Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Død LED i tastatur - retur eller RMA?

Af Semi Nørd Ulikazu | 19-04-2015 12:07 | 2052 visninger | 14 svar, hop til seneste
Hej alle, For lidt under en uge siden købte jeg et CM STORM Quickfire Rapid-I med blå switches på Komplett til superweekend. I går opdagede jeg så at min "4" knaps LED er død, og lyser ikke op. I dag da jeg tændte min computer skete det samme med min "K" knap - død. Så er spørgsmålet, bør jeg returnere, siden er er indenfor de 14 dage, eller RMA produktet, siden det jo er en defekt?
--
Kickstart youtube views: https://www.youtube.com[...] The Hobo gamer: https://www.youtube.com[...]
#1
Azakiel
Skribent
19-04-2015 12:09

Rapporter til Admin
Du kunne vel prøve at høre købstedet om de vil godtage det som en DOA reklamation, det er der nogen virksomheder der gør inden for x antal dage.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet
#2
Kenz_aps
Semi Nørd
19-04-2015 12:13

Rapporter til Admin
RMA. sagen er soleklar, og du vil formentligt blive tilbudt en tilsvarende model eller kreditering ret hurtigt, eftersom de godt kan se, at varen er hvervet for nyligt. Hvis du benytter returret, er det jo ikke et udtryk for en defekt, men at du blot ikke var tilfreds med varen.
--
The richest man is not he who has the most, but he who needs the least.
#3
johannes1988
Bruger Aspirant
19-04-2015 16:47

Rapporter til Admin
se at få det returneret og få dine penge tilbage. Det sker på næsten alle rapi-i keyboards. Det er skide irriterende og spild af penge det tastatur
--
#4
Larj
Ny på siden
19-04-2015 20:29

Rapporter til Admin
Jeps - se og få det sendt tilbage til dem :)
--
#5
NitroBlast
Guru
19-04-2015 20:56

Rapporter til Admin
Jeg ville finde et andet keyboard, da det omtalte keyboard er notorisk kendt for at have dårlige LED's. http://community.coolermaster.com[...] Der har også været et par tråde om det her på sitet.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#6
Lonestar
Junior Supporter
20-04-2015 08:03

Rapporter til Admin
4 LEDs blæst af på under 1 måned på mit Rapid-I (og jeg brugte det ikke meget i den periode). Det er ikke beskyttet mod ESD (tilstrækkeligt). Få pengene tilbage for produktet! Jeg købte i stedet et Corsair K65 RGB, som jeg har brugt i 3 måneder nu uden problemer. RGB-lyset er ikke så stærkt i det, men ellers er det et rigtigt lækkert TKL keyboard.
--
Luk for gæstebrugere!
#7
stallemanden
HOL Moderator
20-04-2015 08:45

Rapporter til Admin
Du skal selvfølgelig lave en RMA på det. Hvis ikke du gør det, kommer varen bare tilbage på hylden og bliver sendt videre til næste kunde, som så igen kan sende tastaturet retur. Har selv tastaturet, og har haft det i knap 5 mdr. 7-9-13, ingen døde LEDs.
--
http://ddns.hamdenkloge.dk[...]
#8
Kenz_aps
Semi Nørd
20-04-2015 09:59

Rapporter til Admin
#7 De tester formentlig deres returvarer, men principielt har du ret.
--
The richest man is not he who has the most, but he who needs the least.
#9
BentOver
Nørd Aspirant
20-04-2015 11:57

Rapporter til Admin
Send det retur hvis ikke du vil have et nyt. Hvis du vil have et nyt så opret en RMA sag/kontakt dem. Det hedder returret fordi du har ret til at returnere et produkt. At det er i stykker ved modtagelse/går i stykker inden for 14 dage er irrelevant.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#10
Lonestar
Junior Supporter
20-04-2015 12:37

Rapporter til Admin
#9 Jeg skrev til ComputerSalg og spurgte, om jeg kunne få pengene tilbage, hvis de ikke kunne reparere keyboardet. Det kunne jeg godt. Derefter oprettede jeg en RMA ved ComputerSalg -> de kunne ikke fikse det -> jeg fik pengene tilbage. Det er imo lidt mere hensynsfuldt overfor både butikken og deres andre kunder, at jeg gør opmærksom på problemet.. i stedet for bare at returnere det, og så er det hhv. butikkens eller den nye kundes problem at få det repareret/ombyttet.
--
Luk for gæstebrugere!
#11
johannes1988
Bruger Aspirant
20-04-2015 13:37

Rapporter til Admin
#6 må man være så fræk og spørge hvor du købte dit k65 rgb? :)
--
#12
Lonestar
Junior Supporter
20-04-2015 13:41

Rapporter til Admin
#11 Jeg fandt det her: ;-) http://www.proshop.dk[...]
--
Luk for gæstebrugere!
#13
madssiig
Semi Supporter
20-04-2015 17:26

Rapporter til Admin
Det der også er ved det, hvis de tester det, og finder ud af at det er defekt, kan de nægte dig returret, da produktet, ikke kommer tilbage i samme stand og mængde, som da du modtog det. Så det er 100% en reklamations sag, men du kunne jo evt angive et ønske, om at få pengene tilbage.
--
#14
ToFFo
Guru
20-04-2015 19:17

Rapporter til Admin
Du har 45 dages returret hos Komplett. Så der er god tid, hvis du står til at sende det ind. Om du vil have det byttet eller pengene tilbage, er sådan set op til dig, hvis du kører det som fortrydelsesret.
--
Nu uden signatur :O

Opret svar til indlægget: Død LED i tastatur - retur eller RMA?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE