Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA problemer med Pc-Netto/Comtec

Af Ny på siden Tho | 14-11-2004 14:14 | 4642 visninger | 67 svar, hop til seneste
Jeg står midt i en sag med Pc-Netto (ejet af Comtec), hvor de prøver at snyde mig for 1.644,- Har du en sag mod Pc-Netto så skriv det her og/eller email mig, for dette her skal de ikke slippe afsted med. Sagen er følgende : Jeg købte en 300GB hd for 1.644,- Hentede den personligt, fragtede den hjem og inst. den i min pc. Dette var den første store hd (dvs. over 137GB), så om bios og OS kunne håndtere den var tvivlsomt. Bios kunne se alle 300GB og efter en upgrade med SP1 til XP var XP også ok med alle 300GB. En efterfølgende format tog evigheder. Efter 8 timer (jeg var ikke hjemme) var formatteringen kun nået 22%. Jeg stoppede den. For at gøre historien kort, så rodede jeg med at få disken i brug meget længe. Den støjede også samt blev uhyggelig varm og pc'en gik jævnligt ned og måtte rebootes. Til sidst måtte jeg jo konstatere, efter også at have prøvet den i en anden pc med samme resultat, at den var defekt. Tilbage til Pc-Netto, personligt, og aflevere disken. 3 timer efter ringer Pc-Netto til mig og siger at disken har fået et slag/stød, så garantien er bortfaldet ??????????? Jeg fløj ned i butikken, for jeg har da hørt dårligt om Pc-Netto fra anden side. Ved et nærmere studie af disken (min kone kunne f.eks. ikke finde det da jeg viste hende disken), kan man se, at det ene metalhjørne er bøjet ned, som om at disken er blevet tabt på dette hjørne. Samtidig er plastikkappen som omkranser hd-stikket revnet (1 mm) lige i det samme hjørne. Da jeg ved med GARANTI at jeg ikke har tabt den eller på nogen vis har behandlet disken forkert må det jo være sket hos Pc-Netto eller leverandøren. Sagen er bare, at Pc-Netto nægter at forsøge at hjælpe, de er for at sige det ligeud, fuldstændig ligeglade med min situation. Selvom de ikke siger det ligeud, så siger de jo, at det er mig der har tabt/stødt/klemt den ........ så bare ærgeligt. Jeg er rasende, idet jeg ikke har behandlet den disk anderledes end de 14 diske jeg har sammenlagt i mine 6 pc'ere i mit hjem. Pc-Netto siger følgende : 1) Ved køb har jeg pligt til at undersøge varerne inden jeg forlader butikken .... yea right, hvor mange gør det ???? 2) Jeg kan henvende mig til en jurist .... yea right, va skal han gøre ... kigge i sin krystalkugle, og se hvem hos Pc-Netto/forhandleren der har tabt disken. 3) HD var plomberet ved køb. Yea right i en antistatisk pose, som virkelig aftager for et stød hvis de taber posen under pakning. 4) Pc-Netto kan ikke gøre noget ... PUNKTUM !!!. Jeg står med en rigtig dårlig sag, idet det vel dybest set er påstand mod påstand. Problemet er bare, at jeg har betalt disken, så hvad kan jeg gøre. På trods af min dårlige sag, vil jeg gøre alt for at, de ikke slipper afsted med det svineri de har gang i. Jeg nægter at give afkald på 1.644,- til sådan en svindelbutik. Jeg klager til forbrugerstyrelsen. Jeg vil snakke med en jurist. Jeg vil prøve at se om Maxtor har en afd. i Danmark, som skal have besked om en af deres forhandleres forretningsmetoder. Jeg vil prøve at kontakte de øverste ejere af Comtec, som ejer Pc-Netto. Jeg vil prøve at kontakte BT / Ekstra Bladet, for at høre om de vil kigge nærmere på sagen. Alt dette fordi jeg simpelthen aldrig før har hørt magen til svinske forretningsmetoder, hvilket gør mig rasende, at man kan komme til at stå i så magtesløs en situation. Kan du hjælpe min sag ........... Har du kendskab til lign. sager ifm. Pc-Netto / Comtec Har du info om Pc-Netto / Comtec som jeg kan bruge. Har du anden info der er interessant, måske omkr. det juridiske som f.eks. hvem har bevisbyrden osv. Aldrig i mit liv er jeg blevet så dårligt behandlet i en forretning .... ARGH !!!!
--
#1
Turbo_crash
Maxi Nørd
14-11-2004 14:23

Rapporter til Admin
Og de er sikkere på de kan bevise at det er dig, og ikke dem som har tabt den ? Det skal de nemmelig kunne, for den kan sagtens være beskadigt inden du fik den undleveret, og hvis du ikke har tabt den, så er det jo nok det som er sket. Og som stillingen er med garantien i dag, så er det dem som skal føre bevis for at det er DIG som har tab den, og ikke dem inden den er udleveret !
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#2
ConDor
Ultra Supporter
14-11-2004 14:42

Rapporter til Admin
Kontakt KPS som også er bruger på HOL. Han har også et par historier om comtech :)
--
"Analog is back - and it's pissed!" "Lucifer vi vil tilbede dig og give dig vores sjæle til evig tid hvis du vil skænke vores band, Blood of Lucifer, et ny basanlæg... "
#3
bjAyOkei
Super Supporter
14-11-2004 14:47

Rapporter til Admin
ER ikke så meget inde idet juridiske, men jeg vil da mene du har en god sag. Ring til forbrugerrådet som du selv skriver, de er meget hjælpsomme og kan sikkert også fortælle dig lidt om comtech. Det er sikkert ikke den første opringning de får ang det firma. :/
--
Then You get done up in chalk?
#4
Hopla
Gæst
14-11-2004 15:08

Rapporter til Admin
har oplevet det samme med midt-data, at det bare var beklageligt jeg har så aldrig gjort mere ved sagen da jeg mener det var lidt svært at bevise :(
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
bjAyOkei
Super Supporter
14-11-2004 15:19

Rapporter til Admin
Generetl har jeg den erfaring af de fleste butikker der høer omkring forbrugerstyrelsen allerde deer bukker under, så msåke du skulle påpeje overfor pc-netto hvad du har tænkt dig. Et forsøg vær, og en del mindre besværligt hvis det virker. Evt vis dem et klagebrev du har udarbejdet til forbrugerstr.
--
Then You get done up in chalk?
#6
blue
Supporter Aspirant
14-11-2004 15:36

Rapporter til Admin
prøve at skriv /Kontakt redaktionen kontant måske de vil følge op på sag de gå faktisk ind i mange sag du kan find dem på webside http://www.dr.dk[...]
--
#7
amadeo
Mega Supporter
14-11-2004 16:08

Rapporter til Admin
Har været ude for, at jeg bestilte et hos Pc-netto, men fik noget andet. Jeg skriver derefter til dem på mail for at sige hvad der er sket... De svarer derefter tilbage og siger at "de bare sender bestillingen".. Derefter skulle jeg igennem en krig før jeg fik returneret min vare :/
--
Få nu ham der Hans Backe fyret! Sagen er den, at vi IKKE kan vinde med ham :o)
#8
Desktop Devil
Super Supporter
14-11-2004 16:11

Rapporter til Admin
#1, nej det er det så ikke. I teorien kunne han (#0) sagtens have spillet fodbold med disken og så bare lyve (ikke fordi jeg tror det er tilældet, men det er muligt). Derfor er der lavet den regel at man skal efterse varen inden man modtager den, og fotografere den INDEN den sendes til reperation...... Derfor har #0 ingen sag. Set er påstand mod påstand, og i et sådant tilfælde vil der ikke tilfalde #0 nogen erstatning.... At de så er nogle idioter fordi de har smidt med den (hvis det er itlfældet) er så en anden sag....
--
motto: Hvorfor slide og arbejde hårdt. når man kan drikke øl og arbejde sort...? Hvis man forsøger at bevise Murphy's lov, vil det så gå galt?
#9
frusciante
Monsterbruger
14-11-2004 16:32

Rapporter til Admin
#8 Hvad gør man så, hvis man ikke har haft mulighed for at efterse varen? Eks. hvis man har bestilt den igennem en online butik og får leveret den privat med posten.
--
Jeg er værdiløs
#10
svesken
Junior Supporter
14-11-2004 16:47

Rapporter til Admin
#8 yeah right.... kunne oxo være en mekanisk fejl, ville sq gerne se dig affotografer det... #0 Kontakt forbrugerstyrelsen imo.
--
we are all made of stares..
#11
JayJay666
Megabruger
14-11-2004 16:52

Rapporter til Admin
#0 Tror desværre ikke du kan gøre noget andet end og føle dig snydt, og er glad for det ikke er mig der er sket for, for jeg var flippet ud på dem. Men kan du ikke gå ned og spørge dem pænt om de ikke vil bytte den, siger de så nej kigger du pænt på manden og siger "Så må jeg jo finde en anden måde det kommer til og koste jer penge på" og så gå hen til nærmeste udstillings kabinet / computer og stille og roligt "komme til" og vælte det / den ned fra hylden / bordet og spille meget uskyldig "ups, var det mig.. det er jeg godt nok ked af" og pænt forlade butikken :D
--
- JayJay666
#12
Asator
Ultrabruger
14-11-2004 17:21

Rapporter til Admin
#0 Du skal kontakte forbrugerstyrelsen, for det er det eneste de retter sig efter! Har selv haft problemer med dem, de ville ikke godtage at der er 14 dages returret der var på en comp skærm jeg havde købt over nettet! Fordi der ligepludselig, efter den havde været sendt til dem en gang, var lavet ridser i skærmkabinetet. Den blev sendt til forbrugerstyrelsen og jeg fik mine penge 1 år efter eller såen, men jeg fik dem og det var med renter!
--
BØH Har en silverado 50 køler der ligger og samler støv! Skriv hvis du vil købe den for 200kr!
#13
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 17:26

Rapporter til Admin
Som #8 sir det er påstand mod påstand og chancen for at #0 vil vinde er nok lige så stor for at der kommer en Yeti ind gennem døren lige om lidt... Ps PC-Netto er IKKE bange for forbrugerstyrelsen kan jeg så hilse og sige...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#14
Turbo_crash
Maxi Nørd
14-11-2004 17:34

Rapporter til Admin
#8 DD Det er nemlig derfor at BUTIKKEN skal bevise at varen var i orden da de leverende den, og det er svært på den fejl de selv giver uden at have sat den til, og man får i 99,9% af HD leveret den lukket i antisatatisk pose som ikke har været åbnet, og derfor kan de ikke tjekke den inden levering, og hvis kunden åbner og monterer den og den har en "tabt" fejl så kan man ikke bevise at den ikke havde fejlen ved levering, og man er derfor som sælgere nød til at ombytte den, for den kan sagtens være beskedigt inden den er sendt, også uden at de ved det, men defekt ved modtagelse det er den.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#15
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 17:37

Rapporter til Admin
#14 nu kan man jo så se igennem de fleste antistatiske poser og derfor ville man også normalt kunne se om der var et hjørne der var bøjet på disken samt at posen højst sandsynligt ville være gået i stykker eftersom at det er et ret hårdt slag der skal til at bøje noget på en disk...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#16
dosis
Gæst
14-11-2004 17:50

Rapporter til Admin
Kontakt Maxtor, de vil muligvis nok bytte den for dig, hvis den ikke er særlig gammel. Et mindre tip, når jeg aflever en HD, så får jeg dem til at se disken og vi bliver enige om at der ikke er nogen synlig fejl på den.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Turbo_crash
Maxi Nørd
14-11-2004 17:55

Rapporter til Admin
#15 Det kommer maget an på hvad den rammer, for er det bare lidt blødt, som eks linoliumsgluv, så tror jeg ikke det vil kunne ses på posen, men alt med forbehold, man kan være heldig og meget uheldig.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#18
Sheriffen
Elitebruger
14-11-2004 17:56

Rapporter til Admin
#0 Jeg kan godt se det ud fra dit synspunkt det skal der ikke være tvivl om. Men jeg kan så heller ikke se hvad butikken skulle få ud af at "spille fodbold" med din disk, det giver jo ikke andet end dårlig omtale, hvilket jeg tvivler på nogen butikker ønsker at få... Så et eller andet sted ud fra hvad der er skrevet i tråden så står pc-netto bedre end du umiddelbart gør. Pc-Netto siger følgende : 1) Ved køb har jeg pligt til at undersøge varerne inden jeg forlader butikken .... yea right, hvor mange gør det ???? Det kan jeg love dig for at jeg gør, da jeg ikke ønsker defekte produkter, men ja hvis det ikke har været desideret synligt så er det selvfølgelig svært.
--
Succes is temporary Loyalty is forever Undertegnede undskylder for eventuelle fornærmelser over for andre Hol brugere, gennem tiden.
#19
Tho
Ny på siden
14-11-2004 18:41

Rapporter til Admin
#6 Det vil jeg gøre. #8 Du skal have den store zoom på kameraet for at se denne fejl imo. Jeg kunne f.eks. ikke se den da Pc-Netto viste mig det første gang. Jeg måtte nærstudere harddisken. Man skal altså vide det for at kunne se det. Du vil altså ikke kunne løse dette med fotos. En ide er selvfølgdelig, at nærstudere harddisken ved aflevering til reklamation. Men det gør man jo kun, hvis man før har hørt/oplevet sager som denne. #11 Jeg er flippet ud, men prøvet at ramme dem på legal vis :) #12 Jeg har kontaktet forbrugerstyrelsen idag. Er dog tvivlsom overfor hvad de kan gøre. #15 Nej du vil intet kunne se her. Det kan også være sket, hvis den var blevet klemt lidt. #16 Jeg tror såmænd heller ikke de har spillet bold eller dart med den. Situationen kan sagtens være, at en medarbejder lige har tabt eller klemt disken lidt og så lagt den på hylden. Det er der jo ingen andre der ved noget om og derfor er chefen (jeg har talt med) måske i god tro (med en umådelig dårlig service skal jeg lige tilføje). Den kan vel også være beskadiget hos leverandøren.
--
#20
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 18:59

Rapporter til Admin
#19 finder det tvivlsomt at det er sket hos leverandøren da diske normalt er pakket ind i sådan nogle flamingo kasser med plads til 20 diske og er tit dem som forhandleren også får tilsendt disken i... Men forstår stadigvæk ikke at det ikke skulle kunne ses eftersom at der skal ret meget kraft til for at kunne bøje nogle hjørner på en disk undtaget det selvfølgelig lige er en ret skrøbelig en du rent tilfældigt har... Og nej er bestemt ikke fordi at jeg holder med dem for det er nok noget af det sidste jeg gør. eftersom at jeg selv har og har haft problemer med dem...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#21
Turbo_crash
Maxi Nørd
14-11-2004 19:22

Rapporter til Admin
#20 og ellers. Det er HELT og alene butikken som skal BEVISE hvordan skaden og hvornår skaden er sket, og kan de ikke det, så hænger de selv på den, sådan er det de første 6 mdr. herefter er det kunden som skal bevise at skaden har været der fra ny, eller skyldes fabrikationsfejl, så let er det. Så kan de bevise det er dig, eller kan de ikke, hvad bevis har de for at den virkede da du fik den ?? og at den er "ny" er ikke noget bevis for at den ikke har været stødt eller tabt.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#22
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 19:23

Rapporter til Admin
#21 Øhm nej ikke efter som at der er tale om et bøjet hjørne osv da det går ind under misligeholdes... Eller med andre ord selv forskyldt så NEJ de skal INTET bevise eftersom at der er synlige mærker på disken som ikke burde være der ligemeget hvad...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#23
Turbo_crash
Maxi Nørd
14-11-2004 19:27

Rapporter til Admin
#22, har du tjek på hvornår det hjørne skulle være "bøjet" næee vel, og det er min poiente, at de skal bevise at det var i orden ved UDLEVERING, ikke at det er sådan da de kikkede på den efter den kom igen, de kunne have lavet det med vilje, når man som kunde ikke har set 100% efter med fysiske skader, så er der en nem måde for en butik at slippe for garantien ved at "komme til" at tabe den, det er nemlig pointen i at man skal bevise det var ok inden kunden får varen...
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#24
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 19:29

Rapporter til Admin
#23 Nej de skal stadigvæk intet bevise i det at du som andre også har skrevet rent faktisk skal tjekke din vare inden du forlader butikken... Sålænge at der er tale om synlige mærker osv er det INTET der hedder reklamations ret ikke indenfor sådan noget som HDDs...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#25
KPS
Bruger
14-11-2004 19:36

Rapporter til Admin
Jeg har selv haft en klagesag med Comtech (PC-Netto/Office-IT) som måtte ind over forbrugerklagenævnet før jeg fik medhold af forbrugerklagenævnet (det tog et år) og mage tll usaglig og løgnagtig virksomhed skal man lede længe efter (Jeg håber at de sagsøger for ovennævnte udtagelser). Så sørg for at få et begrundet skriftlig afslag på rma'en og kør en klagesag på dem!!! Du har intet at tabe.
--
Hold jer langt væk fra Comtech (Pc-Netto & Office-It) KPS/Forbrugerklagenævnet - Comtech (PC-Netto & Office-It) 1-0
#26
ice
Monster Supporter
14-11-2004 19:43

Rapporter til Admin
den skal self erstattes, med mindre de kan bevise at den var "perfekt" dengang du fik den med hjem. der skal sku også et pæn slag/tab til at et hjørne bøjer...
--
http://www.cybermafia.dk[...] http://www.cybermafia.dk[...]
#27
Turbo_crash
Maxi Nørd
14-11-2004 21:17

Rapporter til Admin
#24. Jeg kan se du ikke kan forstå forskellen på "bevisbyrden" ligger hos sælger, ikke hos køber, og det uanset hvad denne disk måtte have været igennem. Og det har intet med sagen at gøre om man skal tjekke eller ej, man kan ikke tjekke varen vor andet en obenlyse fejl på overfladen, og som jeg læser det, så er det en mega lille skade den har, og ikke noget man ved en normal undersøglese ville kunne anslå til at gøre disken defekt.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#28
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 21:33

Rapporter til Admin
#27 kan så også se at du ikke kender forskellen... Prøv at begynde at sidde og læse lidt om garanti osv der står rent faktisk at den frafalder ved forkert brug... misligholdes samt andre selvforskyldte ting som Synlige mærker i disken vil gå ind under. Og se nu er det jo sådan at de 6 måneders reklamations ret du så gerne vil ind på kun dækker Fabriksfejl og intet andet overhovedet og eftersom at der stadigvæk er synlige mærker på disken og han åbentbart ikke har tjekket den efter da han forlod butikken så er det ikke mere PC-Nettos problem...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#29
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 21:35

Rapporter til Admin
#27 en mega lille skade ? Efter hvad han skriver så er der et bøjet hjørne på disken der skal altså temmeligt meget til at bøje hjørner på en disk... Så lille nej vil jeg ikke lige sige... Men rent faktisk hvis du læser købeloven godt nok igennem samt garanti/reklamations betingelser igennem har PC-Netto loven på deres side... Men vil nu så stadigvæk håbe at hvis han tar den gennem forbrugerstyrelsen at han vinder da jeg bestemt heller ikke selv er fan af PC-Netto står i forvejen selv og måske skal til at køre en sag på dem såååå... Men det ændre jo så stadigvæk ikke på at i hans tilfælde har de loven på deres side og ikke hans...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#30
Turbo_crash
Maxi Nørd
14-11-2004 21:39

Rapporter til Admin
Du fatter stadig ikke at man ikke bare kan sige "den har su selv ødelagt" uden at kunne bevise at det man siger er rigtigt, det er den forskel jeg snakker om. For at at butikken kan frafalde sig ombytningen SKAL de bevise at det ER KUNDEN som har ødelagt den, og det er ikke nok bare at sige "prøv at se den kant" og så mene at der har været tale om at kunden har tabt den, det kan lige så godt være butikken selv, og de så bare har sendt lortet, og kommer den retur som defekt, så siger vi bare "det har du selv gjort" Kan du slet ikke se at sælgeren har et ansvar for at den påstand de gver skal underbygges med mere end bare "det mener vi" !!. Så kan du købe en masse dele af mig hvis du tager den forklaring for gode vare.. TUM** Undskyld mit Fransk..
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#31
nOel
Junior Nørd
14-11-2004 21:39

Rapporter til Admin
Nu læste jeg er der var tale om en Maxtor disk, og vil derfor lige for god ordens skyld henvise til Maxtor officielle dokument om diskens stand hvis den skal "godkendes" til RMA, de er nemlig utrolig strikse; http://www.noel.dk[...]
--
Mail: mailto:[email protected] | Web: http://www.noel.dk[...]
#32
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 21:42

Rapporter til Admin
#30 eftersom at han stadigvæk ikke har hverken tjekket den da han forlod butikken med den eller noget som helst kan han sådan set heller ikke bevise noget som helst og der er INTET der hedder formodnings regel da der er tale om misligeholdes...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#33
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 21:44

Rapporter til Admin
#31 de fleste er nu ret sarte med hvordan de modtager deres diske til RMA... heh bortset fra IBM i følge dem er det sgu nok bare at smide den i en antistatisk pose også en kasse med en hel masse avis papir...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#34
nOel
Junior Nørd
14-11-2004 21:45

Rapporter til Admin
#33 Jeg har endnu ikke opleveret en producent der er strikse end Maxtor :) Men det kan være det kommer en dag.
--
Mail: mailto:[email protected] | Web: http://www.noel.dk[...]
#35
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 21:46

Rapporter til Admin
#34 har nu så ikke haft de store probs med dem men okay har så også altid leveret dem i god stand og den ene gang fik jeg dem da overtalt til at ombytte disken til et andet interface end det oprindelige...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#36
Turbo_crash
Maxi Nørd
14-11-2004 21:50

Rapporter til Admin
Ja, formodnings reglen, så længe den er så ny, så er formodningsreglen at den har været defekt fra ny, for påstanden med at den er tabt og det er det som er grunden er noget de har fundt "ud af" og jeg kan ikke se grunden til at stole på sælgeren, og slet ikke når den har været ude af syne og de lige pluselig dukker op med den begrundelse. Jeg havde selt ikke fundet mig i den forklaring heller, så 0# go 4 it..
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#37
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 21:53

Rapporter til Admin
#36 stadigvæk eftersom at det er misligeholdes selvforskyldt kald det hvad du vil så bortfalder de 6 måneder... Og der er ikke tale om hvor sandsynligt at det er eller hvor meget man skal stole på PC-Netto der er vel nok en grund til at jeg selv går og venter på svar om at jeg selv skal køre en sag på dem... Men det ændre stadigvæk ikke på at i det her tilfælde er det dem der har loven på deres side desværre...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#38
Tho
Ny på siden
14-11-2004 21:54

Rapporter til Admin
#23 & #26 Jeg håber sq I har ret. Her er et par shots af hdd : http://www.villendrup.dk[...] http://www.villendrup.dk[...] Som I kan se, skal der kigges grundigt og tæt på, for at lægge mærke til det. Jeg tror gerne, at nogen mennesker ville aflevere stuff til reklamation, som de selv har beskadiget, så kan godt se det fra Pc-Netto's synspunkt ..... MEN de glemmer og undlader totalt at tænke på den modsatte situation, nemlig at kunden kan have ret. Jeg vil tro, at der skal et pænt tryk til at trykke sådan et metalhjørne et par mm på en harddisk. Vil gætte på at den skal tabes eller trykkes meget hårdt, hvilket jeg ved ikke er sket i min varetægt. Nogen der ved, hvordan jeg finder Comtec Danmark Aps. ejere ? Dem vil jeg mægtig gerne skrive til Jeg har også kigget efter Maxtor Danmark, men ikke fundet noget her. Nogen der ved om Maxtor har en dansk afdeling ?
--
#39
SoulSlayer
Gæst
14-11-2004 22:06

Rapporter til Admin
Ja, jeg vil nu også mene at det er butikken der skal bevise det, for godtnok får butikken intet ud af at spille fodbold med din hdd, men hvis vi ser det fra din side, du får heller ikke en skid ud af at spille fodbold med den, og så må det vel være butikken der skal bevise at det er kundens skyld?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#40
nOel
Junior Nørd
14-11-2004 22:12

Rapporter til Admin
#38 Comtec Danmark ApS: http://www.cvr.dk[...] Maxtor har ikke nogen dansk afd. desværre, men de har formentlig nogle danske "agenter", dog ikke noget jeg ved nærmere om desværre. Dog vil dette heller ikke nytte da PC-Netto med 99,9% sikkerhed ikke får diskene direkte fra producenten, men fra en af de danske distributører, ex SMG A/S ( http://www.smg.dk[...]
--
Mail: mailto:[email protected] | Web: http://www.noel.dk[...]
#41
Turbo_crash
Maxi Nørd
14-11-2004 22:34

Rapporter til Admin
FTW- Jo, men igen, hvem påstår den er misligeholdt, det gøre den ene af parterne, og den part skal så BEVISE at de taler sandt, og uden bevis, ingen påstand.. Sådan fungere verden nu engang.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#42
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 23:05

Rapporter til Admin
#41 Eftersom at han jo så heller ikke kan bevise at det ikke er ham der har lavet den skade så er der stadigvæk ikke nogen der direkte vil vinde men eftersom at skaden stadigvæk er tilstede har de ikke krav på at ombyttet den eller andet da det ikke er en fabriksfejl...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#43
santa
Giga Supporter
14-11-2004 23:17

Rapporter til Admin
#42: Men i de første 6 måneder er det jo netop sælger der skal bevise at køber har lavet fejlen. Kan sælger ikke det, så for køber ret. Fra 7-24 måneder er det køber der skal bevise, og kan køber ikke det, så vinder sælger.
--
Konstruktiv kritik rimer på sut min pik Søger arbejde i Aalborg. Skriv hvis du kender nogen der mangler noget arbejdskraft
#44
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 23:20

Rapporter til Admin
#43 Øhm nej sælgeren skal bevise at det ikke er en Fabriksfejl ja også er problemet jo sådan set løst eftersom at der er synlige mærker i produktet som ikke burde være der... Så egentlig har de jo sådan set bevist det... Og eftersom at der stadigvæk er tale om synlige mærker/misligeholdes osv osv så er der ikke noget der hedder Reklamations ret så der er logisk heller ikke noget med 6 måneder...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#45
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 23:23

Rapporter til Admin
#43 men desværre i dette her tilfælde har PC-Netto tragisk nok loven på deres side eftersom at der er mærker i disken. Men vil da så stadigvæk håbe at hvis han tar den gennem forbrugerstyrelsen osv at han vinder har intet tilovers for dem såååå...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#46
santa
Giga Supporter
14-11-2004 23:26

Rapporter til Admin
Men har de noget bevis for hvornår det er sket? I teorien kunne disken jo være defekt, blive indleveret til RMA hvor de taber den, og derved få mærker? De har jo ikke noget bevis for hvornår fejlen er sket. Men jeg ved ikke. Jeg har godt nok tabt de først 10 diske på glvet, og de virker alle sammen endnu...
--
Konstruktiv kritik rimer på sut min pik Søger arbejde i Aalborg. Skriv hvis du kender nogen der mangler noget arbejdskraft
#47
Thomsen
Monster Nørd
14-11-2004 23:28

Rapporter til Admin
#0 du kan evt sende den direkte til ombytning hos Maxtor... http://www.maxtor.com[...] http://www.maxtor.com[...]
--
#48
FTW414
Mega Supporter
14-11-2004 23:31

Rapporter til Admin
#47 Maxtor ombytter heller IKKE disken sålænge at der er synlige mærker i disken... #46 Næ i teorien kunne det være sket på hvilket som helst tidspunkt men eftersom at der stadigvæk er synlige mærker i der frafalder reklamations retten og derved er det ikke længere dem der skal bevise noget men derimod ham der har indleveret varen...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#49
Tho
Ny på siden
14-11-2004 23:35

Rapporter til Admin
#40 Tak for link, men er der nogen måde at finde ejerne af anpartsselskabet, idet Comtec's adresse osv. er samme som Pc-Netto. Jeg vil gerne have fat i en/alle ejerne. Dette her handler om kundeservice, idet jeg er bange for at juridisk, er der intet jeg kan stille op. Jeg er næsten sikker på, at skaden har været på hdd da jeg købte den, idet den jo ikke har virket på noget tidspunkt. Det er sansynligt at den er blevet tabt/stødt hos Pc-Netto og derfor ikke har virket fra minut 1 jeg har prøvet den. Det Pc-Netto jeg siger er : Vi har ikke beskadiget den. Indirekte siger de så at kunden lyver, idet jeg heller ikke har beskadiget den. Det kan jeg fanme ikke leve med, så alle midler tages i brug her. Alt skal prøves.
--
#50
nOel
Junior Nørd
14-11-2004 23:41

Rapporter til Admin
#49 Comtec er fornemtlig bare deres "hovedselskab", og OfficeIT og PC-Netto er deres 2 datterselskaber. Så vidt jeg ved er det ikke et vanvittigt stort selskab, så jeg tror ikke der sidder "ejere" i hvert af selskaberne, det er formentlig præcis de samme mennesker i alle selskaber.
--
Mail: mailto:[email protected] | Web: http://www.noel.dk[...]
#51
Tho
Ny på siden
14-11-2004 23:43

Rapporter til Admin
#50 Jep sikker på at du har ret, men hvordan finder jeg navnene ?
--
#52
nOel
Junior Nørd
14-11-2004 23:45

Rapporter til Admin
#51 Det burde du kunne få fra Told & Skat eller Selskabsstyrelsen. Men er ikke 100% sikker på at dette er tilgængeligt når det er et anpartsselskab, er ikke så stærk i denne form for virksomhed :)
--
Mail: mailto:[email protected] | Web: http://www.noel.dk[...]
#53
FTW414
Mega Supporter
15-11-2004 14:21

Rapporter til Admin
Nå men slipper åbenbart selv for at gå gennem forbrugerstyrelsen i følge den mail jeg har modtaget fra dem idag ihvertfald da...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#54
Turbo_crash
Maxi Nørd
15-11-2004 14:24

Rapporter til Admin
#53. Det er jo sort snak det der, hvad mener du ?
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#55
FTW414
Mega Supporter
15-11-2004 14:26

Rapporter til Admin
#54 Hmmm og hvorfor er det så lige det ? Hvis nu du læste det andet igennem har jeg skrevet et par gange at jeg selv gik og ventede på svar fra dem for at finde ud af om de frivilligt ville ombytte en vare eller jeg skulle gå gennem forbrugerstyrelsen...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#56
Permand
Semibruger
15-11-2004 14:30

Rapporter til Admin
#0 Du har ikke pligt til at undersøge varen ved levering i forbrugskøb, det har du derimod i handelskøb.
--
#57
hasper
Junior Supporter
15-11-2004 14:58

Rapporter til Admin
puha der lyder sq som noget af en krig du har gang i der :|. Selvfølgelig er det forståeligt alt det du gør, jeg ville selv have gjort 100 % det samme. Dette var netop en af disse grunde til at jeg annullerede mit køb ved pc-netto.. Jeg havde lige bestilt et 5900XT fra pc netto, da jeg opdagede en af disse klage tråde! Nå fuck det tænkte jeg da jeg alligevel havde givet dem mit kontonummer, vi giver dem sq en chance. Men da jeg så fik en mail fra dem, om at mit grafikkort ikke var på lager og først ville komme nogle dage efter, annullerede jeg straks mit køb. Jeg købte istedet mit kort ved Compumail.dk hvilket, og fik mit kort dagen efter :) Min post har ikke rigtig nogen relevans, ville bare skrive at det netop var disse ting jeg frygtede fra pc-netto, de bliver åbenbart ved.
--
tjek min info, for spec. keep it real!
#58
Tho
Ny på siden
15-11-2004 19:41

Rapporter til Admin
#56 Det lyder interessant ifm. min sag her. Kan du henvise til nogen paragraf eller lign. i købeloven ? #57 Rart at høre, skal huske at give Pc-Netto besked om, at deres handlemåde resulterer i mistet salg :). Jeg skal aligevel derned og forlange en skriftlig afvisning af min reklamation, samt få oplyst navnene på dem jeg har talt med. Har iøvrigt købt en 200GB hd idag i Data Engros på Falkoner Alle. Ham jeg handlede med, kendte udmærket Pc-Netto og deres meget ringe kundebetjening, idet han har været partner tidligere, med ham der ejer det. Han vurderede iøvrigt, at han nok i den situation ville have tilbudt kunden en ny til halv pris. Når jeg var dampet af og set nøgternt på sagerne, ville jeg måske nok have syntes det var ok, idet jeg ved hvor dårligt jeg står.
--
#59
Benny F.
Gæst
19-11-2004 11:17

Rapporter til Admin
-> Tho. Det lyder næste for utroligt, til at det kan være rigtigt. PC-Nette kan da ikke påstå at det er dig der har ødelagt disken, og slet ikke efter at de selv har modtaget den retur - I denne situation bør de betragtes som eksperten, og du bør betragtes som en ikke-edbkyndig kunde. Hvis din historie virkelig er sand, så bør ingen - men mindre man mod og råd til miste sine penge - nogen sinde købe host PC-Nette. Tak for indlæget til Tho, og tak til mig selv fordi jeg kiggede her, inden jeg købte hos PC-Netto :o) /Benny F.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#60
Tho
Ny på siden
19-11-2004 11:26

Rapporter til Admin
#59 Tja, jeg skal nok kæmpe alt jeg har lært og i mellemtiden håber jeg, at Pc-Netto kan mærke, at deres forretningsmetoder holder nogle kunder væk. Det kan måske få dem på andre tanker. Rart at høre at du vil holde dig væk og ja min historie er skam mere end sand. Jeg poster info senere omkring forbrugerstyrelsens vurdering, samt div. dagblades svar.
--
#61
Elo Faber
Gæst
12-01-2005 23:08

Rapporter til Admin
Hej Jeg har også en sag med PC-netto og er nu gået til Forbrugerstyrelsen hvor jeg venter svar fra. Sagen er den, at jeg har købt en Iomega DVD brænder hos PC-netto i Oktober 2004 der kan grabbe video direkte. Jeg har brugt mindst 10 timer i et forsøg på at få den til at fungere. PC-Netto vil ikke yde support, det skulle ske direkte hos Iomega. Da jeg endelig fik det rigtige link til Iomega support har jeg også få vejledning på engelsk, men det har ikke løst problemet. PC-Netto har flere gang sagt til mig, at det er Iomega der skal bytte varen. Iomega siger, at det er leverandør der skal bytte. Som forbruger føler jeg mig dårlig behandlet, det at handle på nettet, er meget mere besværlig end at gå ned i en butik og sige denne vare virker ikke. Derudover er der også mange forbrugere der ikke forstår engelsk og slet ikke EDB engelsk. Heldigvis i denne sag har jeg arbejdet med EDB i en del år, så jeg havde en mulighed for at afprøve de muligheder Iomega forslog. Venlig hilsen Elo
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#62
L00t
Moderator
12-01-2005 23:42

Rapporter til Admin
Hej Tho. Jeg kan sagtens forstå dit synspunkt set med forbrugerøjne, men jeg synes du er forkert på den når du mener at PC-Netto yder dårlig service, fordi de ikke vil godtage reklamationen når harddisken er fysisk beskadiget. Det er klart at de går ud fra at disken var ubeskadiget da den forlod butikken. Alt andet ville være tåbeligt set gennem virksomhedsbriller. Når du vitterligt ikke kan bevise at disken var hel, undrer det mig at du forventer at butikken bare tror på dit udsagn - uanset hvor ret du så end har. Jeg tvivler ikke på at du har ret, og at PC-Netto/leverandør har smadret den inden salget, og at du ikke har opdaget det før det var for sent - men folk snyder så vandet driver, og det må en virksomhed indstille sig på. Hvis butikken skulle gøre som du gerne vil have, skulle de tro på hver eneste kunde, uanset påstand og dens sandsynlighed, og de ville blive fuppet i hovede og røv. Prøv på den baggrund at forstå deres indstilling. MEN. I vores nye herlige købelov, er der indført en formodningsregel, som ligger bevisbyrden hos forhandleren inden for de første 6 måneder efter købet. Det er PC-Netto som skal BEVISE at manglen ikke forelå ved leveringstidpunktet (risikoens overgang), såfremt de ønsker at gøre indsigelser - og ikke dig. Med mindre de kan fremvise dokumentation for at harddisken har fungeret/været hel kort inden du har købt den, har du en meget stærk sag. Helt specifikt er det købelovens §77a, stk. 1 og stk. 3, som dikterer det. Her er købeloven i sin helhed : http://www.retsinfo.dk[...] Du kan jo prøve at tage et print af de pågældende §er og høre PC-Netto ad, om de stadigvæk ikke mener at de vil hæve handlen, omlevere eller afhjælpe manglen. Ellers må du jo tage den direkte til Forbrugerklagenævnet - se http://www.klagetjek.dk[...] De vil elske en sag som den. Måske er det også værd at minde PC-Netto om, at når en forhandler idag taber en sag i Forbrugerklagenævnet, står det ham stadig frit for at følge afgørelsen eller ej - men at det er bestemt ved lov at forhandleren skal betale 4800,- kr. i behandlingsomkostninger til Forbrugerklagenævnet.
--
http://questkeep.com[...] Quest guides til WoW - og forum
#63
Thomas Mortensen
Gæst
05-09-2006 08:31

Rapporter til Admin
Jeg har også haft en reklamationssag kørende med PC-netto.dk i næsten 3 måneder... Men efter at jeg ringede til dem stort set hver tredje dag, fik jeg pengene retur, så desværre sendte de beløbet to gange så endnu engang skal jeg bøvle med de idioter og sende dem deres penge retur, men heldigvis må jeg da tage et gebyr på 50 kr... Men PC-netto er ok hvis du skal have en vare, sikkert også derfor at de er ratet så godt på edbpriser, men retur stinker de. Har aldrig oplevet noget lignende når man snakkede med dem i telefonen, og har godt nok handlet meget på nettet---
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#64
MegaNight (Doven)
Gæst
05-09-2006 08:40

Rapporter til Admin
Linger lidt min Sag hos PRC-Data mit gode råd er at True lidt med Forbruger styrelsen og ellers prøve så vidt muligt at overbevise dem over det var deres skyld, virker det ikke så ring til FB. Jeg gjore det selv og fik i Tordags en mail Hvor de lovede de ville kikke på min CPU og sende bundkortet til Leverandøren. Fik derefter Fredag en Check på 700kr venter bare på Bundkortet nu.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#65
kk
Gæst
05-09-2006 08:43

Rapporter til Admin
#63 Kik på datoen? Tråden er over 1½ år gammel
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#66
dosis
Gæst
05-09-2006 08:53

Rapporter til Admin
ja ja det er en gammel tråd. Man skal holde pcnetto i kort snor, da jeg skulle indleverer en defekt vare hos dem, så fik jeg medarbejden til at tjekke om der var synlige skader og ellers skulle han lige tilføje at man ikke kunne se nogle synlige skader. Det kræver selvfølgelig at man selv tager ned i butikken.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#67
pico
Gæst
13-09-2006 21:21

Rapporter til Admin
Her Jeg har læst din sag, men for sent. Min sag er ganske lille men jeg ønsker ikke at blive snyt af PC-netto. Har købet 2gb SDramkort, Kunne ikke få det til at fungere hverken i gps digitalkamera kortlæser. Har andre kort som fungere ok. Sendte straks kortet tilbage efter ca. en uge fik jeg svar ingen fejl fundet. Har forgæves kontaktet dem pr. mails telefon flere gange de lover at sende kortet men intet er sket. Har også forsøgt at få pengene tilbage. nu er der gået over fire uger Det er IKKE et firma man skal handle med.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: RMA problemer med Pc-Netto/Comtec

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE