Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Har du haft dårlig erfaring med Resurs Bank?

Af Maxibruger a.d.b | 30-08-2007 23:26 | 14229 visninger | 22 svar, hop til seneste
For et års tid siden, købte jeg nogle briller hos Synoptik på rentefrit lån, som bruger Resurs Bank. Jeg har ikke haft andet end problemer med Resurs Bank, og jeg kender også andre, der har det ligeså. Jeg er interesseret i at høre, om nogen kender til problemer med Resurs Bank, hvor de føler sig dårligt behandlet, fået dårlig kundeservice, rykkere selv om man har betalt mm. Jeg ved, at nogen computerforretninger bl.a. bruger Resurs Bank, så sandsynligheden burde være der! Det er kun fantasien, der sætter grænser, for hvad mine pårørende og jeg, har været ude for med Resurs Bank. For mit vedkommende kan jeg kun være glad for, at Synoptik har en god kundeservice, så de kan ringe op en gang imellem til Resurs, når jeg er blevet træt af det, men det holder aldrig særligt langt tid, før der kommer et uventet brev om et eller som ikke passer og helst to breve inden for et par dages mellemrum med et rykkergebyr for et afdrag der er betalt og et rykkergebyr for næste måneds afdrag. En advokat har set sagen igennem og mener, hvis flere har sådanne problemer, kan der gøres en politisag ud af det, bl.a. fordi der bliver snydt med rykkere, som mange måske betaler, uden de har krav til det, men gør det fordi de ikke tænker sig om. Jeg har også talt med en journalist, som gerne vil gøre en historie ud af det, og så vil jeg gå til fjernsynet og forbrugerklagenævnet. Hvis du kender til problemer med Resurs Bank, så skriv her eller til til mig på [email protected] //E-mail adresse rettet.
--
Det er sejt at være en nørd så længe, at man ikke ligner én!

--
Sidst redigeret af |Smash|
#1
Sussie Jensen
Gæst
06-05-2008 11:41

Rapporter til Admin
Jeg vil tilslutte mig det skrevne. jeg har også som du handlet i Synoptik, på samme vilkår som du. jeg har modtaget rykkerbreve uden belæg for det og jeg har naturligvis kontaktet Resurs. Derer fremgangstone ved kontakt er ubehagelig. Jeg har desværre ved en fejl fået overført for stort beløb via online bank, hvor jeg ikke havde mulighed for at standse overførslen pga sammenhængende lukkedage. Jeg har store problemer med at få ført pengene retur til min konto, hvor jeg ved telefonisk henvendelse har skulle gentage mig selv op til flere gange samt dokumentation for overførslen fra min bank. Jeg sidder på nuværende tidspunkt hvor jeg atter har haft kontakt med dem flere gange d.d.har kontakt med min bank den vil oprette en indsigelse. Jeg vil råde andre brugere til ikke at låne/købe via Resurs. MVH..... Sussie Jensen
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
Bjorno
Ultrabruger
06-05-2008 11:49

Rapporter til Admin
Jeg kan kun råde jer til at indesende en klage til Finanstilsynet. Der er dog forholdsvis lang behandlingstid. http://www.ftnet.dk[...]
--
Det er noget værre noget!
#3
tommy lundquist
Gæst
07-06-2008 11:37

Rapporter til Admin
vi har købt noget gennem out wawe hvis partner er resurs bank og de sender rykkere og sætter renter på til trods for at vi har en rentefri konto så vi kender dem alt for godt
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Jimmi Nielsen
Gæst
25-06-2008 14:26

Rapporter til Admin
Jeg burde nok ha tjekket denne tråd inden jeg købte mine briller i Synoptik gennem Resurs... Men har ligesom #1 også modtaget rykkere uden belæg og ekspeditionsomkostninger. -What! Alt sammen selvom de i Resurs garanterer at trække det fra, da det jo er deres fejl... Håber i får dem knækket godt og grundigt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
D. Simonsen
Gæst
07-10-2008 22:21

Rapporter til Admin
dr1 viste i aften den 07/10/2008 en raportage på resurs bank og de bruger stadig de samme metoder... en lånehaj er nok billigere end Resurs Bank
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
NIELS
Gæst
07-10-2008 22:32

Rapporter til Admin
Hej Jeg har også haft problemer med Resurs Bank. Jeg er omkr. Maj 2008 blevet trukket kr. 285, for ’for sent indbetaling’, selvom jeg har betalt til tiden. Resurs har uden mit samtykke i august 2008, oprettet en ’betalingsforsikring’, som koster mig kr. 31 pr. måned. de har efter min klage, modregnet denne 'fejl'. (Sikkert efter princippet 'går-den-så-går-den).
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Martin Damm
Gæst
29-10-2008 09:02

Rapporter til Admin
Hej Jeg har også store problemer med dem. Desværre er det for en bærbar computer købt i merlin (som nu er blevet opkøbt). De har kun over en periode på 4 måneder sendt 2 girokort, og ellers har jeg fået rykkere. For en uge siden fik jeg dog et girokort hvor der stod at jeg skulle betale senest d. 1/11-08, men så to dage efter får jeg en rykker! Mit lån skulle også være rentefrit, men jeg kan se at det er det ikke. Jeg lånte 6000 kr af dem, men de mener jeg skylder dem 6885 kr efter at jeg har betalt dem 1360 kr. Jeg har tænkt mig at gå hele vejen med det her, og heldigvis kender jeg en som læser jura, så måske hvis han tilråder det vil jeg helt stoppe med at betale, og sagsøge dem. Håber I andre har held med jeres kamp, og skriv endelig til mig. Jo flere vi råber op, desto bedre bliver vi hørt. venlig hilsen Martin
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
Bjorno
Supporter Aspirant
29-10-2008 10:20

Rapporter til Admin
Altså. Der er så mange generelle probelemer med Resurs Bank, at man må forundres over at der stadig er nogen der låner hos dem. Tag din sag op 1. i pengeinstitutankenævnet hvis den er helt konkret eller 2. klag til Finanstilsynet (som dog har rigeligt at se til for tiden).
--
Det er noget værre noget!
#9
Cagra
Super Nørd
29-10-2008 11:19

Rapporter til Admin
#7 Der er forskel på rentefrit og gebyrfrit, langt de fleste rentefrikontoer ligger et gebyr på for hver betaling, men hvis der virkelig fremgår ordet rente, og du har et papir på hvor der står rentefrit, så har du en sag. Hvis der kun står gebyr, så har du ikke noget at komme efter. Jeg har for 4 år siden arbejdet i Synoptik, hvor vi som nævnt brugte resurs, og når folk valgte at betale via dem, så blev der lagt 25 kr oven i pr betaling, dvs 600 kr for 24 mdr i gebyr. Hvis man lavede det over længere perioder end 24 mdr, så var det ikke længere rentefrit. Tingene må godt nok have ændret sig hos Resurs siden jeg havde med dem at gøre, for den gang var der sjældent problemer med dem. Jeg ved godt folk ikke selv er skyld i at Resurs sender forkerte rykkere osv, men havde det ikke løst problemet bare at bruge betalingservice ?
--
If it’s not on fire, then it’s a software problem
#10
Hyldager
Bruger Aspirant
29-10-2008 11:24

Rapporter til Admin
Jeg har i flere år købt både briller og solbriller i synoptik, gennem resurs. (2 par solbriller, 4 par briller). Jeg har ikke oplevet nogen problemer på nogen måder, og heller ikke noget gebyr for at betale over de 24 mdr, som #9 nævner. Jeg har på intet tidspunkt betalt mere end min slutregning i synoptik lød på. Har kun haft en super service.
--
#11
Jesper
Gæst
15-12-2008 06:29

Rapporter til Admin
Jeg vil også tilslutte mig som en der er blevet behandlet dårligt af Resurs Bank. Jeg købte for nogle år siden tv/DVD og optog et lån hos dem. Samtidig oprettede jeg en trykheds forsikring i tilfælde af arbejdsløshed. Jeg blev den 6 august 2008 arbejdsløs og kontakter Resurs. Der kommer ca. 14 dage efter nogle papir fra SOLID Forsikring, som jeg udfylder. Der går 3 dage så får jeg svar (Hurtig behandling)AFSLAG "Du har ikke haft de samme job i 6 måneder i træk. Nej, det har jeg ikke fordi jeg var nød til at stoppe p.g.a helbredsmæssige årsager. Jeg skriver til SOLID for at forklare at jeg altså de forgående 2 år har været ansat det samme sted. Og håbede at de denne gang ville udbetale hvad de burde, meeen nej, denne gang var det fordi min daværende arbejdsgiver havde bortvist mig uden gyldig grund, som jeg også dokumenterede overfor Solid. "Det er ikke gyldig grund at arbejdsgiver skal betale erstatning for uberettiget fyring, derfor ingen udbetaling fra SOLID. Det er lidt tankevækkende at både RESURS BANK OG SOLID FORSIKRING ER EN OG SAMME FIRMA!!!! Sagen er anket til forsikringsnævnet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Niels Mandøe
Gæst
19-01-2009 16:43

Rapporter til Admin
Jeg købte et par solbriller i Synoptik med rentefrit afdrag hos Resurs Bank. Jeg har lige modtaget hvad jeg vil betragte som et trusselsbrev. Det oprindelige beløb for solbrillerne var 2195 kr. Det er nu over 2 ½ år siden jeg "købte" dem, og i førnævnte "trusselsbrev" står den skyldige saldo til 2965 kr.!!! Og jeg har endda ringet og brokket mig før, da jeg i første omgang blev lovet et rentefrit køb. Magen til bondefangeri!!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Hans Kristoffersen
Gæst
04-02-2009 11:43

Rapporter til Admin
LAD VÆRE med at købe noget i forretninger der benytter RESURS BANK. Jeg købte for tre år siden et Nikon kamera og en Epson Laserprinter hos ComputerCity i Århus. Købspris: 11.789, kr. - jeg har betalt og betalt til Resurs Bank og jeg skylder stadig 12.115,- kr. !! Nogle af problemerne er, at de 'ikke modtager' indbetalingerne, sender rykkere og ikke svarer på breve - ikke engang anbefalede breve. Helt igennem et svindlerfirma. Hans Kristoffersen
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
Thomas Nielsen
Gæst
07-08-2009 13:18

Rapporter til Admin
Jeg købte en bærbar til min datter til 6000,- hos computercity, i septemper sidste år. Så et tilbud om 12 mdr rentefrit lån, imod en mdr.adm-afgift på 47,- samt et oprettelsegebyr på 345,- ( Altså 6909,- ialt.) Det kender Resurs Bank lige pludselig ikke noget til...Nu er der pludselig dukke en rente på 22% på samt en betallingsforsikring på 31,- om mdr....Jeg har mailet til dem flere gange, men de vil ikke svare via mail og henviser mig til at ringe til dem...Det har jeg så valgt ikke at gøre og nu er de begyndt at kime mig ned..Mailer stadig til dem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
DwArK
Semi Nørd
07-08-2009 13:24

Rapporter til Admin
Det er en af de grunde til at jeg altid låner i banken selvom der er en Rente på 5-6% Kan godt være man betaler 400kr mere (Kommer an på beløbet) men så ved man hvor man står...
--
Amd 3800+ 64 2x512 Geil dual 2x512 hyperx dual, 512mb Ati Radeon X1950 Pro, Creative Audigy 2 ZS, Microsoft Explorer Intelli 3.0, Steelpad
#16
stallemanden
Ultra Supporter
07-08-2009 13:34

Rapporter til Admin
Det er en af de grund til at jeg altid køber kontant...
--
Smerter? : http://paincare.dk[...] Forslag til HOL: http://hol.uservoice.com[...]
#17
Uno
Monster Supporter
07-08-2009 13:59

Rapporter til Admin
Har også selv nogle problemer med de ikke fatter at de skal sende mig en pbs tilmeldelse! der gået 1 mdr. nu enten modtager jeg aldrig brevet eller også siger de at jeg ikke har haft ringet til dem :S
--
E8500@4302mhz|4GB PC6400@478|ATI3870x2 878/955|19147 3Dmark06|Air Cooled|
#18
jannick
Gæst
09-08-2010 08:27

Rapporter til Admin
6mdr gammel, men vil dog lige tilføje at jeg har endnu ikke fået det tilsendt jeg skal bruge for at sende dem penge 2måneder efter jeg har købt dem, men håber da de svarer rimlig hurtigt på min email jeg har sendt dem idag, også håber jeg at det positive kommentarer vinder og de negative
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
a.d.b
Monsterbruger
08-03-2011 00:08

Rapporter til Admin
I denne blog, startede jeg med at skrive en mailadresse, som langt fra er min primære, og derfor kigger jeg ikke i den til dagligt. Det er vidst en gang blevet meldt tilbage til hol, og det er nok grunden til, at der nu står; "//E-mail adresse rettet". Selvom mit problem med Resurs er ude af verden for langt tid siden, så er i alligevel velkommen til at skrive, og ellers så vil jeg forslå at lave en ny gruppe, for dette problem er tilsyneladende langt fra løst. Hvis andre kiggede på breve i mine mailbakker, så vil man være forbavset over hvor mange, som er skrevet imellem Resurs og mig, og hvor mange, som har skrevet til mig fordi de har læst dette på hol. Desværre for dem selv, tror jeg aldrig, der har været nogen, som sikkert har orket at gøre noget videre ud af det. Et råd herfra er, at i ikke skal finde jer i det. Bliv derfor ved med skriv og ring til dem. Optag eventuelt telefonsamtalerne. Det startede jeg også med efter røret blev smidt på fordi man ikke brød sig om, at jeg talte om rykkere!!
--
#21
jan
Gæst
16-05-2011 09:54

Rapporter til Admin
tja ang deres rente fri lån så skal man rigne til dem og så bliver det rente fri det gjorde jeg køre som det skal ingen problemer der
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
Kurt Nielsen
Gæst
22-12-2011 20:59

Rapporter til Admin
Jeg har købt en bil - med Resurs som låner! Til gengæld vil jeg sige at jeg har aldrig hørt fra Resurs på noget tidspunkt. Lånet afdrages hver måned via pbs. Så længe jeg overholder min aftale med dem, hviler aftalen i sig selv. Jeg er godt tilfreds.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
Rebeca
Gæst
27-12-2011 22:27

Rapporter til Admin
Resurs Bank er noget værre lort! dårlig service og kun ude på at rippe en for penge. Håber der bliver lagt en kæmpe sag imod dem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Har du haft dårlig erfaring med Resurs Bank?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE