Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Olsen it ?

Af Gæst Bjørn | 11-09-2009 20:46 | 4438 visninger | 26 svar, hop til seneste
Er der nogen der har handlet med olsen it ? er det fup og plat som de andre eller er de reelle nok?
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#1
bQnne
Monsterbruger
11-09-2009 20:47

Rapporter til Admin
Jeg bestilte en gang en gummislange, men fik en brødrister. Har du overhovedet googlet dig frem til noget??
--
#2
Yesbar
Elitebruger
11-09-2009 20:53

Rapporter til Admin
Trust pilot er din ven http://www.trustpilot.dk[...]
--
AMD x64 5000+, 3gb ram, Radeon 4830 512mb, 500gb hdd. Acer Aspire One,Mac OS X, 1,6ghz, 1gb ram, 160gb harddisk, HTC Touch Pro, iPhone 3G 16gb
#3
Yesbar
Elitebruger
11-09-2009 20:55

Rapporter til Admin
Men virksomheden virker noget lavpraktisk og ikke speciel serviceminded.. tjek evt det her svar til en (i mine øjne) ok kritik. Sjov læsning. 25. august 2009 Surt show Jeg bestilte en extern harddisk. Var ankom hurtigt. Samtidig betalte jeg for at den skulle pakkes ind som gave, men der blev jeg meget meget skuffet. De havde pakket den ind i jule papir og bare klistret til med tape. Det skulle ikke være en julegave, men en fødselsdaggave. Ordren var i aug. måned. Stort skuffelse og så betale 15,00 kr. for det. Pakken kunne have været pakket ind af et barn på 6 år. 1 bruger fandt denne bedømmelse nyttig, er du enig? Ja / Nej / (Rapportér misbrug) Dato: 7. september 2009 Skjul virksomhedens svar Sådan noget snobberi du - men jeg må erkende at du har ret - vi er ikke eksperter i indpakning af gaver. Nå, men nu har vi fjernet muligheden for indpakning i vores webshop, for du er ikke den eneste der ikke kan få det fint nok - så må de almindelige mennesker der bare vil skjule gavens indhold i festligt papir undvære for at jeg kan slippe for brok fra folk som dig (for du er altså ikke alene, jeg har haft andre klager). De 15kr kan krediteres så du ikke skal betale for indpakningen når du nu var utilfreds med den. Jeg har købt papiret i brugsen her for nyligt, og som sådan ikke tænkt over at det var julepapir - jeg synes bare det var "meget flot" gavepapir og tænkte det lige var sagen for mine kunder, men jeg tog så fejl. Og når min teknik nu heller ikke er i orden (tape papiret sammen med gennemsigtig tape), jamen så må jeg jo kaste håndklædet i ringen. Venlig hilsen Jørgen Olsen
--
AMD x64 5000+, 3gb ram, Radeon 4830 512mb, 500gb hdd. Acer Aspire One,Mac OS X, 1,6ghz, 1gb ram, 160gb harddisk, HTC Touch Pro, iPhone 3G 16gb
#4
Dchang
Supporter
11-09-2009 20:59

Rapporter til Admin
Virker nu osse halv-småligt af kunden. Uanset hvad, er det det fedeste svar jeg nogensinde har set! :-)
--
#5
bQnne
Monsterbruger
11-09-2009 21:04

Rapporter til Admin
#3 Jeg havde slået Jørgen Olsen ihjel hvis han svarede det til mig... xD Seriøst; en idiot. #4 Du må som forbruger forvente at du i AUGUST måned IKKE får julepapir, og evt et lille bånd. Behøver ikke at være en sløjfe. Men helt ærligt? Julepapir og klisterbånd? Så kan man gøre det bedre selv for det halve.
--
#6
Yesbar
Elitebruger
11-09-2009 21:04

Rapporter til Admin
Nu er jeg vant til at kunde/leverandør-kontakt hver dag og den måde Jørgen Olsen kommunikerer på er da alt for ringe. Synes nu egentlig også at kunden har ret i at når man beder om gaveindpakning så forventer man ikke julepapir i august. Det burde vel egentlig aldrig have været noget han tilbød til sine kunder, hvis ikke han har tænkt sig at gøre det ordentligt. Det er hvertfald ikke et sted jeg har lyst til at handle. Og vil da håbe for alle dem der vælger at handle der at de ikke behøver at have kontakt med hr. Jørgen Olsen.
--
AMD x64 5000+, 3gb ram, Radeon 4830 512mb, 500gb hdd. Acer Aspire One,Mac OS X, 1,6ghz, 1gb ram, 160gb harddisk, HTC Touch Pro, iPhone 3G 16gb
#7
Bj&#248;rn
Gæst
11-09-2009 21:22

Rapporter til Admin
Jeg spørger fordi at jeg lige har bestilt nogle varer og betalt med mit kort, men så fandt jeg en side på nettet der påstår at han er rejst til udlandet med folks penge - jeg har heller ikke kunne fange ham telefonisk i dag selv om han påstår at have åbningstider 10-22 alle ugens dage jeg er studerende så det er rigtig mange penge at miste for mig, så jeg er lidt nervøs som i måske kan for stå.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#8
walle
Gæst
11-09-2009 22:16

Rapporter til Admin
Du ser ud til at have mistet en stor sum penge via en dankort transaktion, hvad gør du? A. Spørger nogle 14-16 årige på et internet forum. B. Ringer til min bank, forklarer dem situationen og spørger hvad de kan gøre. Ok, det kunne nok have været sagt pænere, men det virker bare ret åbenlyst hvad der er det smarte at gøre i den her situation. Hvis du er heldig er pengene ikke trukket endnu, og bliver det heller ikke. Som udgangs punkt er det ulovligt at trække pengene før varerne er sendt.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#9
Warlocken
Elitebruger
11-09-2009 22:31

Rapporter til Admin
Og selvom pengene er trukket, har du altid mulighed for at få banken til at tilbageføre dem, når du har betalt med kreditkort. Dog skal sælger have en "rimelig mulighed" for at levere varen (mener, det er helt op til 30 dage, men kan ikke huske det). Summa summarum: Du kan aldrig miste penge, du har betalt med kreditkort, hvis ikke du modtager din varer. Banken er forpligtet til at tilbageføre hver en krone.
--
#10
Wiz@rd
Ultra Supporter
11-09-2009 22:46

Rapporter til Admin
eller kunne du jo spørge ejeren som også huserer her inde. http://www.hol.dk[...]
--
Der findes to slags kvinder: Dem der bliver sure over ingenting og dem der bliver sure over alting. Al magt til tvivlerne! ...Måske
#11
Intel
Mega Supporter
11-09-2009 23:21

Rapporter til Admin
Altså er det bare mig der er blind eller er olsen-it ikke lukket ifølge deres hjemmeside?
--
www.N[...]
#12
Wiz@rd
Ultra Supporter
12-09-2009 13:23

Rapporter til Admin
ahh havde ikke set det manglende S i olsen.
--
Der findes to slags kvinder: Dem der bliver sure over ingenting og dem der bliver sure over alting. Al magt til tvivlerne! ...Måske
#13
walker
Ultrabruger
12-09-2009 13:54

Rapporter til Admin
Check lige under "Kontakt" http://www.olsen-it.dk[...] En adresse i Kbh.Nv :) Stue etage, så han kan vel ikke gemme sig særlig meget? :) Tror personligt ikke manden er flyttet fra Kbh.NV til Frankrig ;)
--
#14
SQlvpapir
Nørd
12-09-2009 13:57

Rapporter til Admin
Det er som udgangspunkt noget billigt lort de sælger, men de var meget flinke og hurtige til benyttelse af 14 dages returret. første gang sendte de dog noget forkert (fail), men de fremsendte label osv. så ingen problem. Savnede dog en tilbagemelding om at de havde registreret mit ønske om refundering (benyttelse af de 14. dages returret..) før der en måned senere røg penge ind på min konto.
--
hej inckie! GÅ VÆK Spam! inckie er min!
#15
BabaMac
Giga Supporter
12-09-2009 22:28

Rapporter til Admin
http://hol.dk[...] Han er også her, så mon han er så langt væk som rygtet siger? Jeg tror ikke det er en ny Stein Bagger..
--
#16
Jna
Gæst
12-09-2009 22:45

Rapporter til Admin
#8 Som udgangs punkt er det ulovligt at trække pengene før varerne er sendt. Det er fuldt lovligt for sælger at hæve beløbet på betalingskort ved bestilling. Kan du bevise det modstatte ?
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#17
Wiz@rd
Ultra Supporter
12-09-2009 22:50

Rapporter til Admin
#16 det er ikke lovligt http://www.dankort-forretning.dk[...] se afsnit 7 i højre side (søg på afsendt)
--
Der findes to slags kvinder: Dem der bliver sure over ingenting og dem der bliver sure over alting. Al magt til tvivlerne! ...Måske
#18
KBBajer
Semi Supporter
12-09-2009 23:06

Rapporter til Admin
#3, haha :P udmærket svar vil jeg mene. lyder lidt som en skuffevirksomhed i mine øre
--
Dataengros.dk ftw!
#19
Hippien
Gæst
12-09-2009 23:13

Rapporter til Admin
Hejsa. Jeg er ikke rejst nogen steder - det simpelthen en omgang vrøvl. Jeg tror Olsen IT beholder deres domæne i drilleri fordi jeg nægtede at skifte navn på deres foranledning for nogle år siden da de opererede i Danmark. Jeg ved ikke hvor meget jeg kan tillade mig at sige om en enkelt persons sag uden at bryde regler om tavshedspligt i kunde/leverandørforhold (privat), så jeg vælger at holde min bøtte bortset fra at sige at vi ikke har gjort noget som helst galt i Bjørns tilfælde - og at sagen endda er blevet løst til hans fulde tilfredsstillelse + mere. Og så vil jeg gerne kommentere #14 som fortælle om vores vares kvalitet. De fleste af vores varer i dag er altså mærkevarer - og der får folk præcis det samme som alle andre steder. Jeg vil tro du tænker på nogle af vores hongkongske varer - vi handler i Hongkong med diverse usb-udstyr og har i en overgang været uheldige med et parti strømforsyninger - jeg er næsten sikker på det er dét du taler om - men jeg synes ikke det er ok at vi skal have stemplet på den baggrund, for vi gør alt hvad vi kan for at bytte defekte varer - og betaler omkostningerne forbundet hermed - og vi gør alt hvad vi kan for at løse de problemer der er med produkterne så vi slipper for så meget hurlumhej. Og så hævder du at have ventet en måned på et eller andet. Jeg skal gerne erkende at engang imellem glemmer vi ting - og engang imellem sjusker vi. Men alle får hvad de skal have eller mere - og ikke bare i henhold til gældende lovgivning - men i henhold til de mest accepterede moralske/etiske norm/reglsæt - altså hvad der er rimeligt. Er det rimeligt at vi kvajer os herinde hos Olsens IT? Ja, jeg synes det er meget rimeligt at kvaje sig, hvis man forsøger at holde det på et minimalt niveau, og hvis man retter op på sine fejl, koste hvad det vil således at kunderne holdes skadesløse. Jeg håber det er ok med et lidt ringe sprog hvor jeg skifter mellem jeg og vi ukonsekvent og mere eller mindre tilfældigt - i en "fin officiel udtalelse". Tak for reklamen, - for dårlig opmærksomhed er også reklame. Se bare på vores alle sammend it-gigant *******
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#20
McVroom
Super Supporter
12-09-2009 23:48

Rapporter til Admin
0# Jeg har handlet der ingen problemer... Købte en IDE/SATA til usb... Sådan jeg kan sætte både 2,5 og 3,5" harddiske og optiske drev til pc'en via usb porten...
--
Acer Aspire 6935G - C2D - 4GB DDR3 - 9600GT 512MB DDR3- 16" HD - 320GB 7200RPM - dvd brænder - Win 7 Netbook: Asus EEE 1005ha Mobil: Nokia 5800
#21
FreakmaN
Maxibruger
13-09-2009 00:16

Rapporter til Admin
Jeg må indrømme jeg er imponeret over at "Hippien" svarer i #19. At jeg så sidder tilbage med en opfattelse af, at Olsen IT er et en-mands firma (Ja, måske konen eller kæresten også er en del af det), at "Hippien"'s sprogbrug er mangler noget kontinuitet og professionalisme og at reaktionerne herinde viser nogle uhensigtsmæssigheder, ja det forandrer jo ikke ved at det lyder til at manden er en flink fyr, med styr på moralen. At det så ikke i sig selv er nok til, at jeg vil ligge mine lønningskroner i den webbutik fordi jeg forventer en større professionalisme og har ringe forventninger til virksomhedens økonomiske stabilitet, ja, det er jo så noget helt andet og siger intet om mandens (eller firmaets) personlige kvaliteter.
--
#22
walker
Elitebruger
14-12-2009 19:09

Rapporter til Admin
Olsen-it.dk og olsens-it.dk må da være ejet af den samme person? På profil siden af olsens-it.dk linker de direkte til QXL.dk hvor de er registreret som olsen-it.dk og IKKE olsens-it.dk ? Samme person vel? Se linket vedrørende QXL.dk profil på siden her: http://olsens-it.dk[...]
--
#23
micols
Juniorbruger
14-12-2009 21:05

Rapporter til Admin
manden kunne bare have krævet pengene retur for gavepapiret da det ikke var det han troede det var.. så havde han nok fået det.. sådan gør vi andre hvis varen ikke lever op til vores forventning. i stedet for at gøre det til en større sag end det egentlig er.. men nogen er umulige at gøre tilfredse.
--
#24
micols
Juniorbruger
14-12-2009 21:12

Rapporter til Admin
kan lige sige til de forvirrede som Hippien nævner at olsen-it.dk intet har at gøre med olsens-it.dk i kan selv prøve at lave whois på domænerne
--
#25
Hamk-x
Supporter Aspirant
14-12-2009 21:16

Rapporter til Admin
#19 troll.... -.-' Se dog på brugeren - han er logget ind som gæst; mailadressen: du kunne da i det mindste have skrevet at domænet var det rigtige :)
--
ASUS G50V v. 1.0 | P8600 @ 2,4-2,73 GHz | 9700M GT 512 MB | 4096 MB DDR2 (2x2) @ 400 MHz
#26
nemopilot
Gæst
29-07-2010 11:49

Rapporter til Admin
Har kun dårlig erfaring med Olsens IT, Købte en USB DVD Brænder der ikke kunne læse de fleste af mine cd'er der ikke var hjemme brændte!betalte så 75 kr. for en returforsendelse og fik så det svar man ikke kunne konstatere fel på drevet og forlangte en indbetaling på konto forud for en returnering.....de fik sku lov at beholde lortet og det skal lige siges at jeg er elektronik fagmand!Et mere amatør agtigt foretagende skal man sku lede længe efter.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.