Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Merlin snød mig

Af Mega Supporter Team_CSC_Ulrik | 31-03-2006 21:06 | 2963 visninger | 23 svar, hop til seneste
Hejsa. Jeg var i Merlin i dag for at købe et headsets, da dem jeg har stod af. Jeg kommer ned i min lokale Merlin butik, kigger på udvalget, da jeg ikke kan finde det jeg leder efter spørg jeg så en medarbejder om hjælp. Jeg søgte kun et godt headsets med god lyd, som sidder behagligt med volumknap og bass. med arbejderen kigger lidt på udvalget, fortæller mig så hvilke de har, som opfylder mig krav. Jeg tager det sæt han fortæller om da det er det som opfylder alle mine krav. Gav 300 kr. for det. Jeg tager så hjem i god tro om at jeg har fået det jeg bad om at købe. Da jeg kommer hjem, opdager jeg til min store overraskelse er der IKKE er nogen volumknap på, den lå skjult inde i pakningen, så man ikke kunne se den, før man pakkede den ud. Jeg bliver små sur, for det betyder jo at der blev talt usandt til mig. Jeg vil så lige teste den, for at se hvor god lyden er, hvor god bassen er, hvor godt de sidder. Lyden er kanon god, de sidder behaligt, man kan næsten ikke mærke man har dem på, men der er hellere ikke nogen bass. Jeg har derfor bestilt et sæt hjem over nettet, som jeg skulle have gjort fra starten af, men som jeg bare ikke gad. Derfor har jeg tænkt mig at tage ned i Merlin i morgen og bytte det tilbage til pengende. Problemet er bare, jeg ved på forhånd at de nægter at bytte tilbage til pengende, selv om jeg har 14 dags fortrydelsesret. Jeg har før ville bytte noget der nede, som de ikke vil give penge tilbage for, selv om jeg bestemt mener at de skal gøre det, når jeg er utilfreds med produktet. Der står på min kvittering at de kun bytter tilbage til pengende hvis produktet ikke har været pakket ud, meget smart trick siger jeg, for hvordan kan man prøve det man har købt, også få pengende tilbage, hvis man ikke er tilfreds, når det ikke må pakkes ud? Jeg vil nu hører jer, om jeg ikke har ret til at få mine penge tilbage, hvis Merlin ikke vil give mig pengende tilbage, kan jeg så anmelde dem eller noget? Jeg mener at (kan ikke huske hvad de hedder) dem som hjælper folk med sådan et problem som jeg, kun tager sig af sagerne vil der er tale om vare for 500 kr. og op efter. Kort sagt, har jeg ikke ret til at få mine penge tilbage? På forhånd tak.
--
#1
Team_CSC_Ulrik
Mega Supporter
31-03-2006 21:16

Rapporter til Admin
Og skal lige tilføje, at jeg ikke er så nem at narre, jeg regner med at Merlin taler sandt og ikke lyver for deres kunder bare for at sælge, som jeg mener de har gjort i dette tilfælde.
--
#2
sar
Gæst
31-03-2006 21:17

Rapporter til Admin
Du kunne sikkert have fået lov til at prøve det i butikken. Der er selvfølgelig IKKE fortrydelsesret når du har brudt pakningen, dette gælder kun ved fjernkøb (nettet). Men er der ikke bass i, er de selvfølgelig defekte. Dette tvivler jeg dog en hel del på.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Mighty
Gæst
31-03-2006 21:22

Rapporter til Admin
#2 har ret.. De 14 dages returret er ved fjernsalg..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Te Sjasker
Supporter
31-03-2006 21:42

Rapporter til Admin
Ville godt nok også blive sur hvis jeg var i din situation, det er jo direkte latterligt de siger noget der ikke passer. Synes i det hele tager Merlin er en underlig butik, kan slet ikke tage de der reklamer de har kørende i øjeblikket: "Magiske lave priser", tror aldrig jeg har hørt noget der er mere løgn, deres ting er mere magisk dyre, det er helt ekstremt. BF2 koster f.eks. stadig 400-450 kr. og det er ikke engang commanders edition (m. headset). Alle andre steder koster BF2 ikke mere end 300 kr. Fatter ikke de har lov til at reklamere med "magiske lave priser" når det jo nærmest forholder sig omvendt. Men tror desværre ikke du kan gøre meget ved det. Du kan evt. sælge headsættet, så mister du i det mindste ikke alle 300kr. ;o
--
...... Loading .... Please stand by...
#5
Mr. Gnaffo
Maxi Supporter
31-03-2006 21:48

Rapporter til Admin
Er også blevet røvrendt af dem mht. en mobil en gang, konklusion: sætter aldrig mine ben i en Merlin-butik igen og fortæller alle jeg kan om det! Men i dit tilfælde - tjah, som det er blevet sagt, du kunne nok have fået lov til at prøve dem i butikken, og de 14 dages returret er kun ved fjernsalg. Så i princippet, hvis de ikke vil give dig pengene tilbage er det påstand mod påstand, og der bliver de (ihvertfald i mit tilfælde) direkte ubehagelige og truende at snakke med, så snart man begynder at fortælle, at deres medarbejder rent faktisk har sagt noget forkert. (selvom jeg stod der med et vidne!) Men du må prøve i morgen! Har fuld sympati for din situation!
--
Hvis nogen søger stationær og vil bytte med en bærbar, se profil!
#6
Barnet
Bruger
31-03-2006 21:54

Rapporter til Admin
Vil tage ned og snakke med dem, men der er ingen fortrydelses ret hvis man køber ting i butikken, det er en ekstra service der tit blir ydet. Købeloven siger kun det er ved fjernsalg som der er skrevet :D Men synes nu Merlin plejer og være fine nok, man skal bare lige handle dem lidt ned i pris :P
--
#7
MuMMelMaNN
Monsterbruger
31-03-2006 22:12

Rapporter til Admin
Ifølge købeloven har du ret til at kræve handlen ophævet (få dine penge tilbage) bl.a. hvis en af følgende omstændigheder forefindes: Hvis sælgeren har givet urigtige eller vildledende oplysninger, som har betydning for køberens valg af varen. Hvis varen ikke svarer til den betegnelse, den er solgt under. Hvis sælgeren undlader at give køberen oplysninger om varen, som har betydning for køberens valg, selvom sælgeren kendte dem eller burde kende dem. Hvis varen ikke svarer til det, der er aftalt om den. Hvis varen ikke er egnet til køberens særlige formål, når sælgeren – direkte eller indirekte – har bekræftet, at varen er egnet til dette formål. Hvis varen ikke har den holdbarhed eller andre egenskaber, som køberen efter aftalen og forholdene i øvrigt med rimelighed kan forvente. Vælg selv hvilket af punkterne du vil bruge til at tæske dem oven i hovedet med indtil du får dine penge tilbage...
--
"Jeg går ikke jeres vej, I kroppens foragtere! I er mig ingen broer til overmennesket" - Nietzsche
#8
Chrisjon
Super Supporter
31-03-2006 22:14

Rapporter til Admin
Uhm, butikker er ikke forpligtet til at give penge tilbage. usanset hvor mange kviteringer man ejer. og jeg mener ved fjernesalg forsvinder denne lille service også hvis du har brudt plomberingen. alt andet ville jo være unfair, overfor butikkerne. Hvad skal butikken gøre med et brudt produkt. de kan jo ikke længere sælge det som nyt. selvom at der er diverse butikker som gensælger varer som de har fået retur. til ny pris.
--
Seek and you shall find, but dont be afraid to ask for help. http://www.chrisjon.dk[...] im not racist, i hate everyone equally
#9
Mr. Gnaffo
Maxi Supporter
31-03-2006 22:30

Rapporter til Admin
#7 ja, men så er problemet - efter min erfaring, at merlin er meget stædige mht. den slags og begynder på, at det er påstand mod påstand og at man aldrig vil få ret osv. osv.!
--
Hvis nogen søger stationær og vil bytte med en bærbar, se profil!
#10
Team_CSC_Ulrik
Mega Supporter
01-04-2006 00:04

Rapporter til Admin
Det med at prøve dem, det må man ikke i min lokale Merlin, man får at vide "Gå hjem og prøv dem, hvis de ikke falder i din smag så kom ned og få pengende tilbage" men når man så kommer der ned får man at vide at det har de aldrig nogen sinde sagt, selv om man er vidner osv. Så ja, desuden tænkte jeg ikke over at spørger om jeg må prøve dem, for jeg regner jo med at de ikke står og lyver, hvis de ikke har løget for mig, så har de i hvert fald meget lidt viden om deres produkter, så i stedet for at stå og lyve, så bør de da undersøge det, computeren står ikke mindre 3 meter væk, hvor svært er det at gå hen til den og finde de oplysninger man har brug for. På den ene side vil jeg gerne gå der ned og se om jeg kan få dem til at give mig pengene tilbage, men på den anden side ved jeg godt at efter at både jeg og min familie har fortaget så mange køb hvor ikke et eneste er blevet retuneret tilbage til pengende, så ved jeg at de ikke gør det, det vil være nemmere for mig at sælge dem til en ven. Selv om jeg kommer der ned med beviser på at jeg skal have pengene tilbage, da jeg har fået forkerte oplysninger om produktet, som var afgørende for hvad jeg valgte, så vil det som der bliver sagt af #5 være påstand mod påstand. Jeg kan ikke bevise at jeg har fået forkerte oplysninger, og de kan ikke beviste det, men de ville alligevel vinde. Nu vi er ved det, Merlin er altså meget dårlig til deres job, dem som står der nede, står der kun for at tjene penge, det er mit indtryk. F.eks. hvis man skal købe en ny computer, så skal man vide hvad man taler om, ellers bliver man totalt røvrent... F.eks. mine forældre har ikke en skid forstand på computer, altså hvad angår når man skal købe en, derfor er de et let ofre. Mine forældre står og skal købe bærbar til min søster der snart skal på efterskole. Den skal bruges til skole arbejde osv. Men også kunne trække nogle ret gode spil, så som The Sims 2, Far Cry osv. De fik tilbudt den her: (Mener jeg det var) http://www.merlin.dk[...] De fik at vide at den lever op til alle hendes krav. Men det mener jeg så bestemt IKKE den gør. Jeg mener ikke den kan trække Far Cry. Nåh men jeg har så fortalt mine forældre at jeg igennem en ven kan skaffe en bærbar til samme pris som minder meget om den her: http://www.merlin.dk[...] Jeg vil sige at det de fortæller mine forældre er at prøve at tage fusen på dem. Vil slutte af med at sige, at jeg nok bare sælger dem til en ven, har allerede bestilt nogle surrond 5.1 headsets hjem fra nettet i stedet for :-) Jeg siger tak for jeres svar, og i må gerne skrive stadigvæk hvis i vil :)
--
#11
Juri
Gæst
01-04-2006 09:53

Rapporter til Admin
# 0 & 10. Prøv først at gå ned og snak med dem. Se hvad de siger, og om de kan forstå situationen. Lad være med at virke vred fra starten af. Det er nok din bedste mulighed. Min erfaring er, at de fleste butiksansatte er til at snakke med hvis de kan se situationen fra dit perspektiv (med undtagelse af computer city :-)) Hvis det derimod ikke virker, så hiv en diktafon/ el. lignende op af tasken. Begynd at fortælle hvad købeloven siger, og hvordan de forholder sig til det (Nu på bånd). Hvis den diskenspringer du har fat i ikke ved hvad han skal gøre, så bed ham hente sin chef. Når chefen kommer SLUKKER du for diktafonen (så han ser det), men holder den tydeligt fremme, og klar til at tænde igen, medens du forklarer ham, at du egenligt ikke ønsker det her skal i pressen (etc. etc.), men at du egenligt bare ønsker at handlen går tilbage. Hvis han nægter, giver du naturligvis ham turen igennem diktafonen også :-). På det her tidspunkt har de nok givet efter, ellers skriver du til hovedkontoret, og forklarer dem hvad der nu bliver sagt på dit bånd. Hvis det viser sig at Merlin ikke er til at snakke med efter sådan en tur, kan du jo sende båndet ind til en avis (hvis de siger noget sjaw), ellers har du i det mindste haft det sjaw :-).
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Team_CSC_Ulrik
Mega Supporter
01-04-2006 15:35

Rapporter til Admin
#11 tja ideen lyder fin nok, men når du siger det, kommer jeg til at tænke på om du har set meget af den slags i tv ;-). Nogle kunne sikkert godt finde på at gøre det på den måde, men jeg kunne ikke. Så vidt jeg husker fra timer på skolen, så må jeg ikke gå ind i en butik og optage en samtale med en ansat, lige meget om det er lyd optagelse eller skjult kamera. Jeg mener man skal have tilladelse til det først, så hvis jeg går ind i Merlin og optager en samtale med skjult kamera, så overtræder jeg selv en lov. Hvis jeg altså husker rigtigt. Som sagt ideen er god nok, men ærlig talt, det er nemmere så bare at spørger om de vil bytte dem tilbage til pengene, hvis de siger nej, så sælger jeg dem bare, det er nemmere, end at stå og lege politimand, hvis i forstår ;) hehe.
--
#13
a
Gæst
01-04-2006 15:47

Rapporter til Admin
Hvad så med staklen der laver et fejlkøb efter dig, så kan de jo bare fortsætte med det pis imod ham, hav da lidt nosser og så gå ned og skæld de idioter ud hvis de ikke vil lade købet gå tilbage.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
henrik
Gæst
01-04-2006 16:04

Rapporter til Admin
merlin har været oppe i kontanten siden jeg så det program, handler jeg der aldrig mere. specielt rep. vare er et kæmpe problem hos dem så pas på.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Mr. Gnaffo
Maxi Supporter
04-04-2006 22:37

Rapporter til Admin
#12 hva endte det så med? Er lidt nysgerrig...
--
Hvis nogen søger brugt stationær, så se profil!
#16
haakon
Gæst
02-06-2008 16:46

Rapporter til Admin
lol 300 kr det er ingen ting så'er er det du gir ingen penge for det man gir sku da 600 for noget ordenligt og ikke 300
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
pederlk
Maxi Supporter
02-06-2008 16:50

Rapporter til Admin
#16 Lol flot at svare på en tråd der er 2 år gammel
--
ASUS P5NT WS AiLifestyle Series -----Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz Inno3D GeForce PCI-E 8800GTS 640MB ---------- 3DMark06 11725
#18
Firepain
Monsterbruger
02-06-2008 16:57

Rapporter til Admin
#12 Det er ulovligt at aflytte og optage andres samtaler, hvis der bruges et apparat og ikke er givet samtykke (straffeloven § 263, stk.1, nr.3). Lytning ved dørene, der sker uden udstyr, er lovlig. Det er lovligt at optage samtaler, som den pågældende selv deltager i. kilde: http://www.cfje.dk[...] d.v.s. at det er fuldt ud lovligt at optage en samtale, hvis du selv er en af deltagerne i den. Det samme gælder telfon samtaler mv.
--
GB GA-X48-DS5, 2 x 2GB PC2-8000, Xeon X3350 2.66 GHz m. ThermalTake V1 køler, Inno3D 8800GT m. Accelero S1 passiv, Antec Nine Hundred
#19
pederlk
Maxi Supporter
02-06-2008 17:24

Rapporter til Admin
#18 Kig nu på trådens dato 1-4-2006
--
ASUS P5NT WS AiLifestyle Series -----Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz Inno3D GeForce PCI-E 8800GTS 640MB ---------- 3DMark06 11725
#20
Spam
Giga Supporter
02-06-2008 17:31

Rapporter til Admin
#16 Klaphat. Anyway, tak for at oppe den ^^ "Problemet er bare, jeg ved på forhånd at de nægter at bytte tilbage til pengende, selv om jeg har 14 dags fortrydelsesret. Jeg har før ville bytte noget der nede, som de ikke vil give penge tilbage for, selv om jeg bestemt mener at de skal gøre det, når jeg er utilfreds med produktet." PRICELESS! http://www.haderkunder.dk[...]
--
#21
Daniel-Dane
Elitebruger
02-06-2008 17:33

Rapporter til Admin
#20 Enig!
--
Happy owner of an: iPhone! =D [Køb hos Zepto på eget ansvar. Så er du advaret!]
#22
Firepain
Monsterbruger
02-06-2008 18:09

Rapporter til Admin
#19 Hovsa! ;D Men det er bare når der kommer en tråd frem i seneste forumindlæg, tager en, læser den og svarer. Glemmer altid datoerne! Men det var i hvert fald ikke mig der oppede den fra start!
--
GB GA-X48-DS5, 2 x 2GB PC2-8000, Xeon X3350 2.66 GHz m. ThermalTake V1 køler, Inno3D 8800GT m. Accelero S1 passiv, Antec Nine Hundred
#23
pederlk
Maxi Supporter
02-06-2008 21:43

Rapporter til Admin
#22 Bare iorden og undskyld mit lille outburst ;-)
--
ASUS P5NT WS AiLifestyle Series -----Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz Inno3D GeForce PCI-E 8800GTS 640MB ---------- 3DMark06 11725

Opret svar til indlægget: Merlin snød mig

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE