Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bundkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA bundkort Proshop, tør man næsten?

Af Maxi Supporter tolagarf | 01-04-2019 13:04 | 1910 visninger | 13 svar, hop til seneste
Har et Asus X99 bundkort, som har 2 defekte USB 3 porte hvor der ingen liv er i dem. Jeg har stadig 3 mdr reklamationsret hos Proshop, men med alt den negative omtale der har været herinde, med folk der bliver afvist med påstand om bøjede pins i CPU soklen, så tænker jeg om jeg måske får bedre support direkte hos Asus? Bundkortet er ikke helt billigt, ny prisen var omkring de 4000. Hvad er folks erfaringer med RMA direkte hos Asus?
--
#1
Mr. WoLF
Guru
01-04-2019 13:14

Rapporter til Admin
Hvis du ikke har bøjet pins på mobo og det er defekt usb så skulle man da tro de hjælper dig hos Proshop. Det er ved at være mange år tilbage jeg lavede rma for Asus så skal ikke kunne sige om det stadig virker godt.
--
#2
Ilwaz
Guru
01-04-2019 13:17

Rapporter til Admin
#0 At folk ikke tør stå ved deres sag, og tag den i forbrugerklagenævnet er deres problem, ikke dit. Proshop RMA er underlagt dansk lovgivning på området, så hvis de afviser så det bare at lave en sag ud af det(Hele grunden til at de fortsætter med den her opførsel, er fordi folk jo lige netop ikke gør dette). Asus RMA er ikke bedre, og slet ikke når de med al sandsynlighed prøver at ændre det til en garanti sag, hvor andre betingelser gælder, end ved reklamations retten. Men Toffo herfra kan fortælle dig meget mere om det, da han stod for Komplett's RMA i nogen år, og har grundig erfaring med det. !Summon Toffo.
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
#3
tolagarf
Maxi Supporter
01-04-2019 13:21

Rapporter til Admin
#2: Har selv kun gode erfarring med Kompletts RMA, og har også gode oplevelser med Proshop hvad det angår. Har dog aldrig haft et bundkort til RMA hos dem, men jeg må vel bare dokumentere og tage billeder af CPU soklen inden jeg sender det ind, til mit eget forsvar og så tage den derfra.
--
#4
gasolin
Guru
01-04-2019 13:40

Rapporter til Admin
bøjede pins dækker de ikke Har ikke haft de store problemer, jeg er så også en god kunde hos dem, så de har bare at behandle mig ordenligt ;-)
--
#5
ToFFo
Guru
01-04-2019 13:55

Rapporter til Admin
Hvis du er bekymret så tag billeder af ALT! Gode detaljerede billeder af produktet, især i soklen, for at kunne dokumentere at det ikke var defekt ved indsendelse. Husk at sætte CPU coveret på også, for ekstra beskyttelse. Tag billede efter du har monteret det. Smid den så i en antistatisk pose, tag billede, pak det GODT ind, tag billede igen, og når du er færdig med indpakningen så tag billede igen. Masser af billeder. Det er ikke sikkert det bliver nødvendigt at vise billederne, men hvis det gør er det godt at have dem, og det koster dig jo ikke noget at tage billeder for en sikkerheds skyld. Hvis bundkortet ikke længere kan skaffes og direkte tilsvarende ikke findes, så er det jo bare 4000 something kroner tilbage til dig, og det er jo lækkerier :D #2 - Summoning complete!
--
- Indsæt signatur -
#6
JohnnyGogo
Mega Supporter
01-04-2019 17:49

Rapporter til Admin
alle sager jeg har fået afviklet hos proshop har taget omkring 7 hverdage +/- et par dage, og de har aldrig betvivlet mig, eller varens tilstand. Har dog heller ikke handlet bundkort hos dem.. men mere eller mindre alt andet. Alt fra RTX kort til en håndstøvsuger.. Tag billeder af varens tilstand før du sender den ind, og nævn først dette HVIS de begynder på det fis som man jo ofte har læst folk har været ude for.. så er jeg sikre på piben nok skal få en anden lyd :)
--
Dan A4 V3: z390m, 9600K, LP53, 16GB 3200Mhz, RTX 2080, 1TB M2, SF600
#7
tolagarf
Maxi Supporter
01-04-2019 19:01

Rapporter til Admin
#5 og 6: Gode råd, mange tak :)
--
#8
MartinW
Bruger Aspirant
01-04-2019 19:27

Rapporter til Admin
Jeg fik det hele tilbage for et Z270-F som havde en defekt LAN-port. Så helt klart GO herfra. :-)
--
I7 9700K, Asus Strix Z390-F, Kraken X62, 16gb Tridentz RGB 3000Mhz CL15 ram, MSI GTX 1080 Ti Seahawk X, Nzxt H700i, 144hz Benq XL2411
#9
poooder
Megabruger
01-04-2019 20:16

Rapporter til Admin
Næsten nemmere at lave den direkte igennem asus imo, proshop sender den alligevel bare videre til et værksted :)
--
#10
MartinW
Bruger Aspirant
01-04-2019 21:37

Rapporter til Admin
#9 Det ved jeg nu ikke rigtig. Jeg fik kreditnotaen 1 time efter jeg havde indleveret det og havde pengene på min konto 2 dage efter. Så det gik nu helt smertefrit efter min mening. Mit mb var udgået af produktion og der var ikke flere på lager, derfor krediterede de hele beløbet til mig. Mb var 1 år og 10 mdr.
--
I7 9700K, Asus Strix Z390-F, Kraken X62, 16gb Tridentz RGB 3000Mhz CL15 ram, MSI GTX 1080 Ti Seahawk X, Nzxt H700i, 144hz Benq XL2411
#11
Support
Maxibruger
02-04-2019 00:42

Rapporter til Admin
Jeg havde et Asus Z170 VIIII Impact fra happii.dk (proshop) som der var 3 års garanti på fra Asus side. efter 2 år stod PCI-e porten af - porten som læser grafikkortet. Sendte det ind, hvor jeg så fik den retur igen fordi de troede der kun var 2 års garanti på, selvom jeg havde understreget at der var 3 år fra Asus INDEN jeg sendte den ind med RMA. Efter noget tid havde de skrevet sammen med Asus og gav mig ret og fik mig til at sende den ind til dem for anden gang. De sendte den videre til Asus og blev derefter afvist efter 1 måned fordi de så 2-3 ridser bagi bundkortet, og derfor ville de ikke engang tage et kig på problemet.. Bundkortet havde kun været monteret én gang i computeren og ellers siddet fast hele året i kabinettet og derfor tvivler jeg stærkt på at det var ridserne's skyld at den pludselig ikke kunne læse gpu.. De smed også I/O skjold væk, mens den var til inspektion, men der gav de heldigvis 150kr. til mig.. Det var noget af et cirkus..
--
#12
JohnnyGogo
Mega Supporter
02-04-2019 00:55

Rapporter til Admin
#11 av av det er også sløj service må man sige. Har RMA'et 2/4 RTX kort jeg har købt hos dem uden problemer. Bare de sidste 6 mdr. tror jeg har har kørt 3 RMA sager uden bøvl hos dem(men har som sagt heller ikke handlet bundkort hos dem) Til sammenligning kan jeg fortælle at jeg havde en kontorstol købt fra happii før jeg fik min herman miller.. hvor et enkelt hjul pludselig knækkede ud af foden. Sendte Happii/proshop RMA et billede af fejlen/det knækkede hjul/den ødelagte fod, og 1-2 dage senere fik jeg en ny fod med posten leveret til døren - de ville ikke engang have foden sendt for at bekræfte fejlen. Proshop taber på _INGEN_ måder penge på at forhandle ASUS produkter(ment på den måde at ALLE udgifter/ombytninger/krediteringer af ASUS produkt går ud over ASUS, og ikke Proshop). Så er ret sikker på den dårlige service kan spores tilbage til et selskab der er sværrere at kontankte en samtlige ministre i landet.. (eftersom Proshop ikke tjener/vinder noget på at give dårlig service)
--
Dan A4 V3: z390m, 9600K, LP53, 16GB 3200Mhz, RTX 2080, 1TB M2, SF600
--
Sidst redigeret 02-04-2019 00:56
#13
GROSEN
Junior Supporter
02-04-2019 00:56

Rapporter til Admin
De gange jeg har haft bundkort til RMA ved proshop har der været tale om døde RAM slots. Altid mødt op personligt og afleveret hardwaren. Deres teknikker laver et visuelt check af bundkortet lodninger som tager 10-15 min. 90% af tiden er det socket der bliver inspiceret. Har dog aldrig haft bøvl med RMA. Men fordi jeg aflevere personligt er fragtskader også udelukket, og det er svære at komme uden om personligt fremmøde frem for en afvisning over e-mail. Har hørt masser historier om de er hurtige til at smide skylden over på bukkede pins. Og ud fra det jeg har set i butikken ville det ikke undre mig at der var noget om snakken. Var selv ret spændt på om jeg skulle til at diskutere om hvor vidt mit 4 timer gamle bundkort var bricked.
--
Asus Maximus X Formula - I9 9900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - Samsung 960 250GB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling

Opret svar til indlægget: RMA bundkort Proshop, tør man næsten?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE