Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

ASUS RT-AC68U, hjælp til at installation

Af Ultrabruger Kongsted | 08-04-2015 15:45 | 3265 visninger | 15 svar, hop til seneste
Hej DK's bedste Community. Jeg er rendt ind i et problem der er ved at pisse mig af. Jeg har i dag fået min ASUS RT-AC68U ind ad døren, og har efter hånden brugt over 3 timer på at få lortet til at virke. Jeg har Yousee internet og bruger deres netgear CG3000. Jeg har fulgt deres guide her, men forgæves. http://yousee.dk[...] Jeg fjerner fluebenet i NAT CG3000, og tilslutter RT-AC68U, men jeg kan ikke komme i kontakt med den. I følge ASUS hjemmeside, så tager den ellers kun 30 sek. at sætte RT-AC68U op. (Men det ved min nye router åbenbart ikke). Jeg har prøvet at kontakte yousee, men det kan de sørme ikke hjælpe med, de kunne kun fortælle mig hvordan CD3000 bliver sat i bridge mode, men det vidste jeg jo i forvejen... Derfor tænkt jeg om ikke det værd at prøve lykken herinde! Så hvis nogen her har siddet i samme situation, og har fundet en løsning på det, så kunner jeg godt bruge noget hjælp.. På forhånd tak Kongsted (en efterhånden knækkede & desparat mand).
--
#1
TheMoller
Supporter
08-04-2015 16:08

Rapporter til Admin
Du skal først ændre enten Netgearen eller Asus'ens IP-adresse til en anden, da de begge som standard har 192.168.0.1, så vidt jeg husker. Når du har gjort det, så slår du nat fra i Netgearen og smækker et kabel mellem de to enheder og det burde være det.
--
#2
Kongsted
Ultrabruger
08-04-2015 16:12

Rapporter til Admin
#1 ok tak, men kan du fortælle mig hvordan jeg gør det?
--
#3
SteffE
Nørd Aspirant
08-04-2015 16:18

Rapporter til Admin
#1 Asus routeren finder selv ud af de er på samme subnet og ændrer det til 192.168.1.x. Det gjorde min i hvert fald. Jeg ville i første omgang smide et lan kabel fra din pc til asus routeren og sørge for at du kan se den. Husk at have slået statisk ip fra på din pc http://portforward.com[...] Når du kan se routeren så smide et kabel fra wan porten i asus routeren til en lan port i CG3000 routeren. Når routeren er i bridge burde du ikke gøre mere så vidt jeg ved.
--
#4
ZazzY
Nørd
08-04-2015 16:30

Rapporter til Admin
Jeg har selv samme setup -> Yousee + Netgear CG3000 + Asus RT-AC68U. Jeg satte Netgear routeren i bridgemode og satte et kabel fra den over i Asus'en. Hookede min PC på og skulle bare igennem Yousee aktiveringen hvorefter der var hul igennem. Derefter satte jeg Asus routeren op som jeg ville have det. No offense, men ærlig talt virker det ikke som om du har helt styr på hvad du laver og at forlange at Yousee hjælper dig med din private router er virkelig at forvente meget. At de i det hele taget hjælper dig med at fortælle hvordan du får den i bridgemode er pænt af dem når de nu har en fin guide til det som de ellers bare plejer at henvise til. Hvis jeg var dig ville resette begge routere og starte forfra. Set Netgear routeren til og som det første sætter du den i bridgemode, hook derefter Asus routeren og smid en PC på Asus routeren. Sørg for at få en IP og tjek at Yousee's aktiveringside dukker op når du forsøger at browse. Aktiver forbindelsen og check så din default gateway (som er din asus router og tilgå den, samt indstillinger via default gateway ip'en).
--
try { write crappy code that might fail } catch { don't care }
#5
Kongsted
Ultrabruger
08-04-2015 17:32

Rapporter til Admin
#4 Tak for din hjælp No offense, jeg har ærlig talt ikke styr på hvad jeg laver. Faktisk derfor jeg oprettede dette her indlæg, da det jo ikke ville give nogen mening at søge hjælp til noget jeg havde styr på i forvejen. Jeg ser overhovedet ikke noget problem i at ringe til yousee support, de er der jo faktisk for at hjælp, det er jo bl.a det der retfærdig gøre den høje pris jeg betaler til dem hver mdr. Og deres guide havde jeg prøvedet at følge, men uden held. Men nok om det. Det her indlæg drejer sig sådan om at jeg ikke kan finde ud af at få sat min nye router op, så lad os holde os til emnet. Men igen tak for dit svar
--
#6
Kongsted
Ultrabruger
08-04-2015 19:54

Rapporter til Admin
Ingen andre der kan komme med noget? Jeg begriber ikke noget af det her, begynder så småt at tro det måske er routeren der er defekt
--
#7
Chucara
Nørd Aspirant
08-04-2015 19:58

Rapporter til Admin
#6: NAT i begge routere er vejen til helvede. Som #4 skriver, skal du sætte YouSee's router i bridging mode. Jeg har aldrig haft YouSee, så kan ikke fortælle dig om du selv kan gøre det, eller det er noget, de skal gøre fra deres side. Men det kan YouSee sikkert fortælle dig. Vær opmærksom på, at YouSee selvfølgelig ikke supporterer at du bruger andet udstyr end deres.
--
MB: ASUS Z77 Sabertooth | CPU: i7 2600K | GPU: GTX 970 | RAM: 16GB 1866MHz | CASE: Silencio 550 | SSD: Samsung 840
#8
Carstent
Junior Supporter
08-04-2015 20:25

Rapporter til Admin
Sæt Asus router direkte til din pc og se om du kan komme i kontakt med den på den måde.......helt uden om din Netgear, du skal selvfølgelig sørge for at du ikke er på din Netgear´s net når du prøver at komme i kontakt med Asus router. Når du har konkluderet at du kan få forbindelse den vej så gør som #4 siger her "Hvis jeg var dig ville resette begge routere og starte forfra. Set Netgear routeren til og som det første sætter du den i bridgemode, hook derefter Asus routeren og smid en PC på Asus routeren. Sørg for at få en IP og tjek at Yousee's aktiveringside dukker op når du forsøger at browse. Aktiver forbindelsen og check så din default gateway (som er din asus router og tilgå den, samt indstillinger via default gateway ip'en). "
--
#9
SteffE
Nørd Aspirant
08-04-2015 20:37

Rapporter til Admin
#6 Du kunne jo starte med at prøve det jeg foreslår allerede i #3. Det bliver ligefrem gentaget i #8.
--
#10
panda.dk
Super Supporter
08-04-2015 20:42

Rapporter til Admin
Du har sat CG3000 i AC68U's WAN-port, ikke?
--
Asus P6T Deluxe V2 - i7 920 @ 4200MHz - Noctua NH-D14 - Corsair XMS 2*(3x2GB) 1600MHz - GTX 680 - Corsair HX850 - Antec 1200
#11
Kongsted
Ultrabruger
08-04-2015 22:00

Rapporter til Admin
Problemet er løst Jeg gjorde som SteffE sagde i #4 Men jeg måtte prøve flere gange før det lykkedes, (jeg må ha misforstået noget undervejs) Men jeg fik det til at virke JUBIIIII Tak til SteffE for hjælpen. Og tak til alle jer andre for at prøve at hjælpe mig. 1000 tak alle sammen. Vi fik lige gæster, derfor jeg først kunne følge op på det nu.
--
#12
skandshus
Giga Supporter
08-04-2015 22:31

Rapporter til Admin
#4 det er jo det de er der for?? Hold da op. De er der sku ikke for at ordne dit privat udstyr på nogen måde.. Du har da selv ansvaret... Mærkelig tankegang du har.. De er der for at hjælpe med deres udstyr. Sku ikke dit eget. Ringer du også til dem når du har fået virus?
--
#13
Kongsted
Ultrabruger
08-04-2015 22:47

Rapporter til Admin
Når jeg har fået Virus!? Nej da, så ringer jeg til min læge!! Mærkelig tankegang du selv har
--
#14
skandshus
Giga Supporter
08-04-2015 23:16

Rapporter til Admin
Ja nemlig. Ring til dem der "skal" hjælpe dig.. nemlig Asus og ikke yousee. At du argumenterer med din høje pris hver mdr får dig bare til at lyde som en idiot... Du aner tydeligvis intet om hvad ting kan koste. Samt hvad teknikere koster når folk som dig whiver over tingene evt ikke virker. Hvorfor ringede du ikke til Asus ister for yousee.. Ringer du så til Asus næste gang dit yousee modem ikke virker?
--
#16
Kongsted
Ultrabruger
08-04-2015 23:53

Rapporter til Admin
#14 Lige nu er det vist mest dig der fremstår som en idiot!! Problemet er løst!! Så lad den ligge der, eller hold dig til emnet.
--

Opret svar til indlægget: ASUS RT-AC68U, hjælp til at installation

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE