Ja det ser meget ud til at det er den DNS du connector til som er problemet.
Har du prøvet at skifte til Googles DNS:
Primær: 8.8.8.8
Sekundær 8.8.4.4
I så fald ikke, prøv og se om det hjælper :)
--
Hm.. Utroligt noget så simpelt virker og en teknisk supporter ikke siger jeg skal prøve sådan noget :)
Mange tak!
--
Det var så lidt, glad for at kunne hjælpe :)
Ja nogle gange skal der ikke mere til, og fejlmeddelelsen fortæller jo netop at det er et DNS problem.
Det er derfor underligt, at Teknisk Support ikke engang tænkte på, at teste det som det første.
Men nu kan du da ringe til dem og fortælle, at problemet er løst og at de skal tjekke deres DNS serverer, for går ud fra din DNS var sat til at blive hentet automatisk, og i så fald er problemet hos din udbyder :)
--
#3
Problemet er jo ikke helt løst, men kun sat til side.
DNS via routeren selv, virker ikke. Vi har ikke fundet ud af hvorfor.
--
#4 Så vidt jeg kan læse i #2 blev problemet for ham løst, han kan gå på nettet.
Men ja begynder vi at snakke om, at han skulle kunne køre igennem sin udbyders DNS, så er det ikke løst. Men det er et problem som teknikkerne hos hans udbyder skal løses inde hos dem, da det er inde hos dem problemet er, og indtil da må gå på nettet den vej, og det er selvfølgelig bedre end selv ingen adgang til nettet :)
--
#5
Hvordan ved da at det er udbyderens DNS og ikke hans router eller anden opsætning den er gal med?
Han skriver jo at hans andre enheder kan gå på nettet med den tildelte DNS fra udbyderen. Så jeg vil nu mene at det er besynderligt at beskylde udbyderen, når andet er bevist.
Måske skulle han bare sætte hans DNS op til automatisk tildeling...?
--
Tjek altid udbyderens driftstatus:
http://nrgi.dk[...]
De foreslår at du genstarter din router.
20/04-15 kl. 22:00 : Fejlen er fundet og løst.
****************************************************************************************************************************************
Opdatering
d. 20/04-15 kl. 15:20 : Genstart af routeren vil løse fejlen i mange tilfælde.
****************************************************************************************************************************************
Vi oplever problemer med at kunder kan tilgå enkelte hjemmesider. Vi arbejder på at løse sagen hurtigst muligt. Vi beklager de gener dette medfører.
--
Da jeg oplevede problembet første gang var jeg også inde forbi og kigge på
http://www.seas-nve.dk[...]
Der var ingen informationer omkring DNS-servere.
Når pc'en bliver genstartet, eller når jeg starter den op i morgen. Vil den så have gemt indstillingerne eller bliver de automatisk tildelt pc'en kobler på internettet?
--
#8: Når du har gjort som #1 foreslår, så ændrer det sig ikke ved genstart.
--
Nu har jeg problemet igen. Kan ikke gå på nettet, nu er mit WIFI også nede. Internet deling FTW :)
De har lukket for i dag så håber der er nogle der kan hjælpe igen..
"DNS Serveren måske ikke tilgængelig"
--