Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Routing hvad er normalt?

Af Megabruger vaf | 13-02-2019 13:54 | 2786 visninger | 26 svar, hop til seneste
Spilserver som befinder sig i NL. Her påstår Yousee at det er normalt, at trafikken bliver routet over usa - nærmere Kansas city. Så i stedet for en ping på en 40-50 til NL er ping over 200 dvs uspilleligt. Da de skriver det er normalt gør de intet ved det. To spørgsmål: 1. Er det overhovedet normalt at route trafik over US på den måde? 2. Kan der gøres noget eller er det dovenskab fra Yousee's side? pft.
--
#1
ToFFo
Guru
13-02-2019 13:56

Rapporter til Admin
Normalt? Det virker fuldstændig hovedløst at de gør det på den måde. Kan ikke se hvordan det overhovedet giver mening at de gør det.
--
- Indsæt signatur -
#2
Canzer
Maxi Nørd
13-02-2019 14:41

Rapporter til Admin
Det er ikke normalt.. måske det er TDC’s transit provider der gør det? Prøv at smid en tracert
--
:)
#3
Dety
Giga Nørd
13-02-2019 14:44

Rapporter til Admin
Hvad spiller snakker du om? .. Det kan have noget og gøre med spillet Authentication server ligger i USA , Sådan var det med Fortnite i noget tid, de sku til Amazon AWS Server i US
--
Intel Core i5-2500K, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Define S, Samung 850EVO 250gb, GTX970 G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
#4
vaf
Megabruger
13-02-2019 14:52

Rapporter til Admin
tracert (fra mac atm) traceroute to 5.39.188.175 (5.39.188.175), 64 hops max, 52 byte packets 1 router.asus.com (192.168.1.1) 5.345 ms 1.528 ms 2.100 ms 2 10.xxx.xxx.1 (10.xxx.xxx.1) 19.692 ms 15.160 ms 17.272 ms 3 ae11-100.vbynqe10.dk.ip.tdc.net (128.76.49.32) 13.087 ms 20.535 ms 12.225 ms 4 ae0-0.nyk3nqp2.us.ip.tdc.net (83.88.21.153) 165.020 ms 184.157 ms 206.417 ms 5 sl-mpe51-nyc-.sprintlink.net (144.223.156.153) 203.154 ms 186.855 ms 205.276 ms 6 144.232.6.69 (144.232.6.69) 204.667 ms 203.539 ms 204.987 ms 7 be3038.ccr31.jfk10.atlas.cogentco.com (154.54.12.21) 204.397 ms 175.968 ms 119.569 ms 8 be3496.ccr42.jfk02.atlas.cogentco.com (154.54.0.141) 188.169 ms 119.357 ms be3495.ccr41.jfk02.atlas.cogentco.com (66.28.4.181) 120.334 ms 9 be2317.ccr41.lon13.atlas.cogentco.com (154.54.30.186) 204.198 ms 204.811 ms 190.476 ms 10 be3383.rcr21.rtm01.atlas.cogentco.com (154.54.57.254) 219.733 ms 306.160 ms 197.025 ms 11 149.6.110.162 (149.6.110.162) 212.602 ms 204.941 ms 204.952 ms 12 * * *
--
#5
Bundy
Mega Supporter
13-02-2019 15:38

Rapporter til Admin
Yeah, det er helt fucked. Tracing route to colocenter.nl [5.39.188.175] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms RT-AC66U [192.168.1.1] 2 6 ms 5 ms 11 ms 10.10.0.1 3 6 ms 5 ms 5 ms 212.98.74.248 4 5 ms 5 ms 6 ms xe-0-3-0-0.oden1ar2dk.gc-net.eu [212.98.69.254] 5 8 ms 5 ms 18 ms 10ge4-4.ar3.kold.gc-net.eu [77.243.32.125] 6 16 ms 9 ms 14 ms 10ge4-5.ar5.taas.gc-net.eu [77.243.32.174] 7 8 ms 7 ms 9 ms 77-243-33-174.ar5.taas.gc-net.eu [77.243.33.174] 8 8 ms 10 ms 8 ms 213.242.108.193 9 12 ms 8 ms 9 ms ae-1-11.bar1.copenhagen1.level3.net [4.69.210.210] 10 8 ms 9 ms 9 ms ae-1-11.bar1.copenhagen1.level3.net [4.69.210.210] 11 9 ms 9 ms 9 ms cogent-level3-40g.copenhagen1.level3.net [4.68.75.86] 12 16 ms 13 ms 14 ms be2303.ccr41.ham01.atlas.cogentco.com [130.117.3.161] 13 21 ms 23 ms 21 ms be2815.ccr41.ams03.atlas.cogentco.com [154.54.38.205] 14 23 ms 23 ms 24 ms be3384.rcr21.rtm01.atlas.cogentco.com [154.54.58.166] 15 30 ms 23 ms 23 ms 149.6.110.162 16 * * ^C Sådan ser min ud, fra en random antennelaug udbyder - ikke yousee. #3 Der er forskel på om en server befinder sig i USA, eller om en server befinder sig i NL og bliver routet over USA.
--
Hvis du kan læse dette, har du tabt.
--
Sidst redigeret 13-02-2019 15:39
#6
Nalsev
Junior Supporter
13-02-2019 15:43

Rapporter til Admin
Jeg vil med glæde tjekke op på mit YouSee senere, men det lyder altså ikke normalt!
--
#7
Tux
Guru
13-02-2019 15:44

Rapporter til Admin
Den routing der er jo helt hen i vejret. Ring til dem igen og se om du får en ny kundemedarbejder. Jeg har før haft success med at få dem til at ordne dårlig routing, dog ikke hos YouSee men hos Stofa.
--
Don't feed the trolls.
#8
cnrd
Semibruger
13-02-2019 15:55

Rapporter til Admin
Samme her på en Yousee forbindelse: traceroute 5.39.188.175 traceroute to 5.39.188.175 (5.39.188.175), 30 hops max, 60 byte packets 1 *.*.*.* (*.*.*.*) 0.205 ms 0.189 ms 0.181 ms 2 10.116.20.1 (10.116.20.1) 19.223 ms 20.220 ms 19.202 ms 3 cpe.vlanif200.brhnqa1.dk.customer.tdc.net (176.22.62.82) 13.682 ms 13.728 ms 13.869 ms 4 ae0-0.nyk3nqp2.us.ip.tdc.net (83.88.21.153) 119.365 ms 119.404 ms 119.297 ms 5 sl-mpe51-nyc-.sprintlink.net (144.223.156.153) 119.457 ms 119.632 ms 119.669 ms 6 144.232.6.69 (144.232.6.69) 122.802 ms 118.723 ms 120.346 ms 7 be3038.ccr31.jfk10.atlas.cogentco.com (154.54.12.21) 121.327 ms 120.991 ms 121.115 ms 8 be3496.ccr42.jfk02.atlas.cogentco.com (154.54.0.141) 121.267 ms 127.232 ms be3495.ccr41.jfk02.atlas.cogentco.com (66.28.4.181) 121.293 ms 9 be2317.ccr41.lon13.atlas.cogentco.com (154.54.30.186) 192.231 ms be2490.ccr42.lon13.atlas.cogentco.com (154.54.42.86) 188.798 ms be2317.ccr41.lon13.atlas.cogentco.com (154.54.30.186) 196.510 ms 10 be3382.rcr21.rtm01.atlas.cogentco.com (154.54.39.218) 190.595 ms 197.879 ms 199.094 ms 11 149.6.110.162 (149.6.110.162) 200.100 ms 200.022 ms 199.480 ms 12 * * *
--
#9
Canzer
Maxi Nørd
13-02-2019 15:56

Rapporter til Admin
Det er satme dumt det der.. og endda i deres eget net at det failer.. ligner at hoppet er fra viby til newyork den stiger vildt meget.. Jeg oplevede i forrige uge noget lignende på en tdc forbindelse. Det blev fixet efter et par dage.. (det kan være at det er noget midlertidig re-routning grundet en fejl i et transport net et sted..)
--
:)
#10
vaf
Megabruger
13-02-2019 16:51

Rapporter til Admin
Tak guys. Kundesupporten er ikke det bedste jeg har oplevet. Kundesupporteren (lvl 1 går jeg ud fra) sagde at den tech support som han havde rådført sig med havde sagt at det var helt normalt og der var intet at gøre. *Sigh*
--
#11
Mattii
Ultra Nørd
13-02-2019 16:59

Rapporter til Admin
Håber for dig det kun er midlertidigt. Min ser således ud: http://prntscr.com[...]
--
#12
vaf
Megabruger
13-02-2019 17:09

Rapporter til Admin
Det har desværre været sådan i mange måneder.
--
#13
Thomas_
Bruger Aspirant
13-02-2019 17:21

Rapporter til Admin
Jeg har engang haft tilsvarende problem med Waoo i østjylland. Der fik de fikset det efter jeg fik non-firstelevel i spil. Hør kundeservice om din forbindelse ikke kan bruges til spil. Når de svarer det åbenlyse at det kan den selvfølgelig, fejlmelder du den bare. Bed om at komme videre fra 1st level support. Fra Waoo i østjylland: 5 6 ms 6 ms 6 ms be255.200G.bord01.gl3.fibianet.dk [80.71.64.69] 6 7 ms 6 ms 7 ms 217.74.212.166 7 21 ms 18 ms 19 ms 93.176.94.191 8 19 ms 20 ms 19 ms ae1.nikhef-ixp.openpeering.nl [80.249.208.189] 9 20 ms 20 ms 19 ms telecity-cr.openpeering.nl [217.170.0.243] 10 22 ms 35 ms 23 ms openpeering.colocenter.nl [82.150.158.147] 11 * * * Request timed out.
--
#14
Michael
Gæst
13-02-2019 18:06

Rapporter til Admin
#9 Nu er der også rimeligt langt fra Viby (vby er i øvrigt Valby) til New York, så det er vel fair nok... (nuvel - enig i der burde findes en bedre route til NL)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Michael
Gæst
13-02-2019 18:12

Rapporter til Admin
Telenor når f.eks Clocenter på direkte peering via. NL-IX CPH -> Rotterdam TDC burde også sidde på NL-IX i CPH og burde uden mange sværdslag kunne gøre det samme https://www.nl-ix.net[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
vaf
Megabruger
14-02-2019 11:27

Rapporter til Admin
Update: Den kære kundesupporter har nu sendt mig et nyt modem i håb om at det vil afhjælpe problemet (det vil det ikke, jeg pinger fint til andre steder og up samt download er fint. Samtidigt kan jeg se at andre her i tråden har præcis samme routing) Jeg tænker at nægte at modtage pakken. Han skrev også at han havde sendt sagen videre.... Så må vi se :o)
--
#17
Bundy
Mega Supporter
14-02-2019 11:55

Rapporter til Admin
#16: Hold nu op det er latterligt - first level supportere gør alt for at få skubbe aben videre. Jeg synes du skal tage i mod det modem, og bare sætte det til. Vi ved begge at det intet gør, men så kan den næste ikke prøve at få dig til det.
--
Hvis du kan læse dette, har du tabt.
#18
joms
Juniorbruger
14-02-2019 12:03

Rapporter til Admin
Hvad sker der lige for det her: 1 router.asus.com (192.168.1.1) 5.345 ms 1.528 ms 2.100 ms Jeg tror du skal kontrollere hvad din router har gang i for det er simplethen for lange svar tider på et lokalt netværk.
--
#19
Kanser
Elitebruger
14-02-2019 12:36

Rapporter til Admin
#18 Vel ikke via wifi på i et område der er helt fucked på 2.4GHz - der tror jeg faktisk det er meget normalt. Vi ved dog ikke om det er gjort fra wifi eller kablet forbindelse. ift. routing så nej, nyt modem hjælper jo ikke på, hvordan routing er sat op i deres netværk. Du skal sørge for at få sendt sagen til minimum 2nd level support, som højst sandsynligt vil oprette en fejlmelding til netdriften som så kan se på det. Jeg har selv arbejdet ved TDC Hotline for mange år siden, og mange af dem der sidder 1st level aner intet om netværk, computere osv. Da jeg startede var der endda nogle af dem jeg startede med, der aldrig havde været på internettet! Og de skal så hjælpe andre med at komme på?... De følger blot visitationsguiden og den ender nok ofte med "nyt modem" ud fra de ting de spørger dig om og det du svarer du har af symptomer. Visitationen tager helt sikkert ikke højde for så specifikt et problem som dårlig routing i netværket, så der skal man lige have dem ud af "følg guiden"-mode (eller få fat i en anden medarbejder) og få dem til at forstå at problemet altså ikke er så trivielt som normalt. Det giver sig selv at trafik ikke skal forbi USA for at ramme Holland - det må kun være for NSA's skyld at TDC gør det. Det svarer lidt til at sige, at du skal mellemlande i New York for at komme til Amsterdam lufthavn - bevares, man kan godt men det tager meget længere tid ;) Måske de menige kundeservicemedarbejdere kan forstå den analogi.
--
Ovenstående er UDELUKKENDE et udtryk for min PERSONLIGE holdning, også selvom det ikke eksplicit står i indlægget.
#20
joms
Juniorbruger
14-02-2019 13:28

Rapporter til Admin
Hvis du har 5k ms svartider inden du overhovedet forlader dit netværk så er det hele fked:) om det er trådløst eller kablet. Prøv at sætte dine forespørgelser til en and DNS server fx. Opendns eller googles og se om det bliver bedre.
--
#21
Bundy
Mega Supporter
14-02-2019 13:49

Rapporter til Admin
#20 Det er ikke 5k ms, det er 5,3 ms... Og hvordan skulle ændring af DNS forbedre de interne svartider på netværket?
--
Hvis du kan læse dette, har du tabt.
#22
joms
Juniorbruger
14-02-2019 13:54

Rapporter til Admin
nvm mac viser det anderledes.
--
Sidst redigeret 14-02-2019 13:56
#23
Michael
Gæst
14-02-2019 16:44

Rapporter til Admin
Tid at skifte udbyder måske? De fleste steder er der mange alternative muligheder på TDC's infrastruktur
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Sven Bent
Semi Nørd
15-02-2019 02:51

Rapporter til Admin
lyder som om youtube er ret ligegald med kvaliten af dres produkter og super medarbejdere. hvis jeg kommer hjem til dk skal jeg sku nok holde mig fram dem og at sende et nyt modem er da en fallit erklaerings fra deres side af. maaske de skall flytte ders support over til noget de kan magte istedet for at spilde folks tid med deres haabloese incompetence
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#25
ZulfoDK
Junior Supporter
15-02-2019 07:21

Rapporter til Admin
#24 Hvorfor blander du Youtube ind i det?! :D
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#26
thomsen48
Supporter
15-02-2019 08:49

Rapporter til Admin
#25 Tror det er pga. han ikke har et dansk tastatur, så bliver yousee til youtube :) Eller også er det fordi han skriver med lukkede øjne eller nægter at bruge 2 sekunder på at rette det han skriver.
--
i7-8700k @ 5Ghz, H115i | ASUS 1080ti Strix | Corsair 32GB 3200MHz | Samsung 960 Pro + 2 x 850 Pro | Asus 27" G-Sync PG278Q

Opret svar til indlægget: Routing hvad er normalt?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE