* Uofficiel Black/White liste V3
|
Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Købte et spil 2011 nu kræver de penge Af Elitebruger mads-skif | 18-06-2012 17:19 | 2886 visninger | 44 svar, hop til seneste
Hejsa hol
Jeg købte et spil den 25 april 2011, og idag modtager jeg en Email fra coolshop ( hvor spillet er købt )om at min regning ved dem ikke er betalt ? Mit spørgsmål er så ?
kan de komme over et år efter og kræve penge ??
det skal siges de truer både med inkasso og RKI - skal lige siges at beløbet er 350 kr :) --
amd 955 4 ghz / asrock 970 estrem 4 / Asus GTX 470 / 8GB Corsair Vengeance 1600 mhz /
Find kvitteringen for din betaling? :) -- AMD Phenom II x6 1100T @ 4100 MHz
G.Skill ECO Series 2x2GB 1820 Hz CL7
Asus Matrix 5870 2 GB 1001/1275/5100 MHz
2x Intel X25-M 80GB 2G RAID0 Jeg kan desværre ikke gå så lang tilbage på net bank, desværre. :) -- amd 955 4 ghz / asrock 970 estrem 4 / Asus GTX 470 / 8GB Corsair Vengeance 1600 mhz / Har du betalt de penge? (Dengang) -- But remember, there’s always tomorrow.
There’s... always... tomorrow...
Setup i profil! Ja, det kan de godt, såfremt du ikke har betalt.
Det er vel heller ikke noget problem og skulle betale for en vare du har fået? -- +1 indlæg = *PUFF* Altså det vil jeg jo mene da ellers kan jeg vil ikke få en vare ??
Kopieret fra mailen. mailen er : [email protected]
Hej Mads Skiffard,
Vi skriver til dig, fordi du har en ubetalt saldo hos Coolshop.dk - betalingen er blevet afvist af din bank, så derfor kontakter vi dig nu.
Din skyldige saldo er pt. kr. 349,00.
Brug følgende link til at se mere omkring saldoen: https://payment.coolshop.com[...] href="mailto: [email protected]"> [email protected] (sikkert, krypteret link)
Der påløber ingen gebyrer, hvis du blot betaler den udestående saldo inden 10 dage. Du kan betale med dit betalingskort via ovenstående link.
Du kan også kontakte vores Kundeservice på [email protected] eller på telefon 8993 9910 hverdage mellem kl. 9 og 12.
De bedste hilsner,
Mike Nielsen
Adm. direktør
Coolshop.dk
Stenholm 1
DK-9400 Nørresundby
CVR-nr.: 26457602
Telefon: 8993 9910
Hej Mads,
Mange tak for din mail.
Vi har ikke kunne hæve betalingen for din ordre, desværre.
Vi er slet ikke i tvivl om, at du har indtastet de oplysninger du skulle, og sikkert også troet, at varen var betalt. Der er dog sket det, at betalingen ikke er gået i gennem - typisk fordi, at betalingen er blevet afvist af banken.
Vi beklager, at vi henvender os så sent, men vi har simpelthen ikke haft kastet lys over situationen tidligere.
Du er selvfølgelig velkommen til at tjekke op på betalingen i din bank, og vende tilbage, hvis du stadig ikke er enig i opkrævelsen.
Ha' en god dag
Venlig hilsen,
Sofie
Coolshop Support Team
Hej Mads,
Mange tak for din mail.
Det er rigtig, det er vores problem og det forsøger vi lige nu at løse ved at tage kontakt til de kunder, som det drejer sig om. Hvis det ikke er nok, må Inkasso og RKI hjælpe os med at få styr på vores problem.
Ha' en god dag
Venlig hilsen,
Sofie
Coolshop Support Team -- amd 955 4 ghz / asrock 970 estrem 4 / Asus GTX 470 / 8GB Corsair Vengeance 1600 mhz / #0 Jeg mindes at have modtaget noget lign. i 2010, hvor jeg forklarede at jeg var sikker på at jeg havde betalt, men de sagde at det ikke var gået igennem og kunne så ikke se betalingen på min netbank fordi det lagde min. et år tilbage.
Tror jeg endte med at betale pengene fordi jeg ikke kunne bevise noget. Hvis du er lidt mere stædig end jeg var, så foreslår jeg at du ringer til din bank og spørger. :) -- BDE - ingeniørenes jærgerkorps! # 6
jeg tror også det bliver enden på legen og så fremt de ikke kan se noget til coolshop så bliver penegene self betalt :) -- amd 955 4 ghz / asrock 970 estrem 4 / Asus GTX 470 / 8GB Corsair Vengeance 1600 mhz / Du kender datoen. Ring til din bank hvis du ikke kan se det på netbank. Self skal du betale for en vare du har modtaget og taget i brug, men det er godt nok sent at de finder ud af det. -- altså så fremt de ikke kan se pengene på min konto skulle være trukket til dem så ingen problemer :) Men ja vil også mene det er " lidt " sent de er ude om sig. -- amd 955 4 ghz / asrock 970 estrem 4 / Asus GTX 470 / 8GB Corsair Vengeance 1600 mhz / Har været ude for det samme. Jeg havde ikke betalt for varen da betalingen ikke var gået igennem. Så overførte penge til dem og mere var der ikke i det. -- Prip... #0 Hvorfor er det første du tænker. HOV Jeg må da lige spørge hol om de ved hvad jeg skal gøre.
Som andre kloge mennesker ville gøre, så ringer man altså ned til sin bank, og hører om man har betalt på den dato. Hvis der ikke er trukket penge, jamen så overfører du. Hvis DER ER trukket penge, så beder du om dokumentation fra banken, som vil enten sende på mail eller brev, hvorefter du kan tage et billede af det som dokumentation for at du har betalt, og sende det til dem. De kan så se de har lavet en fejl, og siger undskyld også er sagen færdig. -- Long you live and high youll fly and smiles youll give and tears youll cry and all you touch and all you see is all your life will ever be... Det kan godt være det er dig der har ret, men hvis jeg var dig ville jeg betale de penge. Det er træls at ende i RKI! Har du snakket med banken ? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Kontakt nu banken telefonisk for at få opklaret om du vitterlig har betalt eller ej.
Har du ikke, så betal, længere er den ikke.
Lidt sent ude eller ej, er jo som man ser på det.
Ro på, i RKI kommer du ikke for så lille et beløb. -- Med venlig hilsen Fatter
8220 Brabrand
[email protected] Er 110 % sikker på at din bank kan se om du har betalt det eller ej. Så ingen problemer. Som de andre siger - hvis du ikke har betalt, så bliver du nød til at betale. -- Hvis varen ikke er betalt så kan de godt kræve penge. Men det er lidt mærkeligt at de ikke har opdaget det noget før... -- Som jeg har skrevet tidligere er det min fejl skal de self have deres penge :) -- amd 955 4 ghz / asrock 970 estrem 4 / Asus GTX 470 / 8GB Corsair Vengeance 1600 mhz / De kan sagtens kræve pengene nu.
Du har jo umiddelbart modtaget en vare du ikke har betalt for.
Skete for mig for et år tilbage.
Der fik jeg en opkrævning på 2 billetter fra billetnet...det var billetter jeg havde købt, eller troede jeg havde købt 2 år tidligere.
Kunne så se i min netbank at pengene aldrig var blevet trukket, så det var jo bare at betale.
Nu skriver du at de truer med inkasso og RKI, hvilket vi selvfølgelig også kan læse ud fra den c/p du har lavet af deres mail.
Men du c/p'er ikke det du har skrevet til dem, så vi har jo ingen chance for at vurdere om deres svar er fint i forhold til det du har skrevet :) -- i7-950|ASUS P6X58D-E X58|12GB Kingston 1600mhz|1024MB ASUS 5850 DirectCU Top 2Dis|80GB Intel SSD|160GB Intel SSD|2x 1TB Seagate|650W Corsair|22x DVDRW # 18
helt rigtig kan sagtens smide hele emailen op :)
Skal lige siges at jeg ikke har været ret høflig overfor dem ..
Hej Mads,
Mange tak for din mail.
Det er rigtig, det er vores problem og det forsøger vi lige nu at løse ved at tage kontakt til de kunder, som det drejer sig om. Hvis det ikke er nok, må Inkasso og RKI hjælpe os med at få styr på vores problem.
Ha' en god dag
Venlig hilsen,
Sofie
Coolshop Support Team
From: "mads skiffard"
Sent: Mon Jun 18 16:43:29 UTC+0200 2012
To: "info"
Subject: RE: Ikke betalt ? [ID #71548]
Det bliver jeres problem ikke mit ! - det er sidste gang jeg vælger og købe noget inde ved jer
Subject: Re: Ikke betalt ? [ID #71548]
From: [email protected]
To: [email protected]
Date: Mon, 18 Jun 2012 14:38:12 +0000
Hej Mads,
Mange tak for din mail.
Vi har ikke kunne hæve betalingen for din ordre, desværre.
Vi er slet ikke i tvivl om, at du har indtastet de oplysninger du skulle, og sikkert også troet, at varen var betalt. Der er dog sket det, at betalingen ikke er gået i gennem - typisk fordi, at betalingen er blevet afvist af banken.
Vi beklager, at vi henvender os så sent, men vi har simpelthen ikke haft kastet lys over situationen tidligere.
Du er selvfølgelig velkommen til at tjekke op på betalingen i din bank, og vende tilbage, hvis du stadig ikke er enig i opkrævelsen.
Ha' en god dag
Venlig hilsen,
Sofie
Coolshop Support Team
From: "mads skiffard"
Sent: Mon Jun 18 16:26:01 UTC+0200 2012
To: "info"
Subject: Ikke betalt ?
Hejsa Hvordan kan i finde på at sende en regning på noget 1 år efter også tro på at det bliver betalt ?? - Det er jo det rene svindel fra jer !
Jeg har betalt min regning ved jer og det blev klart allerede samme dag som varen blev købt..
Hej Mads Skiffard,
Vi skriver til dig, fordi du har en ubetalt saldo hos Coolshop.dk - betalingen er blevet afvist af din bank, så derfor kontakter vi dig nu. Din skyldige saldo er pt. kr. 349,00.
Brug følgende link til at se mere omkring saldoen: https://payment.coolshop.com[...] href="mailto: [email protected]"> [email protected] (sikkert, krypteret link)
Der påløber ingen gebyrer, hvis du blot betaler den udestående saldo inden 10 dage. Du kan betale med dit betalingskort via ovenstående link.
Du kan også kontakte vores Kundeservice på [email protected] eller på telefon 8993 9910 hverdage mellem kl. 9 og 12.
De bedste hilsner,
Mike Nielsen
Adm. direktør
Coolshop.dk
Stenholm 1
DK-9400 Nørresundby
CVR-nr.: 26457602
Telefon: 8993 9910 -- amd 955 4 ghz / asrock 970 estrem 4 / Asus GTX 470 / 8GB Corsair Vengeance 1600 mhz / Fejl eller ej fra deres side. Facts er, at du har fået en vare, og ikke betalt for den. Så der er én taber i dette spil - dig. Du kommer til at betale ligemeget hvad :-) -- #19...At de truer dig med RKI det forstår man godt når man ser/læser hvilken atitude du frembruser med. -- Med venlig hilsen Fatter
8220 Brabrand
[email protected] Det er udelukkende dit eget ansvar at kontrollere at pengene i sin tid blev trukket. Lad os nu sige du ved en fejl ikke er blevet trukket 3 mdr i streg for din tlf-regning, og din udbyder først opdager det lang tid efter, er de i deres gode ret til at indkræve dem. En fejl som den du nævner kan være svær for dem at fange, før der laves den årlige revision af regnskabet. Mon ikke en anden attitude i din mail i øvrigt havde kunne ændre sagens gang? Magen til ubehøvlet svar skal man lede længe efter. -- ASRock X58 Extreme|i7 950 D0 4,0|Noctua NH-D14|G.Skill 3x2 DDR3 PC3-16000|Nvidia GTX 580|150 GB SSD + 3 TB div.|FD Newton 1kW|Asus 26" Ring til din bank og sikrer dig. Kan være de bare har fundet en metode at franarrer sig, til lidt ekstra monetos. -- Skal siges Jeg har skrevet en mail til dem og undskyldt min måde at være på og at jeg self vil kigge i banken og se om fejlen er min også self betale hvis den er det.
Nu var det ikke min attuide det gik ud på men hvor vidt det kunne eller ikke kunne opkræve beløbt så lang tid efter . -- amd 955 4 ghz / asrock 970 estrem 4 / Asus GTX 470 / 8GB Corsair Vengeance 1600 mhz / Next stop trustpilot.dk! -- Prip... #26 Du vil simpelhen opfordre til en dårlig bedømmelse af coolshop pga. det her? Det er jo for langt ude, sådanne fejl kan ske og såfremt trådstarters penge ikke er gået ind, så er det da alm. procedure at indkræve dem. Er jo netop folk som dig der ødelægger trustpilot og lign. sites/tjenester -- ASRock X58 Extreme|i7 950 D0 4,0|Noctua NH-D14|G.Skill 3x2 DDR3 PC3-16000|Nvidia GTX 580|150 GB SSD + 3 TB div.|FD Newton 1kW|Asus 26" Gå ind på din bank konto, og tjek om de har hævet beløbet. I praksis skal du måske tjekke flere måneder frem. Hvis ikke de har hævet dem, så kan de godt gøre krav på dem. Hvis de har hævet dem, så har du så et gyldigt bevis.
;-) -- 560ti 448 core samsung 830 128 og 750gb lager gb ssd hdd Dominator 2x2 1066 asus p5b deluxe 750 watt q6600 oc 3 ghz
cooler master 550 silenco #26 Wow du er godtnok sej -- Asus P8Z68-V Pro - Intel i5 2500k 3,3@4,4GHz - Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB - MSI GTX460 Hawk #28 Kan han jo ikke, fordi han ikke kan gå så langt tilbage og derfor han skal kontakte sin bank -- Asus P8Z68-V Pro - Intel i5 2500k 3,3@4,4GHz - Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB - MSI GTX460 Hawk lige for at få tingene på det rette. Så er det sådan at 5 år efter en regning er udstedt kan butikken komme og bede om pengene. Eter 5 år har de ingen rettigheder medmindre de går i retten og får en dom som så holder en hel del år mere. -- hilsen Thomas
Chefredaktør
på HardwareOnline.dk #31
Jeg købte et spil den 25 april 2011
Så ikke 5 år siden. Han kommer til at betale ligemeget om Coolshop har været langsomme. -- Synes lidt det er blackmail fra deres side at true med bål og brænd, men din formulering var nu heller ik pæn. Men har du ik pengene så ring og spørg om du ka betale over et par gange eller sådan noget så ska du i det mindste ik betale for inkasso osv :) -- #29 Det er du osse. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det er dem der har lavet en fejl, og du skal ikke punge ud et år efter. Basta! Forhandlerne må først hæve pengene når varen er sendt, så de har fucked up et eller andet sted. Du skal ikke gøre noget, før de har fremlagt ordentlige beviser! -- Gå i banken og få dem til at gå mere end et år tilbage, det ved jeg hvertfald min bank kan. -- #0 Hvad er problemet i at betale?
Du har modtaget en vare du aldrig har betalt for.
Tag dig dog sammen og betal, i stedet for at gøre livet surt for Coolshop.dk support. (og dig selv for dens sags skyld, når du ender i RKI) -- *GA-Z68X-UD7-B3*i7-2600K*ASUS 580 directcuii*ForceGT*
*8GB 1600Mhz HyperX*Corsair HX850W*Corsair H100
*Filco Majestouch 2 Brown* Jævnfør forældelsesloven har firmaet 5 år til at opkræve pengene af dig.
Om det så er umoralsk er bare sur røv. Hvis man køber noget, skal man betale. Hvis ikke man får en regning med det samme, kan man ringe til sælger og rykke efter at få regningen, så man kan få betalt.
Sælger skal sgu nok få kradset sine penge ind. Og normalt sker der også umiddelbart efter køb. Men shit happens...
Case closed. -- Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret #39 Hvilken § i forældelsesloven kigger du på, når jeg læser den, kan jeg kun se 3 år i §3 -- Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. #0
Du og personer der deler din mentalitet ødelægger så sindsygt mange ting for os andre som ikke har problemer med at betale for vores varer/ydelser.
synes sgu ikke helt godt om din indstilling
(ej heller om den skygge du kan ligge over dit ellers så flotte navn) -- kan godt forestille mig hvorfor det føles svært at betale 350kr for et forældet og gennemført spil, som man ikke spiller mere.
Men en gang var det nyeste "S**T" og noget du bare måtte eje og du mente at dengang var det 350kr værd og det er nok sandt at spillet nok kun er 100kr værd nu, men synes du skal betalt hvad det kostede dengang. -- #40 - Så er den vel blevet opdateret siden sidst xD
5 år eller 3 år, det er vel ligegyldigt. Det gælder stadig når det er købt i 2011. Manden skal bare punge ud.
Du har haft over 1 år til at skrabe 349kr sammen. Oh the horror.
Men nu er det vel en principsag. -- Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret Som resten nævner kan de opkræve beløbet for en vare. Teoretisk eksempel:
Lad os side, at du ikke havde 349,- på kontoen, den dag de skulle opkræve beløbet. Så kan det være at banken har valgt ikke at lade dig overtrække og derved, blev den ikke betalt. (Kun eksempel.)
Havde selv en episode, hvor der ikke var det beløb til rådighed som der skulle være, og så fik jeg en reminder efter 2 måneder om, at regningen ikke var betalt. Det var så ikke lige ved coolshop. Men der havde banken ikke tilladt overtræk. S*** happends :) Så det kan jo være det der er sket. -- Er da dumt af TS hvis han mener at han ikke bør betale fordi at der er gået et år... Du har fået en vare og skal selvfølgelig betale for den.
Hvis du ikke betaler, så håber jeg da at du ender i RKI og at du får hele turen igennem inkasso.
Edit: Læste længere oppe at du vil betale, hvilket selvfølgelig er en god ting.. Forstår til gengæld ikke at du kan finde på at kalde dem "svindlere" over mail, fordi at de beder dig om at betale for hvad du har købt. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 236 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|
|
|