Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Skoda kamiq 1,5 150 HK vs. 1,6 115 HK

Af Gæst Nickie | 02-06-2020 20:30 | 1942 visninger | 49 svar, hop til seneste
Hej, HOL. Jeg er i et dilemma, som i måske kan hjælpe mig igennem; vi er på udkig efter bil og er rigtige glade for SKODA KAMIQ, så denne del er ikke til diskussion... Men vi kan ikke beslutte os imellem Skoda kamiq 1,5 150 HK BENZIN vs. 1,6 115 HK DIESEL... vi kører ca. 20.000 km om året med en sommerferie tur på omkring de samlede 5.000 km. Diesel reklameres at køre 18,9 km/L imens benzinen 15/9 km/L, men benzinen har jo 35 extra HK, hvilket er ret lækkert især på lange tur... but is it worth? nogen med forstand på biler? Hvad ville i gøre? alt hjælp er yderst værdsat
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
waskustobaskus
Semi Nørd
02-06-2020 20:35

Rapporter til Admin
Ud og kør en tur i dem begge 2.
--
#2
Søren F
Maxi Supporter
02-06-2020 20:37

Rapporter til Admin
Hej Nickie. Min onkel har lige købt en Skoda Kamiq og jeg krøllede tæer ved tanken om at bruge 300.000kr på den bil. Sorry. Men tjek Ford Kuga ud hvis I er oppe og vil bruge 270.000-300.000Kr
--
#3
ChristianL
Monster Supporter
02-06-2020 20:41

Rapporter til Admin
Enig med #2... Den nye Kuga fås som PHEV (ca. 72 kml) fra 280k. Bilerne er ens på mange parametre, men Ford’en er noget med value for money (og siden I tager Skoda fra VAG så tænker jeg dét er det afgørende parameter). Edit: den del med ford’en er jeg enig med #2 i.. Den del med onklen ved jeg altså ikke noget om, men det er sikkert rigtigt :D
--

--
Sidst redigeret 02-06-2020 20:41
#4
Pro Runner
Monsterbruger
02-06-2020 20:42

Rapporter til Admin
Jeg var ude og købe bil i sommers (Godt nok bare en Peugeot 208). Jeg blev anbefalet ikke at købe en diesel medmindre jeg kørte mere end 25.000 om året, og undgik kortere ture så vidt muligt, da disse ophober dieselrester i motoren, som bliver brændt af ved længere ture. De kortere ture har, som jeg har hørt det, indflydelse på motorens levetid. Når det så er sagt, så købte jeg en diesel til trods for at jeg nogle gange kommer til at køre bare 15km i den.. Kører heldigvis ofte langt og skulle gerne nå over 25.000 i år på trods af Corona. #1 har nok ret i, at du bare skal vælge den du synes kører bedst. Mvh en gut der ikke rigtigt ved noget om biler andet end at skifte dæk og fylde sprinklervæske på.
--
#5
Jinxx-KBH
Elitebruger
02-06-2020 21:18

Rapporter til Admin
#2 + #3: "er rigtige glade for SKODA KAMIQ, så denne del er ikke til diskussion" Hvorfor sidder i så og foreslår andre biler?
--
#6
Juletræet
Maxibruger
02-06-2020 21:35

Rapporter til Admin
Nu er 20.000 om året ikke specielt meget. Jeg har dog ikke kørt i de to biler du nævner, men jeg havde uden tvivl taget benzin udgaven. Udfra km, og tidens trend om at diesel er fy fy bab bab, så er det altså nemmere at komme af med benzin udgaven.
--
Sidst redigeret 02-06-2020 21:35
#7
waskustobaskus
Semi Nørd
02-06-2020 22:01

Rapporter til Admin
Jeg har en diesel der primært kører korte turer. Jeg kender flere med diesel og samme mønster. Har aldrig haft problemer. Søger da for nu og da at brænde den godt af på motorvejen.
--
#8
MadsAG
Elitebruger
02-06-2020 22:11

Rapporter til Admin
Jeg har kun dårlige erfaringer med diesel personbiler. Det man sparer i brændstof skal man hurtigt bruge på rens af filter og hvad ved jeg. Når vi så har fjernet besparelsen, så er der ikke rigtigt nogle fordele tilbage ved diesel. Jeg kunne i hvert fald ikke drømme om at købe ny bil med diesel motor i dag. 20.000 km/året er ikke ret meget, her ville jeg slet ikke overveje diesel.
--
Sidst redigeret 02-06-2020 22:12
#9
Søren F
Maxi Supporter
02-06-2020 22:19

Rapporter til Admin
#5 fordi det vil være dumt ikke at påpege at der er langt bedre køb? Åbenlyst?
--
#10
KBBajer
Maxi Nørd
02-06-2020 22:50

Rapporter til Admin
Jeg har en Seat Leon med dieselmotor, og kører for tiden ca. 50.000 om året, så jeg er glad for min diesel. Der er masser af riv i, og med de lange ture jeg kører, bliver den varm, soder ikke til, og er ret økonomisk. Men kom jeg ret meget under 25.000 km/året ville jeg slet ikke overveje en diesel, og havde jeg et kørselsbehov som du beskriver, ville jeg købe en benziner.
--
#11
Dirty Poul
Giga Supporter
03-06-2020 00:05

Rapporter til Admin
Jeg hører da lige min far ad om det med diesel og benzin i morgen. Han har arbejdet i branchen i snart 40 år og har altid kørt diesel. Når jeg hører ham snakke diesel vs benzin, så er det altid benzin der taber opgøret, især i de nyere biler, hvor AdBlue gør forbrændingen renere end benzin. Tjek forskellen i omkostninger til ejerafgift også. Her er diesel nok igen billigere også.
--
Se setup i profil
--
Sidst redigeret 03-06-2020 00:05
#12
casperlhj
Ny på siden
03-06-2020 06:42

Rapporter til Admin
#0 til jeres kørselsbehov er benzinen det rigtige valg. Diesel er +30.000 km om året, og gensalgsværdien om +4 år vil være højere i benzinen end diesel (på grund af tidens trend, Gud ved hvorfor). Jeg har selv kørt diesel de seneste 8-9 år og aldrig haft udfordringer, samt haft et relativt fornuftigt km/l gennemsnit. Men jeg tror også det er sidste gang, at det blev en diesel. Næste gang er næsten 80% sikkert benzin, også da jeg forventer at skulle køre mindre pga. corona formentlig giver mere hjemmearbejde. :-) og en dieselbil skal køres igennem, ellers er det ikke det rigtige valg.
--
#13
Thomas
BOFH
03-06-2020 07:42

Rapporter til Admin
Dit kørselsbehov siger klart Benzin og det var det jeg selv ville vælge i den situation. Men jeg kan godt forstå at du er i tvivl, for jeg kan personligt godt lide måden en diesel motor arbejder på. Der er ikke så mange omdrejninger og den flytter sig meget nemmere grundet det høje moment. Jeg ejede tidligere en Diesel og selvom den i starten var 115 heste (jeg fik den chippet) havde jeg svært ved at finde almindelige Benzin udgaver som helt gav den samme følelse. De var hurtigere på målingerne men der manglede noget og så kørte de motorvej ved så høje omdrejninger. Jeg tabte dog mere på den end jeg havde forventet. Stemningen er vendt mod Diesel og det koster.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#14
MaVa
Ny på siden
03-06-2020 07:55

Rapporter til Admin
Med dit kørselsbehov er der vist ikke megen tvivl. Du skal vælge en benzin og du skal købe præcis den model du gerne vil have, selvom andre kommer med forslag til andre biler. Har selv ejet en Skoda Octavia i ca 5 år med 1.4 TSI og kan kun anbefale dem. Kiggede selv på Kamiq, men endte med en KIA X-ceed for et par måneder siden da vi skiftede :-) Tror som #13 skriver, så er diesel i "bad standing" og det koster.
--
#15
the688
Guru
03-06-2020 08:07

Rapporter til Admin
Den der gamle snak med diesel og benzin har vist ændret sig mange gange uden at "værkstedseksperterne" hen over hækken har opdaget det. Hvor længe skal I have bilen? Jeg har en Kia Rio 1,4 diesel, kørt 195000 fra ny, det eneste der er gjort ved dens motor er at rense et filter - eller skifte - kan jeg ikke huske men det, men det kostede under 1500 all-in. De penge jeg har sparet på diesel har jeg på *ingen* måde brugt på vedligehold. Du kan ikke stole på km/l fra producenterne. Overhovedet. Og slet ikke VAG. Heller ikke efter skandalen. Tallene er opgivet under helt specifikke omstændigheder, som ikke findes i virkeligheden, og dit kørselsmønster afgør hvilken motortype som er mest fornuftig. Rigtigt meget landevej eller rigtigt meget motorvej. Hvis det er "rigtigt meget by" så bare glem de tal. Not gonna happen. Ever. Men ja - prøv. Kør. Se hvad der føles rigtigt. Hop på motorvejen, læg bag en lastbil, og træk ud og overhal. Tager det 20 minutter? Føles det som om der er overskud? Sommerferien bliver hurtigt lang hvis man er parkeret bag en lastbil hele vejen gennem Frankrig.
--
"ORK SATME!"
#16
lokesen
Maxibruger
03-06-2020 08:17

Rapporter til Admin
Tag Kuga PHEV - den får i afgiftsfri - dvs. i får bil for 600.000 for 280.000 kr. Så får i også 280 hk og en masse udstyr oven i hatten. Den skoda er et super dårligt køb p.t. - og vil ikke kunne sælge igen om få år.
--
#17
|Smash|
Guru
03-06-2020 08:32

Rapporter til Admin
#16 - baseret på hvad? Skoda holder prisen ret godt, helt generelt. #0 - Hvad er Jeres daglige kørsels behov? - Er det små byture, så gå med benzinen. Uanset hvad, så vælg den med DSG og adaptiv fartpilot.
--
FFHAU!
#18
16bamse
Giga Supporter
03-06-2020 08:50

Rapporter til Admin
Havde samme dilemma med en Golf godt nok lidt mindre bil, men gik stadig med en benzin 150 da den lige var sløv nok med kun 115 heste. Men som de andre siger så prøv dem begge to og tag den du bedst kan lide, for mig var det benzin da diesel kun var kvik nok til bykørsel.
--
CPU: R+ 2700x MB: Asus x470 ITX RAM: Corsair LPX 2x8GB GPU: Nvidia 1080Ti SSD: Intel 660 2 TB - Dell XPS 13 9360 & 9370
#19
Karanka
Elitebruger
03-06-2020 09:21

Rapporter til Admin
16# Vigtigt lige at være obs på Kuga'ens benzin forbrug. Så snart du ikke har mere el drift, er den sat til 12.7 km/l.. Så hvis man befinder sig meget på motorvej og ligende kan den ikke anbefales. Jeg var selv ved at se på den som erstatning for min Mazda 6 fra 2016. Men da jeg kører ca. 30.000 om året på motorvej ville det simpelthen blive for dyrt i benzin. Hybrid delen er super fin til by kørsel osv. Men ikke til et større kørselsbehov. 0# Vær obs på at Benzinen har mindre moment end diesel motoren. Så med Diesel vil du opleve den trækker bedre når du er oppe i fart. men 1-3 gear er du nok hurtigt igennem, vil du dog ikke mærke hvis du køber med DSG.
--
#20
Martin.v.r
Monster Nørd
03-06-2020 09:39

Rapporter til Admin
DIESEL langt på liter ? ja Men der er mere service på en Diesel motor,og dem som ikke forstå det,kan det blive en dyr sag. Har selv en Pishat som løber 20/22 på literen,og er over den som høg hvad angår motor. Men med alle de Miljø krav der er på vej,ville jeg nok tage en BENZIN,selv om en Diesel motor holder længer tid
--
Vandkølet I7 [email protected]+GHZ asus p67 maximus iv extreme 4x4GB ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#21
Mion
Super Nørd
03-06-2020 11:01

Rapporter til Admin
der er ingen tvivl om KUGA er bilen du skal købe, men nok om det. når du i dag snakker benzin vs diesel, så skal du også være klar over hvad du køber. jeg har den gamle version af den 1.5 150hk i min passat, en 1.4 150hk, og det er en dejlig motor, den trækker væsentligt bedre end den diesel, de kører bedre. mener der er longlife på begge så service hver 30.000km personligt ville jeg købe benzinen, jeg er ikke super glad for ACT, men det er jo økonomi på den nye WLTP lov, kører jeg 130 på motovejen og 90 på landeveje, så kører passaten uden issues 18km/l + og den hedder 13.5 med den nye WLTP... de første 80.000km uden reelt at tænke på økonomi (det er gennem firma ordning så jeg betaler ikke for mer forbrug af benzin) der har den i snit kørt 16.5km/l den passat. Men henblik på vedligehold, så skal du nok ikke tro der er den store forskel, da begge motorer har Turbo, diesel motoren er mere robust. ved ikke om VW kører AD blue endnu, for det er ihvertfald træls. du vil elske benzinen mere som køreoplevelse, den vil være marginalt dyrere at kører de 25000km i, du vil få en VÆSENTLIGT BEDRE gensalgs pris da diesel er på vej ud. og du vil få en bil der er gladere for småture, for en diesel partikel bil, SKAL have lange ture med korte intervaller, ellers så kommer du til at kæmpe med filteret... og det er DYRT.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#22
VojenZ
Nørd Aspirant
03-06-2020 11:10

Rapporter til Admin
Du sparer lidt over 2000 kr. om året på grønne-afgifter på benzinbilen i forhold til dieselbilen det er 4-5 flere fulde tankfulde på et år :D Jeg ville gå efter benzinen af de 2. Færre bekymringer omkring kørselsmønster (Mange korte ture), flere HK og benzin biler kan fint køre langt og have mange kilometer på sig i dag. Modsat for 20-30 år siden, hvor forskellen på diesel og benzin var større førhen.
--
R5 3600X | Asus B450-F STRIX | G.skill 16 gb 3600 mhz cl. 15 | Asus Geforce 2070 Super | Corsair 750W | 1 TB Samsung SSD | Asus 27" 1440p 144 mhz |
--
Sidst redigeret 03-06-2020 11:12
#23
ronnow1000
Bruger
03-06-2020 12:00

Rapporter til Admin
Jeg har for nyligt købet en Seat Ibiza, med 1,5 EVO 150hk . Skulle gerne være den samme som i Skodaen. - Kører i snit 18 km/l, motorvej 110km / dag. Og der er rigeligt med træk i den. Tag dog i mente at Ibizaen er en noget lettere bil og derfor den bedre økonomi med benzin motoren. Ville klart gå efter benzin, med dit behov. :)
--
#24
Thilne
Bruger
03-06-2020 12:39

Rapporter til Admin
Lad være med at købe Diesel. Der er en politisk enighed om at Dieselbiler gør verdenen til et dårligere sted og man prøver derfor at gøre livet surt for dem der kører Dieselbiler. Lige pt. er det kun ældre Dieselmotorer der forbydes i Europæiske storbyer, men hvem ved hvad der besluttes om bare få år. Måske du da ikke længere må kører i Aarhus og København eksempelvis. Vægtafgiften/Grøn afgift kunne også tænkes at stige yderligere på Dieselmotorer, så besparelsen på brændstof forsvinder.
--
#25
|Smash|
Guru
03-06-2020 12:43

Rapporter til Admin
Nye forbrændingsmotorer er et langt stykke foran deres forgængere. https://fdm.dk[...] Derfor er gevinsten ved at forbyde moderne brændstofmotorer minimal. Der er andre steder, hvor indsatsen vil gøre større gavn.
--
FFHAU!
#26
Dirty Poul
Giga Supporter
03-06-2020 13:16

Rapporter til Admin
#25 Præcis. Moderne dieselmotorer er renere end benzin pga. AdBlue og partikelfiltre. #24 Pga. ovenstående, så ville det kun give mening at forbyde moderne dieselbiler i storbyer på baggrund af deres CO2-udledning, som har en lille, men alligevel mærkbar effekt på luftkvaliteten. Hvis de forbydes i storbyer af den grund, så må benzilbiler også ryge i svinget, da de udleder mere CO2 end tilsvarende dieselbiler pga. højere brændstofforbrug.
--
Se setup i profil
#27
Martin Lohse
Megabruger
03-06-2020 13:45

Rapporter til Admin
#0 Du skal gå efter benzin - ganske enkelt. Jeg kører 22.000 i en Mazda CX5 Optimum fra 2019 om året. Den går ca 15-16 km/l, hvis jeg kører pænt - det er faktisk mere end hvad den er opgivet til, og jeg har alt kørende i bilen. Jeg vil ikke anbefale bilen, da den ganske enkelt er blevet for dyr i 2020 modellen. Kunne man få den til samme pris, som jeg gav, ville jeg anbefale den - men hey - min brugte CX5 er så steget i værdi ;) Kugaen er dog et godt bud, men jeg kan læse, du har lagt dig fast. Min erfaring er dog, at man lige skal prøve lidt biler ad, før man vælger.
--
Sidst redigeret 03-06-2020 13:45
#28
|Smash|
Guru
03-06-2020 13:53

Rapporter til Admin
Derudover skal man også overveje, om man vil have den ekstra kompleksitet, en hybrid giver. Er det reelt en gevinst (udover de på papiret mange km/l) eller er det bare en dyr dødvægt man slæber rundt på. Kører man korte ture og har mulighed for at lade billigt både "ude" og hjemme, så kan der være gevinst. Der kan også være problemer, hvis hybrid-delen går i stykker. Det er, for nogle mærker og modellers vedkommende, ikke en "reservedel" på nuværende tidspunkt, så går den i stykker og skal skiftes, kan der være lang ventetid, hvor man må undvære sin normale bil.
--
FFHAU!
#29
ph0ton
Gigabruger
03-06-2020 13:53

Rapporter til Admin
Jeg har en golf med den 1,6 TDI og en 7 trins DSG. Jeg mangler ikke motorkraft. Den render 17/18 km/l ved 130, og 20-25 ved 80 km. Over de første 18.000 km har den lagt på 20 km/l i snit Det negative jeg har at sige om den er de 1630/halvårligt den koster i grøn ejerafgift.
--
lorem ipsum et dolores
#30
Thilne
Bruger
03-06-2020 17:56

Rapporter til Admin
#26 jeg tror på alt I siger, men jeg tror samtidig også at det er en populær holdning at forbyde diesel biler, da den gængse opfattelse er, at de forurener mere. Politik går desværre mere ud på at få stemmer end at gøre hvad der er bedst, så et generelt forbud mod dieselbiler i storbyerne skal nok komme.
--
#31
Dirty Poul
Giga Supporter
03-06-2020 18:13

Rapporter til Admin
#30 Nej, det vil det ikke, da det vil have store negative konsekvenser for alle de mennesker, der kører i dieselbiler. De er også vælgere og vil blive rasende ved et sådan forbud, hvis det bliver lavet uden god grund. Det er samme grund til, at vi ikke har fået en højere CO2-afgift endnu som de har i f.eks. Sverige. Det berører befolkningen for direkte, og derfor tør mange af politikerne ikke til trods for hvad eksperter siger. Det bliver for direkte. Et forbud mod dieselbiler er langt mere direkte end en sølle CO2-afgift, så jeg tror ikke på den. Ikke før et sådan forbud vil gælde alle biler, der ikke kører på el eller brint.
--
Se setup i profil
#32
Thomas
BOFH
03-06-2020 18:36

Rapporter til Admin
#28>>Helt enig, i en hybrid bil får man ekstra kompliceret drivlinje med flere ting der kan gå galt. Derudover så er Hybrid bilerne de værdte løgnere på forbrugs siden. En Kuga er opgivet til at køre 71,4 km/l men det kræver jo at strømmen kommer gratis og det er den jo ikke hverken økonomisk eller miljømæssigt. Hvis jeg kørte i sådan en til arbejde ville jeg formentligt løbe tør for strøm efter ca 40 km og så ville de resterende 138 km den dag stå på Benzin. Nej så giver en rigtig elbil meget mere mening. #31>>Men det er der jo ingen af os der reelt kan vide noget om. Men faktum er at der lige nu er flere byer rundt omkring i europa hvor man ikke må køre ind i bymidten i ældre Diesel biler. Jeg tror personligt denne tildens vil blive forstærket og at Diesel biler bliver de første som faktisk bliver forbudt i byerne.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#33
Steho
Ny på siden
03-06-2020 18:38

Rapporter til Admin
Ville vælge benzin udgaven. Du kører ikke nok km om året efter min mening. Jeg kører en Octavia med 1,4 TSI 150 HK og den kører som en drøm. Vi kom fra en dieselbil, og denne motor kunne vi mærke var en fin bytter for det ekstra bundtræk du får i en diesel. Vi prøvede først den med lille motorstørrelse, og den var et klart no go. Jeg ved dog ikke om den du har kig på vejer mere end Octavia, og derved har indflydelse på motorkraft kontra vægten?
--
#34
Bender82
Ny på siden
03-06-2020 18:38

Rapporter til Admin
det eneste som skulle gå galt med en hybrid er batteriet, resten skal nok især hvis man holder sig til Toyota teknologi..
--
#35
Bender82
Ny på siden
03-06-2020 18:41

Rapporter til Admin
hov *jeg mente resten skal nok holde,
--
#36
Bender82
Ny på siden
03-06-2020 18:45

Rapporter til Admin
man skal bare huske at en Hybridbil er kun god, hvis man kører meget i byen eller lidt længere ture f.eks 25 km om dagen, så gør hybridbilerne det godt, men køre man meget motorvej, så er diesel stadig det bedste valg..
--
#37
Jinxx-KBH
Elitebruger
03-06-2020 19:48

Rapporter til Admin
#9: Åbenlyst? Manden siger at det SKAL være en Skoda Kamiq, så falder et andet mærke/anden model da ikke ind under dette kriterie?
--
#38
Thomas
BOFH
03-06-2020 20:39

Rapporter til Admin
#36>>Ja bortset fra at mange hybrider ikke kan varme kabinen når den kører på batteri. Til den længere pendling ville jeg anbefale en elbil.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#39
Nickie
Gæst
04-06-2020 00:23

Rapporter til Admin
Tak for alle jeres indlæg og svar. Jeg var ud og køre dem begge i dag, og jeg må nok sige, at der tydeligvis er forskel mellem 150 og 115 hk i de to forskellige modeller. Sælger anbefalede også klart benzin model og pointerede, som mange af jer, at salgsprisen for denne nok ville være en del højere, når jeg i fremtiden igen skulle ønske at sælge bilen. Hvordan står det egentlig med forsikring? Har det en forskel om bilen er diesel eller benzin, eller er det mere HK der har indflydelse på hvor meget forsinkring af bilen koster?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#40
Søren F
Maxi Supporter
04-06-2020 07:51

Rapporter til Admin
#37 du misforstår eller også vil du “tvære”. Jeg refererer til at det er åbenlyst, hvorfor jeg refererer til den bil. Man burde tage en tur i KUGA’en og se hvor meget bil man får for pengene i det segment, specielt når man overvejer en Kamiq. Når man oveni hatten har et kørselsbehov der ikke skriger pendler og plus 40.000km, så er det da nærliggende at antage en god sjat af det er blandet kørsel = PHEV territorie. Det ville være ærgerligt at stå med en købt Kamiq og ærgre sig over hvor meget man kunne have fået et andet sted. Men når det så er sagt så er bil køb dels med hjerte og dels med hjernen. Så man må jo prøve en masse og tage den derfra.
--
#41
Martin Lohse
Megabruger
04-06-2020 07:56

Rapporter til Admin
#40: Bop bop - min er en 2.0 med 165 HK, som jeg giver 5400 for om året med kasko - 3000 i selvrisiko. Da vi havde en Volvo V50 1.6D med 115 hk gav jeg også 5400 - samme selvrisiko.
--
#42
Martin Lohse
Megabruger
04-06-2020 08:01

Rapporter til Admin
#40 På lærerstandens forsikring beregnede jeg følgende ud fra to identiske biler: TSI: 58xx TDI: 62xx Diesel må derfor være dyrere.
--
#43
Agent Orange
Bruger Aspirant
04-06-2020 08:50

Rapporter til Admin
#40 Ang forsikring: Sidste år da jeg skulle forsikre min 330i - en benzin - havde de ved en fejl sat den ind som en 320d - en diesel. Da jeg fik ændret det var prisen et par hundrede billigere. På trods af, at 330 er dyrere og har 258 heste mod 190 i 320´eren. Jeg har ingen rationel ide om hvorfor, men diesel er åbenbart dyrere end benzin i forsikring.
--
#44
Bakmand
Superbruger
04-06-2020 08:56

Rapporter til Admin
#0 - Hvis jeg stod med det valg, havde jeg 110% gået med 1.6 tdi. Jeg gik fra en Polo GTi fra 2018 med 200 heste, til en Leon 1.6 Tdi med 115 heste og jeg blev virkelig overrasket over hvor godt de små diesel motorer kører. Det er bestemt ikke en raket men den har det overskud der skal bruges og så er den super behagelig og køre i. Meget økonomisk. 1.5 Tsi'en kan jeg ikke vænne mig til. Hvorfor vides ikke... :-)
--
#45
Memphiis
Semi Supporter
04-06-2020 09:41

Rapporter til Admin
Læs lige https://jyllands-posten.dk[...]
--
Core i5 750 @ 3.2 GHz | Noctua H-U12P | GA-P55A-UD4 | ASUS GTX1060 6GB | 8 GB XMS3 1600 Hz| Intel X25-M 80 GB SSD|
#46
waskustobaskus
Semi Nørd
04-06-2020 10:16

Rapporter til Admin
Jeg ejer også min første diesel bil. Altid kørt benzin. Jeg elsker bundtrækket. 256nm fra 1400-3500 omdrejninger. 130-140 km/t på motorvej går den 19 km/l. Pisse billig at kører i. Det er en Peugeot 208. Morfar kørsel går den 27 km/l.
--
#47
Karanka
Elitebruger
04-06-2020 10:31

Rapporter til Admin
45# Det er en enorm fed bil, men det er vigtigt at se på benzin økonomien når man ikke har el på.. der går den nemlig kun ca 12km/l. Så ryger en del af den besparelse man vil have, specielt hvis man kører meget motorvej.
--
#48
Henrik
Gæst
04-06-2020 11:13

Rapporter til Admin
#45 Samt Kuga Hybrid er med en 2,5 liter benzinmotor uden turbo. Uden hybrid aktiveret så er den MEGET sløv, selvom den har 152 HK.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#49
gæst
Gæst
04-06-2020 11:25

Rapporter til Admin
#48: Helt enig Når strømmen er væk sker der INTET! Fatter ikke at de bruger den motor, når nu de har deres ECOboost som er lækre - men der er nok en forklaring på det. En 150HK TSI går fint.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Skoda kamiq 1,5 150 HK vs. 1,6 115 HK

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning