Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

En saglig gennemgang af Dell

Af Megabruger Aslund | 17-03-2010 22:27 | 1836 visninger | 25 svar, hop til seneste
Hey alle Har i en række salgstråde opleve en stor energi omkring Dell og deres support. Derfor tænkte jeg at lave en tråd hvor folk, med saglige argumenter kan beskrive god/dårlig support med Dell. Jeg kan selv ligge ud med at være en af de kanon tilfreds kunder, har en Dell Presicion M6500. Tidligere havde jeg en Dell M65, men opdagede på et tidspunkt en svag hyletone fra bærbaren, ikke det store og var samtidig fuld funktionsdygtig. Jeg var dog alligevel nysgerrig over hvad det var og om der var måske et problem under opsejling. Det endte med at en tekniker kom ud og skiftede bundkortet, men da dette ikke fjernede den svage hyletone, så blev hele bærbare udskiftet til en M6500. En anden episode var at min bærbar hele tiden kørte med fuld knald på blæseren, hvor en tekniker hurtigt kom ud med en nyt køleelement, men det viste sig at synderen var støv der havde sat sig i køleelementet, fik dog alligevel skiftet hele køleren nu han alligevel var der. Sidst lykkedes det mig forunderligt nok at få min skærm smadret af en robot jeg arbejdede med, men Dell var hurtig ude og skifte den uden nogen brok.
--
#1
Monkk
Elitebruger
17-03-2010 23:31

Rapporter til Admin
Hvilken forsikring er der tale om #0
--
#2
Ronson
Forumansvarlig
17-03-2010 23:43

Rapporter til Admin
Har ikke nogen forsikring på min Inspiron 6000 men indenfor garantiperioden gik min HDD død. Skrev til dem og blev tilbudt at skifte selv eller få en tekniker ud. Så jeg skiftede selv harddisken dagen efter, hvor fragtmanden stod uden for døren og fik den gamle med. Kan ikke klage over noget :) Købte den i december 2005
--
http://chipsguiden.dk[...] Konsoller købes! Undtaget Xbox/Xbox 360/NES/SNES/N64/Gamecube/Sega Master System II/Sega Mega Drive/Dreamcast/PS1/PS2
#3
KoZmatik
Mega Supporter
18-03-2010 03:13

Rapporter til Admin
Virkeligheden hænger lidt anderledes sammen, end #0 og #2 prøver at få den til. Det værste man kan gøre på forums, især med Dell er at lytte til disse mindre begavede folk, som sidder og anbefaler deres eget dell ragelse til andre folk. Dell har aldrig produceret noget som helst, der er værd at investere penge i. simple as that. For at gøre en lang historie kort: http://www.version2.dk[...] #0 Du er så grim at se på. At du gider at spilde dit i forevejen nedern liv, på at anbefale dit eget Dell ragelse anonymt på et hardware forum, du er selveste defination af low life. Til folk der følger med i disse tråde: Det er vigtigt at i ikke lytter til disse folk, der anbefaler Dell over hardwareonline. Det er folk med et ubrugeligt liv, som de vælger at bruge på at anbefale deres eget Dell ragelse, læs evt. link. Til slut kan jeg sige, at jeg betale 8500 for en Dell XPS m1530 bærbar, som aldrig virkede. Bærbaren i sig selv er ikke bygget end andet end pap og bambus, typisk Dell ragelse. Dells service er lige til at lukke op og skide i. Når man ringer til dem kaster de en rundt i deres kø, hvor man ender hvor man startede. Lykkedes det endeligt en at komme igennem, bliver man omstillet til en udlænding, der ikke fatter en brik af noget som helst, og som ikke engang selv kender til Dells produkter. Sidst tog det Dell 3 kvarter i telefonrøret, hvor min telefon løb tør for penge til sidst. Livet er for kort til Dell.
--
Intel pentium II 2x64 MB IBM ram Onboard Grafikkort 12W PSU extreme edition Vand køling m. flydende Ajax Ultra
#4
Chakiller36
Ultrabruger
18-03-2010 03:52

Rapporter til Admin
#3 Enig, men husk at tal pænt :p Det skulle ikke undre mig at #0 er DELL selv eller er betalt for at skrive det, det så min far noget om i TV hvor DELL anonymt havde skrevet godt om dem selv! Det firma skal bare ned og ligge så hurtigt som muligt.
--
#5
Chakiller36
Ultrabruger
18-03-2010 03:52

Rapporter til Admin
#4 & #3 Hovsa det er jo det du har sendt et link om! :)
--
#6
DarkNoller
Supporter Aspirant
18-03-2010 05:17

Rapporter til Admin
Det må siges og være ufattelig flovt af dell. Tja de scorede ikke ligefrem kunder på det der :-)
--
If you havent googled it you made the mother of all fuckups
#7
wagga wagga
Gæst
18-03-2010 06:16

Rapporter til Admin
"Virkeligheden hænger lidt anderledes sammen, end KozMatik prøver at få den til. Det værste man kan gøre på forums, især med Dell er at lytte til mindre begavede folk såsom KozMatik, som sidder og binder deres egne dell historier på armen af andre folk. KozMatik har aldrig sagt noget som helst, der er værd at lytte til. simple as that."
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
JaXdk
Juniorbruger
18-03-2010 06:47

Rapporter til Admin
wagga wagga hvis du ikke havde skrevet din post som gæst, så havde vi måske lyttet til dig. Men jeg er dog fuldstændig enig med kozmatik, jeg har også haft en dårlig oplevelse hos dell. Deres support er til at lukke op og skide i, simple as that.
--
#9
Chakiller36
Ultrabruger
18-03-2010 06:50

Rapporter til Admin
#8 Hehe jeg var ved at skrive noget af det samme.
--
#10
[Knixe]
Monster Supporter
18-03-2010 07:07

Rapporter til Admin
#3 På sin vis ret sjovt, at du referer Ronson som en af dem der laver fake reklame for Dell, eftersom han har moderator, og en gammel kending.
--
Cheap Tricks User - http://blog.knigges.dk[...] "I got a message for all you fucking haters out there. Alright, bro? Alright, Browskies?"
#11
KoZmatik
Mega Supporter
18-03-2010 07:37

Rapporter til Admin
#10 Hvis du havde brugt den peanut der sidder inde i dit hovede, og læst mit indlæg i #3, så ville du kunne læse at det er #0 der tydeligvis arbejder for Dell, når han nærmest sidder og roser deres elendige produkter, og at det yderligere var ham jeg referede til, og ikke Ronson. Med #0+#2 referede jeg blot til, at inden folk får et forkert image af Dell og begynder at tro at Dell rent faktisk gør deres arbejde ordentligt, så er det vigtigt at forstå, at en stor del af Dells kunder verden over hader dem, samt menneskeligt affald som #7 sidder anonymt undercover og anbefaler Dells ragelse af produkter til folk. Det er derfor vigtigt at forstå, at i den virkelige verden tager Dell deres kunder i røven, og af samme årsag ligger der en vis fornuft i, at folk bliver informeret om det. Der er nok ikke så meget andet tilbage end at anerkende, at Dell høre hjemme på en losseplads, men det er der ikke meget at sige til, når de ansætter komplet retarderet folk som #7 til at "arbejde" (læs. spille dum) for dem.
--
Intel pentium II 2x64 MB IBM ram Onboard Grafikkort 12W PSU extreme edition Vand køling m. flydende Ajax Ultra
#12
Chrash
Maxi Supporter
18-03-2010 07:43

Rapporter til Admin
#3 må da sige at jeg er 100% tilfreds med min DELL 2709W monitor? Så at sige at de aldrig har lavet noget, der er værd at investere penge i, er måske lige i overkanten. Dog vil jeg give dig ret i, at deres kundeservice er LANGT fra optimal.
--
ASUS P6T Deluxe | Intel Core i7 920 | Corsair DDR3 PC3-1333 8GB CL9 XMS3 DHX | Club 3D HD4870X2 | 2x Samsung Spinpoint F1 1000GB | Logitech Z-5500
#13
elvisdk
Elitebruger
18-03-2010 08:04

Rapporter til Admin
Man kan undres over denne bruger KoZmatic. En kende komisk han bruger tid på at finde alle Dell tråde og konsekvent svare negativt i dem alle. Kom frisk KoZmatic, ud af dit amøbe stadie og ind i puberteten. Og nej, jeg er ikke ansat hos Dell :-)
--
Dell Precision M6500
#14
JaXdk
Juniorbruger
18-03-2010 08:08

Rapporter til Admin
#13 I min mening synes jeg da at det er meget fornuftigt, han prøver jo bare at advare folk om at købe et produkt fra et firma som han har haft en dårlig erfaring med. Og han er bestemt ikke den eneste som har dårlige erfaring med dell, jeg har også været uheldig med dem samt mange andre. Bare se de 2 afsnit af kontant med dem, så får man hurtig en ide om at man ikke skal handle med dem.
--
#15
jespert
Mega Nørd
18-03-2010 08:22

Rapporter til Admin
#3/11 Det er sgu da noget underligt noget at skrive - som om din mening er den eneste der tæller? Nu vil jeg ikke ned på dit niveau så derfor holder jeg min mening om dig, bedømt ud fra dine indlæg i denne tråd, for mig selv. Har selv haft 5 bærbare for dell. De 2 har haft en defekt. En ødelagt knap og en ødelagt skærm. I første tilfælde kom der en dell mand dagen efter og skilte HELE bærbaren ad hos mig for derefter at sætte et nyt bundkort/tastatur kort i. I 2. tilfælde skulle den sendes ind i emballage leveret af dell, og jeg modtog den en uge efter med en ny skærm. Alt i alt er jeg super tilfreds med de ny/billige bærbarer fra dell jeg har ejet. Det er fair nok at komme med kritik, men det skal være nuanceret. Derfor jeg har kun hovedrysten til overs for #3 og #11 måde at skrive hans utrilfredshed på.
--
#16
Madschr
Ny på siden
18-03-2010 08:48

Rapporter til Admin
Jeg vil lige spørge er der nogen her som har købt Alienware fra dem hvor at i oplevede noget negativt? Havde nemlig selv planlagt at købe sådan en indtil fornyligt.. :)
--
#17
Chakiller36
Ultrabruger
18-03-2010 09:21

Rapporter til Admin
#16 som du sikkert ved blev Alienware opkøbt af DELL derfor er Alienware DELL og du bør ikke købe lortet med mindre du ville betale det tredobbelte for at få et kabinet der lyser.
--
#18
Jokri
Supporter
18-03-2010 09:46

Rapporter til Admin
KoZmatik morer mig gevaldigt.. Hvordan man sådan lige kan dømme en brugers kommentar som værende købt af en producent, er mig en gåde. At antage at den er købt, i og med at den går imod ens egen opfattelse af tingenes tilstand, er mildt sagt dumt. Jeg har aldrig ejet en Dell, hverken stationær, skærm eller bærbar. Jeg arbejder ej heller for Dell, selvom det jo nok snart vil blive påstået er tilfældet, da jeg faktisk ikke er rendt på nogen der har haft dårlige oplevelser med Dells service. Folk er velkomne til at drage "intelligente" konklusioner, men skal jeg beskyldes for at tjene penge, bede samme personage også sikre mig denne indtjening. Jeg er studerende, så alt hjælper jo:-p En god ven af mig havde en XPS 1710, som var begyndt at opføre sig sært i spil (cpu throttling på sære tidspunkter). Garantien var for længst udløbet, men alligevel brugte en tekniker adskillige mails på at forsøge at hjælpe ham med hans problem. Det endte lykkeligt. Resten af de få historier jeg har, går på folk der har fået skiftet, eller skiftet, dele på garantien. Historierne ligner de allerede beskrevne. Man kontakter Dell, og dagen efter står der enten en tekniker, eller en fragtmand med nogle stumper. Jeg er ikke to secs i tvivl om at DR's anklagepunkter mod Dell er sande, og jeg morede mig kosteligt da direktøren fik sin røv ristet sidste gang Dell optrådte i Kontant. Han bad i dén grad selv om problemerne imo. Men det ændrer ikke på, at mange mennesker har gode oplevelser med Dell. Ærlig talt tror jeg ikke at Dell er hverken meget værre eller bedre end de fleste andre store producenter. Det er godt at vi har nogle der holder dem i ørerne.
--
#19
Pcbino
Ultrabruger
18-03-2010 10:32

Rapporter til Admin
Forholder mig forholdsvis neutral. Men jeg synes det er forunderligt at Dell 2 gange er >>dukket
--
AMD Phenom II X4 965, 4 x 3.40GHz | HD5850 1GB DDR5 | 1000GB harddisk 7200RPM | 8GB DDR3 1333MHZ Kingston | LG 32'' |
#20
Aslund
Megabruger
18-03-2010 10:38

Rapporter til Admin
Nåda, kom mere ud af denne tråd end jeg selv havde forventet :) #0 Precision bærbare har 3 års onsite garanti som standard, hvilket også gælder for min #3 Siden hvornår har jeg skrevet at jeg anbefaler alle løber ud og køber en Dell? Jeg viderebringer bare mine erfaringer med Dell, om folk ønsker at købe en Dell er op til dem. Det skal dertil siges at medier i sidste ende er et produkt der skal sælge en vare, derfor oprettede jeg denne tråd for at få et mere sigende indtryk af folks erfaring med Dell, gode og dårlige, og ikke kun mediernes søgen efter de rådeneste æg. Jeg må også sige at jeg er beæret at du ofre et så langt indlæg på et low-life som mig, mange tak. Ps. hvis du ønsker at holde det privat, så er du mere end velkommen til at besøge mig på RoboLab ved SDU, har et projekt kørende her så er tilstede ret ofte. #4 Skepsis er en sund ting, så du er ligesom KoZmatik velkommen herude.
--
#21
Villanyi
Semi Supporter
18-03-2010 10:39

Rapporter til Admin
Synes egentlig det er lidt komisk, at debatten om Dell er blusset sådan op efter der har været den udsendelse i kontant. Før denne video på kontant blev vist, var der ikke specielt mange der klagede over Dell og deres support, men pludselig er det blusset totalt op. A good friend of mine, har en Dell XPS1530 som der aldrig nogensinde har været problemer, den har virket Ubeklageligt, og det gør den skam stadig. - Så jeg forstår virkelig ikke hvorfor Dell de skal svines, har selv været ejer af den helt store XPS model, som intet fejlede overhovedet. Synes det er for overdrevet.. - Micki
--
Asus P6TD Deluxe Motherboard Intel i7 QuadCore - 920 - 2.66 GHz Corsair Dominator - 6 GB - 1666 MHz XFX Geforce 295 Gtx
#22
jespert
Mega Nørd
18-03-2010 10:49

Rapporter til Admin
#22 problemet er jo man aldrig hører om dem der er tilfreds. Kan man ellers se ud over egen næsetip og forholde sig fornuftigt inden køb (Ingen nævnt, ingen glemt), så har man en idé om hvilket produkt man er ved at købe. Selvfølgelig laver dell fejl, og det er super der er forbrugerprogrammer som så behandler dette, men fejl sker også hos andre producenter. Vi er ved at være et sted hvor indtjeningen på hardware er minimal, så ALLE virksomheder forsøger at optimere deres forretning. Ink Dell - nogle gange bliver der bare optimeret lidt for meget, som så desværre går ud over servicen. Min personlige mening er, at Dell laver nogle ok produkter til prisen. Hverken mere eller mindre. Derudover har tilgangsvinklen til en supportsag nok også meget at gøre. Behandler du dem pænt, bliver man også selv behandlet pænt. Og hurtigt.
--
#23
Villanyi
Semi Supporter
18-03-2010 10:52

Rapporter til Admin
#22 Enig enig. Jeg forstår bare ikke det sindssyge raid af Dell. Når der f.eks. er Acer, som også levere nogle lorte produkter, dem bliver der ikke lavet nogen reportage om, men så snart reportagen om Dell kom fra, så gik folk helt amok D:
--
Asus P6TD Deluxe Motherboard Intel i7 QuadCore - 920 - 2.66 GHz Corsair Dominator - 6 GB - 1666 MHz XFX Geforce 295 Gtx
#24
Barnet
Ultrabruger
18-03-2010 11:25

Rapporter til Admin
Er sq glad nok for min Dell 24" skærm og synes også de Dell bærbare jeg har haft (firma bærbare) har fungeret perfekt (Precision M4300) og den ene gang jeg har brugt deres kundeservice fungerede den fint (i 2007) kom en mand med en fin ny harddisk dagen efter. #23 Jeg skal med glæde fraråde alle og købe Acer, selv begået den fejl engang , men risiker bare tråden ryger off-topic :)
--
HP Master ASE - ProCurve Secure Mobility certified Cisco CCNA security certified
#25
Villanyi
Semi Supporter
18-03-2010 15:50

Rapporter til Admin
#24 Skal vi også skrive ind til kontant nu, og beklage os over Acer's byggekvalitet fordi vi, i et mindre flertal beklager os over dem? - Det er jo simpelthen for latterligt at folk beklager sig sådan over Dell.
--
Asus P6TD Deluxe Motherboard Intel i7 QuadCore - 920 - 2.66 GHz Corsair Dominator - 6 GB - 1666 MHz XFX Geforce 295 Gtx

Opret svar til indlægget: En saglig gennemgang af Dell

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE