Du skal først ændre enten Netgearen eller Asus'ens IP-adresse til en anden, da de begge som standard har 192.168.0.1, så vidt jeg husker.
Når du har gjort det, så slår du nat fra i Netgearen og smækker et kabel mellem de to enheder og det burde være det.
--
#1
ok tak, men kan du fortælle mig hvordan jeg gør det?
--
#1 Asus routeren finder selv ud af de er på samme subnet og ændrer det til 192.168.1.x. Det gjorde min i hvert fald.
Jeg ville i første omgang smide et lan kabel fra din pc til asus routeren og sørge for at du kan se den. Husk at have slået statisk ip fra på din pc
http://portforward.com[...]
Når du kan se routeren så smide et kabel fra wan porten i asus routeren til en lan port i CG3000 routeren. Når routeren er i bridge burde du ikke gøre mere så vidt jeg ved.
--
Jeg har selv samme setup -> Yousee + Netgear CG3000 + Asus RT-AC68U.
Jeg satte Netgear routeren i bridgemode og satte et kabel fra den over i Asus'en. Hookede min PC på og skulle bare igennem Yousee aktiveringen hvorefter der var hul igennem. Derefter satte jeg Asus routeren op som jeg ville have det.
No offense, men ærlig talt virker det ikke som om du har helt styr på hvad du laver og at forlange at Yousee hjælper dig med din private router er virkelig at forvente meget. At de i det hele taget hjælper dig med at fortælle hvordan du får den i bridgemode er pænt af dem når de nu har en fin guide til det som de ellers bare plejer at henvise til. Hvis jeg var dig ville resette begge routere og starte forfra. Set Netgear routeren til og som det første sætter du den i bridgemode, hook derefter Asus routeren og smid en PC på Asus routeren. Sørg for at få en IP og tjek at Yousee's aktiveringside dukker op når du forsøger at browse. Aktiver forbindelsen og check så din default gateway (som er din asus router og tilgå den, samt indstillinger via default gateway ip'en).
--
try { write crappy code that might fail }
catch { don't care }
#4
Tak for din hjælp
No offense, jeg har ærlig talt ikke styr på hvad jeg laver. Faktisk derfor jeg oprettede dette her indlæg, da det jo ikke ville give nogen mening at søge hjælp til noget jeg havde styr på i forvejen.
Jeg ser overhovedet ikke noget problem i at ringe til yousee support, de er der jo faktisk for at hjælp, det er jo bl.a det der retfærdig gøre den høje pris jeg betaler til dem hver mdr. Og deres guide havde jeg prøvedet at følge, men uden held. Men nok om det.
Det her indlæg drejer sig sådan om at jeg ikke kan finde ud af at få sat min nye router op, så lad os holde os til emnet.
Men igen tak for dit svar
--
Ingen andre der kan komme med noget?
Jeg begriber ikke noget af det her, begynder så småt at tro det måske er routeren der er defekt
--
#6: NAT i begge routere er vejen til helvede.
Som #4 skriver, skal du sætte YouSee's router i bridging mode. Jeg har aldrig haft YouSee, så kan ikke fortælle dig om du selv kan gøre det, eller det er noget, de skal gøre fra deres side. Men det kan YouSee sikkert fortælle dig. Vær opmærksom på, at YouSee selvfølgelig ikke supporterer at du bruger andet udstyr end deres.
--
MB: ASUS Z77 Sabertooth | CPU: i7 2600K | GPU: GTX 970 | RAM: 16GB 1866MHz | CASE: Silencio 550 | SSD: Samsung 840
Sæt Asus router direkte til din pc og se om du kan komme i kontakt med den på den måde.......helt uden om din Netgear, du skal selvfølgelig sørge for at du ikke er på din Netgear´s net når du prøver at komme i kontakt med Asus router.
Når du har konkluderet at du kan få forbindelse den vej så gør som #4 siger her "Hvis jeg var dig ville resette begge routere og starte forfra. Set Netgear routeren til og som det første sætter du den i bridgemode, hook derefter Asus routeren og smid en PC på Asus routeren. Sørg for at få en IP og tjek at Yousee's aktiveringside dukker op når du forsøger at browse. Aktiver forbindelsen og check så din default gateway (som er din asus router og tilgå den, samt indstillinger via default gateway ip'en). "
--
#6 Du kunne jo starte med at prøve det jeg foreslår allerede i #3. Det bliver ligefrem gentaget i #8.
--
Du har sat CG3000 i AC68U's WAN-port, ikke?
--
Asus P6T Deluxe V2 - i7 920 @ 4200MHz - Noctua NH-D14 - Corsair XMS 2*(3x2GB) 1600MHz - GTX 680 - Corsair HX850 - Antec 1200
Problemet er løst
Jeg gjorde som SteffE sagde i #4
Men jeg måtte prøve flere gange før det lykkedes, (jeg må ha misforstået noget undervejs) Men jeg fik det til at virke JUBIIIII
Tak til SteffE for hjælpen.
Og tak til alle jer andre for at prøve at hjælpe mig.
1000 tak alle sammen.
Vi fik lige gæster, derfor jeg først kunne følge op på det nu.
--
#4 det er jo det de er der for??
Hold da op. De er der sku ikke for at ordne dit privat udstyr på nogen måde..
Du har da selv ansvaret...
Mærkelig tankegang du har.. De er der for at hjælpe med deres udstyr. Sku ikke dit eget. Ringer du også til dem når du har fået virus?
--
Når jeg har fået Virus!? Nej da, så ringer jeg til min læge!!
Mærkelig tankegang du selv har
--
Ja nemlig. Ring til dem der "skal" hjælpe dig.. nemlig Asus og ikke yousee. At du argumenterer med din høje pris hver mdr får dig bare til at lyde som en idiot...
Du aner tydeligvis intet om hvad ting kan koste. Samt hvad teknikere koster når folk som dig whiver over tingene evt ikke virker.
Hvorfor ringede du ikke til Asus ister for yousee..
Ringer du så til Asus næste gang dit yousee modem ikke virker?
--
#14
Lige nu er det vist mest dig der fremstår som en idiot!!
Problemet er løst!! Så lad den ligge der, eller hold dig til emnet.
--