Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Hjælp! Snydt af Shg.dk ?Af Superbruger Kebabrulle | 03-11-2010 11:50 | 3413 visninger | 40 svar, hop til seneste
Jeg har en sag kørende med SHG.dk, og er ved at være godt og grundigt træt af dem derinde!
Det startede tilbage i feb. hvor mit gfx gik i stykker (BFG), da det var en brugt computer, tog jeg fat i sælger, og spurgte om han havde nogle umiddelbare løsninger. her nævner han 10 års garanti fra BFG's side.
Jeg ringer straks til shg.dk, for at spørge om det er mig, eller dem der skal stå for forsendelsen ( forklarer dem om garantien)
De siger: "send den herind, så ser vi på det"
(jeg sender det MEGET fortroligt pakket ind)
Som forudsagt, sender de det retur, for at sige jeg selv skal sende det til USA, MEN MEN MEN!!! den kom tilbage pakket ind i tyndt papir/pap, og bøjlen var bøjet da jeg modtog den /:
( Her mener jeg jo, at er den bøjet, kan jeg ikke sende den til USA, med fysiske skader fra shg's side, samt at andet INDE i kortet højst sandsynligt også har taget skade)
jeg ringer ind til shg.dk, som siger jeg skal postanmelde det, hvilket bliver gjort, og de kommer ud med svaret: at det er SHG.dk der ikke har pakket den forsvarligt ind.
Herefter foregår resten pr. mail. da jeg vil have ordene på papir! (mail)
efter lidt mailkorrospondance får jeg beskeden: Du sender dit gfx ind til os, og så vil du få et nyt, eller få pengene krediteret. ( YES, tænker jeg)
Efter at have sendt det ind, går der en del dage før jeg får noget retur! -men det jeg får retur er mit gamle kort de har rettet ud. Der var ikke nogen beskrivelse med, så valgte ikke at pakke den ud, men ringe ind og høre hvad det var jeg havde modtaget. De forklarer mig det er det gamle kort, og siger en masse fis om g-påvirkning og sådan noget, så selve kortet ikke bør have taget skade. WTF?!?!??!!
Jeg har efterfølgende haft ringet og fået fat i üpperste boss, som har sagt, at der har været nogle dårlige indpakkere, men de var blevet fyret osv. Dog mente han ikke
at jeg kunne få mine penge tilbage, eller få et nyt nu hvor de har "rettet" fejlen.
Jeg mener bare ikke at jeg kan sende den derover med forhenværende skader af shg. og ydermere er jeg i den uheldige situation, at BFG umiddelbart er gået
konkurs!
NB: det skal lige siges, at kortet er OVER 3 år gammelt, derfor garantien på 10 år i usa kommer på tale, hvilket shg.dk har været velvidende om igennem hele forløbet.
Mit spørgsmål lyder så: har jeg ikke krav på et nyt gfx eller pengene tilbage, når de skriver det ordret til mig?
Og undskyld for min lange tekst, er bare nødt til at få det hele med!
Med venlig hilsen
Patrick --
Altså hvis kortet er 3 år gammel - hvilken værdi vil du så mene kortet har?
Desuden er det vel ikke shg der skal dække garantien når det reelt er producentgaranti der skal benyttes - hvilket så ikke kan lade sig gøre eftersom de er gået konkurs. Jeg vil mene du ikke har nogle chancer for at få noget som helst. -- Har jeg misforstået noget eller har de lavet dit kort?
De har jo rettet det ud så det virker vel nu? -- | U=V | I=A | R=O | P=W |
Det er hvad min uddannelse fylder mit hoved med :O #0: Virker dit kort ikke fint nu, eller? -- #2-3 det var jo itu før den blev bøjet så ud fra det jeg har læst i #0 burde der selvfølgelig stadig være noget galt med kortet, nu har de blot rettet den fejl der blev lavet af dem selv. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ja altså.. Det hele står og falder jo lidt på hvorvidt dit kort egenlig virker eller ej..
Hvis det virker har de jo ganske rigtigt repareret det..
Hvis det ikke virker har de endnu ikke opfyldt deres del af kontrakten, dog mener jeg at det er SHG der skal sende det til USA da det egentlig er dem der har købt det af producenten og ikke dig. -- D2 Patch 1.13 ! w00t! Som #4 siger, så var kortet i itu før, og er det stadig, shg har blot beskadiget det yderligere, altså fysisk. -- At de skriver du vil få et nyt, eller pengene krediteret, er noget du skal holde fast i.
Dog hvis de har konstateret at det er en ubetydelig bøjning der har fundet sted som kan rettes ud uden andre påvirkninger så har de jo klaret skaden - men hvad er det lige der kan bøje på et pcb?
"Nogen gange skal man ikke gå i små sko."
Hvor bor du? Jeg har et MX440 kort du kan afhente gratis.
Jeg har haft et WD produkt der fejlede, købt gennem SHG, dette blev pga. 5 års fabriksgaranti, sendt direkte fra mig til WD i tyskland og jeg fik en ny vare retur.
Nå du har produkter der med fabriksgarantien strækker sig længere end hvad den danske forbrugerret´s lovgivning er, så skal det ordnes direkte med fabrikken og ikke der hvor du har købt varen. Det fortalte SHG mig - og det fungerede.
BFG skulle have haft kortet fra start, og det skal de stadig hvis du skal have noget nyt/rep.
Jeg tror at den eneste grund til at du kan hænge SHG op på noget er hvis de (nu kender jeg ikke skaden) har siddet med lodekolbe og sat spooler på igen, eller andet i den dur.
igen en kort tekst -- Forskellen på mænd og drenge er prisen på deres legetøj. efter lidt mailkorrospondance får jeg beskeden: Du sender dit gfx ind til os, og så vil du få et nyt, eller få pengene krediteret. (YES, tænker jeg)
Hold fast i det! -- Kan trække Farmville på low settings.
jeg giver computere 2 år mere, så er de umoderne!
haha :D Du kan intet stille op desværre. BFG laver ikke grafikkort mere og tager derfor ikke imod flere RMA sager. Ever.
Det er sgu en træls situation.
Men det ændrer ikke på den elendige behandling du har fået, fra et ellers så respekteret firma som SHG. -- Rampage II Extreme 6GB Mushkin 1600MHz CL6 i7 920 @4,4GHz ASUS GTX480 Intel X25-M G2 4xWD 250gb, 2xWD 1TB, 2xWD 500gb Fortress FT02 #7 Gør jeg skam også, det har bare ikke rigtig nogen virkning på shg /: derfor overvejer jeg at smide det ind til forbrugerstyrrelsen, og lade dem se på sagen. Og ellers tak ;D -men har lånt en andet i mellemtiden.
#8 Gør jeg også, som skrevet ovenover ;D
#9 Enig, synes virkelig det er dårlig behandling, fra et firma jeg havde en anden indsigt i. Det er virkelig også ærgeligt, at BFG i sagsforløbet vælger, (som du siger) ikke at producere grafikkort mere. Men som jeg skriver til #7, så tror jeg, at forbrugerstyrrelsen bliver mit næste kald.
Vil bare sikre mig at det er den rigtige vej at gå? -- BFG producerer ikke GFX mere + SHG er gået konkurs + kortet er mere end 3år gammelt = køb dig et nyt og bedre og tør øjnene -- Supra Societatem Nemo
Engang Brøndby - altid Brøndby. #1 det var et BFG 8800GTX OC 768MB, så for mig havde det jo en stor værdi, idet jeg skal ud at købe et nyt! -- shg har handlet uprofessionelt, men at kalde det snyd, er lige at gå over stregen. Du har jo ikke krav på noget fra starten af, så det at de vil give dig et nyt gfx er bare super service fra deres side af. At de så ikke holder deres ord, er uprofessionelt, men ikke snyd. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #13, måske det er gået op for dem da de har modtaget kortet, at det var uden for den danske garantiperiode -- Supra Societatem Nemo
Engang Brøndby - altid Brøndby. #11 Hvor for du fra, at SHG er gået konkurs? -- Jeg ville også se at komme videre. Grafikkortet har formentlig ikke en markedsværdi meget over 100,- og SHG er gået konkurs siden du oprindeligt købte dit kort der. Kan du ikke bare afhente det kort #7 tilbyder?
Jeg mener, at forbrugerstyrelsen har andre og bedre ting at undersøge end den her. -- #10 - Forbrugerstyrelsen er magtesløs i denne situation. Dit kort er over reklamationstiden og du kan derfor ikke få noget skiftet, repareret osv. Problemet er at RMA ansvaret ligger hos BFG. Ikke hos SHG. Det er BFG der giver en udvidet garanti, og du skal derfor sende det ind til dem. Men hvis du gør det nu vil der ske 1 af 2 ting.
1: Du ser aldrig dit kort igen
2: Du får dit kort igen og brev om de ikke længere modtager RMA sager.
Sorry dude... Der er ikke noget at gøre. Dog er jeg rystet over SHG's dårlige service. Ligeså ringe som deres nye hjemmeside lader det til. Jeg savner det gamle SHG. Det var fandme et awesome sted at handle. -- Rampage II Extreme 6GB Mushkin 1600MHz CL6 i7 920 @4,4GHz ASUS GTX480 Intel X25-M G2 4xWD 250gb, 2xWD 1TB, 2xWD 500gb Fortress FT02 #15,Mener jeg bestemt de gjorde....Anyway, et kort der er 3år+ - de er vist til at få bedre til samme pris det ville koste dig at sende det defekte til US -- Supra Societatem Nemo
Engang Brøndby - altid Brøndby. OMG #16 læs dog tråden igennem inden du skriver...!!!! Han har skrevet at han har lånt et andet.. -- #20 OMG jeg har overset det. Kunne jeg være mere ligeglad med din kommentar, når den ikke ændre på min pointe?
Pis et andet sted hen, hvis du vil lege poptøs. -- #12 Du kan købe et grafikkort som er lige så godt til ca. 300kr. brugt.
F.eks HD4830 og 9800GT.
Men ja.. SHG har 2 gange sendt mig defekte dele, første gang en bærbar cpu som var brugt og med hak i kernen, den havde selvfølge sine problemer med at køre og de ville ikke bytte den.. Anden gang nægtet at reparer det defekte bundkort de havde sendt mig, med den grunad at det virkede fint med single core cpu'er... ja right.. + en regning på 400kr, for at kikke på det..
Det er bestemt ikke en god butik - Det må snart ha' været dyere for dig at sende kortet frem og tilbage, end at købe et andet lige så godt kort. -- AMD vs. Intel http://www.pcgameshardware.com[...] Undgå Tomshardware & Anandtech #11 BFG producerer ikke GFX mere + SHG er gået konkurs + kortet er mere end 3år gammelt = køb dig et nyt og bedre og tør øjnene
siden hvornår er de gået konkurs?, har de vist ikke været siden 2008 hvor de blev reddet/købt af proshop.dk... -- #23 Det er nemlig rigtig og så er det jo ganske interessant, at han har købt sit kort i 2007 - er det ikke? -- SHG Yder jo kun 2 års garanti. Alt som forbrikken lover ud over det, har de intet ansvar for. Medmindre de selvfølgelig reklamere med at de giver ekstra garanti. -- Phenom2 965 3.4 BE + Noctua NH-D14 / HyperX 1600Mhz 4GB
/ XFX 5850/ Intel X25-M 80GB/ HAF 932/ ASUS M4A785TD-V EVO
Kone,G15,BenQ24FullHD #21 Poptøs?? Det er nok bare dig der skal vågne lidt op.. eller åbne glukkerne -- # 23 De er jo ikke under konkurs nu, det var lidt det der var min pointe (:
# 25 Det er jeg udemærket godt klar over, men når de så vælger at pakke det fuldstændig uforsvarligt ind, og herved får kortet skade. så må der jo være en anden garanti der dækker, hvilket jeg også troede idet de skrev jeg ville få et nyt, eller krediteret det gamle, grundet den dårlige indpakning fra deres side. -- #27
De har måske ud fra din beskrivelse af deres mishandling, sagt at du ville få et nyt. Men da de selv har set det, har de jo vurderet at skaden kan rettes op ved at bøje det på plads.
Men hovedsagen er at du ikke får et nyt grafikkort fra SHG.
Hvad er det helt præcis kortet fejler? -- Skriv en mail til SHG, hvor du jf. tidligere korrespondance skriver at du er blevet lovet et nyt kort, se vedhæftede, ved at indsende dit gamle gfx. SHG bedes oplyse hvad der skal stå af ordre- eller reference numre når du sender det ind.
Vedhæft den gamle mail med med "send det ind og få et nyt", hold mailen positiv / eller i alt fald en rolig holdning, og se hvad du får tilbage af svar. Så lad os høre om det.
Det er et langskud, men forsøget værd.
Som sagt, er dit gfx forældet og højest 300,- værd som du efterhånden har brugt alt for lang tid på. -- Forskellen på mænd og drenge er prisen på deres legetøj. Er det ikke meget at gøre ud af et kort som er over 3 år gammel? Eftersom garantien ikke længere er gyldig grundet producentes konkurs, så er der vel ikke så meget mere at sige i den sag. Du vidste jo kortet ikke virkede inden du sendte det til Shg, og selvom de måske har ødelagt kortet yderligere, så synes jeg det er meget at forlange et nyt kort. -- #30 jeg forlangte ikke et nyt kort, de tilbød det selv (:
Og jeg ville have svært ved at sende et fysisk beskadiget kort til USA for at få det lavet med fysiske skader.(ved godt det er forsent, nu hvor de er gået konkurs) Men det var jo min pointe dengang.
#29 Tror jeg vil give det et sidste forsøg! -Er i hvert fald kommet frem til, at sende det ind til forbrugerstyrrelsen, nok ikke vil hjælpe, grundet at den er uden for garanti.
#28 Det er muligt, men så kunne de i det mindste sige det. jeg måtte jo selv kontakte dem for at få en forklaring på hvad det var jeg havde modtaget igen.
Der kom bare ikke noget frem på skærmen en dag, og har prøvet alverdens ting, for at udelukke andre defekte dele i computeren.
Mit sidste udvej bliver nok en tur i ovnen med gfx'et (har hørt det virker:D) -- jeg har ikke meget tilovers for shg.
Jeg fandt en Acer pc hos dem, den var billig, men ikke så billig så jeg følte nogle lamper lyse.
Jeg bestilte og fik min BESTILLINGS bekræftigelse - og det er vigtigt at hæfte sig ved!
Efter et par dage tjekker jeg min ordre og kan se at den er annulereret. Der står ovenikøbet, at jeg selv har gjort det.
Jeg skriver til deres support og gør opmærksom på fejlen
Mandag ringer jeg til support og får at vide, at den har sælgeren annuleret - den var sat til salg for billigt.
Jeg undersøger hos forbrugerrådet og kan vel egentlig kræve min ret, men jeg skal bruge en pc, så jeg er nød til at bestille et andet sted.
Havde shg ringet mig op og fortalt mig de havde lavet en fejl og om vi kunne finde en ordning, så havde jeg aldrig reageret. Nu har jeg været hos e-handel og overvejer en sag.
Mit råd!
HANDL ALDRIG MED SHG - magen til useriøs e-butik har jeg ALDRIG mødt -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #0
Køb dog et nyt kort, istedet for alt det der.
Sket er sket og penge er bare penge
selvfølgelig er det surt. -- Computer Stats In Profile.
Apple is for girls. #32
Shg er faktisk en rigtig god butik køber alt mit der og hos mm vision og de to butikker efter min mening de bedste i landet. Har aldrig haft problemer hos nogle af dem. -- Computer Stats In Profile.
Apple is for girls. #31 Nu må du ikke hænge det op på mig 100% men tager forbrugerstyrelsen ikke et gebyr for at starte en sag (over eller under et vis beløb)? -- #32 Og præcis, hvad mistede du, ved denne "lille" fejl? Der er vidst tale om en overreaktion fra din side af... -- "I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it" (George Carlin, R.I.P.) #36 Enig
#32 ta en kiks
alle laver fejl
OGSÅ DIG -- Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64 Nu mener jeg faktisk også at BFG's kontorer er lukket, så selvom du ville returnere grafikkortet, kan du slet ikke. -- #32
Det er velkendt, at du ikke kan regne med noget, før du har en ordrebekræftelse.
Årsagen er, at stort set alle e-shops tidligere sendte deres ordrebekræftelse med det samme.
Den "nye" fremgangsmåde kommer af, at der har været flere sager hvor køberen har fået medhold netop i at man havde krav på og få varen til den annoncerede pris.
Endvidere skal du være opmærksom på, at der er noget der hedder "at handle i ond tro". -- Smerter? : http://paincare.dk[...]
Lav din egen hol-setup-liste: http://hamdenkloge.dk[...]
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 236 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|