Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Power returret

Af Bruger Eklund89 | 30-01-2017 22:11 | 7193 visninger | 23 svar, hop til seneste
Hej HOL. Jeg har købt en Macbook Pro i Power, og smart som jeg var købte jeg den gamle model (2015) selvfølgelig pga. udgangene. Jeg var dog tvivlsom omkring mit køb, da jeg kun købte den med 128GB SSD. Dette har jeg dog meget kraftig fortrudt. - Jeg kontaktede derfor Powers kundeservice hvor jeg fik af vide at jeg bare kunne komme ned og få pengene retur, da den var under 14 dage gammel. jeg tager langt for at komme til Power, og der får jeg et klart nej. Der står intet på bonen returret eller blombering som de snakkede om derinde. - Jo vist var den brudt, men jeg vidste jo ikke om SSD størrelsen var tilstrækkeligt. Jeg har kun POWER.dk at finde information omkring deres retur politik, og der skulle der ikke være noget i vejen for det. Er der nogen der har erfaring med det, inden jeg ringer ind til dem igen i morgen?
--
#1
Kaasje
Guru
30-01-2017 22:16

Rapporter til Admin
Det skulle vel ikke være fordi du har købt det med deres klargøring? Der sætter de et fandens grimt mærkat på hvor der står hvis det brydes ryger returretten.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#2
cudbee
Bruger Aspirant
30-01-2017 22:27

Rapporter til Admin
#0 - Hvis kundecenteret har lovet dig returret, så skal varehuset makke ret. Samtidig kan du påtegne at du ikke er blevet retmæssigt oplyst om begrænset returret på det specifikke produkt du har købt og at POWER selv lover 14 dages returret fra udleveringsdatoen. Sålænge varen ser 100% ny ud og du ikke har beskadiget emballagen, vil du ikke skulle hæfte for eventuel forringelse af varens værdi mht. returnering af produktet. edit: ps: køb den nye pc i Elgiganten :D
--
Smid gerne en besked, hvis du har nogle spørgsmål :)
--
Sidst redigeret 30-01-2017 22:28
#3
Eklund89
Bruger
30-01-2017 22:39

Rapporter til Admin
#1 det er ikke med klargøring. #2 kundecenteret lovede mig returret, derfor gendannede jeg fabriksindstillingerne og tog til Power med den. men de nægtede stadig. Men jeg troede jeg var helt galt på den. Jeg tager kampen op i morgen tidlig, så vender jeg tilbage med resultatet. tak for svar
--
#4
Kaasje
Guru
30-01-2017 22:41

Rapporter til Admin
#3 Men havde det den hjemmeklaskede "ved brud fjernes retturret" sticker?
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#5
LaZyMann
Monster Supporter
30-01-2017 22:42

Rapporter til Admin
Som udgangspunkt har du ikke returret hvis den er købt fysisk i butikken... Jeg kan ikke finde deres betingelser for handler foretaget i butikken. Den der ligger på deres side er for online handle.
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
#6
EmilAblaa
Monster Supporter
30-01-2017 22:43

Rapporter til Admin
#0 Nævnte du overfor Powers kundeservice at MacBooken var taget i brug og emballagen var brudt? Og ikke blot at du havde fortrudt efter kort tid? Hvis ikke, går de ud fra den er 100% ubrugt og giver dig derfor mulighed for at returnere. Hvis du dog har nævnt overfor kundeservice, at den ikke længere er plomberet og de altså alligevel har godkendt det som retursag, og du kan bevise det fysisk i butikken, vil det helt sikkert løse dit problem :)
--
* ITX of Doom * Node 304, i7 4770k @ 4.2 GHz, Z97I-Plus GTX 1070, 16 GB Ram, 240GB M.2 PCIe SSD Cooler Master V550 + Hyper 212 Evo
#7
Kaasje
Guru
30-01-2017 22:43

Rapporter til Admin
#5 De har en politik for at de tager produkter rettur, medmindre de har et klistermærke på der siger andet. De findes somregelt på deres telefoner og macbooks. #8 Det gør de, som jeg nævnte.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
--
Sidst redigeret 30-01-2017 22:45
#8
qasq
Monsterbruger
30-01-2017 22:45

Rapporter til Admin
Det er kun hvis du har købt varen over nettet du har 14 dages returret, er den købt i butikken har du ikke noget (medmindre Power tilbyder noget ekstra udover købeloven).
--
#9
Sven Bent
Bruger Aspirant
30-01-2017 22:51

Rapporter til Admin
koebt i fysisk butik ingen retturret. Alt derovre er en ekstra service de kan vaelge at give eller ej pracist som alle andre service (Rundtur i kongestol eller blowjobs). Aaa medmindre de har lovet dig returret ved koebet har du ingenting at komme efter. derudover er det heller ikke mening at retturet er ment som en " jeg skal da lige proeve" ret. med andre ord det er ikke ti lat daekke at du ikke kan find ud af hvad du skal have, men for ikke at blive snydt. at du har keobet en 128GB ssd og bagefter finder ud af at det var sgu et forkert koeb er helt og holden din egen fejl. Kan ikke se at butikken som har solgt dig praecist den var eud har bedt om skal lide tab af dine mangel paa at definere dine krav korrekt
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#10
Kaasje
Guru
30-01-2017 22:58

Rapporter til Admin
#9 Det kunne nu være ret fedt hvis folk ikke snakkede ud gennem nummeren, men istedet gennem hovedet :-) Hvis du ikke kender til deres politik omkring retur ret, så er det klart bedst ikke at udtale sig om det. De har en politik der hedder sig at de kører 14 dages returret. Power kører præcis samme principper som Elgiganten. Selv samme computer system. Enkelte varer, som jeg også nævnte før, skal jeg dog gerne nævne igen for thi, sælges uden for deres politik omkring 14 dages returret, hvis emballagen er brudt.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#11
Duckman
Mega Nørd
30-01-2017 22:58

Rapporter til Admin
Jeg har ikke kunnet finde et klart svar i Powers handelsbetingelser, men det er tydeligt at hvis varen er brugt mere end man ville kunne få lov til at prøve den i en butik, så betragtes varen som brugt, og i den situation kan de nægte at tage den retur uanset. Når jeg læser din beskrivelse, så har jeg indtryk af at du har brugt computeren, for at konstatere at du synes SSD´ener for lille (det kunne jeg nu godt have fortalt dig) Men endelig synes jeg det er KOMPLET urimeligt at forvente at de skal tage en op til 14 dage computer retur, og at det er din ret!? Hvad skal de stille op med den? Jeg ville da under ingen omstændigheder modtage en computer som en eller anden havde haft hjemme og smøre ind i fedtfingre og ostemader i op til 14 dage, og betale fuld pris for den. Det ville du vel heller ikke selv?
--
Whatever
#12
cudbee
Bruger Aspirant
30-01-2017 23:13

Rapporter til Admin
#10 - Præcis.. Mener også det er gamle ELgiganten folk, som forlod Elgiganten og startede POWER op. #11 - Man har fra POWERs (og Elgigantens for den sags skyld) side, vurderet at den 14 dages returret når købt i butik er en service som kan betale sig. Det er super fint at du kommer med dine egne holdninger og hvordan du vil håndtere en brugt vare, men POWERs politik såvel som Elgigantens er altså således at på rigtig mange varer, har man de 14 dages returret, selvom man handler i fysisk butik. Yderligere bliver der omkring jul jo også tilbudt forlænget returret (dog ikke ved brugt emballage). Der bliver brugt rigtig mange ressourcer på at tilfredsstille de kunder der henvender sig, selvom det ofte betyder, at butikken ofte må æde en træls omkostning.
--
Smid gerne en besked, hvis du har nogle spørgsmål :)
#13
Duckman
Mega Nørd
30-01-2017 23:50

Rapporter til Admin
#12: Der er kun kunderne til at dække den omkostning det er at sælge en vare som demo med 30% afslag, fordi nogen lige skulle prøve gratis derhjemme i 14 dage. Det der pisser mig lidt af, er at dem der synes det er helt ok at sende en brugt vare retur, samtidigt selv ville fare HELT i flint, hvis de fik tilsendt en "brugt" vare, når de havde bestilt og betalt for en ny. Den sidste del, der har jeg det selv på samme måde, jeg forventer at jeg modtager en spritny og fabriksforseglet vare. Men jeg er så fornuftig nok til at kunne se, at så kan jeg ikke samtidigt stille krav om at lige kunne spille 7-kabale på min nye MacBook med ostepops-fingre i 14 dage, og så sende den retur, med forventning om at få hver en krone retur. I øvrigt står de nærmere betingelser ikke publiceret på Powers hjemmeside. Der står en hyggelig formulering om at de har 14 dages returret, men de egentlige handelsbetingelser de har liggende er kun gældende for nethandel. Men deri står så: "Du kan altså prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik, men hvis varen er prøvet ud over dette, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængigt af varens handelsværdi." I praksis kan de altså returnere helt ned til 0 kr for en returneret vare, hvis den er afprøvet i større omfang end hvad man rimeligt kunne få lov til i en butik. Har man brugt en computer dagligt i en uge eller to, så er man altså LANGT ude over denne grænse.
--
Whatever
--
Sidst redigeret 30-01-2017 23:50
#14
cudbee
Bruger Aspirant
31-01-2017 00:35

Rapporter til Admin
#13 - Den udgift vælger Power og Elgiganten så at tage. I enkelte tilfælde får kunden ikke refunderet fuld pris, men i langt de fleste tilfælde (basically alt andet end hårde hvidevarer) får kunden det fulde beløb returneret, såfremt det er i samme stand som de produkter der står i butikken. Der er selvfølgelig nogle gråzoner, hvor det enkelte tilfælde vurderes og afgøres af butikkens medarbejdere. Jeg ved det, fordi jeg selv arbejder i Elgiganten og håndterer returvarer til dagligt, hvor vi tager 55"+ TV og dyre computere ind som demovarer/brugtvarer. Dermed vil det ikke sige, at hvis du bestiller/køber et nyt produkt, at så du får stukket en demovarer i hånden. Næ nej, den bliver solgt som en demovarer, oftest til en lavere pris. Tabet mellem nypris og demopris tager Elgiganten/Power frivilligt, da de har vurderet at det kan svare sig i forhold til, at trække kunder, blandt andet med tilbuddet om returret. Vi har dog i enkelte tilfælde måtte begrænse kunders returret i butik, da vi ser flere der bruger det til at omfordele deres kontanter og inden for kort tid skaber mange demovarer. Igen, der bliver understreget, at Power forbeholder sig rettigheden til at tage intet af købesummen retur, men i praksis og day-2-day ses det tilnærmelsesvis aldrig, medmindre en kunde ønsker at returnere et produkt, de har skadet i sådan en grad, at den ikke kan sælges igen. Selv som en demovare. Ydermere, så indgås der ofte aftaler med kunder, hvis de f.eks. ønsker at returnere deres Fifa 17+Xbox One bundle, men har brugt fifa koden, jamen så kan vi godt tage produktet retur, men så skal kunden dække omkostningerne ved at få et nyt FIFA 17 spil, så det kan sælges som bundle igen. Dvs. f.eks. 1888,- bundle -500kr spil = 1388kr retur til kunde. Eksempler som dette er meget mere realistisk sammenligning med hvad vi ser i hverdagen. Eller hvis f.eks. en kunde har klippet ledningen på en hvidevare, kan vi i nogle tilfælde måske tage den retur til 200-300kr mindre.
--
Smid gerne en besked, hvis du har nogle spørgsmål :)
#15
Weide
Elite Supporter
31-01-2017 08:59

Rapporter til Admin
#0 Synes du skal downloade et program til at record dine samtaler over telefon og prøv ring til dem igen, så har du jo et bevis for at du har fået et ja. - Bare et forslag
--
I5 2500K 3.3 GH--P8P67 PRO--GTX 670--Samsung 830 128 GB--Western Digital Black 500GB--Cool master 700 Watt--8gb 1600 Kingston Hyperx
#16
Eklund89
Bruger
01-02-2017 19:46

Rapporter til Admin
I dag har jeg været i kontakt med Power. Jeg kan konstatere de ikke har styr på deres egen handelsbetingelser. Efter kontakt med kundeservice måtte jeg først spørge om handlingbetingelserne på nettet også galt i butik. Der fik jeg flere gange bekræftet at det gør den. i dag pr. kulance fik jeg returneret den, med beskeden at der er nogle ekstra regler i butikken, som ikke står nogen steder, men som bliver overholdt. bl.a hvis varen koster over 3000 kr, blomberingen er brudt, og på alle apple produkter. - Dette fremgår IKKE af deres handelsbetingelser Så jeg køber mig sgu en XPS13 i stedet.
--
#17
Jintao
Nørd
01-02-2017 20:04

Rapporter til Admin
#16 Tillykke med din returnering. Det er altid fedt at handle med firmaer der kører med hemmelige procedurer. Top fedt... Jeg tror at jeg vil indføre det hos os. Jeg påtænker at starter med logiske regler som: Ingen adgang til bygningen hvis du bærer en grøn trøje alle onsdage mellem 12:39 og 15:11. Ingen adgang til bygningen hvis dit efternavn slutter på 'nsen' og dit fornavn start med A-G eller N-Å, såfremt at du er i følgeskab med en spedalsk ged og/eller en kollega hvis umiddelbare familie ejer et landsted. Power lugtede i min næse langt væk af 'bad business' allerede dengang de besluttede sig for deres koncept. Jeg har ikke handlet der, men jeg har da været i en af deres butikker én enkelt gang. Har du læst hertil er dit tidsspilde selvforskyldt. Klag til dig selv, og ikke mig, over dette.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#18
Weide
Elite Supporter
01-02-2017 20:05

Rapporter til Admin
#16 Du kan da bare købe en med en større harddisk hvis det er? Ingen siger du behøver og købe den ved dem igen.
--
I5 2500K 3.3 GH--P8P67 PRO--GTX 670--Samsung 830 128 GB--Western Digital Black 500GB--Cool master 700 Watt--8gb 1600 Kingston Hyperx
#19
Jim Night
Guru
01-02-2017 20:14

Rapporter til Admin
#18 Er du sikker på det? Sidder ssd'en ikke loddet fast i dem?
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#20
Jintao
Nørd
01-02-2017 20:26

Rapporter til Admin
#19 Han snakker om en anden model - ikke at du skal udskifte disken.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#21
Sven Bent
Bruger Aspirant
02-02-2017 05:21

Rapporter til Admin
#10 Maaske derfor jeg kun holdte mig til det lovmaessige ved det, netop for at jeg ikke udtaler mig om noget jeg ikke kender til. men maaske er forskellen for svaert for dig at forstaa om hvad der er lovmaessigt og hvad der er extra service ? Derudoever er det ikke en returret. Eftersom retturet er et lovmaessigt ret.. aka returRET. Hvis de giver dig 14 dages returrenings mulighed er det som jeg har skrevet en extra service og IKKE en retturret. At du bruger forkerte navne pa de forskellige ting goer det ikke mere korrekt, hvad du siger. Pointen er stadigvaek er nar det er en ekstra service kan de stille alle de krav de har lyst til saa laengede de er oplyst ved koebs tidspunktet, da de naturligvis ikke kan love en ting og saa give noget andet.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#22
Sven Bent
Bruger Aspirant
02-02-2017 05:22

Rapporter til Admin
#16 Hvis det ikke fremgaar tydelig nogensteder kan de naturligvis ikke holde special krav op imod dig.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#23
Eklund89
Bruger
02-02-2017 15:07

Rapporter til Admin
#22 de handelsbetingelser der står på nettet gælder også i butik, dette har afdelingslederen fortalt, samt kundeservice. Dog har butikkerne nogle ekstra betingelser de ikke fortæller om, før problemet er opstået. Så mit klare råd er: køb på nettet! der har du altid 14 dages returret, uden betingelser
--

Opret svar til indlægget: Power returret

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE