01-2022 19:13

Rapporter til Admin
#31 1. "Desuden vil forhandleren formodentligt blive krediteret fra producenten uden problemer." Producenten krediterer kun Power, såfremt serviceteknikeren ikke kan løse problemet, eller at der ikke kan skaffes reservedele. 2. -"Kunden henvender sig til forretningen, og forklarer problematikke." Det virker i første øjekast meget oplagt, men for det første skal kunden køre hele vejen ud til Power inden for åbningstiderne og for det andet kan du risikere, at kunden har glemt en masse vigtige detaljer på køleskabet. Det kan fx være modelnummer eller serienummer(som stort set aldrig figurerer på kvitteringen). Derudover kan det ofte bare være en fejl 40 (fx at kunden har glemt at fjerne transportbeslagene på sin vaskemaskine, så den ryster helt vildt), som nemt ville kunne være løst ved at ringe til producenten af køleskabet, som faktisk ved noget om produktet. Derudover vil producenten effektivt kunne hjælpe med fejlfinding, som Power ikke vil kunne. - "Forhandleren opretter en sag hos deres servicepartner." Power har vanskeligt ved at oprette en servicseag på vegne af en kunde, når der er tale om on-site reparation ude hos en kunde. Der kan mangle vigtige informationer. - "Servicepartner kontakter kunden for at aftale servicebesøg" Hvorfor kan kunden ikke bare kontakte servicepartneren selv når kunden har tid? Kunden kan jo kontakte servicepartneren lige så snart vedkommende bliver bekendt med problemet. - "Forhandler kontakter kunden og følger op på, at servicepartner har lavet en aftale og sagen kører." Det er en god idé - "Servicepartner udbedrer fejlen på købeskabet." Fantastisk idé - Forhandler laver en opfølgning på at alle fejl er udbedret." Super idé Problemet ovenstående løsning er også, at for hvert led kan du risikere, at der bliver lagt 1-2 dage på servicetiden fordi Power også har andre servicesager at skulle håndtere. Når det gælder on-site reparationener er der ikke en bedre løsning end den OP er blevet tilbudt.
--

--
Sidst redigeret 27-01-2022 19:15
#36
ToFFo
Guru
27-01-2022 19:19

Rapporter til Admin
#35 - Ingen tvivl om det er det letteste at kontakte producenten direkte i sager som disse, da de fikser det på stedet, uden OP skal slæbe sig en pukkel på. Det er mere måden det bliver gjort på. At det lyder som om Power nægter at hjælpe. Jeg har også svært ved at tro, selvom jeg hader dem, at de nægter reklamation totalt. Jeg tror måske OP har misforstået deres anbefaling som en afvisning.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#37
2610Tommy
Giga Supporter
28-01-2022 08:12

Rapporter til Admin
#36 Power holdt fast i, både da det omhandlede fryse del, og nu også køleskabsdel, at den skulle køre gennem producent. De forsikrede mig dog også om, at reklamationsperiode ville blive nulstillet ved ombytning, ligesom hvis reklamationen kørere igennem dem. I #7 kan man se svaret jeg fik, da jeg spurgte om jeg kunne komme ind og få det ombyttet med det samme, eller om de kunne tilbyde et låneprodukt. ( hvilket er helt fair og forståeligt, de ikke gør) Havde de taget imod reklamation gennem dem, hvis jeg pressede på? Ja sikkert, men som mange skriver ville det sikkert ikke gøre processen hurtigere. Grunden til, at jeg oprettede tråden var ikke for at skide på power, men mere, at jeg ikke har prøvet en rma på denne måde før. Nu har jeg i øvrigt købt mig et brugt køleskab, så jeg kan vente de 14 dage det nok kommer til at tage, før jeg har mit køleskab tilbage - Men fortsæt endelig den spændende debat.
--
Sidst redigeret 28-01-2022 08:13
#38
Wildmann
Monster Supporter
28-01-2022 08:42

Rapporter til Admin
Man skal også huske på at bare fordi en kurv består af nogle dårlige æbler, er ikke hele kurven rådden. Jeg har oplevete 1 dårlig reklamation ved elgiganten. Det trak super langt ud, og jeg måtte undvære en soundbar i 2 mdr, efter jeg havde den til inde i butikken en 2-3 gange. Jeg har dog haft et væld af gode oplevelser derinde. I Power har jeg faktisk.. lige af hvad jeg kan huske, ikke haft nogle dårlige oplevelser. Jeg er dog mere "farvet" stadigvæk, og foretrækker stadig Elgiganten. Det skyldes nok alt det had der har været forelagt imod Power, der gør at jeg uberettiget har et "horn i siden" på dem, uden at have det. Jeg har lige købt hvidevarer i Power til vores hus. Jeg fik en udemærket service over chatten, og da jeg lige fangede den rigtige sælger inde i butikken blev jeg blot overdynget af kompetent service fra den givne sælger af. Han kunne svare på alle spørgsmål jeg havde, og kunne fortælle en hel del mere end jeg havde researchet mig til. Jeg, ligesom så mange andre, især herinde, læser en masse om de ting jeg køber. Jeg læser reviews, anmeldelser, produktblade osv, men servicen jeg fik inde i butikken rækkede noget dybere end det jeg lige selv kunne finde ved første øjekast. Samtidig fik jeg en pris, der var så billig, at selv om du tog alle de bedste priser på pricerunners prishistorik på de varer jeg bestilte (Ovn, opvaskemaskine, kogeplade, emhætte og køleskab) så sparede jeg stadig mange tusinde kroner, + jeg får det leveret som jeg vil have det. TL:DR; Power og Elgiganten er gode nok, til trods for at nogle af deres ansatte kan være nogle klaphatte. Sådan er det dog i mange firmaer. /rant off.
--

Opret svar til indlægget: Køleskab 2½ måned gammelt RMA - hvad ville i gøre?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE