Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Rma 3090

Af Gæst Rithty | 12-02-2021 15:01 | 1993 visninger | 20 svar, hop til seneste
Da jeg siden start af køb af mit 3090 eagle oc har haft problemer med kortet valgte jeg at sende det til Rma, kortet fik konstant driver issue, og virkede ikke ordentligt, på Rma får jeg dog at vide at en power pin mangler/er skubbet bagud og virker til at have lidt fysisk overlast, har ved nærmere undersøgelser læst flere har samme problemer. Hvad gør man i sådan situation? Prisen for fix/ test er 500,+. Hvilket jeg synes er unfair i forhold til andres og mit problem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
AjsCold
Megabruger
12-02-2021 15:06

Rapporter til Admin
Er det ikke Gigabyte? Det problem har de vidst erkendt. En af mine venner købte et 3080 gigabyte gaming et eller andet.. pins var virkelig dårligt lavet og sad skævt fra start. jeg fandt denne: https://tekdeeps.com[...] jeg tror det er det dit problem det er? Tror du skal holde fast på dit RMA krav, og eventuelt give dem overstående link med, så de kan se at det er et problem Gigabyte har, ikke dig. De skriver også i artiklen, at det er gaming og eagle der har problemet
--
Sidst redigeret 12-02-2021 15:10
#2
ToFFo
Guru
12-02-2021 15:17

Rapporter til Admin
Har du lavet en RMA eller en reklamation? Hvis du har lavet en reklamationssag, er det forhandleren der skal bevise at DU har forårsaget skaden på produktet, da produktet er under 6 måneder gammelt. Det er ikke dig der skal bevise at du ikke har gjort det. Du må kontakte dem igen, og forklare ud fra dette: https://www.forbrug.dk[...] Når en fejl eller mangel viser sig inden for de første seks måneder efter leveringen, gælder der efter købeloven en ”formodning” om, at fejlen eller årsagen til den allerede var til stede, da varen blev leveret til forbrugeren. Denne regel kaldes ”formodningsreglen”. Du skal - som forbruger - derfor ikke bevise andet, end at varen har den fejl eller mangel, som du nu klager over. Sælgeren må kun afvise din klage, hvis det enten er åbenlyst eller meget sandsynligt, at du selv er skyld i skaden, og det er sælgeren, der skal sandsynliggøre, at det er tilfældet. I dette tilfælde har du endda, jf. #1's link, sandsynliggjort der kan være tale om en fabrikationsfejl, da du netop har et Gigabyte kort. Gigabyte (UK) har sågar været ude og sige de er klar over problemet. Det er ikke noget du skal gøre, men du viser velvilje ved at hjælpe dem lidt på vej: Fra artiklen i #1: ...a multilateral discussion is underway at the British retailer Overclockers UK, where additional users have encountered patrols with sluggish contacts and loose contact pins. In the latter thread, Gigabyte’s British representative has also confirmed that the company is aware of the problems. Så her har du lidt at sende til forhandleren, som jeg antager er Proshop.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-02-2021 15:21
#3
Rithy
Gæst
12-02-2021 15:21

Rapporter til Admin
#1 helt klart samme issue, min kammerat har sammme kort og har nok også dårlig pins på den. #2 nu ville jeg jo ikke begynde med alle de ting, da jeg tænker/tænkte at de kunne læse hvad gigabyte skrev osv.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
ToFFo
Guru
12-02-2021 15:23

Rapporter til Admin
#3 - Det må du aldrig antage. De har helt sikkert ikke læst hvad Gigabyte har skrevet. Det gør de sandsynligvis hvis du pointerer det for dem. De taber penge på den her sag fra det sekund kortet kommer ind til dem. Jo mere tid de skal bruge på at undersøge sagen, jo flere penge taber de. Så nu prøver de at tjene 500kr hurtigt, som givetvis går lige op med tid brugt, OG sende en ubrugelig vare retur til dig.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-02-2021 15:24
#5
Rithy
Gæst
12-02-2021 15:30

Rapporter til Admin
har linket dem alle de posts, så ser vi hvad der sker. Håber de læser dem og så tar vi den derfra., tog dem kun halvanden uge om at finde gfx.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
Mr. WoLF
Guru
12-02-2021 15:57

Rapporter til Admin
Normalt vil man sige det er selvforskyldt men nu er det et kendt problem at nogle er født med meget dårlige power pins og håber ikke du får yderligere problemer omkring rma. Har set nogle rigtig grove fejl med de power pins, det er virkelig for dårligt
--
#7
afrom1
Monsterbruger
12-02-2021 16:06

Rapporter til Admin
gigabite burde dække det. det er dem der har valgt at bruge dårlige ikke solide power pin for at spare en lille smule frem fra standarden som er solide på grafikkort. og de kunne lige så godt være bukket da de testede det i fabrikken.
--
Sidst redigeret 12-02-2021 16:09
#8
ToFFo
Guru
12-02-2021 16:12

Rapporter til Admin
#7 - Enig. Dog burde forhandler være "good guy" og dække det overfor forbrugeren, og så må de slås med Gigabyte om det bagefter. Lad os håbe... Men hvis det er den forhandler jeg tror det er, så kan det være 'meget' omstændigt at få dem til at få dem til at skifte mening, når de har sagt det er selvforskyldt og lavet regningen.
--
- Indsæt signatur -
#9
Rithy
Gæst
12-02-2021 16:37

Rapporter til Admin
#7 hmm ved ikke hvem du tænker forhandler er, jeg er dog personligt lidt skuffet over deres udmelding. havde løst om dette problem for noget tid siden, men jeg står vel lidt dårligt stillet da de vil sende til en 3ede part som skal se skaden an. Hvilket jo banalt set er forkert set i lyset af devirse post.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Qax
Mega Nørd
13-02-2021 11:16

Rapporter til Admin
#9 Du kan sende dagen til forbrugerombudsmanden, da prisen er så høj og varen er så ny. Du vinder den her sag så let som ingenting. Du skal helt sikkert holde på din ret. Og hvis de har sendt den videre til 3. part, hvilket de nok ikke har, så kan du forlange at få en kopi af deres faktura, hvis de mener at du skal dække den. Hvis problemet er det som der beskrives på nettet, så kom det frem for over en måned siden, at der var problemer med de strømstik. Worst case scenario er at du får dine penge tilbage om lang tid.
--
ASUS B550M TUF - 5800X - NZXT Kraken X62 G.Skill 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 3080 TUF - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#11
Wut
Junior Nørd
13-02-2021 11:21

Rapporter til Admin
Det er en mangel ved produktet. Hvis producent/butik mener, at produktet er gået i stykker indenfor de første 6 måneder pga uventet misbrug af produktet, så skal butikken godtgøre, hvordan det er muligt for en kunde, at isætte en powerconnector i en sokkel på en forkert måde sådan, at soklen går i stykker af det. De skal dokumentere, at man har misbrugt varen udover, hvad der kan karakteriseret som "forventet misbrug". Skriv til butikken, at de skal RMA produktet til producenten. Du bør ikke acceptere nogen gebyrer i den her sag.
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
#13
madshaar
Ny på siden
13-02-2021 16:20

Rapporter til Admin
Hvilken forhandler drejer det sig om?
--
#14
ToFFo
Guru
13-02-2021 16:25

Rapporter til Admin
#13 - Ud fra gebyret gætter jeg på Proshop. Men mindes også Compumail kører med det gebyr, omend de er lidt mindre "kendte" så jeg finder det mere sandsynligt det er Proshop der er handlet hos. Men jeg forstår godt at trådstarter ikke ønsker at "hænge nogen ud".
--
- Indsæt signatur -
#15
Die_Happy
Junior Supporter
13-02-2021 17:42

Rapporter til Admin
#7 Du tænker nok på "massive" pins. Tamt af Gigabyte at spare den lille bitte smule og vælge en dårligere komponent.
--
5950x | RTX 3090 | WD Black SN850 2TB
#16
Artisan
Monsterbruger
13-02-2021 20:34

Rapporter til Admin
#0 Hvis det er Proshop, må du gerne enten skrive her eller smide en PM, hvis man kan det som gæst ? Så vil jeg gerne kigge på din sag ;)
--
#17
Rithty
Gæst
13-02-2021 22:01

Rapporter til Admin
#16 har egentlig ikke i sinde at hænge butikken/onlineshoppen ud, da de jo handler i god tro i henhold til normal standard, har dog sendt mails til onlineshop vedr rma med billeder af ligende tilfælde, samt tåde, som skrevet har min kammerat det akkurat samme gfx, med samme issue, dog ikke så galt som mit. Men tiden vil komme for den også. Men igen venter og ser hvad der sker på mandag.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Rithty
Gæst
14-03-2021 12:10

Rapporter til Admin
Rma blev selvfølgelig acceptereret, men står jo desværre uden gfx, da de valgte at bytte. Så enten skal jeg afvente eller købe for mere pris eller springe på 6900 xt. Står lidt i et dilemma, da jeg ikke har reserve kort. Hvad ville i gøre? Det er jo ikke sådan at jeg skal have et 3090, kunne klare mig med 3080 eller deromkring. Tænker ikke der er udsigt til nogle 3090 gigabyte foreløbig.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
ToFFo
Guru
14-03-2021 15:05

Rapporter til Admin
#18 - Faktisk er 3090 et af de kort der er flest af på vej, i forhold til hvor mange der er i ordre. I hvert fald hos Proshop. Jeg ville helt sikkert beholde ordren. Det er for dumt at bede om pengene tilbage, for du kan alligevel ikke købe det et andet sted. Selv hvis du køber et nyt kort i mellemtiden, er det stadig langt den bedste investering for dig, at beholde din ordre hos leverandøren. Når du får dit nye kort, er efterspørgslen, og dermed prisen, sikkert stadig så høj, at du kan sælge dit 3090 med massiv profit, hvis du ikke gider have det. En profit som du mister, hvis du vælger at blive refunderet. Det kan sågar være, at hvis du vælger refundering får du et mindre beløb udbetalt, end hvad et tilsvarende AMD kort koster.
--
- Indsæt signatur -
#20
Qax
Mega Nørd
14-03-2021 15:16

Rapporter til Admin
Behold din ordre og vent på at det kommer.
--
ASUS B550M TUF - 5800X - NZXT Kraken X62 G.Skill 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 3080 TUF - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#21
Martin Lohse
Elitebruger
14-03-2021 15:33

Rapporter til Admin
#18 Jeg har da et 2070 super, som du kan få lov til at byde på, hvis det er. Jeg har selv opgraderet til Inno3d. Har tidligere læst din tråd, og blev lidt betænkelig ved at købe 3090 hos Gigabyte.
--

Opret svar til indlægget: Rma 3090

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE