Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Standard router fra udbyder

Af Juniorbruger Jimstar | 11-08-2017 10:09 | 1119 visninger | 6 svar, hop til seneste
Hej, Jeg har i øjeblikket en Hiper forbindelse, via. telefon stikket. Hastigheden er rigtig fin og til en fornuftig pris synes jeg. Dog har jeg flere gange oplevet, at jeg mister forbindelsen og har også haft kontakt til Hiper i den forbindelse. Alle gange har de meddelt mig, at der har været en fejl på linjen, som de så har udbedret, alligevel har det været et tilbagevendende problem. Mit spørgsmål er, kan det have noget at gøre med, at jeg anvender mit internet meget, gerne i mange timer af gangen og at den standard router der medfølger, ikke er af bedste kvalitet? Jeg synes ofte den bliver ekstremt varm og hvis der er udfordringer med forbindelsen og jeg genstarter routeren, er den ufatteligt lang tid om at komme online igen. Jeg anvender ofte wifi, sjældent jeg tilslutter via. kabel.
--
#1
Deuxmen
Super Supporter
11-08-2017 10:34

Rapporter til Admin
Kort og godt...Nej
--
I7 3960X Extreme - R9 290X - 16GB 1600Mhz - 2x250GB Samsung 840 - Asus Formula IV
#2
dgaa1991
Junior Nørd
11-08-2017 10:39

Rapporter til Admin
#1 er du helt sikke på det? #0 Jeg har selv døjet med at min router blev for varm og skulle genstartes flere gange om dagen så mit bud er at den bliver for varm :S
--
#3
Jegergrim
Mega Supporter
11-08-2017 19:07

Rapporter til Admin
Ruter overophedning er et stort problem... mit nuværende har samme problem
--
Dont delay, be evil today!
#4
bcn
Bruger
11-08-2017 19:14

Rapporter til Admin
Det er et typisk Hiper problem,,, jeg kender flere der døjer med at de mister forbindelsen til udbyder, interne router signaler er ok. Bliv ved med at spamme Hiper de løser det til sidst, det er det sidste jeg har hørt omkring det
--
#5
anonym
Gæst
11-08-2017 20:00

Rapporter til Admin
Hvilken router har du fået af dem? Og forsøg med kabel når fejlen er der, så kan du få en ide om det wifi, eller signalet fra centralen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
Mikki-10
Gigabruger
12-08-2017 02:10

Rapporter til Admin
VDSL linjer er ikke glade for at blive makset ud, i forhold til linjens teoriske max i længere perioder, de falder ligesom ud af sync med centralen, ved ikke om det er et eller andet drift (frekvens/tid/something) som gør den falder ud når den ligger og roder rundt lige omkring det teoriske maksimalt, som hyper gør. Med det på plads, så har jeg ikke hørt så meget om det med at de bliver for varme, det hjælper et hurtigt genstart jo heller ikke på så der forklare ikke så meget, tror nærmere det har noget at gøre med mængden af trafik, der går gemmen den. Et andet eksempel er en ASUS RT-N56U, den havde en fejl med sin NTP service så den døde meget specifikt efter 30 dage, for da havde den fyldt sin log med fejl og så kunne den ikke mere. Det jeg ville gøre hvis jeg var dig, ville være at kontakte Hyper, og høre dem om, om de kan låse hastighedden lige under det du får nu f.eks hvis du får en 100/20 hør dem om de kan sætte den til 98/19, eller hvis du får en 50/10 så hør dem om de kan sætte den til 49/9, så en, to mbit under det du får alt efter hvad du får, og så ikke ligge på det teoriske max for VDSL linjen, og se om det ikke løser dit problem, jeg har i hvert fald hørt det er gjort ved nogle TDC kunder med succes.
--
Desktop: i7-5820K @4.2 GHz | Nvidia GTX780 | 32 GB DDR4 | 15TB+ Total SSD/HDD | ASUS X99 Deluxe | Win 10 Pro 64bit

Opret svar til indlægget: Standard router fra udbyder

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE