Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort

GPU og FSR3

Af Mega Supporter Kian | 22-02-2024 06:00 | 934 visninger | 14 svar, hop til seneste
Med FSR3 der har lavet en lille revolution, hvad vil motivationen være for at købe ny GPU?
--
What we do in life, echoes in eternity
#1
SShadowS
Guru
22-02-2024 07:02

Rapporter til Admin
Bare på grund af FSR3? 0 procent motivation.
--
5950X|Crosshair VIII Formula|64GB RAM ASUS4090STRIX-OC|PG279Q 980 PRO 2TB|970 EVO+ 2TB|Samsung 860 PRO 2TB 2xSamsung860 QVO 2TB|Corsair AX1600i
#2
waskustobaskus
Mega Nørd
22-02-2024 08:05

Rapporter til Admin
Starfield, FSR3.0 og frame generation er fanme nice.
--
#3
Kian
Mega Supporter
22-02-2024 09:24

Rapporter til Admin
Det er mig der har formuleret mig forkert. Jeg har et grafikkort der kan håndtere FSR 3.0 og det gør den så godt, at den PC opgradering inkl GPU som jeg havde planlagt, har jeg udskudt. Skyder AMD ikke sig selv i foden ved at lancere FSR 3.0, for behovet for opgraderinger er ikke så stort nu.
--
What we do in life, echoes in eternity
#4
Danamian
Mega Supporter
22-02-2024 09:43

Rapporter til Admin
Fordi du stadig skal have 60+ fps Og den nye generation af skærme er på vej. 4K OLED skærme der kører 240hz. https://rog.asus.com[...]
--
#5
Kian
Mega Supporter
22-02-2024 09:51

Rapporter til Admin
#4 Mener du at jeg skal have 60+ fps UDEN FSR eller MED? Så hvis jeg er godt tilfreds med min 1440p 144mhz, så er jeg golden?
--
What we do in life, echoes in eternity
#6
Danamian
Mega Supporter
22-02-2024 09:54

Rapporter til Admin
#5 Hvis du er tilfreds, så er det jo super. https://gpuopen.com[...] "FSR 3 Frame Generation runs best when interpolating from a minimum of 60 fps pre-interpolation (e.g. after upscale). Whilst FSR 3 can roughly double any input frame rate, going below 60 is not recommended. This is due to interpolation visual artifacts being more prominent at lower frame rates. Sub 30fps frame rate pre-interpolation should be absolutely avoided."
--
Sidst redigeret 22-02-2024 09:56
#7
Kian
Mega Supporter
22-02-2024 10:13

Rapporter til Admin
Mange tak. Gælder det også AMD Fluid Motion Frames?
--
What we do in life, echoes in eternity
#8
Qax
Elite Nørd
22-02-2024 12:28

Rapporter til Admin
Jeg har ikke helt forstået formålet med frame generation. Hvis man har 60 FPS og den laver det om til 120 FPS, ved at indsætte en kopi af det tidligere billede, så får man jo intet ud af det!?
--
ASUS B550M TUF - 5800X - NZXT Kraken X62 G.Skill 2x8gb 3200Mhz CL14 3080 TUF OC - Samsung LC34G55T Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#9
SnowmanDK
Megabruger
22-02-2024 12:37

Rapporter til Admin
#8 Der indsættes ikke en kopi. Den genererer et billede der er midt mellem det forrige og det næste billede. Det er også grunden til at latency stiger når det bruges.
--
ASRock Phantom Gaming RX7900XTX OC | AMD Ryzen 7 7700X Gigabyte B650 GAMING X AX | 32GB DDR5 @6000MHz (C30) 2x PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB
#10
Qax
Elite Nørd
22-02-2024 14:14

Rapporter til Admin
#9 Så hører det kun til i singleplayer spil, tænker jeg.
--
ASUS B550M TUF - 5800X - NZXT Kraken X62 G.Skill 2x8gb 3200Mhz CL14 3080 TUF OC - Samsung LC34G55T Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#11
Porphyra
Elite Supporter
22-02-2024 16:49

Rapporter til Admin
Ja, det er bedst egnet til singleplayer spil hvor latency er mindre vigtigt. Man kan groft sige at det tjener samme formål som motion blur, hvor det giver en oplevelse af glattere bevægelse, men man får ikke den forbedring af respons som "rigtige" fps ville have givet. #3 AMD blev tvunget til at udvikle det som modsvar til Nvidias DLSS Frame generation, ellers så tvivler jeg på at de ville have brugt krudt på det. :-)
--
Du er altid velkommen til at sende en besked hvis jeg ikke ser din kommentar
--
Sidst redigeret 22-02-2024 16:53
#12
waskustobaskus
Mega Nørd
22-02-2024 16:53

Rapporter til Admin
#11 motion blur i spil giver ikke en opfattelse glattere bevægelser. Motion blur er det irreterende hvor alt er blured ud når man bevæger sig fra side til side.
--
#13
SnowmanDK
Megabruger
22-02-2024 17:24

Rapporter til Admin
Bortset fra alle vores irrelevante sidekommentarer ;) Hvis du kører i 1080p eller lavere, så har skalering ikke nogen positiv effekt, uanset grafikkort. Desuden anbefales der at du kan trække mindst 60fps allerede, hvis du vil have fordel af frame generation. De 2 oplysninger er gode som guideline for om du skal opgradere. Jeg selv sidder med en Samsung Odyssey Neo G9, som jeg har sat til 120hz da jeg "kun" hobby-gamer, med et 7900XTX... Med FSR2/FSR3 + Frame Gen trækker jeg uden problemer 120fps i 5120x1440 i spil som F1 '23, Hitman, osv... Endda uden at grafikkortet bliver varmt nok til at starte blæserne... Og når man har FSR sat til Quality, så skal man være pernitten (eller have bedre øjne end mig) for at se at billedkvaliteten er dårligere end uden FSR...
--
ASRock Phantom Gaming RX7900XTX OC | AMD Ryzen 7 7700X Gigabyte B650 GAMING X AX | 32GB DDR5 @6000MHz (C30) 2x PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB
#14
enjoidk
Nørd Aspirant
29-03-2024 22:20

Rapporter til Admin
til jer der ejer et ældre RTX kort! Jeg prøvet dette mod som hedder "dlssg to fsr3" kan hentes her: https://github.com[...] er (Adds AMD FSR 3 Frame Generation to games by replacing Nvidia DLSS-G Frame Generation) har afprøvet det på singleplayer spillet Thalos principle II, hvor jeg gik fra ca 70 fps til det dobbelte med et rtx 2080 S. hvor ingame settings er: upsampling method = dlss / upsampling Preset = ultra kan bruges på fleste nyere spiltitler singleplayer husk at aktivere hardware-accelerated GPU scheduling i windows settings!
--
“they got money for wars , but can’t feed the poor”!

Opret svar til indlægget: GPU og FSR3

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE