Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Generel software
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Søger hjælp til umiddelbar simpel excel/vba formel

Af Ultra Supporter kenned123 | 29-12-2016 23:19 | 1477 visninger | 6 svar, hop til seneste
Hej Hol. Jeg er ved at hjælpe min chef med at udarbejde en arbejdsrelateret excel skabelon. Den ser indtil videre sådan ud: http://imgur.com[...] Lige nu har jeg brug for en løsning til at excel automatisk indsætter en tom række i listen, hvis der bliver tastet noget ind i enten 4A 4B eller 4C. Altså hvis jeg eksempelvis indtaster en værdi i 4C så bliver rækken med total værdierne rykket ned og der kommer en ny blank række over den, som her: http://imgur.com[...] Er der nogen som kan finde en løsning som kan få excel til at gøre det af sig selv, istedet for at man selv manuelt skal indsætte rækker hver gang?
--
#1
Chri.s
Supporter
29-12-2016 23:38

Rapporter til Admin
Måske følgende kan hjælpe dig: https://www.extendoffice.com[...]
--
#2
kenned123
Ultra Supporter
29-12-2016 23:41

Rapporter til Admin
#1 Har kigget på den og kan ikke få den til at gøre som jeg gerne vil have det. Den løsning laver mellemrum mellem forskellige værdier, hvor mit ønske er bare at der altid skal være en tom linje over total feltet, og at de automatisk bliver tilføjet når der bliver indtastet værdier i de ovenstående tomme felter. Håber i forstår hvad jeg mener!
--
#3
Chri.s
Supporter
30-12-2016 00:03

Rapporter til Admin
Ah okay :) tja, er sgu ikke nogen haj til VBA, så der kan jeg desværre ikke hjælpe dig ret meget. Men er det nødvendigt at den SKAL tilføjes ovenover? Ellers kan du kigge på excel's indbyggede funktion "resize table": https://support.office.com[...] Tilføjelse: Måske jeg har læst forkert? Du mener at der tilføjes en ny række under den celle, du lige har ændret, hver gang at der tilføjes noget? Jeg læste det nemlig lige som om, at du ville have en række tilføjet over den.
--
Sidst redigeret 30-12-2016 00:09
#4
kenned123
Ultra Supporter
30-12-2016 00:13

Rapporter til Admin
#3 Jeg forklarer det nok heller ikke tydeligt nok. Som du selv siger vil jeg gerne have at der kommer en tom linje under den linje hvor der bliver tilføjet noget, således at der altid er et mellemrum mellem værdierne i tabellen og "totalværdierne" så man kan blive ved med at tilføje værdier, og tabellen bliver forlænget hver gang man gør det. Giver det mere mening? :D
--
Sidst redigeret 30-12-2016 00:14
#5
Chri.s
Supporter
30-12-2016 00:23

Rapporter til Admin
#4 Yes :-) Det eneste du skal gøre er egentligt at lave en tabel ( indsæt --> Tabel) i excel. Du kan bare vælge at lave den 4 rækker høj til at starte med (eksempelvis). Lav din "total" nedenunder tabellen herefter. Når du så indtaster data, så er det eneste du skal gøre egentligt at "tabbe" dig videre (tryk på "tab" knappen). Når du når til enden af tabellen laver den en ny række automatisk :) Jeg er godt klar over, at det ikke lige er den ønskede, men det er da en mulig løsning :) Ellers kan du kigge på den makro som er nævnt nederst i dette spørgsmål: http://superuser.com[...] Jeg er ikke sikker på hvordan den fungere, men det kan da været forsøg
--
#6
kenned123
Ultra Supporter
30-12-2016 00:30

Rapporter til Admin
#5 Jeg var ikke klar over at man kunne tabbe for at lave en ny række, det er da lidt i den rigtige retning! Er virkelig heller ikke klog omkring VBA så det er lidt svært at oversætte de forskellige ting så de passer til mit eget dokument. Hvis nogen har en løsning der kan gøre det automatisk og så simpelt som muligt, må i endelig sige til. Ellers må det være tab løsningen indtil videre :-)
--

Opret svar til indlægget: Søger hjælp til umiddelbar simpel excel/vba formel

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE