Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Hjemmeside har annulleret min ordre - EFTER "ordre...Af Gæst Bose | 06-09-2022 21:16 | 1657 visninger | 19 svar, hop til seneste
Hejsa, jeg står i denne situation, at en hjemmeside har reklameret med en billig soundbar (-85%) off, og jeg har derfor købt en soundbar. Problemet er dog nu, at hjemmesiden bare har annulleret ordren, uden at sende mig en mail herom, jeg har modtaget ordrebekræftelse, men hvordan går jeg videre med sagen, og beder hjemmesiden om at sende den soundbar jeg har krav på?
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle pargraffer omkring reglen er sådan og sådan... Jeg kan dog læse, at det er sådan det er --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Tænker, at de har lavet en menneskelig fejl ved at indtaste en forkert pris. Hvis dette er tilfældet, så burde de lige have sendt en mail ud, hvori de beklagede fejlen. Men tag det som det er og glem det. -- 10700KF | Asus Z590-Plus TUF
2x8 GB Corsair @ 3200 MHz
WD Blue 500 GB (2,5" SATA) | CM V650 V2 Gold
Gt 730 2GB | NZXT Kraken x63 #1
Nu har firmaet valgt intet at gøre, og jeg vil gerne holde på mit krav om at modtage det bestilte, jeg laver også fejl, men kan ikke bare feje dem under gulvtæppet, som der er gjort her :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Tjah, hiv fat i centeret for klageløsning og afvent en lang kamp om at få dem til den pris / aftale du har indgået med forhandler. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Åh gud! :D -- 10700KF | Asus Z590-Plus TUF
2x8 GB Corsair @ 3200 MHz
WD Blue 500 GB (2,5" SATA) | CM V650 V2 Gold
Gt 730 2GB | NZXT Kraken x63 --
Sidst redigeret 06-09-2022 21:25 Har du ikke fået dine penge tilbage? Derfor har du ikke krav på noget. Læs op på købeloven makker.
Ja, det er måske dårlig stil de ikke informere dig om det, men se nu dig selv i øjnene og indse, at du nok godt vidste de havde lavet en fejl, og handlede i håb om, at den gik alligevel ;) -- Oh dear, here we go again.
Er du sikker på det er ordrebekræftelse du har modtaget?
Mener du man ikke burde kunne regne ud prisen er en fejl?
Har webshoppen skiltet generelt med vildt udsalg på produkter?
Har du kontaktet forhanderen ang. annulleringen af din ordre?
Mener du VIRKELIG at du har krav på den soundbar?
Hvis du kan svare ja til alt ovenstående, ønsker jeg dig held og lykke. -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021 --
Sidst redigeret 06-09-2022 21:36 #5, aner ikke om jeg har fået mine penge tilbage. Jeg har netop krav på noget, når jeg har modtaget en ordrebekræftelse, det kan du læse side op og ned om, på nettet.
#6, Ja, jeg har modtaget en ORDREBEKRÆFTELSE.
Nej, det mener jeg ikke at jeg kunne.
Ja, hjemmesiden skilter generelt med "vilde udsalg på produkter"
Ja, det har jeg.
Det mener jeg VIRKELIG.
Jeg beder jer kun kommentere yderligere, hvis det omhandler hjælp af sagen, og ikke hvad I personligt synes :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvorfor gider i at hjælpe en gæst som ikke tør så frem med hans rigtige profil, lad tråden dø. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#7 - Alright. Start en sag hos via nævnenes hus: https://naevneneshus.dk[...]
Sager som denne har været oppe og vende før. Men mig bekendt er der ikke nogen herinde der har fået medhold. Der er en fælles-sag der har kørt mod JBL som startede i december 2020. Vi har ikke fået svar på afgørelsen endnu. Jeg tror at enten er sagen ikke afsluttet eller også er sagens udfald til forhandlerens fordel og trådstarter ønsker ikke proklamere sit nederlag.
Du har besluttet dig for hvad du vil, så jeg ved ikke hvad du forventer vi kan gøre for dig. Kør en sag og følg de anvisninger du får af de professionelle.
#8 - Man skulle tro det var en and.
Men det er også ved at være længe siden vi har haft en åbenlys-prisfejl-tråd.
For noget siger mig trådstarter godt vidste det var en prisfejl...
Ud fra brugernavnet antager jeg det er en Bose soundbar. Mange (ikke alle) kender Bose og ved det er et dyrt mærke. At trådstarter vælger at skrive på et hardwareforum, tænker jeg også vedkommende godt kender mærket og derfor bør vide, at man ikke får en Bose soundbar med 85% rabat. -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021 --
Sidst redigeret 06-09-2022 21:59 Dette sker ret tit og jeg grinet af sådanne tråde i sidste 10 år.
Hvis det var bare en fejl i prisen, så får du penge tilbage, men ikke varen.
Ingen fik nogensiden medhold (i typiske cases som denne) og helt ærligt hver gang der kommer en og argumenterer at han har absolut lov til varen nu, lyder som blind for argumenter. -- Er en ordrebekræftelse ikke bare en "vi har modtaget din ordre" kvittering?
De har da lov til at annullere en ordre -- #0 Vi er alle mennesker og alle kan lave fejl. Du kan klage og surmule så meget som du har lyst, men du kommer ikke til at modtage det produkt til den pris :)
Jeg er faktisk glad over, at du ikke modtager det. Jeg kan ikke lide mennesker som dig :) -- 3060 Ti, Ryzen 7 3700x, 16 GB 3200 Mhz hvis du har bestilt en soundbar med 85% rabat vil de bare lægge vægt på du har handlet i ond tro - hvis du gør en sag ud af det. Og ville jeg give dem helt ret i hvis jeg skulle håndtere sagen.. -- Lenovo Legion T5: R7 5800 @ 4,7 - BeQuiet Pure Loop 240 / RTX 3080 TUF / 32GB 3600mhz / 1+2 TB Nvme / Rm750x / Lenovo 27" IPS 1440p @ 165hz Der findes ingen paragraffer, som siger at du har ret til et køb med 85% rabat, selvom du har modtaget en ordrebekræftelse. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det minder lidt om Wupti sagen sidste år hvor Wupti leverede (de fleste?) af varerne til stor glæde for bl.a. undertegnede: https://www.hardwareonline.dk[...]
Det bliver dog op bakke for denne tråd's #0 når/hvis butik sætter sig på bagben og trækker "ond tro" kortet, men hvis køber føler at vedkommende har en god sag så klø på via nævnenes hus. -- #7 du er da til grin :) -- Find den soundbar et andet sted.
At de annullerer ordren, må være deres tab og ikke dit. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 235 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|