Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

microsoft overholder ikke reklamationsloven

Af Maxi Nørd 7430 | 13-02-2020 10:46 | 893 visninger | 35 svar, hop til seneste
andre der har oplevet microsoft ikke overholder reklamations loven? min historie kort, tilbage i 2018 fik jeg en xbox i gave købt fra cdon i 2019 blev denne xbox sendt ind til ms på rma hvor jeg fik en ny den nye xbox har dags dato igen garanti, dvs et år efter ( har ikke fået mine 2 års reklmatasionsgaranti fornyet som jeg skal i følge lov) kontakter microsoft om dette , og de fortæller mig kort de kun gir op til 3 mdr fornyet garanti hvis maskinen er ved at udløbe , ellers løber denne på den gamle konsol? siger loven ikke ret tydeligt hvis et produkt ombyttes til nyt skal reklamationsgarantien også fornys 2 år? eller har ms ret i deres udtale?, jeg er ved gå til forbruger klagenævnet, men før jeg gør dette vil jeg gerne vide om i mener jeg har en reel sag , eller ms har ret:) tak på forhånd ved der sidder et par skarpe mennesker herinde der har arbejdet rma afdelinger osv..
--
jep jep
#1
Fjummer
HOL Moderator
13-02-2020 10:51

Rapporter til Admin
Din Reklamationsret er overfor cdon.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#2
7430
Maxi Nørd
13-02-2020 10:52

Rapporter til Admin
jeg tog den direkte med ms dengang da jeg blev vejledt af cdon til at gøre dette. og har fået en ny xbox hos ms så det ik der problemet er, problemet er de ikke fornyr min reklamationsret?
--
jep jep
#3
zulink
Ultrabruger
13-02-2020 10:53

Rapporter til Admin
Jo du har 2 års ny reklamationsret på det de har lavet, hvis helt ny maskine er det på hele den, men du skal nok skrive til CDON hvis du ikke har været igennem den danske afdeling af microsoft. Hvis CDON ikke kommer med et ordenligt svar, ville jeg personligt smide en dårlig anmeldelse på trustpilot, om at de ikke håndtere garanti og reklamation på en ordentlig måde ved de smider kunden til videre til producenten.
--
Sidst redigeret 13-02-2020 10:56
#4
Azakiel
Skribent
13-02-2020 10:54

Rapporter til Admin
#2 At CDON giver den videre til MS er et cunt move, men Microsoft hæfter ikke for reklamation over for dig, det gør CDON. Microsoft gør ikke noget forkert her. #3 Forkert. Produktet er behandlet under fabriksgaranti, og ikke reklamationsretten.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
--
Sidst redigeret 13-02-2020 10:54
#5
Chr4030
Mega Supporter
13-02-2020 10:54

Rapporter til Admin
#2 Det skal du nægte fremover. Dit udestående er med CDON, og det er deres problem at håndtere RMA. Det er dem der skal tage den direkte hos MS. Jeg kender ikke helt reglerne når man selv tager den direkte. Men jeg går ud fra din reklemation stadig er overfor CDON.
--
#6
Fjummer
HOL Moderator
13-02-2020 10:54

Rapporter til Admin
#2 Det er cdon der er sælger og dem der giver dig din reklamationsret
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#7
BoreBissen
Semi Supporter
13-02-2020 10:54

Rapporter til Admin
Du skal tage den med CDON og ikke MS.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#8
7430
Maxi Nørd
13-02-2020 10:56

Rapporter til Admin
og cdon de siger vel bare jeg har taget den med ms og så blir jeg kastebold i det spil?
--
jep jep
#9
Fjummer
HOL Moderator
13-02-2020 10:58

Rapporter til Admin
#8 Det ender det nok med. Ingen af partner har gjort noget galt, men du bliver straffet for det.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#10
Azakiel
Skribent
13-02-2020 10:59

Rapporter til Admin
#8 Du har loven på din side over for CDON, selvom de er nogle kæmpe røvhuller at have en RMA sag kørende ved. Hold på dine rettigheder, og hold dem op mod deres ansvar.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#11
BoreBissen
Semi Supporter
13-02-2020 11:01

Rapporter til Admin
#8 Normalt skal man ikke true med FKN, men i dette tilfælde bør du nævne overfor CDON at du ikke agter at blive kastebold imellem MS og dem. Henvis til loven, hvori der står at det er salgsstedet der skal tage sig af reklamationer. Vil de ikke lytte, så sig at du agter at køre en sag hos FKN.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
--
Sidst redigeret 13-02-2020 11:02
#12
Sejr93
Superbruger
13-02-2020 11:09

Rapporter til Admin
#0. Du begik fejlen da du allerede i første omgang selv håndterede sagen med Microsoft. Du har handlet med CDON og ikke med Microsoft. CDON har handlet med Microsoft og når der her er tale om B2B handel så er der aftalefrihed. Det betyder der ikke er nogle grænser for de vilkår som de må inkludere i aften. Du bør derfor altid vælge at tage din reklamationsag med sælger, aldrig producenten. Du skal blot kontakte CDON, hvis de siger du skal tage kontakt til microsoft, så nægt. Det er deres ansvar. Du kan være totalt ligeglad med om Microsoft kun giver 1 dags garanti, det er ikke dit ansvar, din garanti/reklamationsret ligger hos CDON, så må de selv ordne deres del. Om de selv skal betale eller få en anden til er dig underordnet.
--
#13
Sejr93
Superbruger
13-02-2020 11:11

Rapporter til Admin
#11 FKN? Folkekirkens Nødhjælp? Eller hvad mener du?
--
#14
Azakiel
Skribent
13-02-2020 11:13

Rapporter til Admin
#13 Forbrugerklagenævnet
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#15
7430
Maxi Nørd
13-02-2020 11:14

Rapporter til Admin
Fkn er forbruger klage nævnet og dem har jeg snakket med
--
jep jep
#16
7430
Maxi Nørd
13-02-2020 11:22

Rapporter til Admin
kan godt se det her kommer til give mig en gevaldig hovedpine.. hvad siger jeg til cdon? jeg har ik noget på skrift fra dengang?
--
jep jep
#17
Azakiel
Skribent
13-02-2020 11:23

Rapporter til Admin
#16 Er produktet ikke stadig under den originale reklamationsret, eller er den udløbet? har du ikke den originale email fra CDON der refererer dig til MS?
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#18
7430
Maxi Nørd
13-02-2020 11:31

Rapporter til Admin
nej , jeg har en ny xbox uden garanti og en bon på en gammel xbox der stadig er under garanti,(som er ombyttet i 2019) nej korospondencen foregik via facebook og deres messenger vindue som nu er forsvundet og forældet.
--
jep jep
#19
Fjummer
HOL Moderator
13-02-2020 11:46

Rapporter til Admin
#18 I første omgang så kunne du spørge om hvordan tingene hænger sammen, måske de er parat til at tage det hele på deres kappe
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#20
7430
Maxi Nørd
13-02-2020 12:04

Rapporter til Admin
cdon?= for ms har jeg kæmpet med 2 uger nu de gir sig ikke .X
--
jep jep
#21
Sven Bent
Mega Nørd
13-02-2020 13:30

Rapporter til Admin
din reklamtiaosnret er overfor CDon MS har din ingen lovmaessig ret over for hvofor den ret naturligivis ikke fornyes Hvis du har valgt at bruge microsoft EXTRA garanti som ikek er daekkver under lovmaessigt ret og derved kan MS goere hvad de vil mht til garantien fotalte CDON dig at du skulle gaa til Microsoft da du henvendte dig til dem? i sa fald er det unde cdon anbfaling og cdon skal give dig enny reklamatiosnret? Microsft har INTET gjort galt hvis du selv har henvendt dig direkte til MS og ombyttet enhede bsaa har du lovmassigt INGEN reklematisonret hos CDon da din nye enhede ikker er fra CDON Garanti og reklematisonret er IKKE det samme
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#22
Sven Bent
Mega Nørd
13-02-2020 13:31

Rapporter til Admin
@2 i saa fald nar det er paa henvisnig fra CDON SKAL cdon give dig 2 aars ny reklamatisonret HVad microsoft siger er irrelevant da. hvis CDON ikke giver dig en ny reklematisonret sskal du have fat i den fobruge beskyttende organisation i DK
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#23
Sven Bent
Mega Nørd
13-02-2020 13:39

Rapporter til Admin
@9 ikke korrekt hvis CDON har fortalt OP at han skal gaa til MS saa er der en rekleamtison berretige vejledning og CDON haefter for resultatet af deres vejledning. i dette tilfadel SKAL CDON forny ders 2 aars reklamatiosnret da den er blevet ombyttet et et varksted CDON har anbefaler under reklamationsretten
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#24
7430
Maxi Nørd
13-02-2020 14:01

Rapporter til Admin
cdon skrev jeg skulle kontakte ms for en ombytning og dette gik også smertefrit, jeg opdager så min konsol der er ombyttet i 2019 ikke har mere garanti for et par uger siden og undres jeg over en del.... og så startede hele kampen
--
jep jep
#25
Azakiel
Skribent
13-02-2020 14:01

Rapporter til Admin
#24 Har du noget skriv fra da den blev ombyttet?
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#26
7430
Maxi Nørd
13-02-2020 14:05

Rapporter til Admin
jeg har historikken fra ms hjemmeside hvor hele forløbet står [table]Enhedstype: Xbox One X - 1TBSerienummer: 08 Bestillingsdato: 02/14/2019 Ordrenummer: 1461495512 14. februarEnhed modtaget 19. februarEnhed afsendt 26. februarEnhed leveret 28. februarVores fragtfirma har bekræftet, at din enhed blev leveret til den forsendelsesadresse, du har angivet.[/table] og ms ved udemærket jeg har fået en anden konsol men de mener kun jeg har krav på 3 mdr..
--
jep jep
#27
Azakiel
Skribent
13-02-2020 14:09

Rapporter til Admin
#26 I teorien burde du vel kunne fastholde den som bevis over for CDON, på at du har fået en ombytning under deres retningslinjer for reklamation.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#28
7430
Maxi Nørd
13-02-2020 14:09

Rapporter til Admin
har sendt cdon en email men gruer for de bare siger trist.
--
jep jep
#29
Azakiel
Skribent
13-02-2020 14:12

Rapporter til Admin
#28 Så er det at prikke til forbrugerklagenævnet evt. Evt. prikke til deres trustpilot også, hvis du har det originale ordre nr.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#30
ToFFo
Guru
13-02-2020 14:13

Rapporter til Admin
CDON er ikke ligefrem kendt for god service. Jeg mindes man ikke engang kan ringe til de fucking kegler. Man kan kun skrive. Jeg fatter ikke den butik. Det er nærmest en slags underlig blanding af Komplett og Ebay. Jeg køber der satme ikke. Men ja, hvis de har sagt til dig at du SKAL tage den med Microsoft, så skal du betragte det som en reklamationssag. Men hvis de "anbefaler" at du tager den med MS og du "vælger" at tage den med MS, så har de deres på det rene.
--
- Indsæt signatur -
#31
7430
Maxi Nørd
13-02-2020 14:13

Rapporter til Admin
jeg har kviteringen på varen som jeg også sendte til ms da de spurgte, ja jeg må se hvad det ender med
--
jep jep
#32
7430
Maxi Nørd
13-02-2020 14:13

Rapporter til Admin
de bad mig kontakte ms for en hurtigere ombytning,
--
jep jep
#33
Chr4030
Mega Supporter
13-02-2020 14:42

Rapporter til Admin
#32 Nu ved du at fremover skal du nægte, og lade det gå gennem stedet du har købt det. Så lander du ikke i en lignende situation
--
#34
ToFFo
Guru
13-02-2020 14:42

Rapporter til Admin
Well, hvis de skriver til dig, at de giver dig 2 års fornyet reklamationsret sammen med den ombytning, så skal du tage fat i Forbrugerklagenævnet. Men hvis de skriver til dig at du får 2 år fra den dag du modtager den ombyttede vare, så har du dit på det rene. Så længe du gemmer den mail fra dem.
--
- Indsæt signatur -
#35
7430
Maxi Nørd
13-02-2020 15:49

Rapporter til Admin
de skriver ikke noget om hvad de giver, jeg forholder mig til loven og troede den slags var indofrstået da det nu engang er loven
--
jep jep

Opret svar til indlægget: microsoft overholder ikke reklamationsloven

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning