Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Reparation: Virksomhed ligeglad

Af Gæst Gus | 01-12-2018 14:06 | 1359 visninger | 12 svar, hop til seneste
Hej Hol Hvilke instanser kan man tage fat i hvis ens computer har været til reparation ved en lille virksomhed, der til at startede med at love det tog 7-9 dage? Har snakket med dem mange gange, men de siger hele tiden “imorgen er den færdig.” Altså de kommer hele tiden med nye undskyldninger, på hvorfor den ikke er færdig.. hvad kan jeg gøre? De virker ligeglade. Håber i kan hjælpe.. med venlig hilsen
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
potteplante
Maxi Supporter
01-12-2018 14:33

Rapporter til Admin
Forbrugerrådet
--
Google is your friend!
#2
Gus
Gæst
01-12-2018 14:39

Rapporter til Admin
#1 tak! de har haft den i tre måneder nu..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
pederlk
Guru
01-12-2018 14:44

Rapporter til Admin
#2 https://www.forbrug.dk[...]
--
ASUS P8Z77-V LE Plus | Intel i7 3770k 3,5@4,5GHz | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB(4x4) | MSI GTX 1070 ARMOR 8G OC | Samsung 860 Evo MZ-76E250B
#4
collman13
Mega Supporter
01-12-2018 23:19

Rapporter til Admin
Er der nogensinde nogen der er kommet igennem med en sag de har sendt til forbrugerrådet? Aldrig hørt om nogen personligt, alle dem jeg kender der har forsøgt venter stadig på 1, 2, 5 år. Så kunne da være sjovt at hører, og hvilken sag det drejede sig om :D Har da selv ville henvende mig et par gange, men af hvad jeg har hørt fra andre så er det spild af tid, og jeg har derfor undladt.
--
Laptop: Lenovo yoga 15'' 720, Core i7-7700HQ, GTX 1050 4GB, 16GB ram, 15.6 inch, 1920 x 1080, SSD M.2 256 GB Phone: Huawei p20 pro
#5
ToFFo
Guru
01-12-2018 23:24

Rapporter til Admin
#4 - Det er sjældent sagerne kommer i retten, da virksomhederne som regel makker ret, hvis de bliver kontaktet af forbrugerrådet, hvor de truer med en retssag. Hvis firmaerne så alligevel tager den til domstolene, vil sagen typisk tage måske 12, 18, 24 måneder at få afsluttet. Det tager en evighed.
--
- Indsæt signatur -
#6
collman13
Mega Supporter
01-12-2018 23:34

Rapporter til Admin
#5 Det er jo i stil med det jeg desværre har hørt fra andre også.... Hvad med de eventuelle omkostninger sådan en retssag fører med sig, skal #0 betale for advokat og diverse andre udgifter såfremt de når så langt? Og i tilfælde af at #0 taber retssagen skal han så også dække firmaets sagsomkostninger foruden sine egne?
--
Laptop: Lenovo yoga 15'' 720, Core i7-7700HQ, GTX 1050 4GB, 16GB ram, 15.6 inch, 1920 x 1080, SSD M.2 256 GB Phone: Huawei p20 pro
#7
ToFFo
Guru
01-12-2018 23:51

Rapporter til Admin
#6 - Som du nok ved, elsker vi afgifter her i landet. Derfor skal man betale en domstolsafgift når man kører en sag. Afgiften er typisk 3.000-4.000kr, afhængigt af hvad det er for en type sag. Nogle sager er fritaget for afgift. Taberen af sagen betaler sagens omkostninger, for begge parter, altså både vinder og tabers regninger. Men hvis sagen køres af forbrugerstyrelsen, skal du ikke betale hvis de taber, hvis de kører sagen for dig.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 01-12-2018 23:52
#8
collman13
Mega Supporter
02-12-2018 00:17

Rapporter til Admin
#7 I mit hoved, og ret eller forklar mig endelig hvis jeg har misforstået eller misset noget, men for mig giver det i princippet firmaerne ''lov'' til at behandle os kunder som de vil, så længe der er tale om mindre beløber ''For nogle mennesker store beløber'' da både firmaerne og nogle mennesker kender til sagsbehandlingsforløbet.
--
Laptop: Lenovo yoga 15'' 720, Core i7-7700HQ, GTX 1050 4GB, 16GB ram, 15.6 inch, 1920 x 1080, SSD M.2 256 GB Phone: Huawei p20 pro
#9
HvidtfeldtD
Super Supporter
02-12-2018 00:31

Rapporter til Admin
#8 Jep det er helt korrekt. I mange tilfælde kan det ikke betale sig at bruge tid, energi og penge på det og dropper at gå videre med det.
--
#10
Akasut
Ultra Nørd
02-12-2018 02:58

Rapporter til Admin
Min livserfaring indtil videre har vist positive resultater hvis man indirekte truer med juridiske konsekvenser eller henviser til disse, så får firmaer typisk fingeren ud af røven. General approach, det kommer selvfølgelig an på case by case scenarie. I år har jeg måtte anvende GDPR regler for at få mine private oplysninger slettet fra en virksomhed som efter 3 kontaktforsøg, 2 medarbejdere, 2 afdelinger ikke ville makke ret, og blot ignorerede mig. 'Saglig trussel brev' og 24 timer senere, hovedansvarlig for deres HR afdeling på landsplan indfriede mine ønsker. Nå da da, det var da pudsig! Det er desværre det samfund vi lever i, kend rettigheder og regler, klag klag klag. Drop naivitet, ignorer "teknisk fejl" og andre dårlige undskyldning, og pres problemstillingen og ikke mindst løsningen. Vi kommer fra en opvækst og et andet Danmark (før 2000), og har beholdt vores godtroendehed, høflighed, passitivitet og ikke mindst vores konflikt skyhed. I takt med online shopping, internettet, networking, globalisering, kapitalisering og fokus på profit marginer, så har virksomheder også ændret adfærd. "Går den, så går den" mentalitet udøves i stor praksis og enhver form for tyveri af forbrugeren kan legalt blive afskrevet værende 'en fejl'. Så gør med #1 og #3 siger, læs op på hvordan proceduren er for din reklamation, find noget juridisk og anvend det som argumentation i en skriftlig henvendelse. Det er utroligt hvor mange virksomheder der tyr til telefonen fremfor emails, fordi de er hunderæd for at blive fandet på dumt/ulovlig de siger/skriver som vil agere dokumentation mod dem fremadrettet. De fleste regner ikke med at mundtlige samtaler optages, og det gør de heller ikke, og folk gør heller ikke en indsats her, hvorfor skriftlig kontakt kan være at foretrække for danne dokumentation skulle noget gå af sidesporet. Så kan du direkte bevise i en sag at forholdene har været som de har. Det er sørgeligt at man skal lege detektiv og logge alt med timestamps, screen-caps som evt. dokumentation, men det er næsten nødvendig for at beskytte sig selv som forbruger. Så sent som i går talte jeg med en kammerat omkring 4 tilfælde indenfor 48 timer hvor Customer Support / Service ikke gik på skinner som det skulle. Det er absurd, men det er retningen det går og ordet kundeservice er en by i Rusland mange steder. Hold os opdateret med sagen.
--
#11
ToFFo
Guru
02-12-2018 12:40

Rapporter til Admin
#8 - Jeg er ikke helt med på hvad du mener. Man giver selvfølgelig ikke firmaerne lov til at snyde folk. Det er det forbrugerrådet er der for, i det hele taget. Dog tager de ikke bagatel-sager som er under et bestemt beløb. Jeg mener det er 300-500kr eller sådan noget. Når du går til domstolen, via forbrugerrådet, skal du ikke have penge op ad lommen på noget tidspunkt. Hvis sælger taber sagen, skal de betale alle sagsomkostningerne, som hurtigt kan løbe op i mange tusind kroner. Det er ikke en risiko de vil løbe. For du har som forbruger intet at tabe, da det ikke er dig der betaler i sidste ende, hvis det kommer så langt. #10 - Sådan som jeg har forstået det, er der ikke tale om en reklamation, men en tjenesteydelse, hvilket gør sagen mere kompliceret. Det havde været let at løse hvis det var en reklamationssag, for der er reglerne nu meget klare. Men hvis det er som jeg har forstået det, og han har afleveret sin computer til et reparations-firma, som er pisse langsomme, så gør det bare tingene mere kringlede. Så kan der være utallige undskyldninger. Mangel på mandskab, reservedele i restorde og så videre. Altsammen ligegyldigt i en reklamationssag, for der skal firmaerne bare punge ud regardless.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 02-12-2018 12:40
#12
Gus
Gæst
05-12-2018 18:26

Rapporter til Admin
Så er der nyt i sagen. Jeg ringede indtil Forbrugerrådet og forhørte mig om, hvad jeg kunne gøre.. De sagde, eftersom det er obligationsret, så har virksomheden i realiteten ikke gjort noget forkert. Selvom de haft min computer mere end 3 måneder, hvor de lovede mig 6-9 dage til at starte med. Det eneste jeg kunne kræve, var at få min computer tilbage fra virksomhed i samme stand, som jeg leverede den i. Det gjorde jeg så, og fik en besked dagen efter, om at computeren var klar til afhentning, men den kunne dog ikke reparerer den. Selvom virksomheden et par dage før havde sagt, at den var færdig, men jeg ikke kunne få computeren, fordi postleverandøren var langsom. Dette bekræfter mig igen i, at de har løjet gennem hele dette forløb. Jeg har dog nu fået computeren tilbage, og har lige fundet ud af, at den overhovedet ikke virker nu. Før var det bare skærmen, der ikke duede. Nu kan jeg ikke engang komme på computeren med en ekstern skærm.. Så jeg ringer ind til forbrugerrådet igen i morgen og forhører mig.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Reparation: Virksomhed ligeglad

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE