Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

3D briller Reklamation?

Af Bruger Akeeru | 31-10-2016 10:59 | 1167 visninger | 7 svar, hop til seneste
Hej, Jeg har nogle 3D briller fra BenQ til brug sammen med min projektor. Sagen er den at jeg har brugt brillerne mindre end tyve gange siden jeg købte dem for lige under 2 år siden. Nu virker de ikke længere idet de ikke vil lade op. Den stopper opladningen straks efter de bliver sat til opladning (kan maks få dem til at virke i 10 sek.). BenQ siger at der kun er 1 års garanti på, men burde reklamationen ikke dække?
--
#1
MFPedersen
Bruger Aspirant
31-10-2016 12:24

Rapporter til Admin
Mange firmaer har ikke (bevidst eller ikke bevidst) styr på forskellen mellem garanti og reklamationsret ;-) Når det er sagt, så har du har altid 2 års reklamationsret i forhold til fejl og mangler, efter de første 6 måneder er det dog dig som forbruger der skal bevise/sandsynliggøre at fejlen var til stede på købstidspunktet.
--
C2D e6600@3,2GHz - P5W DH Deluxe - Arctic Freezer 7 Pro - SCP500LN - KVR667D2N5K2 4GB@710MHz - MSI 7900GTO@750/800MHz - WD3200KS - Centurion 534
#2
SBargisen
Giga Supporter
31-10-2016 12:41

Rapporter til Admin
#0 Det kan godt være du har 1 års garanti, men du har 2 års reklamationsret. Og hvis den pludselig ikke vil oplade, så må man gå ud fra, at reklamationen bør dække.
--
#3
BabaMac
Maxi Nørd
31-10-2016 12:45

Rapporter til Admin
BenQ yder ingen reklamationsret, så det afhænger af hos hvem og hvordan sættet oprindelig er købt.. Er det købt som erhvervskunde kan du godt "kun" have 1 års reklamationsret fra forhandler.. Er den købt som privatkunde er du sikret 2 års reklamationsret hos enhver dansk forhandler.
--

--
Sidst redigeret 31-10-2016 12:48
#4
Akeeru
Bruger
31-10-2016 14:45

Rapporter til Admin
Tak for jeres svar. Efter yderligere søgen fandt jeg den her: https://taenk.dk[...] Så nu må vi bare se om de vil erkende fejlen :)
--
#5
~DoN~
Supporter
31-10-2016 18:47

Rapporter til Admin
BenQ er ikke forpligtet med mindre de solgt dig brillerne. Hvis du har købt den i en butik, så skal du gå gennem dem.
--
#6
Andyboy
Elitebruger
31-10-2016 18:57

Rapporter til Admin
Der er stor forskel på reklamationsret og garanti. I dette tilfælde vil jeg mene at du ikke har vedligeholdt batterierne korrekt (de er formentligt blevet fuldt afladet, og dermed tabt kapacitet) - derfor skal du være heldig hvis de dækker.
--
http://www.internet-bredbaand.dk[...] http://www.tv-pakke.dk[...]
#7
Jim Night
Guru
31-10-2016 21:14

Rapporter til Admin
#6 Hvad konkluderer du det ud fra? Bare fordi #0 kun har brugt dem nogle få gange, er det vel ikke ensbetydende med at han ikke har passet på brillerne/batterierne...
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs

Opret svar til indlægget: 3D briller Reklamation?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE