Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Telias (manglende) service aftale

Af Guru guanomo | 09-07-2011 13:08 | 1527 visninger | 9 svar, hop til seneste
Jeg sidder her med en dell bærbare købt hos telie 3-3-2009 inkl. 3 års service aftale, det er en rookie der ejer den og jeg har kigget på den pga. fejl på harddisk og cd-rom drev. Pludselig ser jeg et klistermærke med 3 års garanti, tjekker det hos dell, jeps det er rigtigt. Kontaker min mor som kender ejer og hun siger så at ejer har forsøgt at gå til telia men de afviser at kunne gøre noget da de ikke forhandler dell mere... Hvad sker der for det? de skal da opretholde deres service aftale uanset hvad man har købt? Nu vil vi registeret os hos telia og så se om de vil gøre noget, men jeg er skuffet over telia, selvom jeg ingen erfaringer har med deres kundeservice af nogen art. Andet vi kan gøre?
--
#1
Denuush
Junior Nørd
09-07-2011 13:10

Rapporter til Admin
Hvis garantien stadigvæk er gældende (Det er den jo) så kan du vel bare skippe telia over, og indsende den til Dell direkte? Så slipper du også for 'mellemledet' Det ville jeg ihvertfald gøre.
--
#2
guanomo
Guru
09-07-2011 13:12

Rapporter til Admin
Også der jeg var nået frem til, venter med at kontakte dell til jeg har ejers/købers oplysninger. Har dog også lyst til at klage til telia :o) bare fordi jeg kan.
--
#3
Denuush
Junior Nørd
09-07-2011 13:17

Rapporter til Admin
Men ja, har sku aldrig hørt om at virksomheder afviser produkter under garantien, som de selv har solgt, fordi det er udløbet fra deres vartesortiment. Prøv du selv at tage hen til dem, og hør dem ad, om det er rigtigt det de har sagt til din mor. Det lyder rimelig langt ude. Desuden har kvinder det også med at misforstå alt.. Så mon ikke det er din mama' der har hørt forkert, fordi hun har været fokuseret på noget andet i lige det øjeblik :o) haha
--
#4
DEVIL_DK
Guru
09-07-2011 13:22

Rapporter til Admin
Det kommer jo lidt an på hvordan den service aftale er lavet, er den lavet ved telia men vare tages af dell burde du sagtens kunne kontakte dell, men er det en af de der forsikringer tegnet ved et eller andet obskur firma er det jo kun telia der kan tage den ind.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Gainward GTX560TI* *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#5
guanomo
Guru
09-07-2011 13:27

Rapporter til Admin
#3 det er en min mor kender, så vi er ude til mund til mange munde her :o) #4 service aftalen figurer på dell's hjemmeside når jeg tjekker på tag nummeret, så den er tegnet igennem dell, bare et telia klister mærke der sidder der.
--
#6
M.Mikkel
Giga Supporter
09-07-2011 13:30

Rapporter til Admin
#5 Det er helt normalt Telia har intet med rep at gøre. Du skal kontakte Dell hvis den har fejl. det står vist også i ders service aftale at du skal kontakte Dell hvis fejl.
--
Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64
#7
DEVIL_DK
Guru
09-07-2011 13:33

Rapporter til Admin
well så ville jeg bare gå uden om telia syntes ikke deres kunde service fungere, Da jeg skulle have internet ved dem måtte de sende pakken 3 gange. første gang sendte de pakken ti den adresse jeg skulle flytte til, så den røg automatisk retur da jeg jo ikke var flyttet ind endnu, anden gang sendte de til forkert husnummer, selv om de første gang sendte til det rigtige bare for tidligt lol 3 gang kom den frem :)
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Gainward GTX560TI* *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#8
Ronson
Forumansvarlig
09-07-2011 13:43

Rapporter til Admin
#7: Så du mener det er dårlig service at de sendte pakken til dig 3 gange?
--
http://chipsguiden.dk[...] Konsoller købes! Undtaget Xbox/Xbox 360/NES/SNES/N64/Gamecube/Sega Master System II/Sega Mega Drive/Dreamcast/PS1/PS2
#9
DEVIL_DK
Guru
09-07-2011 13:53

Rapporter til Admin
#8 ja for jeg skulle betale for 2 af gangene selv om det var dem der lavede fejlen. selv om jeg ikke skulle betale er det da ikke ligefrem god service ikke at kunne finde ud af at sende en pakke rigtigt. Da jeg tegnede abonnent ved dem skrev jeg at jeg først flyttede ind dagen før det gik aktiv derfor skulle de sende pakken ti min nuværende adresse men de kunne de så ikke finde ud af.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Gainward GTX560TI* *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*

Opret svar til indlægget: Telias (manglende) service aftale

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE