Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak

Corsair garanti, fail?!

Af Ultra Supporter Anomynous | 13-09-2017 10:53 | 997 visninger | 45 svar, hop til seneste
Hej venner. Jeg købte i tidernes morgen et Corsair K70 RGB tastatur. Det gik så hen og fik dårlige dioder og Corsair har også siden da lavet en ny version med bedre lyskontroller osv, hhv "LUX" udgaven. Jeg fik ombyttet den gamle på garantien direkte ved Corsair, det gjorde jeg tilbage i Januar men low and behold så er min nye "LUX" udgave også begyndt at få dårlige dioder. Altså nogen af dem er ved at dø ud. Har talt frem og tilbage med Corsair men de vil ikke bytte den på garantien da de tager udgangspunkt i datoen hvor jeg købte den første af tastaturene og de giver kun 30 dages garanti på reparerede eller ombyttede varer. Er det bare mig, eller er det rimelig f***ing elendigt? 30 dages garanti på et spritnyt produkt??? Ved ikke helt hvor jeg vil hen med det her havde nok bare brug for at komme ud og af med noget....
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#1
thomsen48
Supporter Aspirant
13-09-2017 11:01

Rapporter til Admin
Din garanti periode gælder jo kun fra tidspunktet du køber produktet. Lad os sige der er 2 års garanti (som jeg tror det er for tastatur ved Corsair). Får du tastaturet ombyttet efter 1 år, så har du stadig kun 1 år tilbage på garantien eller minimum 30 dage. Du får altså ikke 2 nye års garanti på et ombyttet produkt. Det er da helt fair..
--
MB: ASUS Maximus V Gene | CPU: i7-3770 @ 4.3Ghz | GPU: GTX 980 | RAM: 16GB | CASE: Corsair 350D | SSD: 2 stk. 256GB Samsung 850 Pro | Asus ROG SWIFT
#2
Anomynous
Ultra Supporter
13-09-2017 11:02

Rapporter til Admin
Det har jeg ellers fået begge gange jeg har fået ombyttet en iPhone..
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#3
Anomynous
Ultra Supporter
13-09-2017 11:03

Rapporter til Admin
Der står også i købeloven; "Hvis varen ombyttes, løber der en ny 2 års reklamationsret for den nye vare."
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#4
gasolin
Guru
13-09-2017 11:09

Rapporter til Admin
http://www.kendkobeloven.dk[...] Hvis varen ombyttes, løber der en ny 2 års reklamationsret for den nye vare. Skal dog ikke kunne sige hvor gammel linket er og om det er blevet lavet om Har du købt den direkte hos corsair eller i en butik som f.eks komplett,proshop..... https://taenk.dk[...]
--
#5
Anomynous
Ultra Supporter
13-09-2017 11:12

Rapporter til Admin
Købte den ved Merlin men fik den ombyttet direkte ved Corsair. Corsair skriver "Any repaired or replacement hardware will be warranted for the remainder of the original warranty period or thirty (30) days, whichever is greater, or for the period of time required by local statute."
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#6
Azakiel
Skribent
13-09-2017 11:14

Rapporter til Admin
#5 Så skulle du have kørt den som reklamation igennem Merlin i stedet for hos Corsair, så havde du haft 2 års ny reklamationsret.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#7
thomsen48
Supporter Aspirant
13-09-2017 11:24

Rapporter til Admin
Hmm "..or for the period of time required by local statute." Vil det kunne forstås som de 2 års reklamationsret man har ved ombytning ifølge dansk købelov?
--
MB: ASUS Maximus V Gene | CPU: i7-3770 @ 4.3Ghz | GPU: GTX 980 | RAM: 16GB | CASE: Corsair 350D | SSD: 2 stk. 256GB Samsung 850 Pro | Asus ROG SWIFT
#8
Anomynous
Ultra Supporter
13-09-2017 11:35

Rapporter til Admin
#6 Jeg kan ikke huske hvorfor jeg kørte den direkte ved Corsair men der må have været en årsag. #7 Ja måske, jeg ved ikke hvordan det forholder sig. Skal de overholde den danske købelov eller kan de godt forbipassere den?
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#9
Azakiel
Skribent
13-09-2017 11:38

Rapporter til Admin
#8 De kan være ret ligeglade med den danske købelov, når de ikke handler på reklamationen, men garantien. Som udgangspunkt har Corsair ikke nogle forpligtelser over for dig, da de ikke har handlet med dig. Garantien de har stillet er bare en selv-service.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#10
Thomas
BOFH
13-09-2017 11:38

Rapporter til Admin
#8>>Der er mange forhandlere der gerne henviser til producenten, men denne slags eksempler viser at det nogle gange kan betale sig at insistere på at gøre det gennem forhandleren.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#11
Anomynous
Ultra Supporter
13-09-2017 11:42

Rapporter til Admin
#9 Ja okay, så håber jeg de har lidt hjerte.. Utroligt de har så lidt tiltro til deres produkter at de kun yder 30 dages garanti på et spritnyt. Det er sgu lidt meh hvis du spørger mig. #10 ja okay det har sgu nok været tilfældet her.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#12
JohnnyGogo
Ultrabruger
13-09-2017 12:25

Rapporter til Admin
bare gør Corsair opmærksom at de er bundet af Dansk købelov når de sender varer til Danmark. Det er slet ikke en beslutning de bare må tage, når købeloven klart udtrykker at ombytning = ny garanti havde et lidt tilsvarende problem med AOC, og en QHD skærm der var 30-40 dage gammel. Deres engelske kundeservice var slet ikke til at snakke med, og var på INGEN måder interesseret i at hjælpe mig. Indtil jeg gjorde dem opmærksom på jeg var fra Danmark..
--
7700K | H100i V2 | Ranger VIII | 1080 Strix | RM750x | EVO 500gb M.2 | 16Gb LPX 3000 | R5 White | 24" 1440p | Logitech G19 & G602
--
Sidst redigeret 13-09-2017 12:28
#13
tolagarf
Supporter
13-09-2017 12:36

Rapporter til Admin
#3: Den gælder bare ikke for fabriks garanti.
--
#14
Azakiel
Skribent
13-09-2017 12:48

Rapporter til Admin
#12 Det kan Corsair være fløjtende ligeglade med, Corsair har ikke handlet med #0, ergo er de ikke ansvarlig for andet end den garanti de selv sætter. Reklamationsretten gælder mellem køber og sælger, ikke mellem producent og køber.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#15
JohnnyGogo
Ultrabruger
13-09-2017 12:55

Rapporter til Admin
fik ikke noget ilt op til hjernen i en periode.. ved jo godt at garanti ikke går under dansk købelov. Sorry :)
--
7700K | H100i V2 | Ranger VIII | 1080 Strix | RM750x | EVO 500gb M.2 | 16Gb LPX 3000 | R5 White | 24" 1440p | Logitech G19 & G602
--
Sidst redigeret 13-09-2017 13:00
#16
Mazies
Junior Supporter
13-09-2017 12:57

Rapporter til Admin
#15 Corsair har ikke handlet med #0. Corsair har handlet med forhandleren hvor #0 har købt en vare. Forholdet når det gælder B2B er ikke det samme som B2C. Og Corsair er ikke forpligtet af den aftale forhandleren har lavet med #0. Som #14 skriver, Corsair kan være fløjtende ligeglade.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#17
Azakiel
Skribent
13-09-2017 12:58

Rapporter til Admin
#15 Om den er solgt til danmark eller ej betyder som sådan ikke rigtigt noget i den forstand, da reklamationsretten ifølge købeloven som sagt gælder mellem forhandler og køber. Af samme grund kan det også være træls som forhandler at stå med et defekt produkt, da det ikke altid dækkes af producenten hvis det går i stykker. Her må forhandler dog bide i det sure æble og selv punge ud, jvf. købeloven.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#18
JohnnyGogo
Ultrabruger
13-09-2017 13:01

Rapporter til Admin
#16 fedt du lige gider at gentage #14.. #17 har rettet #15 :)
--
7700K | H100i V2 | Ranger VIII | 1080 Strix | RM750x | EVO 500gb M.2 | 16Gb LPX 3000 | R5 White | 24" 1440p | Logitech G19 & G602
#19
Trankebar
Elitebruger
13-09-2017 13:34

Rapporter til Admin
#0 Som det fremgår flere andre steder heri er der ikke noget til hinder for at en producent kan stille dig bedre end købeloven, altså give dig en garanti du kan aflevere produktet tilbage under. Jeg er dog stadig meget skeptisk overfor om de kan levere en vare (som de gør ved at sende dig et erstatnings KB og som nok vil anses som synonymt med salg), uden at overholde købelovens bestemmelser vedr. reklamation. Det kræver derfor at du kan påvise at fejlen har været der fra starten (eller den er opstået inden for de første 6 måneder) for at du kan gøre brug af retten. Du burde have taget kontakt gennem din forhandler og ikke direkte til Corsair, men det burde ikke forringe dine rettigheder uanset når nu de vælger at tage imod din henvendelse. Skriv eventuelt til forbrugerombudsmanden hvis det er noget du vil gå videre med.
--
Bum bum
#20
Azakiel
Skribent
13-09-2017 13:40

Rapporter til Admin
#19 Som der er blevet pointeret flere gange, producenten skal ikke følge købelovens bestemmelser, da det ikke er dem der har indgået en handel. De stiller altså ikke brugeren dårligere i forhold til købeloven, da de slet ikke har nogen forpligtelser i forhold til hverken brugeren eller købeloven.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#21
Trankebar
Elitebruger
13-09-2017 13:49

Rapporter til Admin
#20 og det er jeg ikke enig i, da de har leveret en vare til forbrugeren og dermed indtrådt i et købsforhold.
--
Bum bum
#22
Azakiel
Skribent
13-09-2017 13:54

Rapporter til Admin
#21 Det har de netop ikke. De har leveret en vare til en forhandler i et B2B forhold, hvor forhandleren så har leveret en vare til forbrugeren. Det er altså forhandleren der har ansvar, ikke producenten.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#23
Trankebar
Elitebruger
13-09-2017 13:59

Rapporter til Admin
#22 Vi kan blive ved at være uenige om hvorvidt #0 har reklamationsret overfor Corsair eller ej, men det kan ALDRIG blive B2B når Corsair sender noget / udfører garanti arbejde for en forbruger. Jeg er dog enig med dig i at #0 skal gå til det sted han oprindeligt købte varen. Er den blevet byttet pga garanti eller reklamation vil den nye 2 års reklamationsret kunne gøres gældende der. Den nye 2 års reklamationsperiode på ombyttede varer inden for reklamationsperioden er et ufravieligt krav i købeloven. Dette er uanset om sælgeren har henvist til producenten eller ej.
--
Bum bum
#24
Anomynous
Ultra Supporter
13-09-2017 14:03

Rapporter til Admin
Okay jeg er forvirret... :|
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#25
JohnnyGogo
Ultrabruger
13-09-2017 14:07

Rapporter til Admin
#24 kontakt forhandler, istedet for producent.. og gør dem opmærksom på at produktet har været ombyttet hos producenten - hvis de ikke ved det.. er det jo klart de ikke har forlænget din reklamations periode
--
7700K | H100i V2 | Ranger VIII | 1080 Strix | RM750x | EVO 500gb M.2 | 16Gb LPX 3000 | R5 White | 24" 1440p | Logitech G19 & G602
--
Sidst redigeret 13-09-2017 14:08
#26
Azakiel
Skribent
13-09-2017 14:09

Rapporter til Admin
#23 Du kan ikke påberåbe dig reklamationsret på en service der i forvejen ikke har reklamationsret, ergo får du ikke 2 års reklamationsret på noget der er ombyttet per garanti service hos producenten når det er foretaget udenom reklamationsretten.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#27
JohnnyGogo
Ultrabruger
13-09-2017 14:15

Rapporter til Admin
Reklamationsrettens længde: Kunden har 2 års reklamationsret.Reklamationsretten løber fra varens levering til kunden – og ikke fra aftalen blev indgået. _Kunden skal reklamere til sælgeren inden for 2 års fristen. Kunden kan dog også afbryde 2-års fristen overfor sælgeren ved inden for fristen, at reklamere til en producent eller importør, der har givet garanti på varen_ . Det er dog en betingelse, at garantien også gælder på reklamationstidspunktet. _Hvis varen ombyttes, løber der en ny 2 års reklamationsret for den nye vare_
--
7700K | H100i V2 | Ranger VIII | 1080 Strix | RM750x | EVO 500gb M.2 | 16Gb LPX 3000 | R5 White | 24" 1440p | Logitech G19 & G602
--
Sidst redigeret 13-09-2017 14:20
#28
JohnnyGogo
Ultrabruger
13-09-2017 14:25

Rapporter til Admin
citat fra #27 kommer herfra: http://www.kendkobeloven.dk[...]
--
7700K | H100i V2 | Ranger VIII | 1080 Strix | RM750x | EVO 500gb M.2 | 16Gb LPX 3000 | R5 White | 24" 1440p | Logitech G19 & G602
#29
Mazies
Junior Supporter
13-09-2017 14:30

Rapporter til Admin
#27 Og hvad har det at sige her?
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#30
Azakiel
Skribent
13-09-2017 14:34

Rapporter til Admin
#28 Det er sælgeren – og ikke producenten eller importøren – der er ansvarlig, hvis der er mangler ved varen. Så hvis du endelig skal holde nogen op mod reklamationsretten, er det sælger du skal have fat i.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#31
JohnnyGogo
Ultrabruger
13-09-2017 14:39

Rapporter til Admin
#29 "Kunden kan dog også afbryde 2-års fristen overfor sælgeren ved inden for fristen, at reklamere til en producent eller importør,der har givet garanti på varen . Det er dog en betingelse, at garantien også gælder på reklamationstidspunktet. Hvis varen ombyttes, løber der en ny 2 års reklamationsret for den nye" Tolker det måske forkert.. men står der ikke at på trods af at man vælger at benytte sig af garanti, istedet for reklamationsret.. bliver reklamationsperioden stadig forlænget. Så der kunne måske være en mulighed for han kan få ombyttet sit keyboard igennem forhandler med en rma sag, istedet for at få det ombyttet på garantien som han har prøvet på.. #30 "Så hvis du endelig skal holde nogen op mod reklamationsretten, er det sælger du skal have fat i" - også det der er min phreakin' pointe med opslaget?
--
7700K | H100i V2 | Ranger VIII | 1080 Strix | RM750x | EVO 500gb M.2 | 16Gb LPX 3000 | R5 White | 24" 1440p | Logitech G19 & G602
--
Sidst redigeret 13-09-2017 14:41
#32
Azakiel
Skribent
13-09-2017 14:40

Rapporter til Admin
#31 Det ville i så fald kun være over for sælger hvis det skal gøre sig gældende, igen, du kan ikke påkræve en service over for en eksisterende service, i dette tilfælde en garanti som Corsair har udbudt, og som de håndtere.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#33
thomsen48
Supporter Aspirant
13-09-2017 14:46

Rapporter til Admin
Reklamationsretten er mellem Anomynous og Merlin. Garanti er mellem Anomynous og Corsair. Anomynous vælger at reklamere til producenten og anvendt den garanti de tilbyder. Ved at anvende garanti fra Corair, har han dermed afbrudt sin reklamationsret ved Merlin ifølge købeloven: "Kunden kan dog også afbryde 2-års fristen overfor sælgeren ved inden for fristen, at reklamere til en producent eller importør, der har givet garanti på varen." Anomynous modtager et ombyttet produkt og har nu ingen reklamationsret, men kun den garanti som bliver tilbudt af Corsair. (Garantien som lyder på 2 år fra original købstidspunkt, eller min. 30 dage) Længere er den vel ikke? Hvis fejlen i første omgang var dækket ind under din reklamationsret, så var du bedre stillet ved at anvende reklamationsretten ved Merlin.
--
MB: ASUS Maximus V Gene | CPU: i7-3770 @ 4.3Ghz | GPU: GTX 980 | RAM: 16GB | CASE: Corsair 350D | SSD: 2 stk. 256GB Samsung 850 Pro | Asus ROG SWIFT
#34
JohnnyGogo
Ultrabruger
13-09-2017 14:47

Rapporter til Admin
#32 ja, når produktet blev byttet i januar. Har #0 så ikke stadig reklmationsret hos sælger?? #33 er det hvad du tolker denne sætning til?: Kunden kan dog også afbryde 2-års fristen overfor sælgeren ved inden for fristen, at reklamere til en producent eller importør, der har givet garanti på varen . Det er dog en betingelse, at garantien også gælder påreklamationstidspunktet. _HVIS VAREN OMBYTTES, løber der en ny 2 års reklamationsret for den nye"
--
7700K | H100i V2 | Ranger VIII | 1080 Strix | RM750x | EVO 500gb M.2 | 16Gb LPX 3000 | R5 White | 24" 1440p | Logitech G19 & G602
--
Sidst redigeret 13-09-2017 14:49
#35
ToFFo
Guru
13-09-2017 14:53

Rapporter til Admin
#34 - Afbryde = annullere, bryde, stoppe. Så det der menes med sætningen er, at du mister/afbryder/stopper din egen reklamationsret idet man tager fat i producent/leverandør som udbyder garantien. Man har reklamationsret hos sælgeren. Hvis man køber fx et GTX 1080 og sender det til RMA på garantien direkte hos producenten, og producenten ombytter produktet til et GTX 1080 Ti, så kan man ikke forvente at sælger vil være ansvarlig for et produkt, som er ombyttet hos en anden, da forhandleren i princippet intet aner om den ombyttede vare og dermed ikke nødvendigvis kan stå inde for den. Med andre ord: Hvis du vil bruge din reklamationsret så skal du kontakte forhandleren du har købt hos, ikke en anden forhandler/producent/leverandør hvor du ikke har købt varen.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 13-09-2017 14:55
#36
JohnnyGogo
Ultrabruger
13-09-2017 14:58

Rapporter til Admin
#35 mange tak for at agere ordbog. Kan du så også prøve at formulere den sætning med nogle andre ord?: "hvis varen ombyttes, løber der en ny 2 års reklamationsret for den nye"
--
7700K | H100i V2 | Ranger VIII | 1080 Strix | RM750x | EVO 500gb M.2 | 16Gb LPX 3000 | R5 White | 24" 1440p | Logitech G19 & G602
#37
thomsen48
Supporter Aspirant
13-09-2017 14:59

Rapporter til Admin
#34 Hvis varen ombyttes ved Merlin, så har du 2 nye års reklamationsret. Men varen er ombyttet ved direkte kontakt til Corsair, dermed ophørte reklamationsretten ved Merlin.
--
MB: ASUS Maximus V Gene | CPU: i7-3770 @ 4.3Ghz | GPU: GTX 980 | RAM: 16GB | CASE: Corsair 350D | SSD: 2 stk. 256GB Samsung 850 Pro | Asus ROG SWIFT
#38
JohnnyGogo
Ultrabruger
13-09-2017 15:02

Rapporter til Admin
#37 Hvor i mit link står det?? kom gerne med et link til en paragraf, eller lov der beviser du har ret. Indtil da vil jeg tage hvad jeg kan læse sort på hvidt for gode ord.. :) http://www.kendkobeloven.dk[...]
--
7700K | H100i V2 | Ranger VIII | 1080 Strix | RM750x | EVO 500gb M.2 | 16Gb LPX 3000 | R5 White | 24" 1440p | Logitech G19 & G602
#39
ToFFo
Guru
13-09-2017 15:16

Rapporter til Admin
#36 - Naturligvis. Kunden kan dog også afbryde 2-års fristen overfor sælgeren ved inden for fristen, at reklamere til en producent eller importør, der har givet garanti på varen. Du kan miste din reklamationsret på produktet, hvis du sender produktet til andre end der hvor du har købt den. Jeg tror også du misforstår det Thomsen prøver at forklare dig. Idet du ikke har fået byttet din vare på reklamationsretten, gælder der ikke ny reklamationsret. Du sender til Corsair og får en bytter af Corsair. Så skal Merlin ikke være ansvarlige for den ombytter du får af Corsair. Hvis nu Corsair pisser i din nye vare, kan du ikke brokke dig til Merlin, da det ikke er deres problem du har fået en dårlig vare fra Corsair. I dit link står der: Hvis varen ombyttes, løber der en ny 2 års reklamationsret for den nye vare. Dette står under afsnittet: Reklamationsrettens længde. Eftersom du ikke har gjort brug af din reklamationsret, er indholdet i dit link ligegyldigt. Ny vare fra Merlin = ny reklamationsret. Merlin kan stå inde for den vare de har sendt til dig. Ny vare fra Corsair = ingen reklamationsret. Merlin kender intet til den vare du har fået.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 13-09-2017 15:19
#40
ToFFo
Guru
13-09-2017 15:24

Rapporter til Admin
#36 - Nåh, du mente "denne sætning" som du så skrev derunder. Jeg blev forvirret fordi du skrev "den sætning", som kunne referere til det jeg havde skrevet i forvejen. My bad. Jamen det kan jeg også hurtigt gøre. Det kræver ikke en omformulering, men blot en tilføjelse: "hvis varen ombyttes, løber der en ny 2 års reklamationsret for den nye" . Med tilføjelse: "hvis varen ombyttes, på reklamationsretten hos den forhandler/sælger som du har købt varen hos, løber der en ny 2 års reklamationsret for den nye vare." Hvis du køber en lokumsbørste i Netto (forhandler) og får den byttet i Fakta på garantien, så er varen ikke Nettos problem længere.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 13-09-2017 15:27
#41
JohnnyGogo
Ultrabruger
13-09-2017 15:27

Rapporter til Admin
#39 kom gerne med et link, eller en henvis mig til en lov/paragraf der kan gøre mig klogere. Ellers så kan du være nok så velformuleret.. men tager dig ikke meget mere seriøst end Donald Trump, eller Rene Diff der står INGEN steder at de 2 års forlængelse _kun_ gælder ved reklamations ombytning igennem forhandler gør der? - der står blot at hvis produktet ombyttes. Medmindre du kan finde mig et link hvor der står "at benytte din garanti, undtager dig fra alle regler i den danske købelov", så spilder du tiden.
--
7700K | H100i V2 | Ranger VIII | 1080 Strix | RM750x | EVO 500gb M.2 | 16Gb LPX 3000 | R5 White | 24" 1440p | Logitech G19 & G602
--
Sidst redigeret 13-09-2017 15:29
#42
ToFFo
Guru
13-09-2017 15:39

Rapporter til Admin
#41 - Jamen alt står jo for fanden ikke skrevet og formuleret så netop DU kan forstå det. Du har sikkert heller ikke læst færdselsloven, paragraf for paragraf. Alle ved vist hvordan reglerne er i et lyskryds i trafikken. Men har du læst, paragraf for paragraf i færdselsloven, hvad der står? Det tror jeg ikke. Når du så bliver stoppet af en betjent som siger du er kørt over for rødt, vil du så også bede betjenten vise dig hvor i færdselsloven der står sort på hvidt at "man må ikke køre over for rødt lys i et lyskryds"... Tag dig sammen. Du har reklamationsret på DEN VARE du har købt i Merlin og kun DEN VARE! Hvis du får varen ombyttet udenom Merlin, er det en anden vare. Merlin vil selvfølgelig ikke stå inde for varen, da de ikke aner hvad den vare indeholder. Det forstår jeg godt. Den kunne være fyldt med ymer for alle we know. Og Merlin har ingen chance for at sikre at varen der bliver ombyttet til fra Corsair er splinterny. Derfor vil de selvfølgelig heller ikke give dig fornyet fortrydelsesret. Så nej, det står ikke skåret ud i pap og det kommer det aldrig til. Hvis alting stod så udførligt som du gerne vil have det til at være, så ville det være meget lettere at blive fx advokat.... Men så simple er tingene bare ikke. Det er lidt ligesom programmering: Linjerne skal fylde så lidt som muligt, men indeholde så meget information som muligt. Ellers er programmet ikke særlig effektivt. Hvis du mener du har ret, hvorfor stiller du dig så på bagben på et forum? Du lyder meget sikker i din sag. Men eftersom der er gratis råd at hente fra forbrugerstyrelsen, hvorfor så ikke spørge dem? De er jo eksperterne trods alt. Så kan du spørge dem om de kan finde en paragraf til dig, som er udformet PRÆCIS som du gerne vil have. Der får du nok en lang næse.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 13-09-2017 15:41
#43
Mazies
Junior Supporter
13-09-2017 15:41

Rapporter til Admin
#41 Det står i dit eget link. Alt hvad du henviser til, omhandler reklamationsretten, og det er ikke den #0 har gjort brug af når han henvender sig til producenten. Han benytter sig af garantien. Fra det du selv har linket: Garantiens længde afhænger af, hvad der står i garantibeviset Hvis varen ombyttes, løber der normalt en ny garantiperiode. Er der tale om megetlangvarige garantier, vil der næppe løbe en ny lang garantiperiode, hvis ombytning sker på et sent tidspunkt. Så garantien er ud fra aftale, og der giver producenten sjovt nok 30 dages garanti igen.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#44
Anomynous
Ultra Supporter
13-09-2017 21:36

Rapporter til Admin
Tak for interessen drenge. Tror jeg må skyde en hvid pil efter en ombytning men nå.. det er ikke verdens ende.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#45
thomsen48
Supporter Aspirant
14-09-2017 08:26

Rapporter til Admin
#38 Syntes ikke rigtig jeg kan skære det mere ud i pap :b Garanti og reklamation er 2 forskellige ting. Hvis man vil gøre brug af sin reklamationsret, så skal man reklamere til Merlin. Den del står her i købeloven under reklamationsret: Kunden skal reklamere til sælgeren inden for 2 års fristen. Gør man brug af sin garanti, så det sammen med Corsair man gør det. I det man gør brug af sin garanti ved Corsair, så ophører forholdet til Merlin. Den del står her i købeloven under reklamationsret: Kunden kan dog også afbryde 2-års fristen overfor sælgeren ved inden for fristen, at reklamere til en producent eller importør, der har givet garanti på varen
--
MB: ASUS Maximus V Gene | CPU: i7-3770 @ 4.3Ghz | GPU: GTX 980 | RAM: 16GB | CASE: Corsair 350D | SSD: 2 stk. 256GB Samsung 850 Pro | Asus ROG SWIFT

Opret svar til indlægget: Corsair garanti, fail?!


Dit navn:

Din e-mail adresse:


Indholdet fra billedet:
Dit svar: