Enig med #1. Enten gælder binding på 6 måneder til den aftalte pris, eller også ophæves bindingen, ifølge Forbrugerombudsmanden:
https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
Nej. En prisændring skal altid varsles. Derudover skal virksomheden have oplyst sine kunder om muligheden for den type ændringer i aftalevilkårene, da kunden skrev under på aftalen, og kunden
skal have mulighed for at opsige sit abonnement, inden prisændringen træder i kraft.
Skriv til dem, at du har indgået en aftale med dem om en bindingsperiode på 6 mdr. til 199, men at du vil flytte selskab såfremt de ønsker at bryde denne aftale ved at sætte prisen op til 209 kr. om måneden.
Eller bare opsig abonnementen, når prisstigningen træder i kraft, da det bryder bindingsperioden. Bloker betaling gennem banken, og send dem linket til Forbrugerombudsmanden, hvis de brokker sig. Så vil du "snyde" dem lovligt, da de forsøgte at snyde dig.
EDIT: Er du blevet varslet om prisstigningen inden købet? Det er nok vigtigt at have på plads inden du foretager dig noget.
--
Se setup i profil
--
Sidst redigeret 28-05-2020 16:15