Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Nægtet returnering på produkt med mangler.

Af Gæst Kaasje | 29-12-2012 17:35 | 3808 visninger | 53 svar, hop til seneste
Sagen er den at jeg har haft købt et produkt hos Elgiganten, hvor jeg fik fortalt at varen var udsolgt efter at jeg havde betalt for den, men de kunne tilbyde mig en færdigpakket version der var installeret, og med ekstra taske og kabel, mod merpris. I al hast får jeg accepteret, da det var en gave, men da gaven så bliver åbnet d. 24, efter de 14 dages returret, finder vi ud af at der mangler taske og kabel, hvilket undre os, da produktet har været pakket in i en masse tape, med et stort stykke papir klistret til forsiden hvor der stod hvad kassen indeholdte. Jeg tager der ned idag, for at spørger indtil hvad jeg skal gøre, og får at vide at de intet kan gøre for det. De penge jeg har betalt yderligere for en "brugt" vare, er væk, hvis det står til dem. Spurgte da, om jeg ikke kunne få den byttet på reklamations retten, til en ny, og få de resterende penge tilbage, da produktet ikke indeholdte de ting, sælgeren havde lovet, hvorfor at jeg fik at vide, at det ikke kunne lade sig gøre da de 14 dages returret er opløbet. Efter lidt diskussion, fik jeg at vide, at jeg kunne komme igen efter nytår og snakke med en chef fra computer afdelingen. Så nu står jeg og skal til at spilde mere af min tid på at køre der hen igen. Hvor står jeg i denne situation? Har jeg ret til at få min taske/kabel, eller et uåbnet produkt med refundering af resten af pengene?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Randomswag
Ultrabruger
29-12-2012 17:37

Rapporter til Admin
#0 Du har ret til de ting som du har bestilt, så ja du skal havde den taske og det kabel. :)
--
Intel Core I5 760 2.80 GHZ | Ati Radeon HD 5700 | 4gb DDR3 RAM | 500 GB HARDDISK 7200RPM |
#2
Ikox
Ultrabruger
29-12-2012 17:40

Rapporter til Admin
#0 Hvis det står på den kasse hvad det er du skal modtage, jamen så skal du jo modtage det og længere er den sq ikke rigtig.
--
#3
Disturbed-Freak
Guru
29-12-2012 17:42

Rapporter til Admin
I burde henvise med kilder og ikke bare "Øh, det skal du da"
--
For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been. Ryster på hovedet hver gang jeg læser "gamer bærbar".
#4
Kaasje
Ultra Nørd
29-12-2012 17:45

Rapporter til Admin
Tak for svarene, går skam også der hen efter nytår, men som #3 siger, ville noget godt koldt fakta være fantastisk, så jeg kan bruge det imod dem. F.eks. har jeg tabt på deres fejl, fordi der er gået 14 dage? Jeg kunne modsige ekspedienten i alt, som bare blev mere og mere sur på mig.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#5
Hat
Supporter Aspirant
29-12-2012 17:45

Rapporter til Admin
#0 Du har ret til af få det returneret hvis der opgjort nogle steder på kassen/indpakningen af den skulle have indeholdt de vare, men sælgerens ord er som sådan ikke bindende for dette. Han kunne have sagt der skulle være en bil i den uden du ville kunne brokke dig over der ikke var det. Men det er da dårlig service fra Elgiganten, har nu altid kun haft god service fra deres side af. Prøv at tal med afdelings chefen næste gang, Elgiganten plejer ikke at være meget for dårlige kunde vurderinger.
--
Corsair 650D - i7 2600k - Asus sabertooth p67 - 16gb Corsair 1600mhz - 2x Msi N560Ti GTX TFII - 120gb SSD - Corsair AX850W
#6
Kaasje
Ultra Nørd
29-12-2012 17:47

Rapporter til Admin
#5 Det er sandt. Men har jo betalt for de ekstra ting. DVS. jeg har det sort på hvidt i deres system at jeg har betalt for de ting. et af hans grundlag var at de ikke kunne vide om jeg har taget de 2 ting ud af kassen, hvilket er forståeligt.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#7
Ikox
Ultrabruger
29-12-2012 17:55

Rapporter til Admin
#6 Den sælger må jo ha hul i hovedet når han udemærket godt ved det var en julegave, så åbner man den da ikke før Jul for og se efter om alt er deri. Jeg havde nok overfuset ham verbalt, men snak med chefen istedet for når han kommer retur i Januar
--
#8
Hat
Supporter Aspirant
29-12-2012 18:00

Rapporter til Admin
#6 På det grundlag du nævner, ville jeg snakke med afdelings lederen, sælgeren du har snakket med kan være en nyepstartet/elev og derfor ikke tør lave fejl eller returnere produkter hvor han har muligheden for at få "skæld ud".
--
Corsair 650D - i7 2600k - Asus sabertooth p67 - 16gb Corsair 1600mhz - 2x Msi N560Ti GTX TFII - 120gb SSD - Corsair AX850W
#9
Kaasje
Ultra Nørd
30-12-2012 01:21

Rapporter til Admin
#8 thanks, så jeg holder bare fast i det. Jeg har krav på min vare, sort på hvidt.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#10
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 11:09

Rapporter til Admin
Bumper lige for at få de sidste meninger med. Tager der ud idag. Har i nogle kolde facts eller reffereringer til at jeg har ret?
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#11
Apexx512
Ultra Nørd
02-01-2013 11:14

Rapporter til Admin
Reklamation og returret er da ligegyldigt, når du mangler at få nogle ting i pakken.
--
2720qm, 17", ssd, 6990m http://www.youtube.com[...]
#12
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 11:16

Rapporter til Admin
#11 også selvom at det nu er en måned siden at jeg købte den? Jeg ville elske hvis du havde et sted i f.eks. Købeloven som kunne hjælpe mig.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#13
Romby
Juniorbruger
02-01-2013 11:17

Rapporter til Admin
Har ikke nogle kolde facts. Men efter 14 dage mister du måske retur retten (bytte til andet produkt), men du mister i hvert fald ikke rettet til at komme med indsigelser overfor fejl og mangler på produktet (du har 2 års reklamationsret).
--
#14
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 11:18

Rapporter til Admin
#13 dejligt. Og det er du sikker på? Skal muligvis modsige manden face2face, så ville gerne have mine facts straighr
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#15
Kurlink
Ultrabruger
02-01-2013 11:26

Rapporter til Admin
Det er altid godt at have købeloven i baghånden :) Man må jo sige at varen lider af en mangel, så der vil jeg sige i forhold til paragraf 42 i købeloven, så burde du kunne gøre krav på et afslag i prisen eller hæve købet. https://www.retsinformation.dk[...]
--
#16
Romby
Juniorbruger
02-01-2013 11:30

Rapporter til Admin
Hmm det står i købeloven. Kan ikke lige finde de 2 år. Men dit produkt lider helt bestemt af en mangel, da de kabler der beskrives på klistermærket ikke er med. Vil mene du på den baggrund i hvert fald kan kræve et afslag i prisen. § 42. Angår købet en bestemt genstand, og lider denne af en mangel, kan køberen hæve købet eller kræve et forholdsmæssigt afslag i købesummen. Må manglen anses som uvæsentlig, er køberen dog ikke berettiget til at hæve købet, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt. Stk. 2. Savnede genstanden ved købets afslutning egenskaber, som må anses tilsikrede, eller er manglen efter købets indgåelse forårsaget ved sælgerens forsømmelse, eller har sælgeren handlet svigagtigt, kan køberen kræve skadeserstatning. Der står dog også at du som køber skal undersøge varer. Men da det var en julegave (som jeg går ud fra du har fået pakket ind i butikken), kan de jo ikke forventet at du opdager manglen før nu. § 47. Har køberen før købets afslutning undersøgt salgsgenstanden eller uden skellig grund undladt at efterkomme sælgerens opfordring til at undersøge den, eller er der før købets afslutning givet ham lejlighed til at undersøge en prøve af salgsgenstanden, kan han ikke påberåbe sig mangler, der ved sådan undersøgelse burde være opdaget af ham, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt.
--
#17
Kim
Gæst
02-01-2013 11:31

Rapporter til Admin
Her var hvad jeg lige hurtigt kunne finde, håber det hjælper :) "Varen svarer ikke til den betegnelse, den er solgt under. Sofaen er solgt som en lædersofa, men det viser sig, at kun hynderne er læder, mens stellet er beklædt med kunstlæder." Taget fra: http://www.forbrug.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Romby
Juniorbruger
02-01-2013 11:32

Rapporter til Admin
Hehe #15 var hurtigere. Men vent med at hive købeloven frem. Forklar situationen for chefen og kræv afslag i prisen, giver han sandsynligvis, da han også kender købeloven. Derefter kan du begynde at snakke købelov.
--
#19
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 11:34

Rapporter til Admin
#15 perfekt, lige hvad jeg manglede! :) Har prøvet at finde nogle små sektioner der ville kunne hjælpe mig: Varen svarer ikke til den betegnelse, den er solgt under. Sofaen er solgt som en lædersofa, men det viser sig, at kun hynderne er læder, mens stellet er beklædt med kunstlæder. § 42. Angår købet en bestemt genstand, og lider denne af en mangel, kan køberen hæve købet eller kræve et forholdsmæssigt afslag i købesummen. Må manglen anses som uvæsentlig, er køberen dog ikke berettiget til at hæve købet, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt. Stk. 2. Savnede genstanden ved købets afslutning egenskaber, som må anses tilsikrede, eller er manglen efter købets indgåelse forårsaget ved sælgerens forsømmelse, eller har sælgeren handlet svigagtigt, kan køberen kræve skadeserstatning. Dette holder jeg under hånden samt en kopi på min telefon til videre diskussion. :)
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#20
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 11:35

Rapporter til Admin
#16 det måtte vi ikke, vi blev smidt ud af butikken efter den blev købt, desværre.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#21
Romby
Juniorbruger
02-01-2013 11:41

Rapporter til Admin
ok. kom lige med en opdatering om hvordan det gik.
--
#22
BentOver
Elite Supporter
02-01-2013 11:41

Rapporter til Admin
#15 hov hov.. §1a Stk. ... § 42, § 43, stk. 1 og 2, § 44, §§ 47-49 og 52-54 gælder ikke i forbrugerkøb. Når nu der er tale om et forbrugerkøb, ville det så ikke være hensigtsmæssigt at anvende købelovens afsnit, og dertilhørende paragraffer, som vedrører dette? Alle paragraffer som ikke vedrører forbrugerkøb er jo som bekendt deklaratoriske -_-
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread. Del indkøbsliste på komplett: http://www.youtube.com[...]
#23
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 11:43

Rapporter til Admin
#22 D: Så det stykke, er ugyldigt for mig?
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#24
BentOver
Elite Supporter
02-01-2013 11:50

Rapporter til Admin
#23 Ja... Men der er en fint afsnit kaldet "forbrugerkøb" længere nede der sagtens kan bruges! :) Du skal selvfølgelig have udleveret hvad du har betalt for, ellers er der tale om en væsentlig mangel og du bør kræve købet ophævet. Alternativt, hvis man vurderer at der er tale om en uvæsentlig mangel, kan du kræve (jf. §78): afhjælpning af mangelen, levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering), et passende afslag i købesummen Fra købelovens afsnit om forbrugerkøb: "§ 75 a. Salgsgenstanden skal med hensyn til art, mængde, kvalitet og andre egenskaber stemme overens med aftalen" "§ 76. Der foreligger en mangel ved salgsgenstanden, hvis 1) genstanden ikke svarer til den betegnelse, hvorunder den er solgt...
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread. Del indkøbsliste på komplett: http://www.youtube.com[...]
#25
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 12:07

Rapporter til Admin
#24 Perfekt, 75 76 og 78 husker jeg lige i stedet. :) takker.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#26
BentOver
Elite Supporter
02-01-2013 12:18

Rapporter til Admin
#25 inden du kører de helt store kanoner i spil så giv lige mellemlederen en chance. Min erfaring er at salgspersonalet aldrig er dem man skal tale med når der er problemer som afviger fra det mest basale (såsom manglende kvittering, lol). Enten ved de ikke noget, eller også siger de det ikke kan lade sig gøre. Hvis man ikke får sin vilje hos mellemlederen, så kan man altid klage sin nød til hans chef, eller chefens chef! :) Til tider kan der også være en after-sales afdeling der centralt håndterer den slags problemer. Det kræver som bekendt bare een leder med en smule samvittighed, og så slipper man for al det 'paragrafferi'. Som #18 siger: Ro på Sådan som du har udlagt sagen har du fuldstændig ret, loven er på din side.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread. Del indkøbsliste på komplett: http://www.youtube.com[...]
#27
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 12:39

Rapporter til Admin
#26 Javist, ville bare være forberedt, på hvis det nu skulle gå som det gjorde sidste gang. Tak for al hjælpen. Tager der ud lige om lidt, og poster resultatet senere idag.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#28
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 14:34

Rapporter til Admin
Hurtigt svar. Er det rigtigt at jeg ikke må brokke mig over at have købt en brugt pc til fuld pris, fordi det er deres klargørings service
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#29
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 14:35

Rapporter til Admin
Hurtigt svar. Er det rigtigt at jeg ikke må brokke mig over at have købt en brugt pc til fuld pris, fordi det er deres klargørings service Samme med min telefon. De nægter at betale mig tilbage for deres service. ...
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#30
SiSkEr
Supporter Aspirant
02-01-2013 14:38

Rapporter til Admin
Jeg er rimlig sikker på at du skal være informeret om at den er brugt.
--
-What she said-
#31
Slettetbruger5612
Guru
02-01-2013 14:41

Rapporter til Admin
#29 Hvis ikke du får svar herinde i dag, så prøv at ring forbruger styrelsen i morgen Ring til Forbrugerhotlinen på 70 13 13 30. Du kan få vejledning om dine rettigheder som forbruger i forbindelse med køb og salg af varer og tjenesteydelser. Hotlinen er åben mandag-fredag 9-12.
--
#32
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 14:52

Rapporter til Admin
Okay lige nu ligger landet sådan: Blev smidt ud år butikken selv om deres medarbejder glemte at fortælle at jeg skulle betale 99 kroner for installation på min telefon, af screencover. Jeg fortalte ham at jeg ville komme igen, skal bare have fat i forbrugerstyrelsen imorgen. Hvordan synes i jeg står? Blev svinet til af deres medarbejder.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#33
Lau,Henrik
Guru
02-01-2013 14:57

Rapporter til Admin
#32 Næste gang så tager du din telefon frem og optager samtalen. Så står du også stærkere hvis medarbejderen begynder at tale grimt. Det virker til at Elgiganten giver dig en fed service! Næste gang, så går du bare direkte ind og siger du vil have fat i en overordnet/butiksejeren/lederen. Ellers kan du vel ringe til deres hovedkontor og bede om at snakke med en overordnet der?
--
If you stand for nothing, you'll fall for anything
#34
SiSkEr
Supporter Aspirant
02-01-2013 14:58

Rapporter til Admin
#32 Hvad sagde de angående de ting du ikke havde fået?
--
-What she said-
#35
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 15:12

Rapporter til Admin
Har åbenbart ikke Betalt for de ekstra ting. Fint nok nu vil jeg bare have det jeg har betalt for, uden deres lorte service.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#36
Dchang
Nørd Aspirant
02-01-2013 15:21

Rapporter til Admin
#35 Hvis du ikke har betalt for de ekstra ting, så mangler du vel heller ikke noget?
--
#37
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 15:42

Rapporter til Admin
#36 Nej, men, så vil jeg da i det mindste have det jeg har betalt for. En !!NY!! pc, DVS. IKKE ÅBNET, eller præinstalleret med deres forpulede lorte kode 1234.. OG DET TAGER DE NORMALT 700KR FOR!!! Som sagt. Jeg vil bare have en pc, som jeg har betalt for. ikke deres service juks. Men det jeg blev smidt ud af butikken for, var at ekspedienten svinte mig til, da jeg sagde at de havde misinformeret mig ang. screencover til min telefon. De nægter at tilbagebetale mig for den installation, som jeg åbenbart uvist har betalt for, grundet sælgerens misinformation. Det var ifølge sælger, noget hun måtte have glemt, så det var ikke deres fejl. FED FEJL! ringer til forbrugerstyrelsen imorgen.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#38
FreZno
Ultrabruger
02-01-2013 15:50

Rapporter til Admin
Hvad indebærer "Færdigpakket" i dette tilfælde? Der kan forekomme specielle regler hvis man køber varer udenfor standarden - dvs hvis den har været pakket op og installeret etc. Så køber du ikke længere det der er i pakken, men en special-service inklusiv en evt. vare. At blive smidt ud af en butik er heller ikke noget der sker hver dag. Jeg er nogenlunde overbevist om at du heller ikke har holdt dig tilbage med tilsviningen...
--
I used to be an ateist, but then I found out that I was God. Like the storm and the flame, like the rocks and sky, I simply AM
#39
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 16:05

Rapporter til Admin
#38 Glemte faktisk at fortælle om forbrugerstyrelsen, men sagde at jeg kom igen. Holdte tonen meget pænere end medarbejderen, men min stædighed fik ham til at blive sur. Færdigpakket, som i at de har åbnet kassen, tændt den, installeret den, puttet taske og kabel i, tapet den til, åbnet den igen, taget taske og kabel ud, tape den til igen, og sige at jeg skal være glad for at de har gidet at præinstallere den med koden 1234 for mig. Ang. telefonen, gælder normale regler, de nægter bare at returnere installations pengene, som jeg ikke fik at vide at jeg skulle betale for. I kan desuden finde min anmeldelse af dem på trustpilot.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#40
Thomas
BOFH
02-01-2013 16:16

Rapporter til Admin
Ok det er vidst tid til at komme ned på jorden, tage en dyb indånding og prøve igen. Når du siger at du bliver smidt ud af butikken er det så sådan at de fysisk fulgte dig ud da du var blevet ubehagelig eller nægtede de bare efter en almindelig snak og så gik du? Når man klager skal man være helt nede på jorden, bestemt men ikke ubehagelig. Der er ikke nogen der gider finde sig i at blive tilsvinet. Men som jeg forstår det du skriver så ville du købe en PC men den var udsolgt og i stedet kunne du købe en preinstalleret maskine med en taske mv som ekstra. Jeg forstår desuden at der stod på den pakke du fik at der var taske etc med. Da den bliver åbnet mangler tasken og det andet der er lovet ekstra men den er preinstalleret som lovet. Sagen er ret simpel du er af sælger blevet lovet noget som er blevet bakket op af pakken du modtager og du har derfor ret til den taske etc som mangler og at der er gået 14 dage siden du købte den betyder ikke noget. Hvis ikke elgiganten kan levere det de har stillet dig i udsigt er du berettiget til at hæve handlen. Men nu taler du pludseligt om at få penge tilbage for service og den går ikke for du vidste jo godt at den var installeret. Butikkens afvisning af dig er derfor helt i orden, da du ingen ret har til at kræve penge tilbage for installationen og blot fordi den er installeret så er den ikke at betragte som brugt.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#41
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 16:47

Rapporter til Admin
Det var nummer 2. Fe nægtede at snakke med mig, og gik selv. Kan godt se at det kom ud forkert. Stod helt stille og talte pænt hele veje igennem. Har åbenbart ikke betalt for tasken. Fik fortalt at det var i kassen, men var ifølge ekspedienten noget de havde "glemt" at fortælle. Jeg kunne ikke få lov til tjekke kvitteringen før efter jeg havde betalt. Begge var gaver og telefonen har været ombyttet grundet defekt batteri. Under hele forløbet har jeg været fortalt og blevet solgt andet end jeg havde sagt ja til.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#42
craplaptop
Monsterbruger
02-01-2013 17:59

Rapporter til Admin
Lige kort; 1. Jeg har ikke læst hele tråden (sry) 2. Det hænder at mundtlige kontrakter er lige så bindende som skriftlige i dansk lov. 3. Los dem i røven eller gå til forbrugerrådet. Godt nytår!
--
#43
jackjakson
Gigabruger
02-01-2013 19:15

Rapporter til Admin
#42 Ja de mundtlige er bare svære at bevise især når han står over for mange sælgere, og ikke kun en enkelt sælger. Jeg ville nok gå ind og snakke med dem meget bestemt, hvis ikke de vil hjælpe dig, må du jo enten begynde at skrue op for temprementet, eller gå til forbrugerstyrelsen, og vente de 6 måneder på at få din raport ekspedieret.
--
Understreg det umulige, og lev livet.
#44
Kaasje
Ultra Nørd
02-01-2013 22:28

Rapporter til Admin
#43 virker sådan.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#45
Kaasje
Ultra Nørd
03-01-2013 22:02

Rapporter til Admin
Kort opdatering, går imorgen videre til deres hovedkontor, og derefter videre til forbrugerstyrelsen. Jeg blev endnu engang afvist, og bedt om at forlade butikken. Det omhandler nu primært paragraf 75 i købeloven, hvor de 3 gange i streg har misinformeret, undladt eller "glemt" at fortælle mig hvad jeg betaler for, og derefter nægter enten afslag, eller ombytning til det jeg har betalt for. Ud af dette står jeg med følgende problemer: 1. Jeg blev lovet en ny iPhone med kasse, da den gamle ikke var nødvendig mere blev den smidt ud, dvs. jeg mangler nu oplader og høretelefoner. 2. Jeg blev ikke fortalt at jeg skulle betale 99kroner for en installation af screencover på en telefon jeg havde købt, fik kun at vide at produktet medfulgte dette. Jeg er blevet nægtet returnering af installationen. 3. Jeg har betalt fuld pris for en computer, som de lovede at putte taske og kabel i, grundet de var løbet tør for den computer jeg allerede havde betalt for. De nægter ombytning, eller afslag i prisen, selvom jeg i teorien har modtaget en demovare, da jeg købte den på tilbud. Jeg fik tilbudt taske og kabel for 500kroner mere, eller pengene tilbage for min computer. (Skal bruge den, så dette er ikke en mulighed) -- Desuden virkede deres medarbejder, næsten bange for det han sagde. Han insisterede på at jeg skulle give ham ret i at det var en proffessionel ydelse der var blevet gjort, og han fortalte, da jeg bad ham svare ærligt, at han hellere end gerne ville betale for at få dem til at trykke ok, og sætte den op for ham, med adgangskoden 1234. Derfor undlod jeg at tale med chefen, da jeg kunne mærke, at det ingen forskel ville gøre. -- Har fået dette spørgsmål en del gange: "Hvorfor vil du brokke dig når deres "service" koster 700kroner?" Jo ser du. Hvis jeg køber en lille lorte pc til 2500kroner, så vil jeg da ikke have en stor 17 tommer til 5000. Nej, jeg har betalt for den lille pc i kataloget til 2500, og ikke en krone mere, dvs. jeg vil ikke have den store model af den lille pc, eller den store 17tommer pc. Jeg vil simpelthen bare have det jeg har betalt for. Noget der kun er blevet grumset på fra kinas samlingssystem ting ting. Ingen andre. Just in case, you were wondering. Har lige siddet ret op og sovet, efter jeg kom hjem fra Thansen (som endnu engang har ydet mig en fantastisk service) Så har det lort. Det er aldrig sket for mig før. Tænkt, hvis det skete imens jeg kørte? Sjejse.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#46
EXIA
Giga Supporter
03-01-2013 22:52

Rapporter til Admin
Der er meget i det du skriver der er rodet og virker modsætningsfyldt. Hvorfor sagde du ikke ja til at få pengene tilbage og så købe en anden pc et andet sted... Det er virkelig for rodet.
--
|Asus P9X79 Pro|Intel Core i7 3930K|Club3D GTX 670 3-way-SLi|16GB 1600MHz CL8|Intel 330 120GB&K.S.64GB SSD&1.4TB HD|CM690 nV.Ed.|Tt 1500w|
#47
Kaasje
Ultra Nørd
03-01-2013 23:00

Rapporter til Admin
#46 Fordi jeg købte den efter at have ventet 17 timer i kø. Dvs. jeg sparede en del penge. Jeg beklager at det virker roddet, prøvede at opsummerer det lidt mere tydligt i min sidste besked. Det er hvad der er gældende lige nu.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#48
Kaasje
Ultra Nørd
07-01-2013 14:21

Rapporter til Admin
Så er der en opdatering. Jeg har fået at vide at jeg kan komme og hente oplader og høretelefoner. Jeg skal stadig betale for installation af screencover, som jeg ikke har bedt om. Talte direkte med hvem jeg kunne forstå var ejeren af Elgiganten. Jeg går nu videre til forbrugerstyrelsen med dette, da Elgiganten stadig er overbevist om at jeg ikke kan brokke mig over at de har brudt paragraf 75 i købeloven. -- For at få det straight, jeg nægter at betale for noget de har roddet med deres fedtede fingre ved, for at de kan putte en merpris på, og nægte ombytning til hvad man oprindeligt har købt. En NY computer, som stadig er forseglet fra butikken.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#49
Stephan A
Junior Supporter
07-01-2013 15:20

Rapporter til Admin
Retskilde: Købeloven Problemstilling: Mangel ved vare Når en erhvervsdrivende, som led i sit erhverv, sælger varer til privat anvendelse, er der tale om et forbrugerkøb, jf. KBL § 4 a. De fleste regler om forbrugerkøb er beskyttelsespræceptive, jf. KBL § 1, stk. 2. Afhentningskøb jf. KBL § 9 (Hovedregel – køber skal altså selv hente varen hos sælger, hvis andet ikke er aftalt): Risikoen overgår til køber ved varens modtagelse hos sælger En vare lider af en mangel, hvis den ikke leveres i aftalt kvalitet og kvantitet. Der er en fejl/mangel ved varen, forbrugeren har købt: 1: hvis den ikke svarer til den betegnelse, den er solgt under, eller hvis sælgeren har givet urigtige eller vildledende oplysninger, som havde betydning for forbrugerens valg af varen, jf. KBL § 76, stk. 1, nr. 1 eller 2: hvis der på anden måde er givet urigtige eller vildledende oplysninger, fx i annoncer, på emballagen eller i brugsanvisningen, jf. KBL § 76, stk. 1, nr. 2, eller 3: hvis sælgeren undlader at give forbrugeren oplysninger om varen, som har betydning for hans valg, selvom sælgeren kendte dem, eller burde kende dem, jf. KBL § 76, stk. 1, nr. 3, eller 4: hvis der i øvrigt er noget galt med varen, så den ikke er, som den burde være, jf. KBL § 76, stk. 1, nr. 4. Husk at risikoens overgang er det afgørende tidspunkt for mangelsbedømmelsen, jf. KBL § 77 a. Forelå der på dette tidspunkt en mangel, hæfter sælgeren herfor, også selv om manglen først viser sig senere. Bestemmelser i aftalen om, at køber ikke kan påberåbe sig mangler, kan ikke gøres gældende over for køber, jf. KBL § 77, stk. 1. Forbrugeren har ikke undersøgelsespligt (som i handelskøb), men mangler som forbrugeren kendte eller måtte kende på aftaletidspunktet kan ikke påberåbes, jf. KBL § 77 b. Mangler, der viser sig inden 6 måneder efter levering (risikoovergang), skal, medmindre sælger beviser andet, formodes at være til stede inden risikoens overgang – formodningsreglen, jf. KBL § 77 a, stk. 3. Reklamation: HR: Forbrugeren skal reklamere inden rimelig tid, efter at han har opdaget manglen, jf. KBL § 81. Reklamation inden 2 måneder efter at manglen opdages er altid rettidig, jf. KBL § 81 Forbrugeren har følgende muligheder, jf. KBL § 78, som er – ufravigelig) 1: Kræve afhjælpning – Kan altid kræves. Dog ikke, hvis det er umuligt eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. jf. KBL § 78, stk. 1 og 2. 2: Kræve omlevering - Kan altid kræves. Dog ikke, hvis det er umuligt eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Jf. KBL § 78, stk. 1 og 2. 3: Afslag i købssummen - Dog ikke, hvis sælger tilbyder at afhjælpe eller omlevere inden rimelig tid og uden udgift og væsentlig ulempe for forbrugeren, jf. KBL § 78 stk. 3 og 4. 4: hæve - Manglen skal være væsentlig. Dog kan der ikke hæves, hvis sælger tilbyder at afhjælpe eller omlevere inden rimelig2 tid og uden udgift og væsentlig ulempe for forbrugeren, jf. KBL § 78, stk. 3 og 4. 5: erstatning - Der skal være lidt et tab. Ansvarsgrundlag: (Specieskøb KBL § 80, stk. 1): Konklusion: jf. KBL § 76, stk. 1. og dens underpunkter, er der tale om en mangel ved din vare. Da du ikke burde kende de mangler der er ved dit produkt – idet at produktet var forseglet – gør KBL § 77 b. sig ikke aktuel her. Sælger bærer bevisbyrden for, at manglen ikke var til stedet ved risikoens overgang jf. KBL § 77 a, stk. 3, hvilket den har været ifølge dig. Derudover har du reklameret rettidigt idet, at det er indenfor rimelig tid jf. KBL § 81. Alt i alt får elgiganten ikke et ben til jorden! Håber du kan bruge det til noget. Mvh. Stephan
--
#50
ww.jesus.do?
Bruger Aspirant
07-01-2013 15:26

Rapporter til Admin
Jeg tror sku bare, du skal glemme de 700 kr. Det er ikke værd at spilde mere tid på. Du burde have checket din kvittering, umiddelbart efter du havde foretaget købet. Som jeg forstå alle dine opdateringer, så har du først købt en computer efter at have stået i kø i 17 (!) timer (var det rabatten værd?). Da du skal have udleveret computeren, er den desværre ikke på lager, hvorfor du bliver tilbudt et andet produkt. Et produkt der ifølge dig indeholder, computer, taske og kabel. Ifølge sælger og din kvittering indeholder produktet computer og præinstallation. Jeg tror, du for mere end svært ved at få medhold i denne sag upåagtet om du har ret eller ej. Vær hellere glad for du kun har mistet 700 kr. og hold dig fra at handle hos dem igen.
--
#51
Kaasje
Ultra Nørd
07-01-2013 15:34

Rapporter til Admin
#49 Tusind tak, det er til mere end nytte :) #50 Jeg handler skam gerne hos dem igen, men under meget strengere forhold end nu. Jeg lader mig ikke dø ud her, for at de kan sidde og grine af at komme afsted med at lyve for deres kunder. Det er ikke prisen jeg gør dette for. Tværtimod.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#52
Frank
Gæst
07-01-2013 15:43

Rapporter til Admin
Vælg dine kampe med omhu....... Som jeg læser ovenstående er det nu blevet a matter of honor, for der må jo være en uoverensstemmelse du ikke kan bevise, siden du ikke får ret, og det forstår jeg sagtens er træls. Er selv kommet langt med en positiv indstilling i el-giganten - for jeg har også prøvet få en vare der ikke helt var som ønsket/forventet - og den blev byttet, selvom jeg også selv havde sovet lidt i timen. Held og lykke med dit projekt - og lad være at tælle dine anvendte timer i sandhedens tjenste ;-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#53
Kaasje
Ultra Nørd
07-01-2013 20:52

Rapporter til Admin
#52 Mange tak, det jeg er pissed over lige nu, er at elgiganten, har lavet den samme fejl 3 gange i streg, og nægter at i indrømme fejlen, og gøre noget ved det. "Jeg har ikke set det, så det er ikke sket."
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.

Opret svar til indlægget: Nægtet returnering på produkt med mangler.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE