Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Diablo 2 - single eller multiplayer?Af Elitebruger JonasM | 04-07-2021 10:06 | 1809 visninger | 18 svar, hop til seneste
Hvad spiller I eller kommer I til at spille?
Fordele ved single player: /player command og "låste" maps
Fordele ved multiplayer: Flere runewords og kan spille med andre (trading mm)
På grund af D2r så er jeg begyndt at spille igen, samt se lidt på youtube og twitch. Til at starte med så undrede jeg mig over hvorfor alle jeg så spillede på single player i stedet for online på battlenet. Fixed maps..
I patch 1.10 fra okt. 2003 stod der således "Encouraged players to play in more of the Diablo II areas/locations/levels.". Det betød blandt andet at Durance of hate 2 blev større og større på nightmare og hell. Så Mephisto runs, der var noget af det mest populære for at farme gear, begyndte at tage meget længere tid selv for en med teleport.
Så jeg kan godt forstå, når streamers spiller på single player for at kunne finde et godt map og så spille det mange gange.
Her den anden dag så slog det mig, hvorfor jeg stoppede med at spille omkring 2003/2004. En årsag var Everquest, men det havde flere af mine venner spillet længe og jeg holdt mig til Diablo 2.
Jeg spillede en Barbarian og når jeg lige skulle spille lidt, så løb jeg Meph runs, men efter patch 1.10, så tog et run mindst dobbelt så lang tid (hvis ikke fire gange så længe). Så vidt jeg husker begyndte jeg på pindleskin i stedet for, men det var bare ikke det samme (hurtigere men smider færre ting). Så efter lidt over fire år med Diablo 2 stoppede jeg (jeg har i kortere perioder spillet igen siden).
Nu kommer D2r til september og jeg er begyndt at tro at det ikke bliver så fantastisk, som jeg først tænkte, fordi man er nødt til at gå på kompromis med at enten have gode betingelser for at farme gear eller kunne spille med andre. Jeg ender sikkert på multiplayer, men frygter at jeg efter at have brugt tid på at komme op i levels vil blive træt af at åbne chests i lower kurast, slå elite packs ihjel i the pit og skulle bruge lang tid på et Mephisto run... --
Sidst redigeret 04-07-2021 10:06
Jeg skal gøre alt i min magt for at undgå at spille D2.
Det er utroligt at noget så vanedannende må komme ud på et marked igen. -- Bevis det --
Sidst redigeret 04-07-2021 10:11 Jeg skal gøre alt i min magt for at spille D2.
Det er utroligt at noget så vanedannende må komme ud på et marked igen.
...med det sagt, så skal jeg lave en holy grail i Singleplayer samtidigt med at jeg spiller Multiplayer -- Sidst redigeret 04-07-2021 10:40 venter stadig på Diablo Immortal så jeg kan spille på jobbet -- #2 Jeg har også tænkt på at gøre begge dele. Jeg ved bare at jeg vil blive forbandet, hvis/når jeg finder det perfekte item til en af mine multiplayer personer i single player... -- Jeg skal mega meget spille D2R og jeg holder LAN i mit hus ved release. Så samler vi os en række gutter, og spiller sammen til vi ikke gider mere.
Ligesom i gamle dage. Og jeg glæder mig helt vildt. D1 var en stor del af min barndom, D2 var en stor del af min ungdom. Var til LAN en uge da D2 udkom. Var til LAN en uge da D2 LoD udkom. Og nu må vi se hvor længe vi gider med D2R.
Jeg glæder mig til at spille D2R med nogle af de samme gutter som jeg spillede D2 med. Jeg gider næppe bruge ligeså lang tid på D2R som jeg gjorde på originalerne. Tror ikke min krop kan overleve på cola, roulade og toast i ligeså lang tid som jeg kunne for 20 år siden. Vi åd så meget affald vi burde være sponsoreret af Dancake....
Jeg faldt også lidt af på D2 da 1.10 udkom. Ændringerne til skills var så store, at jeg ikke fattede hvad der foregik og alt skulle laves om. Det orkede jeg ikke. Jeg brokkede mig rigtig meget over den patch, men et par af mine venner forklarede at det var fedt, og hvorfor det var fedt. De fik mig til at ændre mening og jeg var med igen et stykke tid. Men eftersom playerbasen så småt begyndte at smuldre, faldt jeg også fra. Det blev sværere at trade fordi der var færre folk der spillede, og hvis ens venner heller ikke spillede, døde det fedeste ved det. Fællesskabet.
Hvis D2R kan holde mig underholdt bare en måneds tid, vil jeg sige det er penge givet godt ud.
Mht. Single player vs multiplayer... Jeg har ikke tænkt mig at røre singleplayer. Det virker mega pointless for mig. Hvis noget er meget sværere at finde i Multiplayer, er man jo bare meget mere oppe og køre over det! Den følelse man får i kroppen når der dropper et unique item man har ledt efter længe... Det er guld værd.
Nogen der husker hvor svært det var at finde legendary items i vanilla D3? Man var glad bare man fandt et. Nu dropper de i hobetal, og man får alt det gear man skal have så mega nemt og hurtigt. Derefter er det bare at finde de samme items igen og igen, i håbet om at man lige får et item rullet med 1% mere damage... -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 04-07-2021 11:07 #5 Jeg glæder mig også til at spille spillet med opdateret grafik og jeg lagde min preorder første dag. Det bliver fedt. Men #1 er inde på det med afhængighed. Der er et rush og sikkert noget dopamin udløsning, når man slår en boss ihjel med sit MF gear og man er spændt på hvad der dropper, men det bliver mindre sjovt, når man pga et dårligt map bruger 10 minutter på at komme til hell mephisto og der bliver dermed langt mellem et lille dopamin rush. Der er helt sikkert et aspekt af ludomani her, bortset fra at det "kun" koster tid og man ikke bruger penge.
Det er rigtigt at man bliver mere glad for en SoJ, når den er svære at få fat i, fordi man ikke "bare" kan lave 30 nm andariel runs i timen med et godt map, som i single player, Men der kan også blive for langt imellem. Måske særligt når man med job etc. måske har 10-15 timer man kan spille på en uge.
Jeg ender også i multiplayer for, som jeg skrev, er det godt nok surt at finde noget man ikke kan få over på en anden karakter. -- Vil shared stash ikke virke i single player?
Jeg er i tvivl om jeg skal spille single player eller online, kan kun spille en 10t om ugen, så ladder bliver det nok ikke til:-(
Men hvad er forskellen på single og multi player egentlig? Der er nogle runewords og items som kun dropper på ladder, men er der andet?
Jeg har godt nok ikke spille D2 i mange år...... Bliver sjovt at prøve igen! -- #7 Jo, jeg forventer da at der er shared stash i single player, men det jeg mener er, at jeg ikke kan få en ting jeg finder i single player over til multiplayer, hvor jeg sikkert vil spille mest, fordi jeg gerne vil spille med andre.
Disse runewords er, som du er inde på, ladder only:
https://diablo2.diablowiki.net[...]
Og der er nogle gode blandt dem, fx. Spirit ( https://diablo2.diablowiki.net[...] )
Ellers er der så vidt jeg ved ikke forskel på ting i single og multiplayer. -- Sidst redigeret 04-07-2021 12:24 Nok mest single player. lure mig om de ikke sender nogle dlcs, exspansion afsted senere. De jo købt studiet bag udgivelsen. Så masser af rive i flere år frem. Jeg skynder at Diablo 4 udkommer ultimo 2022, så diablo får vi nok af.
Jeg pre ordre også på dag 1, godt at pre ordre kan deltage i open beta i august måned. -- Hvorfor klør kvinder sig i øjnene,
når de vågner om morgenen?
Fordi de ingen nosser har :O
--
Sidst redigeret 04-07-2021 12:21 #6 - Jeg synes det er fint at det er sværere at skaffe items i Multiplayer. Så går der længere tid før man når endgame, og så bare skal grinde dagen lang. Hvis det er sværere at finde items, får det også folk til at gå op i trading. Det var noget jeg kunne bruge dagevis på.
Hvis jeg finder noget vildt, som ikke duer til min class, kan jeg bruge en masse tid på at bytte mig til noget der passer til min class og mit build. Måske endda gøre en god handel og få mere end jeg forventede, fordi den der skal bruge det jeg har, er desperat :D
Hvis det er for nemt at farme, bliver trading ligegyldigt.
I singleplayer hvor der ikke findes trading, er det logisk nok at have højere base MF, fordi man netop ikke kan trade. Hvis singleplayer kører offline, bliver det nok hurtigt hacked alligevel, så man bare kan snyde sig til de items man vil have. -- - Indsæt signatur - Nu har jeg lige haft fulgt med i "Project Diablo II" som er et lille mod til Diablo II som er Online med en masse forskellige tweaks. Jeg har spillet i Sæson 1 og Sæson 2 og det er virkelig så meget bedre end standard Diablo II, der er lavet tweaks så alle classes kan med være, support er blevet en stor vindende faktor og der er kommet maps/instances som er svære og kræver 6-8mands hold med support.
Det har stor succes og det kommer til at få den standarde Diablo II til at være ekstrem kedelig og trivielt meget hurtigt. -- Jeg kan ikke se nogle gode grunde til at spille single player, men smag og behag.
Om du vil syntes at det stadig er godt i 2021 og x år ældre, er umuligt at sige - Men den bedste forudsætning er at gå ind med lave forventninger. Det er jo et grindy spil og det kommer ikke til at ændre sig i d2r ... men som man siger "grind is a matter of perception" dvs hvis du har det sjovt imens du grinder så er det ikke et problem, men hvis du taber modet/lysten undervejs så blvier grind lige pludseligt det værste der findes.
Anyways, selv spiller jeg d2 hver 1-3 år .. tager en ladder reset sprint i en måned eller noget. Jeg gider ikke botnet (battle.net) mere så jeg gik over til et mod der hedder "Path of Diablo" og senere til "Project Diablo 2" ... begge er med servere og ladder resets, med Quality of Life features, balanceringer og også fuldstændigt remake af nogle skills, så forvent ikke vanilla d2; alt i alt er de dog kæmpe forbedring af d2 uden at ændre core gamet. De er nemme at installere, du skal bare have en diablo2 installation updateret med seneste battle net, og så kør en installer (mod'en lægger sig ved siden af uden at ændre i din installation, så du kan spille d2 som normalt) se projectdiablo2.com eller pathofdiablo.com .. også en del twitch streamere på de mods som du kan hænge ud med og spørge om ting. -- Sidst redigeret 04-07-2021 14:55 #10 Tja, du får ret hvis jeg kan bevare interessen for spillet længe nok og ikke synes at det er for meget et grind og for lidt reward. I forhold til ting, så er mit mål en enigma og to SoJ, som jo let kan deles mellem flere med shared stash.
#11 Jeg er spændt på hvor meget Blizzard kommer til at ændre. Jeg håber på ingenting og overlade det til modders, at gøre det, så bliver det et valg i forhold til hvad man vil have. -- #13 - Diablo spillene har alle dage været grind-spil og jeg tror ikke D2R bliver anderledes på det punkt. Jeg tror ikke jeg får nogen karakterer op på level 99 i D2R. Det er simpelthen for meget grind. Jeg skal bare have et par måneders sjov ud af det, så har det for længst tjent sig hjem på underholdningskontoen :D -- - Indsæt signatur - #14 Forestil dig en enarmet tyveknægt hvor det tog hjulene dobbelt så længe eller mere, at køre rundt før du fik besked om der var gevinst eller ej. Det er lidt den pointe jeg prøver at lave i forhold til patch 1.10 durance of hate 2 map. Jeg har ikke noget imod at sidde længe og trække i håndtaget, men det er bare sjovere når der oftere er chance for gevinst (endda hvis chancen så er tilsvarende mindre).
Men under alle omstændigheder skal det nok blive sjovt og jeg forventer da at spille det et år eller mere. -- #15 - Jeg er med på hvad du mener og jeg forstår dig også godt. Men for mig er mere arbejde for gevinst lig med større glæde ved gevinsten. Jo lettere tingene er at skaffe, desto mindre er deres værdi.
Hvis hjulene stoppede hurtigere men chancen for at vinde var tilsvarende lavere, ville det jo ende med det samme resultat alligevel. Jeg vil hellere løbe langt få gange og vinde større, end løbe kort mange gange og vinde mindre. Hvis det giver mening.
Underholdning er subjektivt. Vi må vente og se hvordan de har balanceret det, når spillet udkommer :) -- - Indsæt signatur - #16 Ja, det ville være en kedelig verden hvis vi allesammen var ens. Jeg kan huske at de gange jeg er vendt tilbage til Diablo 2, så er jeg gået død i det ved nm Mephisto, fordi jeg regnede med at skulle farme gear, men ikke havde tålmodigheden til det store map.
I #10 har du i øvrigt en god pointe for multiplayer i forhold til snyd. Hvis jeg lige mangler en Jah rune og har farmet en uge uden held, så er jeg ikke sikker på at jeg ikke kunne finde på item import, hvis det var muligt. Velvidende at jeg senere ville føle at mit item var tainted og have mindre glæder over det.
Multiplayer i starten for mig og så hvis dem jeg kender eller lære at kende stopper, så kunne det blive single player for item runs. -- #17 - Synes bare Singleplayer bliver hurtigt kedeligt, for så har jeg ikke nogen at "dele" glæden med, når jeg finder noget fedt. Eller hvis jeg finder et fedt item, som en kammerat har hårdt brug for til en anden class, så kan jeg lige spread the wealth og gøre en anden glad.
Jeg kan heller ikke PVP i singleplayer hvis jeg har lyst til det. Det får jeg næppe. Men i Singleplayer er det bare sådan... Hver gang min char bliver stærkere, er den eneste forskel jeg kan farme lidt hurtigere. Hvorimod i multiplayer kan jeg trade og jeg elsker at trade :D -- - Indsæt signatur -
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 200 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 10%
|