Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Erfaringer med Telia og Telenor via coax?

Af Mega Supporter CyberOpz | 01-05-2018 22:10 | 2053 visninger | 6 svar, hop til seneste
Er der nogen der har erfaring med Telia eller Telenor via coax? Jeg tænker specifikt på stabilitet, lever båndbredden op til det lovede, hvilken router følger med? Er man bag CGN eller får man en offentlig ip-adresse? Kan den medfølgende router indstilles til bridgemode? Takker... ??
--
#1
Michael
Gæst
05-05-2018 22:04

Rapporter til Admin
Telenor: Yousee's routere (noget Sagem-knald), og offentlig IP-adresse. Jf. Yousee's gentagne DNS-nedbrud er stabiliteten pr. definition bedre ;-) Ingen kenskab til Telia.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
CyberOpz
Mega Supporter
07-05-2018 13:57

Rapporter til Admin
#1 - Lækkert takker... Jeg har også problemer med båndbredden til forskellige netværk, flere i DK der har direkte peering med TDC. Må konstaterer at de begrænser båndbredden, selvom de hævder de ikke gør...
--
#3
utyske
Monsterbruger
07-05-2018 14:21

Rapporter til Admin
Jeg har ingen erfaring med Telia på coax, men baseret på min oplevelse med dem på ADSL for 3 år siden, kan jeg ikke anbefale dem. Deres support er satme en flok amatører og jeg havde så meget pakketab på forbindelsen, at jeg måtte genstarte min router dagligt, for at få liv i forbindelsen.
--
#4
CyberOpz
Mega Supporter
07-05-2018 14:26

Rapporter til Admin
#3 - Takker for input. Jeg bruger ikke support til noget. Jeg har gjort samme konstatering som dig med kvaliteten af support hos flere selskaber. Men jeg er nysgerrig omkring stabiliteten på din DSL. Fandt du ud af om det skyldtes kobberet eller det var et Telia relateret problem? :)
--
#5
utyske
Monsterbruger
07-05-2018 15:39

Rapporter til Admin
#4 - Det var klart et Telia-problem, jeg havde brugt Fullrate på samme forbindelse i en periode og endda kørt med en højere hastighed. En elektriker skiftede telefonstikket til at starte med, da jeg bor i lejebolig, jeg fik derefter skiftet stikket af en TDC-tekniker og fik kontrolleret installationen, skiftet routeren (som Telia prøvede at opkræve penge for), fik nedgraderet hastigheden og fik tilbudt endnu et teknikerbesøg til 1100 kr., fordi linjen stadig ikke var stabil efter to måneder. Efter et langt indlæg på Telias Facebookside, noget jeg normalt ikke benytter mig af, forsøgte de med endnu en tekniker, som kontrollerede forbindelsen udefra, men jeg fik aldrig en tilbagemelding fra dem om problemet var fikset, hvilket det ikke var. En i Telias support indrømmede endda overfor mig, at de lejlighedsvis havde kunder, som blev sat på defekte porte på centralerne, så forbindelsen ikke virker fra starten, men man gjorde åbenbart ikke en indsats for enten at markere de defekte porte eller fikse dem, og der gik typiske 2-3 måneder, før fejlen blev opdaget, hvilket muligvis var hvad jeg var ude for. Jeg gik så tilbage til coax hos YouSee, men fik en gratis ADSL af min daværende arbejdsgiver for et års tid siden via Telenor, som godt nok kun blev brugt som backup, men underligt nok, så virkede den forbindelse 100% perfekt på præcis samme kabler og stik, som blev brugt, da Telia havde forbindelsen. Det mest positive jeg kan sige om min oplevelse med Telia er, at jeg i det mindste fik lukket mit abonnement og fik alle penge retur, dog først efter to måneders fejlsøgning, hvor hver sten blev vendt et par gange og efter offentligt brok først på Facebook og herefter på Trustpilot. At sige at du ikke får brug for supporten, forudsætter dog at Telia er i stand til at levere et stabilt produkt til at starte med og jeg ville ikke holde vejret i spænding. :)
--
#6
CyberOpz
Mega Supporter
07-05-2018 15:47

Rapporter til Admin
#5 - Det er klart at supporten er væsentlig, hvis der er fejl med produktet. Har jeg oplevet ved YouSee. Besynderlig historie og bestemt ikke særlig betrykkende... Tak for del.
--

Opret svar til indlægget: Erfaringer med Telia og Telenor via coax?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE