Din Reklamationsret er overfor cdon.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
jeg tog den direkte med ms dengang da jeg blev vejledt af cdon til at gøre dette. og har fået en ny xbox hos ms så det ik der problemet er, problemet er de ikke fornyr min reklamationsret?
--
jep jep
Jo du har 2 års ny reklamationsret på det de har lavet, hvis helt ny maskine er det på hele den, men du skal nok skrive til CDON hvis du ikke har været igennem den danske afdeling af microsoft.
Hvis CDON ikke kommer med et ordenligt svar, ville jeg personligt smide en dårlig anmeldelse på trustpilot, om at de ikke håndtere garanti og reklamation på en ordentlig måde ved de smider kunden til videre til producenten.
--
Sidst redigeret 13-02-2020 10:56
#2
At CDON giver den videre til MS er et cunt move, men Microsoft hæfter ikke for reklamation over for dig, det gør CDON. Microsoft gør ikke noget forkert her.
#3
Forkert. Produktet er behandlet under fabriksgaranti, og ikke reklamationsretten.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
--
Sidst redigeret 13-02-2020 10:54
#2 Det skal du nægte fremover. Dit udestående er med CDON, og det er deres problem at håndtere RMA. Det er dem der skal tage den direkte hos MS.
Jeg kender ikke helt reglerne når man selv tager den direkte. Men jeg går ud fra din reklemation stadig er overfor CDON.
--
#2 Det er cdon der er sælger og dem der giver dig din reklamationsret
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
Du skal tage den med CDON og ikke MS.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
og cdon de siger vel bare jeg har taget den med ms og så blir jeg kastebold i det spil?
--
jep jep
#8 Det ender det nok med. Ingen af partner har gjort noget galt, men du bliver straffet for det.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#8
Du har loven på din side over for CDON, selvom de er nogle kæmpe røvhuller at have en RMA sag kørende ved. Hold på dine rettigheder, og hold dem op mod deres ansvar.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#8 Normalt skal man ikke true med FKN, men i dette tilfælde bør du nævne overfor CDON at du ikke agter at blive kastebold imellem MS og dem. Henvis til loven, hvori der står at det er salgsstedet der skal tage sig af reklamationer. Vil de ikke lytte, så sig at du agter at køre en sag hos FKN.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
--
Sidst redigeret 13-02-2020 11:02
#0. Du begik fejlen da du allerede i første omgang selv håndterede sagen med Microsoft. Du har handlet med CDON og ikke med Microsoft. CDON har handlet med Microsoft og når der her er tale om B2B handel så er der aftalefrihed. Det betyder der ikke er nogle grænser for de vilkår som de må inkludere i aften.
Du bør derfor altid vælge at tage din reklamationsag med sælger, aldrig producenten.
Du skal blot kontakte CDON, hvis de siger du skal tage kontakt til microsoft, så nægt. Det er deres ansvar. Du kan være totalt ligeglad med om Microsoft kun giver 1 dags garanti, det er ikke dit ansvar, din garanti/reklamationsret ligger hos CDON, så må de selv ordne deres del. Om de selv skal betale eller få en anden til er dig underordnet.
--
#11 FKN? Folkekirkens Nødhjælp? Eller hvad mener du?
--
#13
Forbrugerklagenævnet
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Fkn er forbruger klage nævnet og dem har jeg snakket med
--
jep jep
kan godt se det her kommer til give mig en gevaldig hovedpine..
hvad siger jeg til cdon? jeg har ik noget på skrift fra dengang?
--
jep jep
#16
Er produktet ikke stadig under den originale reklamationsret, eller er den udløbet? har du ikke den originale email fra CDON der refererer dig til MS?
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
nej ,
jeg har en ny xbox uden garanti og en bon på en gammel xbox der stadig er under garanti,(som er ombyttet i 2019)
nej korospondencen foregik via facebook og deres messenger vindue som nu er forsvundet og forældet.
--
jep jep
#18 I første omgang så kunne du spørge om hvordan tingene hænger sammen, måske de er parat til at tage det hele på deres kappe
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
cdon?= for ms har jeg kæmpet med 2 uger nu de gir sig ikke .X
--
jep jep
din reklamtiaosnret er overfor CDon
MS har din ingen lovmaessig ret over for hvofor den ret naturligivis ikke fornyes
Hvis du har valgt at bruge microsoft EXTRA garanti som ikek er daekkver under lovmaessigt ret og derved kan MS goere hvad de vil mht til garantien
fotalte CDON dig at du skulle gaa til Microsoft da du henvendte dig til dem? i sa fald er det unde cdon anbfaling og cdon skal give dig enny reklamatiosnret?
Microsft har INTET gjort galt
hvis du selv har henvendt dig direkte til MS og ombyttet enhede bsaa har du lovmassigt INGEN reklematisonret hos CDon da din nye enhede ikker er fra CDON
Garanti og reklematisonret er IKKE det samme
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury @2
i saa fald nar det er paa henvisnig fra CDON SKAL cdon give dig 2 aars ny reklamatisonret
HVad microsoft siger er irrelevant da.
hvis CDON ikke giver dig en ny reklematisonret sskal du have fat i den fobruge beskyttende organisation i DK
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury @9
ikke korrekt
hvis CDON har fortalt OP at han skal gaa til MS saa er der en rekleamtison berretige vejledning og CDON haefter for resultatet af deres vejledning.
i dette tilfadel SKAL CDON forny ders 2 aars reklamatiosnret da den er blevet ombyttet et et varksted CDON har anbefaler under reklamationsretten
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury cdon skrev jeg skulle kontakte ms for en ombytning og dette gik også smertefrit, jeg opdager så min konsol der er ombyttet i 2019 ikke har mere garanti for et par uger siden og undres jeg over en del....
og så startede hele kampen
--
jep jep
#24
Har du noget skriv fra da den blev ombyttet?
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
jeg har historikken fra ms hjemmeside hvor hele forløbet står
[table]Enhedstype: Xbox One X - 1TBSerienummer: 08
Bestillingsdato: 02/14/2019 Ordrenummer: 1461495512
14. februarEnhed modtaget
19. februarEnhed afsendt
26. februarEnhed leveret
28. februarVores fragtfirma har bekræftet, at din enhed blev leveret til den forsendelsesadresse, du har angivet.[/table]
og ms ved udemærket jeg har fået en anden konsol men de mener kun jeg har krav på 3 mdr..
--
jep jep
#26
I teorien burde du vel kunne fastholde den som bevis over for CDON, på at du har fået en ombytning under deres retningslinjer for reklamation.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
har sendt cdon en email men gruer for de bare siger trist.
--
jep jep
#28
Så er det at prikke til forbrugerklagenævnet evt.
Evt. prikke til deres trustpilot også, hvis du har det originale ordre nr.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
CDON er ikke ligefrem kendt for god service. Jeg mindes man ikke engang kan ringe til de fucking kegler. Man kan kun skrive.
Jeg fatter ikke den butik. Det er nærmest en slags underlig blanding af Komplett og Ebay. Jeg køber der satme ikke.
Men ja, hvis de har sagt til dig at du SKAL tage den med Microsoft, så skal du betragte det som en reklamationssag. Men hvis de "anbefaler" at du tager den med MS og du "vælger" at tage den med MS, så har de deres på det rene.
--
- Indsæt signatur -
jeg har kviteringen på varen som jeg også sendte til ms da de spurgte, ja jeg må se hvad det ender med
--
jep jep
de bad mig kontakte ms for en hurtigere ombytning,
--
jep jep
#32 Nu ved du at fremover skal du nægte, og lade det gå gennem stedet du har købt det. Så lander du ikke i en lignende situation
--
Well, hvis de skriver til dig, at de giver dig 2 års fornyet reklamationsret sammen med den ombytning, så skal du tage fat i Forbrugerklagenævnet.
Men hvis de skriver til dig at du får 2 år fra den dag du modtager den ombyttede vare, så har du dit på det rene. Så længe du gemmer den mail fra dem.
--
- Indsæt signatur -
de skriver ikke noget om hvad de giver, jeg forholder mig til loven og troede den slags var indofrstået da det nu engang er loven
--
jep jep