jeg har fiber fra Aura men mener kun de er i midtjylland.
personligt er jeg rigtig tilfreds med dem da de har teknisk hjælp indtil kl 22 mener jeg og de har indtil nu altid forsøgt at hjælpe så godt de kan og forsøger at samarbejde med mig i stedet for bare slavisk at følge en 10 punkt liste som f.eks først at genstarte router etc og du kender rutinen.
pt giver jeg 409,- per måned for 1000/1000.
--
Rogues and Noobs have one thing in common. They both pick locks.
#0 Jeg føler med dig. Jeg har selv været der. Deres router er skrald og der er bare ingen erstatning. Det er almindeligt kendt at routeren taber forbindelsen. Når den virker normalt, så reetableres kanalen. Men den har en svaghed, hvor kanalen ikke reetableres. Når tilpas mange kanaler er døde, så begynder du at opleve pakketab. Et lavpraktisk hack er at indkøbe et døgnur i Harald Skrald og så slukke routeren en halv time hver nat. F.eks. mellem 3:30 - 4:00.
Mht. Fiber, så er det væsentligt at vide om der findes et fibernet på din adresse. Mine erfaringer er at det som regel er fiber netejers eget indholdsselskab, der levere den bedste tjeneste.
--
Problemet er at modem/routeren er så billig som de overhovedet kan være, problemet ligger ofte i hardwaren, f.eks. RAM'en som ikke cleares og derfor resettes ved en genstart.
Bliver problemet ved så bed om at få udstyret ombyttet.
Hint. det har været samme problem i mange år... selv i 2012/2013 da jeg arbejdede der...
--
Alle computere er bærbare - hvis man blot anstrenger sig lidt!
#0 Nu sidder jeg selv på Yousee's COAX dog med Kviknet som udbyder men det er samme udstyr dog har jeg deaktiveret wifi funktionen da jeg bruger et TP-Link Deco M5 til wifi.
Har selv 1000/60mbit og Deco'en trækker imellem 800-900 i dl og op til 75 i ul så ikke så dårligt og kablet maskiner trækker 800-930 i dl og 65 i ul så jeg brokker mig bestemt ikke og har ingen udfald.
Har du spurgt Yousee efter en router ombytning for at se om det kan løse problemet?
Ved selv Yousee selv kan være bedre til fejlfinding end de firmaer som lejer sig ind og skal på coax linjen.
Har så gar os hørt om nogle har fået et coxial dampet led på fordi signalet var for højt så Sagemcom udstyre ikke virkede korrekt.
--
#2 - har smart kontakt på som slukker og tænder 06.00 om morgenen
dertil kan jeg stadig godt nogen eftermiddage oplever det stinker
#4 - Jeg ved at vi har enormt meget støj på linjerne her ude, så start og slut frekvens er rykket for at få det nogenlunde stabilt og der er skruet op for dB
"Har så gar os hørt om nogle har fået et coxial dampet led på fordi signalet var for højt så Sagemcom udstyre ikke virkede korrekt." gad vide om det er det som driller
--
Intel Core i5-2500K, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Define S, Samung 850EVO 250gb, GTX970 G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
Hvis du ringer til Yousee (i stedet for at bruge den der chat) så kan deres support se signal styrken ud til din router og se om der er nogen af værdierne der er for høje eller lave, det er nok den nemmeste måde at finde ud af om problemet er med routeren eller selve linjen.
--
#6 Nu er first line supporten hos Yousee ikke lige noget som har så meget knowhow det er lidt mere sluk/tænd osv man skal lidt videre før man får nogen som kan noget.
Derfor hjælp til lidt indspark kan være vejen frem.
#5 Støj er aldrig gjort, og personligt har jeg ikke genstarte den router jeg har udover hvis der er blevet slukket for strømmen via strømafbrydelse el. trykket på tænd/sluk knappen på væggen ved en fejl når jeg har rodet rundt bag sofaen xD
--
Det lyder som om dit modem låser på OFDM på den højeste profil når du genstarter det, men måske ikke kan fastholde signalet, og derfor stille og roligt spring til en lavere og lavere profil - jeg ved ikke hvordan Yousee har konfigureret deres coaxnet, men jeg går ud fra, at de også stadig har single carrier QAM's, og dit modem ender sikkert på en SCQAM - og måske endda uden alle up- og downstreamkanaler låst (partial mode), indtil det genstartes - og det hele starter forfra.
Deres first-line support bør have værktøjer hvor de kan se din forbindelses kvalitet, og der må også være noget historik de kan se, hvor de kan følge modems signalværdier.
Giv dem et kald i stedet for chat - det lyder næsten som en robot, ud fra din udskrift af seneste chat.
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK