Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Økologisk råd anbefaler kørselsfradrag fjernet

Af Monster Supporter kikophil | 23-11-2019 14:18 | 3265 visninger | 65 svar, hop til seneste
Hej Hollerter :) Sååå er der vist basis for den næste tids nationale debat på kryds og tværs! Iflg. nyhederne vil det Økonomiske råd anbefale fjernelse af kørselsfradraget, hvilket skulle tilgodese miljøet - meen! Dette vil jo indvirke på utallige områder for nærmest alle bilister, da det jo alt sammen er en balancegang mellem plus/minus økonomi og plus/minus miljøet.. Så hvad er jeres mening omkring dette? Hvordan tror i umiddelbart, at en fjernelse af kørselsfradraget vil påvirke jer i jeres situation - velvidende at tingene som nævnt nok vil blive spredt ud over en større kam.. Denne tråd er kun lagt ud til debat, så prøv at skrive pænt og forholde jer til emnet, der kan komme til at koste alle i danmark kroner - uanset de har bil/arbejde eller ej! Med venlig hilsen Kim Har tilladt mig at ændre overskriften til økologisk råd fra Økonomisk råd da det har ret stor betydning for kontekst af diskussionen.
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...

--
Sidst redigeret 24-11-2019 02:35 af Thomas
#1
Stroyer
Elite Nørd
23-11-2019 14:21

Rapporter til Admin
0# Egentlig synes jeg idéen er go' nok! Omend det bliver dyre for både arbejdstager og arbejdsgiver. At folk vælger at køre x antal km. for at komme på arbejde er ikke godt for noget og problemet kan så være at arbejdsgiver ikke kan finde folk men jeg mener ikke det er en samfundsopgave at betale for pendlerne. /mvh
--
IDGAF!
#2
Chr4030
Mega Supporter
23-11-2019 14:24

Rapporter til Admin
De sænker bare skatten tilsvarende, så er det fint. Ellers er det idiotisk når priserne på boligerne i de større byer er stukket helt af. Skulle jeg have samme bolig som jeg har nu, tæt på mit arbejde ville prisen være dobbelt så høj. Det har jeg sgu ikke råd til. Så vi kan ikke alle bare flytte tæt på vores arbejde
--
#3
syncmarster
Junior Supporter
23-11-2019 14:28

Rapporter til Admin
Se nyhederne, ministeten er ikke helt med på ide'en. Hun vil godt kigge på det, ikke fjerne det. Som hun selv siger, bygger vores samfund på at vi køre/bruger offentlig transport til vores arbejde.
--
To stk. En stationær og en bærbar.
#4
ToFFo
Guru
23-11-2019 14:30

Rapporter til Admin
Latterligt forslag. Fuldstændig til grin. De vil gerne have flere i arbejde. Men ved at fjerne kørselsfradraget gør de det sværere for folk at finde arbejde, fordi det bliver dyrere at komme til og fra arbejde. Hold kæft det er hul i hovedet og det bliver nok heller aldrig indført. Mht. at tilgodese miljøet, hvilken forskel skulle det så gøre? Folk skal jo for helvede stadig på arbejde. Gør grønne biler billigere i stedet for. Det har alle dage været en bedre ide. Men det kommer heller aldrig til at ske. Danmark skal jo være kendt for noget, og en af tingene er at have verdens højeste afgifter på biler.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 23-11-2019 14:34
#5
kikophil
Monster Supporter
23-11-2019 14:37

Rapporter til Admin
#1+2 Ja jeg tænker noget allà det samme, men da formålet sku være bl.a. at fjerne co2 bilerne fra vejene, vil en økonomisk kompensation, nok ikke hjælpe på dette? Mon ikke mere økonomisk tilskud til f.eks. el og brintbiler vil være vejen for denne samfundsomvæltende reform? Men igen igen - ville dette jo presse folk ud i at sku` sælge deres "co2" biler for køb af non co2 biler, hvilket selvf. ville gi` et kolosalt udbud af co2 biler til mega lav pris, for alle dem, der ikke er afhængige af længere transport? Tænker bare på, at uanset hvordan man flytter tingene rundt, vil der være mange grupper, der vil blive berørte plus/minus, så problemstillingen vil vel overordnet være, at finde det/de mindste onde/r ud af utallige?. #3 - Ja ministeren kommer jo med et nærmest selvfølgeligt svar, da hun godt ved, at en sådan samfundsreform absolut vil koste både jobs og stemmer over alt. Derfor synes/tror jeg selv, at ændringerne vil blive forelagt om lang tid (skal først gennem utallige debatter) som noget, der skal delses op i mindre ændringer indenfor en given tid - som vi jo allerede har set andre co2 tiltag blive det.
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
--
Sidst redigeret 23-11-2019 14:41
#6
Kasperkk
Monster Nørd
23-11-2019 14:45

Rapporter til Admin
Overordnet set synes jeg egentlig at det skulle fjernes da jeg grundlæggende er imod fradrag og den måde de virker og reguleres på. Man skulle hellere afskaffe alle fradrag og sænke skatten i mine øjne. Det er noget fis at skrue skatten så højt op og så bagefter begynde at give fradrag for alt mellem himmel og jord. Desværre er der nogle landsdele der vil lide hårdt under en afskaffelse. Det er landsdele hvor man i forvejen er udfordret med jobs osv. Lolland, Falster, Langelang, fjerne dele af Jylland osv. Udkantsdanmark vil blive helt ekstremt berørt og derved påvirke et i forvejen skrøbeligt boligmarked de steder også.
--
HO, HO, FUCKING HO!
#7
Jesper_Chr
Megabruger
23-11-2019 14:50

Rapporter til Admin
Lidt ligemeget om det er en god eller dårlig ide da det ikke er en populær ting at ændre i, så nutidens karriere politikere vil aldrig nogensinde gøre noget der kan bringe deres fremtidige politiske karriere i fare.
--
#8
kikophil
Monster Supporter
23-11-2019 15:11

Rapporter til Admin
#6+7 Ja det ville være fint med en forenkling af de konstant voksende skatter/hiv i land love, men det ville nok ikke fjerne hovedtanken om, at fjerne co2 bilerne fra vejene. Derfor kommer el/brint bilerne helt sikkert ind i den kommende plan for omstillingen.. Vi er rigtig nok vandte til, at politikerne er taburetryttere, og også at se, hvad konsekvenserne af at gå mod flertallet kan være. Derfor må vi nok stadigvæk afvente en langsom omstilling til aktuelle fjernelse af kørselsudgifterne, MEN vi må samtidig hurtigst muligt indse - og omstille os til, at tiderne VIL ændres dramatisk indenfor de nærmeste år - uanset hvad politikerne tør at tro/sige i dag! Det er jo ikke bare befolkningen men også politikerne (en del af befolkningen haha) der skal skifte mental holdning og finde mod gennem fællesindsats - således de mest ramte af lovgivningen ikke bare kan pille et eller flere partier fra hinanden. Politikerne er ikke længere herre over folkets overlevelsesvilkår - men derimod direkte tvunget til, at indordne sig i forhold til miljøudviklingen. Det er jo ret ligemeget, hvis vi kører rundt i vores co2 biler og dør under kørslen pga. "egen" forurening.. Alt dette minder mig lidt om den goè gamle sang: Hvem skà nu betale - hvem har råd til mer` hehe
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
--
Sidst redigeret 23-11-2019 15:14
#9
Roy Munson
Maxi Supporter
23-11-2019 15:11

Rapporter til Admin
er stærk tilhænger af forslaget. det handler dog om at få det offentlige med på vognen så det faktisk er et muligt alternativ. så må folk flytter tættere på deres arbejdsplads. det gir god mening at spare på ressourcerne både lokalt og regionalt.
--
Det eneste tidspunkt en borgerlig tænker på andre end dem selv, er når de onanere..
#11
kikophil
Monster Supporter
23-11-2019 15:23

Rapporter til Admin
#10 - så prøv at skrive pænt Hvis ikke du evner dette - så hold dig venligst væk - tak!
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#12
Evil Mushroom
Elitebruger
23-11-2019 15:34

Rapporter til Admin
Jeg er en af dem som ikke får kørselsfradrag - bor "kun" 9 km fra min arbejdsplads. Men jeg ved fra flere bekendte, som har været gennem jobcentret og a-kassernes mølle, at de bliver tvunget til at søge job med op til 2 timers transport - hver vej. Her falder min kæde af... for hvis man kan tvinge folk til at skulle tilbringe 4 timer på landevejen hver dag, betyder det rigtig mange tvungne kilometer. I så tilfælde synes jeg faktisk det er fair folk får et kørselsfradrag. Og at flytte tættere på sin arbejdsplads - kræver at man er single. Man kan jo ikke sige til sin partner at vedkommende ikke skal flytte med, hvis nu jobbet ligger tæt på den nuværende bopæl. Så er det blot den anden part som skal ud og køre langt - og så er vi tilbage til start. Transport er ikke billigt - hverken privat eller offentlig transport. Idéen om at give større fradrag til offentlig transport - end privat (som er meget mere fleksibel) er dum, ligeledes at give større fradrag til f.eks. elbiler. Her hvor jeg bor - i en lejebolig i en boligforening, er der ingen mulighed for opladning af elbiler på vores fælles parkeringsplads - og der er små 15 km til nærmeste ladestander for elbiler. Uøkonomisk råd, som flere gange kommer med underlige anbefalinger - er jo besat af folk som får mange penge for ikke at lave ret meget end at lukke øjnene og tænke tanker. De har sandsynligvis aldrig lavet dagens gode gerning i en Netto.
--
/Evil Mushroom. Core2Duo E4700, 4Gb DDR2-667MHz, Palit Geforce 8600GS 512Mb. Plextor 250 Gb SSD. WinXP SP3 32bit...
--
Sidst redigeret 23-11-2019 15:35
#13
mr doc22
Monsterbruger
23-11-2019 15:36

Rapporter til Admin
Dårligt forslag. Sådan var det i gamle dage da vi arbejde i den lokale by. Men nu er virksomhederne enten lukkede eller flyttet til "storkøbenhavn" eller en anden storby. Vi alle sammen kan ikke bo i storkøbenhavn med de boligpriser. Vi får ros fordi vores arbejdsmarked er så mobilt.
--
ASUS prime x370-pro | 3200 MHz på Corsair 2x8GB C18 | Philips 220E | Corsair HX850i AMD Ryzen 5 1600 3.2 Ghz | MSI RX 470 GAMING X 4 GB
#14
anox
Gæst
23-11-2019 15:42

Rapporter til Admin
#0, det lyder helt hen i vejret det forslag. Der ryger 70-80% direkte i statskassen når der betales for benzin/diesel. Det er ikke en større udgift for staten. Gør det derimod mere attraktivt for virksomheder at placere virksomheden uden for byerne. De kunne fint starte med folketinget, hvor der er tale om administrativt arbejde. Der er ingen reel grund til det skal ligge i indre København. Lolland vil være et fint bud, det kan måske gøre øen mere attraktiv. #9, har du tjekket hus/lejligheds-prinerne i indre København eller Århus. Det er kun en lille del af danskerne der har råd til at flytte tættere på ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
kikophil
Monster Supporter
23-11-2019 15:42

Rapporter til Admin
#9 - ja det offentlige skal absolut med. ALLE skal være med til en sådan reform, der vil være èn af de største siden anden verdenskrig - ifald selvf. hvis den blev indført i èt hug, hvilket vil være urealistisk og vælte hele samfundet :) Også ting som lejlighed/huspriser vil selvf. ændres, da økonomien for den enkelte/familie jo ikke med sikkerhed vil ku` bære en flytning til dyrere områder. Så her igen - nu et større samfundsproblem, at tage hånd om. Stadigvæk er det tanken, at det er miljøet, der styrer ændringerne og ikke omkostningerne, da vi ikke kan overleve ignorering af miljøet, men godt kan omprioritere/gå lidt længere ned via økonomisk uddeligering i samlet flok. Dette vil selvf. give ubehagelige ændringssituationer for mange befolkningsgrupper - samt nogle personer, der ikke lige kommer ind under de første ændringsetaper, hvilket forhåbentligt efterfølgende vil ku` indordnes/tilpasses. Når du nævner flytninger - har vi jo allerede i mindre målestok set hvordan regeringen flytter statsinstitutioner ud i landet med div. økonomiske/menneskelige omkostninger til følge. Er dette så en ren strategisk flytning, vil jeg ikke gøre mig klog på, men jeg er ikke i tvivl om, at aktuelle tiltag kan lade sig gøre, samt efter div. hylen og skrigen (bliver slemt) vil tilpasse sig indtil næste skridt - and so on and on..
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
--
Sidst redigeret 23-11-2019 15:45
#16
Martin.v.r
Monster Nørd
23-11-2019 16:10

Rapporter til Admin
Det vil nok få antal af biler ned,men de penge skal nogle andre så betale for :D
--
Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme 2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#17
vest-aalb-dk
Maxi Nørd
23-11-2019 16:25

Rapporter til Admin
sådan nogle hjerneblødningsforslag skal bare ignoreres.
--
!AMD HAS RYZEN
#18
kikophil
Monster Supporter
23-11-2019 16:26

Rapporter til Admin
#12 - Økonomisk råds forslag er så overordnet vejen til bedre/mindre co2 udslip, og indeholder vist ingen overvejelser omkring metoder, samfundsproblemer eller andet - hvilket er helt op til politikerne og selvf. udlagt til diskusion blandt de berørte borgere. Det er jo et råd - ikke en retsinstans - men noget som bestemt vil presse tiden for ændringer - også de radikale.. Og som før nævnt - vil alle nok få den samlede regning delt ud som en samfundsnødvendig regning - muligvis inddelt efter brug/mulighed/situation - så samfundet stadigvæk kan fungere..
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#19
Belize
Bruger Aspirant
23-11-2019 17:10

Rapporter til Admin
Fedt man! Så skal man bare have tilsvarende mere i løn hos sin arbejdsgiver :-)
--
#20
kikophil
Monster Supporter
23-11-2019 17:29

Rapporter til Admin
#17 - Desværre er det sådan, at hvis man kun sidder og er ligeglad, og lader tingene ske omkring sig uden egen indflydelse - så bum bummelum - og har du regler/lovgivning/skatteændringer over dig før du aner det. Dette sker som regel oftest alligevel, men så har man i det mindste gjort sin stemme gældende :) #19 -ha ha - ja det ku være fedt, hvis alle bare (som nu) kunne levere krav om større løn grundet større udgifter) Dette vil selvf. ikke ku lade sig gøre, da samtlige krav/lovgivning ville være fra oven og ned. Så din arbejdsgiver får ikke flere penge til, at afhjælpe dine øgede udgifter. Men dèt er så bare èt scenarie, og ingen ved jo, hvorledes det topstyrede problem i første omgang (politikerne) efterfølgende administrerer/lovgiver sig ud af tingene..
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#21
Jacob XP
Giga Nørd
23-11-2019 18:07

Rapporter til Admin
Hvorfor får man kun fradrag for de km der ligger over 24 km per dag?
--
A clean house is a sign of a broken computer
#22
pederlk
Guru
23-11-2019 18:13

Rapporter til Admin
#21 For at sætte en grænse, for hvem der kan få det
--
ASUS P8Z77-V LE Plus | Intel i7 3770k 3,5@4,5GHz | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB(4x4) | MSI GTX 1070 ARMOR 8G OC | Samsung 860 Evo MZ-76E250B
#23
nogen
Gæst
23-11-2019 18:14

Rapporter til Admin
I har vist misforståethvem det er der vil have det afskaffet der er Det Økologiske Råd. det ville da være hul i hovet at fjerne det eller omlægge det, så elbiler for mere i fradrag. teknologien er der jo ikke i nu og prisen er alt for høj og der er jo selv med kun 20% afgift på dem
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
kikophil
Monster Supporter
23-11-2019 18:43

Rapporter til Admin
Som #23 skriver - en øjenbøf: Økologisk råd og ikke økonomisk råd! Tak min ven :) Udfaldet vil dog uanset hvad blive det samme, hvilket nok bliver øv for alle uanset vores forskellige niveauer!
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#25
Wut
Giga Supporter
23-11-2019 19:24

Rapporter til Admin
Hvis man kører 124 km i alt per dag, får man et fradrag på 1,98 kr per km de sidste 100 km. Dvs 198 kr per dag i fradrag. Skatteværdien er cirka 26% af fradraget så det giver cirka 52 kr mindre i nettoskat. Kører man i en dieselbil der render 20 km/l så bruger man 6 liter diesel så koster omkring 57 kr alt efter dagsprisen. Så selv hvis man får det højest mulige fradrag per km og kører i en økonomisk bil, så betaler kørselsfradraget kun lige for brændstoffet knap og nap. Alle andre udgifter hænger man stadig på. FDM siger at det koster 2-2,50 kr per km at køre bil. Dvs kørselsfradraget dækker 20% af udgifterne cirka. Hvis man derfor har stort fokus på udgifter så ville man nok allerede have valgt offentlig transport, flyttet tættere på hvis muligt, skiftet job eller lign. Kørselsfradraget er ikke det, der får folk til at vælge bosted og arbejdsplads. Det ville være fint bare at fjerne det så vi får simplificeret reglerne.
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
#26
ToFFo
Guru
23-11-2019 20:01

Rapporter til Admin
#9 - You can't be serious.
--
- Indsæt signatur -
#27
Tristar
Super Supporter
23-11-2019 20:35

Rapporter til Admin
Et interessant spørgsmål!?! Man kan prøve at lave nogle sammenligninger: I datidens sovjet var det kommisærer og topkommunister, uden nogen som helst erfaring, der ledede landbruget, industrisektoren osv. De dygtige håndværkere der kunne deres kram, blev holdt nede eller fik mundkurv på. Og resultatet kender vi vist alle. Og som jeg ser det er folk i rådet, teoretikere der egentlig ikke kan se hvordan arbejdsmarkedet fungerer i praksis, men kun på papiret. Ved at have et kørselsfradrag får du et meget mere fleksibel arbejds styrke, som der kan arbejde hvor behovet er. Hvis fradraget bortfalder, skal man være ret blind og dum for ikke at kunne se at så vil arbejdsstyrken blive mindre fleksibel. Og man kan jo allerede se at på lavtlønsområdet så er der folk der hellere er på kontanthjælp end at tage et arbejde.
--
Smil koster mindre end elektrisk lys, men lyser mere op
#28
kikophil
Monster Supporter
23-11-2019 20:38

Rapporter til Admin
#25 -Jeg skal snart ned til min søn, der ikke har holdt øje med hans kørselsfradrag i flere år! Så der er en pæn del kroner at hente, da der nærmest intet står foreskrevet på hans årsopgørelser. Ang. kilometer/arbejde kører jeg lige strækningen med bilen, før jeg kører ned til ham næste gang, så jeg har en personlig tilgang til aktuelle afstand.. Han har lovet mig en ny kaffemaskine/lignende som tak for hjælpen - men da jeg selv har købt en sådan - og helst hjælper mennesker uden penge imellem os, kan han jo bare købe en bett` julegave ekstra :) Selv om det er sent på året - har i så alle kontrolleret jeres kørselsfradrag/andre fradrag fra 2016 og op til og med 2019? Hvis i ikke har fået justeret manglende do.- kan i stadigvæk ændre samme på jeres respektive årsopgørelse :) Skat har jo i multible tilfælde undladt/ikke fået med, det rigtige - kørselsfradrag - så i kan ved et hurtigt tjeck få hevet pænt med kroner i land!. Husk også jeres evt. børns årsopgørelser, da de unge ikke altid er så opmærksomme, som vi gamle pengespekulanter hehe..
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#29
Fiskemanden
Guru
23-11-2019 21:07

Rapporter til Admin
Det forslag som Økonomisk råd er kommet ud med, til at sammenligne med hippie tiden... De må alle have røget en extra, da de kom ud med den holdning. Problemet med at der er for mange biler på vejene, og der kommer kø alle steder, er ikke et problem der løses ved at fjerne kørelses fradraget. I stedet burde man have kigge nærmere på den "udflytning" som den tidligere regering fik gennemført, ved at flytte offentlige arbejds pladser ud i landet. Omendt det ikke var perfekt, og deres løsning ikke helt var gennemtænkt, så havde de fat i det rette. For hvad er problemet egentligt? Alle køre de samme steder hen for at arbejde, fordi virksomhederne planter sig i store klumper i de større byer. Og når de så er ved at løbe tør for plads, så kommer kommunerne ud med melder om, at de da "bare lige" kan anlægge nye kunstige øer, for at øge jorden, så der kan bygges noget mere. Hvis nogle i folketinget nu havde et sæt ægte nosser, og virkelig turde se problemet i øjne, og så bare sig FUCK til kommunerne, så kunne vi måske få rettet op på problemet. Tving virksomhederne til at sprede sig ud over landet... Stop den urbanisering vi har gang i, med at alle skal ind til de større byer, som også er med til at tvinge priserne på boliger op, og tving folk til at tænke over, hvad der er bedst for dem og deres virksomhed. Så ville vi slippe for køer på alle motorveje mandag morgen kl. 07.30 ... Flytter virksomhederne ud af storbyerne, så skal folk med tiden nok flytte med. Tvinges virksomhederne ud af storbyerne, så får vi skabt større fremdrift ude i udkants områderne, og flere folk vil flytte fra storbyerne og ud igen. Dette vil så igen tvinge boligpriserne ned i et normalt leje i storbyerne, og flytte en masse trafik væk fra storbyerne og ud imod resten af landet. Men der findes næppe nogle i vores folketing, som har nosser nok til at gøre noget ved problemet. Det lyder bedre at råbe "elbiler" og "tænk på miljøet dit dieselbil svin" end at se, hvad der egentlig er behov for at blive gjort. Lad os bygge en "LetBane" eller Metro eller flere S-toge og så får vi sikkert flere folk over i det offenlige trafiik fremfor bilen... Flot tågehoved økonom eller politiker... Alle skal jo stadig ind til storbyerne, bare for at kunne skifte til det offentlig transport. (Og ja. Jeg er selv en pendler, der køre 194km om dagen (og i diesel bil), da jeg har valgt familie fremfor arbejdsplads, da jeg købte hus i foråret. Til gengæld er prisen også 1/3 af storbyerne) :-) F.
--
#30
RaGe_22
Semi Nørd
23-11-2019 21:34

Rapporter til Admin
Igen en akut hjerneblødning blandt økohippierne.
--
Better to reign in Hell, than serve in Heaven
#31
Belize
Bruger Aspirant
23-11-2019 22:13

Rapporter til Admin
Nå... Det var ikke det økonomiske råd men øko... Ændrer jo alt :-D
--
#32
anox
Gæst
24-11-2019 00:24

Rapporter til Admin
#25, det er et skattemæssigt fradrag og du får derfor kun værdien af det i hånden. Du skal rundt regnet med at få en tredjedel af fradraget i hånden, og ikke som har har beregnet. Tjener du 100 og får 100 i fradrag, står du med 100 kr. Har du intet fradrag, står du med 77 kr. (skatteprocent 33%), en difference på 33 kr. Det kun lige benzin/diesel og derfor ingen god forretning. Hvis det fjernes, vil størstedelen ikke kvitte deres arbejde - dermed flere penge i statskassen. Tilmed får de samtidig 7-8 kr. (70-80%) direkte i statskassen for hver liter benzin/diesel der bliver købt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
Thomas
BOFH
24-11-2019 02:51

Rapporter til Admin
#25>>Den udlægning køber jeg simpelthen ikke, for der er massere af folk som pendler med offentlig transport hvor transportfradraget far stor betydning. Det er ganske rigtigt at tjener man godt så er det ikke transportfradraget det har betydning for hvor man arbejder / bor. Men hvis du går en tur rundt i feks København så er der ikke ret mange af dem der arbejder i butikkerne som har råd til at bo i nærheden af deres arbejde. De er nød til at bo længere væk og har derfor høje transportudgifter og for dem hjælper det altså til at det kan betale sig at arbejde. #29>>Jeg er med på at vi kan flytte offentlige arbejdspladser ud af København med den dertilhørende forringelse af den offentlige service i en årrække. Men hvordan vil du tvinge private virksomheder til at flytte væk fra de steder det er nemmest at få kvalificeret arbejdskraft? Årsagen til at en virksomhed slår sig ned i Storkøbenhavn og ikke Næstved er jo at de kan få alt den kvalificerede arbejdskraft de ønsker. I København kan de sagtens trække mig fra Næstved til at arbejde hos dem, men det vil være svære at trække en københavner her til Næstved for at arbejde.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#34
Jintao
Super Nørd
24-11-2019 08:21

Rapporter til Admin
Bestyrelsen i Økologisk Råd bor og arbejder (jf. de på nettet tilgængelige oplysninger) for de flestes tilfælde i Storkøbenhavn. De skal med andre ord bare lukke røven. Det er for hjernedødt, at fjerne endnu et incitament til at bo andre steder end Storkøbenhavn. Vh. en eksil-nordsjællænder bosat i København.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#35
Wut
Giga Supporter
24-11-2019 10:53

Rapporter til Admin
#32 det er et skattemæssigt fradrag og du får derfor kun værdien af det i hånden. Du skal rundt regnet med at få en tredjedel af fradraget i hånden, og ikke som har har beregnet. Tjener du 100 og får 100 i fradrag, står du med 100 kr. Har du intet fradrag, står du med 77 kr. (skatteprocent 33%), en difference på 33 kr. Nej, skatteværdien af transportfradraget er kun 26% Dvs har du 100 kr i transportfradrag, så ryger din nettoskat ned med 26 kr. Se: https://skat.dk[...] Det er åbenbart de færreste, der ved, at de fleste fradrag kun giver fradrag i nogle skatter, og andre fradrag har en "skatteværdi", som er mindre end bundskatten. Det kun lige benzin/diesel og derfor ingen god forretning. Hvis det fjernes, vil størstedelen ikke kvitte deres arbejde - dermed flere penge i statskassen. Tilmed får de samtidig 7-8 kr. (70-80%) direkte i statskassen for hver liter benzin/diesel der bliver købt. Jeg forstår ikke helt dit argument, men lige pt udgør benzinens produktpris omkring 42% af den samlede pris. Dvs 58% afgifter + moms. https://www.drivkraftdanmark.dk[...]
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 24-11-2019 10:54
#36
MacFag
Elitebruger
24-11-2019 11:46

Rapporter til Admin
Jeg synes det er fint at fjerne kørsels fradraget så skal de bare bruge de spared penge til billigere offentlig transport, evt billigere pendler kort.
--
#37
Slæden
Semi Supporter
24-11-2019 12:58

Rapporter til Admin
#36 Hvis man bor og arbejder nær storbyen kunne du have et synspunkt. Min kones arbejde blev for 2 år siden flyttet 130 km. sydpå, og de ville rigtig gerne beholde hendes ekspertise på området. Så i dag møder hun på arbejde klokken 0700 110km syd for vores bopæl, der er ingen offentlig transport, som kan nås til det tidspunkt, offentlig transport ville betyde 2 skift undervejs, og tage ca. 1,5 timer ekstra hver vej ;-) Så der er mange virkeligheder
--
6800K/Z370F/2080/
--
Sidst redigeret 24-11-2019 12:59
#38
anox
Gæst
24-11-2019 13:05

Rapporter til Admin
#33, hvis du flytter offentlige administrative (kontorarbejde) arbejdspladser, vil jeg ikke mene du får en forringet service - ikke mere end den er i forvejen ;) For virksomheder, kunne det gøres attraktivt, hvis offentligt transport fulgte efter. I stedet for at bygge en mindre ø i København, kunne man i stedet gøre Roskilde, Taastrup og Køge mere attraktivt. Der er mange kontor jobs, der ikke nødvendigvis behøves at være i indre København. Jeg ved ikke hvilken brance du arbejder i. Men inden for mit fag IT, har jeg set mange køre langt for at komme på arbejde i indre København. Boligsituationen er svær - næsten umulig og derfor tror jeg sagtens du kunne trække en masse til Næstved. Køgebugt motorvejen er kun fyldt i den ene side, så mange vil være glade for at køre mod trafikken ;) #35, jeg ved ikke hvor skat får de ca. 26% fra. Men har udfyldt nok forskudsopgørelser til at fortælle at mit eksempel holder. Det er en simpel formel. I følge siden du henviser til, udgøre afgifter og moms 58%. Mit estimat på 70-80% er lidt for højt, men pointen er stadig den samme. Danmark kan ikke tåle at alle lader bilen stå og kvitter deres job eller tager offentlig transport.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#39
Thomas
BOFH
24-11-2019 13:35

Rapporter til Admin
#38>>Når du flytter en arbejdsplads så vil en række folk vælge andet arbejde og det betyder at arbejdspladsen mister folk der kender til arbejdet. det tager tid at opbygge ny erfaring og derfor falder kvaliteten af den service man kan få. Derudover så er det altså ikke lige til at få københavnere til at følge med ud af byen. Det er rigtigt at du kan køre hurtigt den modsatte vej, men når du nemt kan finde andet job i nærheden så ville jeg da heller ikke gide at pendle en time hver vej. Her i Næstved flytter udlængestyrelsen ned og selvom det dårligt kan blive mere optimalt med 3 minutters gang fra arbejdsplads til toget, tror jeg da ikke mere end maks 50% af de nuværende ansatte arbejder der et år efter flytningen.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#40
anox
Gæst
24-11-2019 14:40

Rapporter til Admin
#39, jeg har svært ved at følge dig. Først fortæller du at du gladeligt vil bruge 1-2 time hver vej fra Næstved til København, men omvendt gider du ikke pendle fordi du let kan finde arbejde tæt på? Dernæst, hvis din virksomhed afhænger af enkelte personer, for at levere kvalitet - gør virksomheden det forkert. Den må ikke falde på én mand. Nu taler jeg ikke om at flytte arbejdspladser 100km eller mere i første omgang (gerne på sigt), men til eksempelvis Køge, Roskilde, Taastrup mm. S-toget går fra København banegård og slutter i Køge. Hvis du ligger arbejdspladser langs de forskellige stationer, gør du det let for medarbejderne fra København, samt får de glade pendler medarbejder der slipper for en helvedes masse trafik. Ligeledes billigere boligpriser, der på sigt vil stige i værdi fordi det er attraktivt. S-toget kunne du så udvides ud af, og ikke lave flere spor ind til København der i forvejen er proppet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#41
Thomas
BOFH
24-11-2019 15:25

Rapporter til Admin
#40>>Når nu jeg bor i Næstved, så er jeg nød til at pendle efter de gode jobs. Men det gider københavnere ikke, de har frit valg på alle hylder, da de netop bor i København. Derudover så er Tåstrup også stadig og betragte som "København" og rigtigt mange virksomheder har jo netop slået sig ned i forstadskommunerne. Men jeg og resten af Sjælland skal jo stadig pendle ind af de samme indfaldsveje så det løser ikke problemet. Problemet er at virksomheder altid vil bosætte sig hvor det er muligt at finde kvalificeret arbejdskraft og det er omkring de store byer. Endeligt er der da ingen der uundværlig, men hvis man der en udflytning mister en markant del af sine ansatte tager det altså tid at komme op i fart igen. Produktiviteten falder simpelthen når man skal til og oplære nye medarbejdere.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#42
anox
Gæst
24-11-2019 15:58

Rapporter til Admin
#41, vi kan naturligvis tale om hånen og ægget - hvad er mest betinget af hinanden - arbejder eller arbejdspladser? Jeg kan naturligvis ikke tale for alle Københavnerne, men er ret sikker på der er en del karriere mennesker i byen, hvis job er mere betydningsfuldt end lidt ekstra pendlertid. Ligeledes åbner det for muligheder om bedre boligforhånd til billigere pris - dermed større rådighedsbeløb. Det skal nok tiltrække nogle. Køgebugtmotorvejen har 4 spor i hver retning. Lige pt. bliver de 4 kun brugt dagligt. Ved at sprede den ud over 8 spor, har du den dobbelte kapacitet. Derfor klar den bedste løsning at flytte arbejdspladser ud af byerne ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#43
Thomas
BOFH
24-11-2019 16:02

Rapporter til Admin
#42>>Jeg har stortset arbejdet i København hele livet og der er godt nok ikke mange kollegaer som ville have pendlet den anden vej. Mange har endda kun søgt i deres eget nærområde. Det lyder som en god ide men i praksis er det ikke så nemt. Derudover er de fleste karriere mennesker også dem der skifter job tit for at komme op i hierarkiet og her giver provinsen ikke så gode muligheder.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#44
anox
Gæst
24-11-2019 17:49

Rapporter til Admin
#43, nu går du også til ekstremer med Næstved som ligger betydeligt længere væk end Køge hvor der er infrastruktur til det :) Men helt enig med dig i, at det vil blive en længerevarende proces der ikke bliver let, men som jeg dog mener er nødvendigt for at komme trafik problemerne til livs. Det løser en dyr kunstig ø nu ikke. Tror du ikke de brunnæsede karriere mennesker følger med, hvis arbejdsgiver siger at nu skal vi til Køge og i øvrigt siger alle andre arbejdsgiver det samme? Nu du har pendlet hele livet, må du også give mig ret i at de ekstra spor på Køgebugtmotorvejen ikke har haft nogen virkning? Trafikken stopper når du rammer Taastrup/Ballerup og er kun blevet værre de sidste par år. Prøvede det nogle år og blev træt af det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#45
inckie
Guru
24-11-2019 17:52

Rapporter til Admin
#41 Når nu jeg bor i Næstved, så er jeg nød til at pendle efter de gode jobs. Men det gider københavnere ikke, de har frit valg på alle hylder, da de netop bor i København. Jeg gider ikke en gang pendle inden for København - sagde nej til et velbetalt job i indre københavn, fordi jeg simpelthen ikke orker at pendle igennem myldretiden. - Men er vi efterhånden ikke også ved at være i en tid, hvor vi som samfund børe kigge lidt på, om vi ikke kan arbejde bare lidt smartere. Er der virkelig behov for at alle pendler ind til byen for at sidde på et kontor hele dagen og er der virkelig behov for at vi ALLE gør det, på nøjagtigt de samme tidspunkter (personligt er jeg et B menneske, jeg har det faktisk lidt svært ved det her 8-16 samfund). Work smarter, not harder.
--
https://twitter.com[...] https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage.
--
Sidst redigeret 24-11-2019 17:53
#46
CraZy-Max
Nørd
24-11-2019 18:22

Rapporter til Admin
Vores Nordjyske statsminister må kunne se det totalt tåbelige i denne her sag. Hvis de fjerner fradraget vil det gå mest udover yderområderne og her er Nordjylland specielt udsat. Alle de større virksomheder flytter til Aalborg og de mindre virksomheder der sætter sig i yderområderne har svært nok ved at tiltrække folk i forvejen. Jeg har 152km til dagligt. Jeg ville med glæde kører i Elbil men med den distance kræver det at bilerne kører længere på batteriet, specielt når der bliver frost. Og der er teknologien bare ikke klar endnu til en fornuftig pris. Og offentlig transport er ikke eksisterende i yderområderne. Jeg har intet imod tog, men det tager for mig knap 2 timer i tog og bus og i bil kan jeg gøre det på ca. 50min. Så hvis jeg skal vælge mellem at få 2 timer mere sammen med familien eller sidde i et tog og klappe i mine grønne hænder, for nu har vi reddet verden, ja så tror jeg nok jeg vælger min diesel bil der kører ca. 26km/l fremfor 4 timers transport dagligt.
--
#47
MtM
Juniorbruger
24-11-2019 20:11

Rapporter til Admin
Personligt synes jeg det er god ide at fjerne kørselsfradraget.. synes nu også rentefradraget på alle lån skal fjernes. ja og diverse andre fradrag men det er ud fra den holdning at skatten skal ned.. og den eneste måde vi kan få skatten ned er ved at mindske udgifterne i samfundet.. og heller her end på sygehuse o.l. man kan også vælge at fjerne kørselsfradraget.. og så gøre det gratis med den offentlige trafik.. det ville gøre noget for miljøet.. og nej det er ikke fordi jeg bor lige ved siden af mit arbejde.. Hilsen MtM
--
Sidst redigeret 24-11-2019 20:12
#48
Wut
Giga Supporter
24-11-2019 22:27

Rapporter til Admin
#38 jeg ved ikke hvor skat får de ca. 26% fra. Men har udfyldt nok forskudsopgørelser til at fortælle at mit eksempel holder. Det er en simpel formel. Det er muligt, du synes, det er simpelt. Men du tager stadig fejl. Det er fordi du ikke (som jeg skriver) tager hensyn til, at forskellige fradrag giver fradrag for forskellige skatter. Se den her: https://www.skm.dk[...] Der kan du se, at fradrag, det kun giver fradrag i den "skattepligtige indkomst" har en skatteværdi på 25,6%. De fradrag, der kun giver nedslag i den "skattepligtige indkomst", og dermed kun giver 25,6% skattefordel, kaldes "ligningsmæssigt fradrag". Det kan læse om her: https://www.skm.dk[...] (Søg på ligningsmæssige fradrag, derunder står Befordringsfradag). Ergo: 100 kr i befordringsfradag giver 25,6 kr i nettoskatterabat. Det er DER Skat har det fra. Skal vi ikke gå ud fra, at Skat har styr på det?
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
#49
fransfrakker
Junior Supporter
25-11-2019 13:14

Rapporter til Admin
Glimrende ide. Hvis folk vil bo på landet, må de selv betale deres ekstra transport. Det er ikke mit ansvar hvor du vælger at bo.
--
#50
~DoN~
Mega Supporter
25-11-2019 13:43

Rapporter til Admin
#48 Og det er blevet dårligere og dårligere det fradrag i løbet af de sidste par år hvor sundhedsbidraget som talte med er blevet fjernet lige så langsomt og flyttet over på bundskatten (+ lidt ekstra) som ikke tæller med i ligningsmæssige fradrag. I Aalborg hvor jeg bor er det 25,40% (plus eventuel kirkeskat på 0,98%). Personligt mener jeg det er et af de dummeste forslag jeg længe har læst.
--
#51
Stoffer
Maxi Supporter
25-11-2019 14:06

Rapporter til Admin
Fin ide, så længe registreringsafgifter på biler falder helt bort og sætte den manglende skattebetaling på indkomstskatterne, så kan byboerne uden bil også være med til at finansiere velfærdsamfundet!
--
Asus SABERTOOTH X58 - Xeon x5660 @ 4,2 ghz - 12 GB RAM - RX580 8GB - Corsair HX1000W - Lian Li PC-A70B - Vandkøling - Dell UltraSharp 2707WFP
#52
EXIA
Super Nørd
25-11-2019 14:14

Rapporter til Admin
#49. Jeg gider da heller ikke betale for din sygeforsikring, det er ikke mit ansvar hvis du bliver syg.
--
1[Ci7 [email protected]|RTX 2080Ti SLi|X99|32GB 2666MHz] 2[Ci7 [email protected]|RTX 2080 SLi|X99|32GB 2666MHz] 3[R9 3900X|RTX 2070 Super|X570|32GB 3600MHz]
#53
ToFFo
Guru
25-11-2019 14:17

Rapporter til Admin
#49 - Jeg forestiller mig du har ganske kort på arbejde, og derfor er ligeglad, da det ikke påvirker lige netop dig. Awesome. Jeg får heller ikke kørselsfradrag, da jeg har ca. 12km på arbejde. Så jeg har lige præcis ikke langt nok til at få fradrag. Alligevel synes jeg det ville være en katastrofe hvis det blev fjernet.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 25-11-2019 14:19
#54
fransfrakker
Junior Supporter
25-11-2019 14:57

Rapporter til Admin
#52 Nu vælger man jo ikke selv om man bliver syg, men folk vælger selv at flytte på landet. Men derudover er jeg da delvist enig. Lad folk selv betale for sygesikring. Så kan overvægtige selv betale for ikke at kunne styre deres kost.
--
#55
inckie
Guru
25-11-2019 15:54

Rapporter til Admin
#49, #54 Enig.
--
https://twitter.com[...] https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage.
--
Sidst redigeret 25-11-2019 15:54
#56
ToFFo
Guru
25-11-2019 16:27

Rapporter til Admin
#54 - Gælder det også den anden vej rundt? Der er mange der boer i byer men arbejder "på landet". Er det samme situation? Man bestemmer jo selv hvor man søger arbejde. Man bestemmer ikke selv, hvis ens arbejdsplads flytter adresse for at komme i større/mindre lokaler. Men de ansatte bestemmer jo også selv om de vil arbejde der, eller et andet sted. Det kan vi andre jo ikke tage os af. Er man ikke tilfreds, bestemmer man jo også selv om man overhovedet vil bo i landet. Og så videre. Det må være let at bo i en så simpel verden.
--
- Indsæt signatur -
#57
kikophil
Monster Supporter
25-11-2019 16:28

Rapporter til Admin
Hmm - tråden viser tydeligt, at forslaget vil ramme folk vidt forskelligt - og dermed også hele samfundet. Da noget drastisk jo efterhånden er nødvendigt, og på èn eller anden måde vil blive iscenesat, er spørgsmålet vel så, hvordan man nemmest kommer til et resultat uden et samfundsnedbrud af de store - for ændringer vil der komme, og de vil være ubehagelige for rigtig mange. Så hvem skal så betale for alle de, der bliver berørte - og hvem af disse er egentligt mest berørte? Folk der bor tæt på deres arbejdspladser, vil nok komme til at stå for skud, men i hvilken grad er svær at sige, og vil det ramme bredt over skatten eller være ren indtægtsbestemt. Gad nok vide hvad der ville ske, hvis man som før i tiden på de største postkontorer gjorde dèt, at man fritstillede alle de ansatte grundet opgave/tjenesteændringer - og derefter efter anciennitet genbesatte stillingerne yaighh. Ikke det samme men måske i lidt ændret form for folk/arbejdsflytning vil måske gradvist komme på en fremtidig dagsorden indenfor udvalgte områder. Ja ved godt er der lidt Orson Wells fremtidsperspektiv over det, men hans spådomme, bøger, blev jo også delvis til virkelighed over tid :)
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#58
fransfrakker
Junior Supporter
25-11-2019 17:59

Rapporter til Admin
# 56 Det må da næsten være endnu nemmere at bo i verden, hvor alle andre skal betale for de valg man tager.
--
#59
Jintao
Super Nørd
25-11-2019 18:23

Rapporter til Admin
#58 Dine iagttagelser er utroligt unuancerede. Hvem betalte i sin tid for den uddannelse du har modtaget? Har du/har du haft børn og modtager/modtaget understøttelse i form af kommunalt betalt pasning? Jeg kunne sikkert finde på flere, hvis jeg slog min hjerne til.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#60
inckie
Guru
25-11-2019 18:40

Rapporter til Admin
#59 Hvilken naturlov siger at de ting du nævner, ikke i fremtiden kan finansieres af eksempelvis brugerne (eller deres forældre), blot fordi de var skattefinansieret i fortiden ? Det siger jo sig selv, at borgerne naturligvis skal kompenseres i form af markant lavere skattetryk.
--
https://twitter.com[...] https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage.
#61
Belize
Bruger Aspirant
25-11-2019 18:48

Rapporter til Admin
#60 Der kommer aldrig til at være et politisk flertal for den slags politik i Danmark. Never. Ever. Hverken for store skattelettelser eller så kraftige indgreb i velfærdsstaten.
--
#62
fransfrakker
Junior Supporter
25-11-2019 19:11

Rapporter til Admin
#59 Børn hjælper på ældrebyrden. Uddannelse fører i nogle tilfælde højere løn og dermed mere skat. At nogen vil bo langt fra deres arbejde og dermed sikrer sig et stort fradrag, hjælper ikke på noget. Det koster 19 milliarder. Jeg betaler i øvrigt 19 tusind i skat per måned, så mon ikke jeg relativt hurtigt får betalt for min uddannelse og din med?
--
#63
Jintao
Super Nørd
25-11-2019 19:16

Rapporter til Admin
#60 En naturlov for dette eksisterer selvfølgelig ikke. Hvor langt ude i fremtiden forestiller du dig, at vi indfører brugerbetaling? Og indføres det på alt? I så fald, har du overvejet at de rige vil have råd til bedre lægehjælp end mindre velstillede, og er det noget du reelt set ønsker dig eller har du bare ikke tænkt tanken til ende?
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#64
Jintao
Super Nørd
25-11-2019 19:25

Rapporter til Admin
#62 Du har ikke betalt for hverken din eller min uddannelse, med mindre du er markant ældre end jeg er. Du har betalt for andres uddannelse, men det er ikke det samme som at du har betalt for din egen uddannelse. Du havde formentlig ikke penge til at selvfinansiere din uddannelse, men det gav jo pote at lægge ud for dig, da du nu kan skyde ind med en fin slat månedligt således at andre også får samme muligheder som du har haft. Også selvom de ikke bor, studere og arbejder i København.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#65
inckie
Guru
25-11-2019 20:10

Rapporter til Admin
#63 En naturlov for dette eksisterer selvfølgelig ikke. Hvor langt ude i fremtiden forestiller du dig, at vi indfører brugerbetaling? Og indføres det på alt ? Du misforstår min motivation for at skrive som jeg gør - det jeg ?udfordre dig på, er dit synspunkt om at der kategorisk ikke kan være brugerbetaling, blot fordi det har der ikke være tidligere - det synes jeg er unuanceret. #63 I så fald, har du overvejet at de rige vil have råd til bedre lægehjælp Har de rige ikke allerede i forvejen råd til bedre lægehjælp, måske nogle flere kunne få råd til bedre hjælp og private sundhedsforsikringer ? #63 og er det noget du reelt set ønsker dig eller har du bare ikke tænkt tanken til ende? Nej jeg ønsker ikke at tingene fuldstændig ændres fra i morgen. Som du nok kan regne ud, er jeg tilhænger af ?liberalisme, men jeg er altså ikke tilhænger af en ?natvægterstat. Men jeg ønsker mest mulighed personlig frihed, jeg vil f.eks. have at staten er indrettet, på en sådan måde, at jeg beholder mest mulig af den kompensation som jeg modtager, når jeg levere min arbejdskraft. Det er statens opgave at sikre det og det mener jeg ikke at den gør særlig godt (det med at sikre at jeg beholder mest muligt af min kompensation). Men politik er naturligvis det muliges kunst, så umiddelbart er det eneste jeg kan gøre er at stemme.
--
https://twitter.com[...] https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage.
#66
inckie
Guru
25-11-2019 20:22

Rapporter til Admin
#64 Jeg tror du overvurdere, hvor langtid det tager at "betale en uddannelse tilbage": Se denne analyse: https://www.ae.dk[...] Et par punkter fra hovedkonklusionen For alle alderstrin kaster de erhvervsfaglige uddannelser mere af sig, end de koster. Det betyder, at en gennemsnitlig erhvervsfaglig uddannelse allerede er betalt tilbage, når de unge har fuldført, når der måles på, hvad uddannelsen giver i produktivitet og velstand. En kort videregående uddannelse er betalt hjem på 3 år, mens en mellemlang uddannelse tager 5 år at betale tilbage, og en lang videregående uddannelse tager 4 år. Målt på de offentlige finanser tager det under ét år, før en erhvervsuddannelse er betalt tilbage. De videregående uddannelser tager 6-8 år at betale tilbage. Eller dette citat: Erhvervsuddannelserne er, som beskrevet, betalt tilbage, når uddannelsen er færdiggjort. Faktisk er der ofte tale om, at uddannelsen er betalt tilbage, endnu før lærlingene er færdiguddannede.
--
https://twitter.com[...] https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage.

Opret svar til indlægget: Økologisk råd anbefaler kørselsfradrag fjernet

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE