Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Spil
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Super Sampling eller AA?

Af Ultrabruger Noesgaard | 06-11-2014 20:25 | 2497 visninger | 5 svar, hop til seneste
Med Nvidias Super sampling teknologi, kunne man render spillet i en højere opløsning hvorefter den nedskalere billedet til at pass med din egen skærm. Kan man kalde det for en mild form for AA, da Anti analysing kort sagt ikke er andet end en "dyr opløsning". Hvad vil være bedst, at kører sine spil i en Supersample tilstand uden AA, eller at kører spillet i skærmens standart opløsning men med AA?
--
Department of Physics and Astronomy Aarhus University - Denmark
#1
Repete
Guru
06-11-2014 21:18

Rapporter til Admin
Har du kigget på supersampling vs aa ?
--
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
#2
Noesgaard
Ultrabruger
06-11-2014 21:21

Rapporter til Admin
#1 nej det må jeg indrømme at jeg ikke har. Regnede med at nogen herinde kunne kaste lys over det
--
Department of Physics and Astronomy Aarhus University - Denmark
#3
Noesgaard
Ultrabruger
06-11-2014 21:56

Rapporter til Admin
Kan se at jeg har beskrevet mit spørgsmål forkert. Jeg taler ikke om Supersampling SSAA, som er en Anti Analysing. Men derimod om Dynamic Super Resolution "DSR". Min fejl
--
Department of Physics and Astronomy Aarhus University - Denmark
#4
Thomaslje
Ultra Nørd
06-11-2014 22:01

Rapporter til Admin
Her så læser du bare http://www.anandtech.com[...]
--
Kan du lide lækker mad så tjek https://www.facebook.com[...] Setup i min profil
#5
HenrikM
Guru
06-11-2014 22:05

Rapporter til Admin
Supersampling i mere teknisk forstand er jo stort set synonymt med antialiasing (mere analytisk aa er ret sjældent og ikke så generelt anvendeligt). Men det man forstår ved supersampling her (som hverken på applikationsniveau eller driver forced er noget nyt), er at man supersampler alt på hele skærmen (svarende til at rendere i høj opløsning og nedskalere), hvor andre teknikker som multisampling kun laver det ekstra arbejde hvor man synes det er relevant (polygonkanter etc). Så det er en meget tung måde at få aa på, men kan også give bedre resultater end et tilsvarende antal med en mere selektiv metode, da man også gør det hvor det er "næsten irrelevant". #5: DSR er stadig bare ren nedskalering fra en kunstig høj opløsning, dvs med regulært grid osv, hvilket ikke er så optimalt. Og kræver stadig en del spil specifikke driver hacks, da der kan være ting der ønskes renderet i en bestemt pixelstørrelse, og det kan jo blive lidt småt i dobbelt opløsning..
--

Opret svar til indlægget: Super Sampling eller AA?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE