Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Generel software
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Arrangere data efter alder i Excel

Af Monsterbruger Xpump | 06-03-2019 10:10 | 980 visninger | 5 svar, hop til seneste
Jeg har brug for hjælp til Excel! Har et datasæt med ca. 50 punkter vertikalt og 45 punkter horisontalt. Det ene horisontale punkt er alder. Arrangerer jeg alder efter ordenen lavest til højest, så ændres tallene, men alle rubrikkerne tilhørerne alder for hvert punkt arrangeres ikke med. Dvs at jeg gerne vil have alle horisontale punkter til at følge med når alder flyttes. Lige nu flyttes alder so eneste punkt, mens resterende horisontale punkter bliver. Altså, en horisontal linje hører sammen og skal flyttes samlet enten op eller ned afhængig af alder
--
Sidst redigeret 06-03-2019 10:12
#1
Goffer
Bruger Aspirant
06-03-2019 10:31

Rapporter til Admin
Jeg har måske misforstået dit problem, men lyder som om du kun har sat sorteringsfilteret på den ene kolonne, du skal markere alle kolonner når du sætter dit autofilter, ellers rykke du kun rundt på den ene.
--
#2
Xpump
Monsterbruger
06-03-2019 11:02

Rapporter til Admin
Joh, det er sgu lidt halvsvært at forklare og jeg ved heller ikke om det er muligt. Alder skal sorteres, men alle andre horisontale data skal ikke sorteres, men i stedet følge alder. Hvis jeg har et punkt med alderen 25. Til punktet hører 44 horisontale datapunkter til. Dvs punktet har en lang række med punkter horisontalt. Er det muligt at lave hver horisontal datalinje (alder + 44 punkter) til en enhed, så man kan rykke hver enhed (50 stk vertikalt) rundt ved at inddele dem efter alder?
--
Sidst redigeret 06-03-2019 11:02
#3
Phr4gG3r
Ny på siden
06-03-2019 11:41

Rapporter til Admin
Bare for at være helt sikker, så bruger man oftest rækker og kolonner i excel. Det lyder til at du bare skal have lavet en sortering så de forskellige rækker sorteres efter værdien i din alder-kolonne? Det nemmeste i så fald er nok at markere alle dine værdier og overskrifter og derefter klikke på "formatér som tabel" og vælge et design du kan lide. Herfra kan du sortere i forhold til de enkelte kolonner som du har lyst til.
--
#4
Xpump
Monsterbruger
06-03-2019 11:57

Rapporter til Admin
Det prøver jeg at rode lidt med. Tak!
--
#5
Sozadk
Juniorbruger
06-03-2019 12:07

Rapporter til Admin
Det nemmeste ville være at lave sorterings filter på alle kolonner du har i brug, så følger data automatisk data med når sortere i din dato kolonne
--

Opret svar til indlægget: Arrangere data efter alder i Excel

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE