Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Paypal - aldrig igen!

Af Super Supporter Jacob Mortensen | 26-03-2011 15:19 | 6503 visninger | 29 svar, hop til seneste
Nu trænger jeg til at få mine frustrationer ud i offentligheden. Ikke at det kan gavne sagen på nogen måde, men engang i mellem må man bare dele frustrationer med andre. Here it goes: Min kærestes batteri til hendes Dell Inspiron 1525 brænder sammen og hun skal derfor bruge et nyt. Vi finder hjemmesiden batteri-marked.dk hvor det koster omkring 450 kr. Vi bestiller det og finder rimelig hurtigt ud af bagefter, at batteri-marked.dk er en svindelside. Det fremgår på mange fora og går man ind på den "rigtige" side, batterimarked.dk, fremgår det også tydeligt i toppen, at batteri-marked.dk er en svindelside. Der har jeg simpelthen ikke gjort mit forarbejde godt nok - havde jeg undersøgt siden i bare 5 min., så havde det hele været undgået. Men det er egentlig sagen uvedkommende, for jeg er som sådan ikke vildt utilfreds over svindelsiden - shit happens. Der går en uges tid uden der sker noget, og da vi har fundet ud af, at det er en svindelside opretter vi sådan en "dispute"-sag igennem paypal som salget er sket igennem. Vi regner med at det er en bagatel at få pengene tilbageført, da det stråler af at være svindel og bedrag. Det reagerer ejeren af batteri-marked så rimelig hurtigt på, og får tilsendt en mail, hvor der står at varen er på vej. Hmm, tænker vi - what to do? På mange fora skriver folk, at når de endelig har modtaget en vare derfra kan det vise sig at være en helt anden vare end den man har bestilt. Det tegner derfor ikke godt. Sagen hos paypal stilles i "bero" idet sælgeren kan "dokumentere" at varen er på vej overfor paypal, og det er derfor umiddelbart ikke muligt at køre sagen videre på daværende tidspunkt. En uges tid senere kommer der et brev fra postvæsenet, om at der er kommet en pakke men den ligger på toldscenteret da der skal betales told/skat for varen. Og det hænger jo slet ikke sammen med at varen er købt og bestilt på en dansk hjemmeside og der står på hjemmesiden at prisen på hjemmesiden er den endelige pris + fragt. Det giver så mening, idet at batteri-marked "ligger" i Singapore, og det reagerer postdanmark naturligvis på. Vi genoptager sagen i Paypal, hvor vi beskriver hele sagsforløbet udtrykkeligt og skriver at vi på ingen måde er interesseret i en vare som for det første er langt dyrere end det forventede plus at det måske ikke er den rigtige vare. I mine øjne er det simpelthen for indlysende, at nu får vi bare pengene tilbage igennem Paypal, og så er den ged barberet. Sælger har så 7 dage, tror jeg det er, til at reagere på den indsigelse, hvilket han ikke gør. Herefter bruger Paypal lidt over en måned på at vurdere sagsforløbet for at finde ud af, om vi skal have pengene tilbage. Det ender så ud med det sølle svar: Vi kan desværre ikke imødekomme din indsigelse i denne situation. (oversat til dansk) Og der ender sagen så. Der stod hverken mere eller mindre. Vi kan ikke rigtig komme videre, da alt kontakt til Paypal skal foregå via formularer - der er ingen mail-adresse man kan skrive til, og vi magter simpelthen ikke at gribe knoglen og forklare det hele på engelsk til en eller anden forvirret medarbejder, som garanteret alligevel ikke kan gøre noget ved sagen. Vi regner med at pengene er tabt, men prøver for god ordens skyld at se om Danske Bank kan tilbageføre transaktionen, selvom der på daværende tidspunkt er gået over 2 måneder. Utroligt nok får vi pengene tilbage igennem Danske Bank på en uges tid - Yatzy!! For lige at lægge flødeskum på lagkagen, har vi nu fået en mail (som ikke kan besvares, ligesom alle de andre mails som de sender) fra Paypal, hvor de udtrykker utilfredshed med at vi har fået hevet pengene tilbage gennem banken. De mener, at man bør bruge deres "indsigelses-formularer" hvis man er utilfreds med et sagsforløb, og opfordrer os til at rette op på fejlen ved at give dem pengene igen, og lave en officiel indsigelse (som jo netop er det vi har gjort, som de bare har fejlet max ved). Jeg er færdig med at bruge Paypal - fremover vil jeg altid benytte banken vil tilbageførelses af transaktioner. Skal jeg handle et sted hvor Paypal er et must, så finder jeg et andet sted. De reklamerer sig på, at være en sikker måde at handle på nettet - min bare numse siger jeg bare! Det skal siges at alt korrespondance er foregået i et ordentligt og formelt sprog, da vi er ganske klare over at det er sådan man kommer længst. Jeg har virkelig lyst til at klage til forbrugernævnet over Paypal, men nu er vi simpelthen så trætte af den her sag, så den får lov at dø ud. Nu har vi så bestilt et nyt batteri fra en anden dansk hjemmeside - batteriet kom dagen efter så det er jo godt nok. Problemet er bare at batteriet er defekt, men det kan jo ske. Nu skal der oprettes RMA på det, og så håber vi at det foregår lidt mere smertefrit. Hun har dog akut brug for et batteri da hun er i gang med sit bachelorprojekt, så hvis der er nogen derude med et brugt batteri til en Inspiron 1525, som I vil af med til en billig penge, må I meget gerne skrive! :-) Jeg håber jeg har fået alt med og at det giver mening. Og at jeg ikke har trættet jer alt for meget med alt den tekst ;) Mvh
--
#1
mr.hein
Juniorbruger
26-03-2011 15:20

Rapporter til Admin
vil klart skrive dette på trustpilot.dk
--
To be or not to be...
#2
Bengt
Gæst
26-03-2011 15:27

Rapporter til Admin
Thumbs up for et godt velskrevet indlæg. Vil jeg bestemt tage med i overvejelserne vedr. paypal og banken fremover skulle noget lign. ske. Lyder bestemt som en møgsag.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Jacob Mortensen
Super Supporter
26-03-2011 15:55

Rapporter til Admin
Jeg forestiller mig, at sagen er gået galt ved at vi ikke betalte for tolden og modtog varen (som garanteret var et batteri til en telefon eller andet gøgl). Ellers fristes man til at tro, at Paypal har en økonomisk interesse i at give sælgeren medhold, men det er dog en konspirationsteori som er lidt langt ude. Det er bare mystisk, at vi sender den lange beskrivelse af forløbet til Paypal hvor sælgeren slet ikke svarer på det, og alligevel får han medhold. Jeg mener - manden forsvarer sig ikke, hvilket vel er et udtryk for at der er for mange indicier i mod ham og han derfor må "overgive" sig. Sådan ser Paypal det tydeligvis ikke :/
--
#4
Kwindu
Super Supporter
26-03-2011 15:59

Rapporter til Admin
Jeg bruger heller aldrig Paypal igen, jeg har så sat på den modsatte side, jeg har solgt en masse ting over paypal. Og flere gange melder de bare deres account compromised, en uge siden, har jeg mistet mine penge og case closed. Jeg har leveret varen, og de får den + beholder deres penge. Det er verdens dårligste betalingssystem...
--
1090T -/- PowerColor 5870 -/- Asus Crosshair IV -/- Corsair Dominator 1333MHz CL6 -/- CM 1000W
#5
MOA
Elitebruger
26-03-2011 16:34

Rapporter til Admin
Jeg har KUN hørt negative ting om PayPal alle de steder jeg kommer. Det ene svindelnummer efter det andet er foregået overfor ærlige brugere og de nægter at afhjælpe dem. Så FFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUU PayPal.
--
www.internetpris.dk[...] - INTERNETpriser - Vælg dit nye internet blandt alle internetselskaber og alle forbindelser i Danmark!
#6
1ktn
Gæst
26-03-2011 16:42

Rapporter til Admin
Tja, sådan er livet idag, hvis man vil ud i verden! Pas på, for det bliver værre.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
NizeGuy
Junior Supporter
26-03-2011 17:04

Rapporter til Admin
http://paypalsucks.com[...] ^^
--
Gigabyte GA-890GPA-UD3H Phenom II x4 965 BE - 3.8GHz (Corsair H50) A-Data 4GB DDR3 2000X PC3 XFX HD5850 BE + XFX HD5850
#8
genuz
Monsterbruger
26-03-2011 17:26

Rapporter til Admin
Paypal er jo en fin betalingsmåde, så længe man holder sig til småoverførsler eller sider man stoler på. Meget ofte er der jo slet ikke noget alternativ, så enten betale med paypal eller lade være ved at handle med den pågældende privatperson eller virksomhed i det hele taget. Man skal altid - og jeg mener altid - undersøge det sted man handler hos. Især fordi det er så nemt lige at google om andre har erfaringer, eller lige se om telefonnumre og adresser lige passer med virkeligheden. Det må da være pisse irriterende for Paypal konstant at blive fanget imellem en svindler og en kunde, der handler i god tro. Ikke at jeg vil forsvare dem, det er selvfølgelig en situation, der kræver at de er meget imødekommende over for deres kunder, og noget de ligesom alle andre betalings virksomheder må acceptere. Det lyder selvfølgelig som om de har begået en fejl i behandlingen af din klage, men så er det jo godt at lille Danmark kan rede din dumme røv, ved at have en lovgivning, der gør at banken skal betale dig dine penge tilbage, og det derfor er din bank, der må lide for din dumhed. Hvis du havde handlet fra et andet land, så var du på røven, og så kunne du skyde en hvid pil efter dine penge, eller bruge mere tid og besvær end købesummens værdi på at søge retfærdighed på en anden måde. Fint indlæg og fint at advare folk, men er det ikke batteri-marked.dk, der er skurken her, og ikke Paypal? Hvis man ikke lige benytter indersiden af hovedet engang imellem, så er det fandeme lige meget hvilket betalingsmiddel man bruger, så vil man blive snydt.
--
#9
Tyller
Guru
26-03-2011 17:28

Rapporter til Admin
Giver #8 lidt ret, skurken er batteri-marked.dk, de har været bedre til at dokumentere deres handel bedre end køber, at det så har været snyd og bedrag kan man ikke laste Paypal for
--
Supra Societatem Nemo Engang Brøndby - altid Brøndby.
#10
genuz
Monsterbruger
26-03-2011 17:31

Rapporter til Admin
Måske skulle der også ringe en klokke, når de batteri-marked.dk reklamerer med mange forskellige betalingsmåder, men at siden ikke har en indkøbskurv, og istedet går direkte til en paypal betaling :)
--
#11
Gæst
Gæst
26-03-2011 18:44

Rapporter til Admin
Pay Pals forretning går ud på at sikre sikker internet handel, så hvis de ikke skal redde folks "dumme røve", som de slår sig op på, hvad skal de så? Det er netop formålet med deres virksomhed og hvis de ikke kan opfylde det, er de jo overflødige og til besvær i stedet for at være kundens "pal". Det er da helt sikkert at man kan undgå at blive snydt hvis man foretager et godt forarbejde, men det er satme heller ikke rimeligt at en virksomhed slår sig op på at sikre "sikker internet handel", men ikke gør det. Det at bruge sit Visa Dankort giver åbenbart større sikkerhed og banken klarer det tilsyneladende meget hurtigere end Pay Pal, selvom banken har mange andre funktioner. Tror desuden ikke at banken "lider for nogens dumhed", de betaler jo ikke ligefrem beløbet, men trækker dem tilbage til den rette ejer. Selvfølgelig er deres nogen transaktionsomkostninger forbundet ved at hjælpe en, men de sparer omvendt på at have kunder der ordner alt på nettet selv og aldrig viser sig fysisk i banken. En bank er også en forretning og de tjener kassen på en og fortsætter også med det når de yder god service for deres kunde, så mon ikke det betaler sig for dem i den lange ende :) Jeg må altså også give ros for en lækkert velskrevet indlæg Med venlig hilsen
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
bjarne
Gæst
26-03-2011 19:32

Rapporter til Admin
Må indrømme, at det godt kan komme bag på mig at nogen tør at handle på en side der er så dårligt konstrueret som batteri-marked.dk. Det lugter simplethen langt væk. Deres design, brug af billedmateriale lugter af scam, mangelfulde forretningsbetingelser, ingen virksomhedsadresse eller kontaktoplysninger, fejl i webshoppen, manglende betalingsaftale med PBS/NETS er mistænkelig for en ellers dansk webshop. Ærgeligt når nogen alligevel bliver snydt - og utroligt at PayPal fortsat vil have en betalingsaftale med dem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
genuz
Monsterbruger
26-03-2011 21:02

Rapporter til Admin
#11 Hvor har du det fra? De er en betalingsservice ligesom alle andre. Business -Extend your reach to 190 markets and 230 million accounts worldwide. -Accept all payment types including credit cards, debit cards, and bank transfers, and receive money instantly. -Sell internationally on eBay and your website. Personal -Make secure online payments without sharing your financial information. -Buy items securely on eBay and thousands of online stores that accept PayPal. -Send or request money instantly worldwide De er jo sikre på den måde, at du ikke sender dine kortoplysninger til tvivlsomme individer, der sælger oplysningerne videre eller misbruger dem. På samme måde som alle de andre firmaer, der står for sikker online betaling. Når du bruger dit dankort på nettet, så giver du jo aldrig dine oplysninger til forretningen, medmindre du er snothamrende blæst. Du har misforstået det, hvis du tror deres formål er at dække din dumme røv ind, når du opfører dig åndsvagt på nettet.
--
#14
Jacob Mortensen
Super Supporter
26-03-2011 23:28

Rapporter til Admin
#13 Deres logo siger: Paypal er den nemmere og sikrere måde at foretage online betalinger på. Hvordan skulle jeg kunne forstå det anderledes, end at de fortæller mig at de er sikrere at handle igennem ift. gængse betalingsmetoder - dvs. traditionel dankortbetaling i min situation? Du kan sgu da ikke ignorere, at de markedsfører sig på at levere sikker betalingsmetode, hvilket de tydeligvis ikke har gjort i min situation.
--
#15
Zatio
Monsterbruger
27-03-2011 00:19

Rapporter til Admin
Hvis igår ind på Batteri-marked.dk kan i se at det er en kopi af Batterimarked.dk
--
Jcpedersen.dk - Min blog :)
#16
Wook
Elitebruger
27-03-2011 00:29

Rapporter til Admin
#14 De har da været et sikkert sted at oplyse din oplysninger. Kan godt være du har haft en uheldig oplevelse med en forhandler/sælger, og ud fra dine kommentarer. Skriver du i ikke har gidet at ringe til deres support da i bange for den er på englesk, og i ikke har givet indsende deres formularer. Jeg ser ikke noget galt i det Paypal har gjordt i denne sag ud fra hvad du har beskrevet, de skal agere korrekt over for 2 parter og derfor har de disse formularer og et sagsforløb. Din sag har ikke fået mig til at betvivle Paypal kan jeg da sige, vil fortsagt bruge dem.
--
#17
kawsper
Supporter Aspirant
27-03-2011 03:05

Rapporter til Admin
Jeg har brugt paypal i mange år. Aldrig et problem, og har altid fået mine ting. Jeg tror i skal være mere kritiske med hvad i køber, og hvem i køber fra.
--
#18
Gæst
Gæst
27-03-2011 03:45

Rapporter til Admin
Jeg undre mig lidt over flere ting i denne debat. Jeg har nemlig lige selv købt et batteri, som også kom fra Singapore. Det fremgik dog tydeligt fra deres hjemmeside. Mit batteri blev taget i tolden, men IKKE fortoldet. Jeg kunne bare se at pakken havde været åben, og der var sat tape på hvor der stod TOLD eller SKAT. Jeg købte mit batteri her: http://www.ibuybattery.com[...] Batteriet kom frem som forventet, og det fungere upåklageligt. Nå ja, så kostede det 1/3 af hvad det koster herhjemme.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
genuz
Monsterbruger
27-03-2011 04:18

Rapporter til Admin
#18 Hvis de ikke har kunnet dokumentere at du har betalt mere end 85kr (mener jeg det er nu) for batteriet, så skal du ikke betale hverken moms eller gebyr, selvom de har kigget på det.
--
#20
tdm
Gæst
05-04-2011 15:34

Rapporter til Admin
Har så lige valgt at bestille et batteri fra denne side også. Har kontaktet Danske Bank's special afdeling for internethandel som IKKE kunne stoppe transaktionen selvom pengene (10 minutter senere) ikke var trukket på min konto endnu... En dispute sag er nu igang ved Paypal! Det skal siges, at de var yderst flinke at i telefonen, og lovede mig hvis de ikke havde hørt fra sælger, inden 10 dage, ville jeg få mine penge retur. Så nu må vi jo se!! Men det er utroligt batteri-marked.dk ikke blevet lukket med alle de dårlige eksempler folk har haft!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
Me
Gæst
05-04-2011 16:01

Rapporter til Admin
Oplevede det samme cirkus ved PayPal. De var totalt håbløse, og gav mig bare det samme standardsvar. Jeg kontaktede Jyske Bank, og fremsendte dem kopier af de emails som PayPal og jeg havde udvekslet. 24 timer senere havde Jyske Bank lavet et charge back på det fulde beløb. Det øffede PayPal også over, men det var jeg 'beyond caring'...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
MikkelTMNT
Monsterbruger
05-04-2011 16:07

Rapporter til Admin
Har også selv haft problemer med paypal og deres fuckerformularer, så dem har jeg droppet totalt og aldeles for længe siden. Skrev min historie på trustpilot, i suggest you do the same ;)
--
#23
Pieter
Gæst
05-11-2011 16:12

Rapporter til Admin
Jeg kom også til at handle hos batteri-marked.dk. Selvfølgelig fik jeg heller ikke noget batteri - men efter at have brokket mig over paypal til sælger, så fik jeg meget overraskende mine penge igen straks - samme søndag som jeg skrev! Overraskende god service, når man nu lige troede man var blevet snydt godt og grundigt.. Jeg er dermed stadig gode venner med paypal, og køber aldrig mere hos batteri-marked.dk
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
gs
Gæst
11-12-2011 17:56

Rapporter til Admin
Jeg har bestilt batteri ved batteri-marked som jeg troede var en dansk side. Nu ligger batteriet ved told/skat, men jeg har bestemt ikke lyst at betale told og moms som jeg troede var incl. Så en form for svindel er det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#25
KiLLaH
Elite Supporter
11-12-2011 18:04

Rapporter til Admin
Tråden er over 6måneder gammel og ikke desto mindre så forstår jeg ikke hvorfor man bestiller fra en shop hvor der ikke er nogen adresse eller andre kontakt oplysninger? Så beder man desværre selv om at blive rippet.
--
#26
KiLLaH
Elite Supporter
11-12-2011 18:07

Rapporter til Admin
#28
fla39
Gigabruger
11-05-2015 08:51

Rapporter til Admin
og her er der en anden skvaddernosse fra samme skuffe: https://www.dk-hostmaster.dk[...]
--
#29
BentOver
Nørd Aspirant
11-05-2015 11:08

Rapporter til Admin
Nu hvor tråden alligevel er genoptaget... Jeg forstår ikke hvorfor du synes det er Paypal's ansvar at du bestiller fra en hjemmeside der sender vare fra Kina. Det fremgår faktisk på deres hjemmeside hvor de sender fra, omend de gør alt hvad de kan for at ligne en dansk forhandler.. "Batteri-marked.dk ,Singapore Post.from in china." -> http://www.batteri-marked.dk[...] Det er ikke Paypal's skyld at du har dummet dig. Det er noget helt andet hvis du faktisk var blevet svindlet og aldrig modtaget en fungerende vare.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#30
Jacob Mortensen
Ultra Supporter
11-05-2015 14:11

Rapporter til Admin
#29 Jamen lad os da lige tage den op igen. Du læser tilsyneladende ikke ordentligt efter - pointen er, at Paypal stiller mig svagere som køber end hvis jeg havde kørt det helt udenom Paypal og blot via kortbetaling/bank. Det er i mine øjne meget paradoksalt da de netop slår sig på sikkerhed overfor køber/sælger.
--

Opret svar til indlægget: Paypal - aldrig igen!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE