Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

El-Giganten LORT !

Af Giga Supporter teletown.dk | 06-11-2013 08:18 | 3174 visninger | 47 svar, hop til seneste
Jeg fik i weekenden en reklame fra El-Giganten hvori der var et 50" Samsung LED TV for 4990,- Endeligt fik jeg lokket konen til at få et større TV da prisen var så lav. Vi drog afsted til nærmeste butik for at købe sådan en model. Vi trak et nummer i køen og ventede så i ca 40 minutter før det blev vores tur. Sælgeren spurgte hvad vi ledte efter, hvortil vi sagde at vi kom for at købe det TV fra reklamen til 4990,- Så startede en ca 30 min. laaaang sang om hvor vildt dårligt dette TV var og at vi absolut var bedre tjent med et Philips TV til 9990,- Men nej tak.. Vi var jo netop kommet for at købe det til 4990,- Jeg bad om at få en fjernbetjening til dette TV, Da jeg kunne se at de måtte have pillet ved farverne. De var nærmest ovre i Sephia og stort set 0 kontrast.. Og SÅ skidt er ikke engang mit 7 år gamle 50Hz SD tv fra Samsung, som jeg ville skifte ud. Men næææ nej.. Man kunne altså ikke få lov til selv at betjene dette tv. For så ville alle jo rende og skifte på indstillingerne. :-/ Nu stod vi så der og ville købe et tv som vi ikke måtte tjekke ud.. Pludseligt sagde sælgeren at de heller ikke havde dette tv på lager. Så derfor gik vi med ham over for at se på et Philips 47" TV til 8990,- Og der gav sælgeren den dælme da godt nok gas.. Dette var intet mindre end et FANTASTISK tv og det burde vi købe mente han.. Vi bad om tænkepause.. Ventde tilbage til ham efter 10 min. og sagde at vi gik efter det billige Samsung TV fra reklamen. Så skftede han næsten farve.. Det var bare IKKE i orden kunne vi se.. Han skulle nok have tjent en bonus ved salg af Philips på denne dag. Men sådan skulle det jo ikke gå. Han begyndte at taste ind på sin PC og sagde at vi kunne hente det på fredag den 8/11.. Dette dagde han til trods for at jeg nåede at se at der på hans skærm stod levering 13/11 med udlevering til 14/11.. Nå.. Så jeg spurgte om vi nu var sikre på datoen.. For jeg ville sælge mit gamle TV. Til dette svarede han ja. Så vi betalte og gik nogenlunde glade derfra. I går formiddags besluttede jeg mig for at tjekke op på lagerstatus i håb om at jeg allerede der kunne være heldig at hente mit nye TV. En til min store overraskelse sagde damen i telefonen at INGEN af deres butikker fik nye leveret før 13/11 med udlevering den 14/11 !!! Præcist som der også stod på sælgerens skærm. Jeg kørte så til butikken for at spørge til dette. Jeg havde jo ligesom solgt mit gamle TV efter jeg var blevet lovet nyt til fredag ! Men til trods for at der på min kvittering står AFHENTES 8/11-2013 kunne de jo ikke trylle sagde de.. Nu er det så at jeg er SKIDE sur.. For dette problem vidste sælgeren jo at jeg ville ende i. Hvad fanden er det for en lortemåde at røvrende sine kunder på ? Man gør først ALT for at nedgør det som jeg faktisk gerne ville købe.. Og når jeg så ENDELIGT "får lov" til selv at bestemme hvad jeg vil købe, ja så røvrender sælger en med en ekstra uges ventetid.. !! FOR DÅRLIGT ELGIGANTEN !!!!!!
--
Vh. Johnny
#1
the688
Guru
06-11-2013 08:21

Rapporter til Admin
Skriv din historie til Ekstra Bladet, og CC den til Elgiganten. Hvis de ville have chancen for at give dig god service, kunne de have gjort det i butikken, i første omgang.
--
"Nu med 20% mere Satan!"
#2
Tricky12321
Ultrabruger
06-11-2013 08:26

Rapporter til Admin
Hvis du har navnet på Medarbejderen som "hjalp" dig så kontakt chefen for butikken. bare gå ind og sig du vil snakke med den ansvarlige for butikken og fortæl ham kort og godt hvordan du er blevet behandlet af hans medarbejdere, og sig at det var ikke sådan du forventede at blive behandlet når du var klar til at smide 5k for en fladskærm vel og mærket i DERES butik. Og til en anden gang, hvis en sælgere begynder på sådan noget pis, så sig at du ønsker at snakke med en anden.
--
I5 3570K 3,4 GHz|MSI GD-55 Z77|HIS Radeon 5850 HD|Corsair Dom Plat 8GB DDR3|Corsair 650W|Fractal Define R4|NZXT Blue|500 GB HDD|120 GB SSD
#3
teletown.dk
Giga Supporter
06-11-2013 08:27

Rapporter til Admin
Ja det overvejer jeg også.. Men de har fået en chance til kl 13 i dag til at vende tilbage med et svar på om jeg får det jeg er blevet lovet eller ej.. Hvis de vender tilbage med negativt svar sender jeg den videre til EB..
--
Vh. Johnny
#4
teletown.dk
Giga Supporter
06-11-2013 08:28

Rapporter til Admin
#2 Jeg ville også normalt have bedt om en anden til at hjælpe mig.. Problemet med Elgiganten er at der ofte er meget få på arbejde til ret mange kunder. Og jeg havde jo allerede ventet på ham her i ca 40 min.
--
Vh. Johnny
#5
theisdk
Bruger Aspirant
06-11-2013 08:31

Rapporter til Admin
Du har vel sælgerens navn, Gå til hans chef? 30 minutter? Hvorfor fuck stopppede du ham ikke? Klart køen er så lang:-)
--
#6
Charly
Super Supporter
06-11-2013 08:32

Rapporter til Admin
Det er satme ikke god købmandsskik...! Håber du bliver glad for dit tv, når du får det.
--
Lidt dansk Dayz her: https://www.youtube.com[...] http://billigstbredbaand.dk[...] - find billigt internet Prodigy - 4770K, 780, 840 240Gb.
#7
Hoptimisten
Superbruger
06-11-2013 08:32

Rapporter til Admin
Forhelvede hvor er jeg træt af sælgere i sådanne butikker, der bare skal tjene lidt ekstra knaster.. Hvis jeg skal have hjælp - så hjælp mig og ikke begynd at snakke om alt muligt andet fancy du kan sælge.. Kan godt forstå din frustration. Har en kammerat der blev fyret fra Elgiganten, fordi de krævede at man solgte ekstra forsikringer med og andet man ikke kan bruge til noget. Det ville han ikke, fordi han vidste det var at snyde kunden. Jamen farvel så... Er det virkelig sådan vores samfund har udviklet sig.. Har også selv skulle købe en telefon.. kommer ind og siger jeg skal have det billigste de har, hvor efter han viser mig hylden. Derefter begynder han at snakke om smartphones og hvor meget de kan og pludselig prøver han at sælge mig den nyeste samsung eller Iphone.. Come on.. Fra en 100 kr telefon til 4000 ? Ikke lige det jeg søgte. Nå det var nok vrede fra mig. Håber du får løst din sag! God vind.
--
#8
Thums
Bruger Aspirant
06-11-2013 08:34

Rapporter til Admin
Klassisk Elgiganten. Der er så mange som har haft nøjagtigt samme problem. Jeg selv har prøvet at få lagt et TV til side, til om eftermiddagen, hvor vi havde mulighed for at hente det(en tur i bil på 1 time hver vej). Da vi kom derud, betalte vi uden problem, men da det skulle udleveres havde de sørme solgt det som var lagt til side :/. Men de havde jo lige den her anden model hvis nu det var! De kunne rende os, vi fik pengene igen og gik i Bilka og fik en perfekt behandling og kom glade og tilfredse hjem.
--
#9
bo-l
Ultra Supporter
06-11-2013 08:38

Rapporter til Admin
Min mor købte det tv i søndags det er godt nok et lækkert tv super skarpt billede. Er helt misundelig når jeg har en ret gammel lg 50" plasma .
--
#10
stallemanden
HOL Moderator
06-11-2013 08:39

Rapporter til Admin
Elgiganten har et eller andet med de Philips TV. Sidst jeg var forbi for at ville se på/købe et Samsung, syntes sælgeren bestemt heller ikke jeg skulle købe Samsung - "Se det her Philips, det er MEGET bedre. Det er også det de siger alle dem der laver tests - eksperterne. Philips er det bedste" Så gik jeg. (Og har købt mit Samsung-TV et andet sted)
--
+1 indlæg = *PUFF*
#11
Downstream
Monsterbruger
06-11-2013 08:40

Rapporter til Admin
tja det burde give en kontant kompensation og en kæmpe undskyldning imo, det er jo bevidst forsøg på at få dig til at undgå at handle en tilbudsvare, det er jo bevidst at sælger håber på du fortryder dit valg så han ikke får et minus. det er desværre sådan i Elgiganten, at det er de ansatte der betaler for deres tilbud, gennem deres provision, medmindre du handler online. Du kan ikke købe en større vare uden at skulle have fat i en sælger, og er det en tilbuds vare som dit tv kan det ødelægge hele deres optjente provision på den dag (mere eller mindre alt efter hvor stort et tab den giver i deres system), og så sker der sådan noget som det her. de burde sætte deres tilbuds/tabs vare på 0 og så belønne sælgeren hvis det lykkes ham at sælge noget med + på, istedet for at straffe ham med tilbud, bare ud fra et sælgers synspunkt, så ville der heller ikke ske sådan noget som det her. og så kan man sige om man skulle afskaffe provisionen helt, men bare se på personallet i føtex og lign. butikker, de får jo samme løn selvom de hjælper dig eller ej, så de er egentlig skide ligeglade. Bare lige for at være på forkant med kommentare der sikkert kommer omkring det :) hvis din historie er sand, så send den til deres hovedkontor, og se hvad de vil gøre.
--
#12
teletown.dk
Giga Supporter
06-11-2013 08:43

Rapporter til Admin
Yep.. Jeg venter som sagt til efter kl 13 med at gøre yderligere.
--
Vh. Johnny
#13
Polloloco
Guru
06-11-2013 08:44

Rapporter til Admin
Jeg synes det er god service - du har købt et dårligt tv (dog til en fornuftig pris). Men du har da ret, ikke en flinker fyr.
--
Installerer opdatering 39 af 76 - sluk ikke din spand! Error -18 unknown...
#14
bo-l
Ultra Supporter
06-11-2013 08:48

Rapporter til Admin
10# ja sælgeren vil gøre alt for at sælge det lidt dyre. vil bestemt ikke sige samsung er et dårligt mærke. Vil hellere købe samsung frem for phillips.
--
#15
Apexx512
Guru
06-11-2013 08:50

Rapporter til Admin
Jeg har også set det de gør med udstillingsmodellerne, de skifter justeringerne og prøver at sælge et "bedre". Det er en del af elgigantens salgsteknik, og her er et eksempel på en sælger der har overspillet sin rolle fuldstændigt, og sågar ledt ham ud på et forkert spor vedr. dato levering, hvilket er fuldstændigt sindsygt var han mødt i forretningen for at hente det. Men kan man kaste alt efter forretningen, hvem af os har ikke siddet og troet vi kunne det hele i vores læretid, og har siddet med at skævt smil og tænkt på dengang vi jokkede i spinaten da vi var elever.
--
3570k, 660ti, xl2720t, g710+, deathadder, xonar essence stx, hd650 http://dk.ign.com[...]
#16
teletown.dk
Giga Supporter
06-11-2013 08:53

Rapporter til Admin
#13 Det er muligvis ikke det bedste tv på markedet. Men som du selv siger, så er det godt til prisen. Og til vores tv behov er det alt rigeligt. Og det er nok x100 bedre end det gamle LCD SD 50Hz tv vi ville skifte ud. Hvordan kan det være god service at lokke for vildt til at købe noget HELT andet end det vi kom derud for?
--
Vh. Johnny
#17
mrKayne
Giga Supporter
06-11-2013 10:01

Rapporter til Admin
Glæder mig til at høre udfaldet! :)
--
#18
kemad
Elitebruger
06-11-2013 10:07

Rapporter til Admin
Jeg ville helt klart også have gået til chefen med sælgerens navn - som flere har sagt! Det må give et eller andet ... det skal det sgu !! Jeg vil da også lige følge med her. Jeg er faktisk normalt ret glad for El Giganten. Har aldrig oplevet dårlig betjening faktisk
--
You'll never know if you don't try!
#19
Jinxx-KBH
Ultrabruger
06-11-2013 10:15

Rapporter til Admin
Da jeg tidligere har arbejdet med at levere varer fra El-giganten kan jeg dele nogle ting med jer. For det første er der en intern joke der hedder:" Søg job i Netto og få afslag, søg så job hos McDonalds og få afslag, derefter går i ned i El-giganten og starter imorgen" :P Og det med at sælgeren foreslår at i køber en anden varer er simpelt, det er fordi El-giganten tjener mere på den varer han foreslår. Ofte sælger El-giganten ting med tab, bl.a. hårde hvidevarer, og tjener så deres penge på "alle de andre ting", såsom drypbakker til opvaskemaskiner, gummifødder til vaskemaskiner osv. osv. At sælgeren så har løjet for dig er der jo ingen undskyldning for. Håber du får en retfærdig behandling, og ikke mindst, en undskyldning
--
MSI Z77 Mpower - i7-3770k - 4x4 DDR3 Kingston HyperX 1600 Mhz - Silver Power SP-SS750M - Zotac GTX680
#20
martinbg
Ultra Nørd
06-11-2013 10:29

Rapporter til Admin
#0 jeg havde næsten samme historie som dig, jeg kigget på tv og havde bestemt jeg ville bruge 8000kr, og havde fundet en Samsung 50" på deres hjemme side, og tænkte, herning ligger 10 min kørsel her fra, så jeg smutter lige ind og ser på om de havde den, eller måske et andet spændene tv, der kom så en sælger hen og spurgte om han kunne hjælpe, så sagde jeg ærligt, jeg køber ikke noget idag, men vil gerne lige have et overblik over hvad der var, og hvordan det samsung tv jeg havde set på nette, hvad det kunne osv, og sagde jeg havde MAX 8000 at gøre med, så sagde han også, det samsung var virkelig et dårlig tv, det var et til ældre mennesker som ikke kunne se forskel af lige vel, så fortalt jeg at jeg havde et 5 åri gammelt philips, om den ikke var bare lige så god som den ( var endelig fint tilfræds med den jeg havde ville bare ha større) så sagde han, at det kunne den på ingen mådere være bedre, hvis jeg skulle have et godt samsung skulle jeg op og give 15000kr for en 50", og sådan blev han ved, han sagde så jeg kunne sparer 2000kr hvis jeg købte her og nu (altså det dyre), så sagde jeg igen at jeg ikke købte i dag ville bare ind og se hvad de havde, men nok skulle købe en anden dag, og jeg kun havde en lille bil, hvor på ingen måder et 50" kunne være inde i, spurte så om jeg ikke måtte se det samsung tv jeg havde set på deres hjemme side, den havde de så ikke, fair nok tænkte jeg, spurte så efter et der mindre om det, det havde de heller ikke, så kigget jeg tilfæligt over på en samsung tv og den hed det samme som den på nette, bare det var mindre", så spurte jeg om det ikke var det samme bare mindre, så blev han næsten helt sur på mig, og kunne mærke han faktisk ikke gad snakke mere med mig, ( jeg tog det ret roligt, men var endelig blevet ret sur inden i på det tidspunkt) spurgte så om det 50" jeg havde set på nette, kom på tilbud snart, det kom aldrig på tilbud sagde han så, nå tænkte jeg så og sagde tak for hjælpen og gik hjem ugen efter bestilte jeg det Samsung 50" på deres hjemme side på TILBUD til 6666, og jeg er monster glad for tv'et jeg kan godt se det ikke er lige så godt som dem til 15000+++ men det er langt bedre end mit gamle philips
--
Asrock z77 extreme6 /// Intel 3570K 3,4/// Nvidia 680oc /// Corsair Vengeance 16GB 1600MHz/// Plextor SSD PX-256M2P 256GB
#21
Martinkpktm
Monsterbruger
06-11-2013 10:41

Rapporter til Admin
Generelt ansatte i elgiganten er rigtig dårlige. Vi skulle på et tidspunkt have en ny vaskemaskine og var derfor inde og spørge om råd. Vi fik så den største B**** af en hjælper som for det første ikke vidste noget som helst om det selvom det var hendes afdeling, og for det andet bare var mega sur. Men vi fik købt det og skulle om bag ved og hente det faldt vi i snak med ham der var på lageret og han var en rigtig sælger! Han fortalte alt muligt om vores produkt og om at vi havde valgt helt rigtig og at han selv havde den og den virkede perfekt! Han vidste alt om produktet og fortalte om alle mulige funktioner som var brugbare. Vi gik herefter derfra med beskede til ham om at han var 1000 gange bedre end dem inde i butikken og han sagde at det var ikke første gang han hørte det. Det siger lidt om elgigantens personale xD
--
#22
kemad
Elitebruger
06-11-2013 10:49

Rapporter til Admin
#21 Lige præcis det der kan jeg relatere til. Mange af dem på lager osv ved faktisk tit mere om produktet end sælgere. El-Giganten består (desværre) alt for tit kun af unge medarbejdere. De har ikke den produkt viden som man faktisk bør have. De skal bare sælge :) Bliver mere og mere overrasket over den her tråd. Har altid fået god betjening. Jeg kom en gang ind og sagde jeg skulle bruge noget elektronik, vidste hvad det var, men det var billigere hos konkurrenten. Wupti - jeg fik det jeg ville have til nedsat pris. Ind og ud på 20 minutter (der var ikke meget kø). Jeg må være virkelig heldig derinde :O
--
You'll never know if you don't try!
#23
andmm
Super Supporter
06-11-2013 10:53

Rapporter til Admin
Det er meget svært at bedømme hvilken skærm som er bedst i elektronikforretninger, da de alle står med dynamisk kontrast og pang-farve indstillinger. Det ser umiddelbart mere imponerende ud i butikken på den måde, også fordi der er så meget lys i butikken, så en kalibreret skærm ville fremstå lyssvag og kedelig i sammenligning. Men når alle farver gøres ektra kraftige mm., så er det ikke det billede som instruktøren har haft i tankerne eller for den sags skyld virkeligheden ser ud.
--
#24
teletown.dk
Giga Supporter
06-11-2013 12:23

Rapporter til Admin
Jeg lover at vende tilbage med mere når jeg har talt med den sælger fra i går. Han skulle kontakte mig inden kl 13
--
Vh. Johnny
#25
Kaasje
Elite Nørd
06-11-2013 12:49

Rapporter til Admin
Der er kæmpe forskel på sælgerne. Jeg fik fat i en snoppet pige, som ligeud blev sur fordi at hendes replacement tv for Samsung tvet, som de desuden havde solgt både sidste og denne uges forsyninger, sidste mandag, ikke var bedre end det tv til 12000, selvom det hun foreslog havde en nypris på 7000. "det er jo dobbelt så godt fordi at det har dobbelt så mange Hz" - " det gider jeg faktisk slet ikke diskuterer med dig" sluttede hun af med, da hun bare gik væk.. fik efter 3 besøg dog endelig lov til at reservere tv'et, og venter på at de får det hjem. de kan slet ikke klare at blive belært om deres egne vare.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#26
xHaTeamDK
Giga Supporter
06-11-2013 15:04

Rapporter til Admin
ha! Typisk elgiganten. Har selv oplevet lignende. Damen og jeg ville købe en espresso multimaskine til en billig pris, hvor sælgeren snakkede løs om hvor vidt de billige var elendige, og de havde ikke nogen der var billige, og jeg kunne på ingen måde få en til under 1200 som jeg ville blive glad for. Sagde til ham at det var fint, så går jeg bare over i bilka og købte en der istedet, for den elendige service ønsker jeg ikke at modtage! Har også købt en iPad i elgiganten som for det første viste sig at være brugt, og for det andet så virkede den ikke. Så var det en defekt returvare vi havde modtaget. helt ærligt. Elgigantens sælgere giver god service hvis man ønsker at købe det dyreste de har, men ønsker man noget billigt, ja så de ubrugelig. (skal siges, at jeg også har haft gode oplevelser i elgiganten, hvor jeg er gået smilende derfra)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.CPU Core2Quad Q9550, 3,4 GHz | GA-P43-ES3G | Zotac GTX 260 8D|Ram 2x2GB
#27
KCheKRiK
Ultra Nørd
06-11-2013 15:06

Rapporter til Admin
Jeg synes sgu også de halter lidt med servicen i elefanten. Havde købt et kabel som skulle byttes. Det skal man så stå i kø i 30 min for og derefter i 30 min yderligere for at få pengene ved kassen. Nå men det havde jeg ikke tid til, så jeg kom igen næste dag for at få pengene, men så skal man igennem hele møllen igen ved service og derefter til kassen fordi "alle indtastninger bliver slette om natten" :( Sur røv alligevel at bruge 1½ time for at få 200 kr tilbage for et kabel.
--
|i7-3770k|ASUS P8Z68-V PRO/GEN3|2x4GB Crucial BallixtiX Elite 1600MHz|Gainward GTX570 GLH|Crucial M4 128GB|X-Fi Prelude 7.1|4,25TB|Dell U2711|Z-5500|
#28
Seje
Monsterbruger
06-11-2013 15:35

Rapporter til Admin
#26 Det med at modtage en brugt varer har jeg også været ude for før i Elgiganten. Eller rettere, min mor har. Hun købte en ældre Nokia Lumia fordi hun da skulle prøve det der smartphone halløj og hun kunne så godt lide min Nokia Lumia 800. Så jeg foreslog hun kunne købe en lidt billigere model, og det gjorde hun så. Da vi så tændte mobilen og fik den igang var der allerede kontaker og der var et billede som baggrund som var blevet taget med det kamera der er i mobilen. Altså et billede der ikke er et standard "sample" billede. Min mor var dog hamrende ligeglad, fordi produktet virkede fint nok, så vi gjorde ikke noget ved det. Jeg kørte bare en genstart af mobilen så kontakter og billeder var væk.
--
#29
Martin_DJ
Guru
06-11-2013 16:12

Rapporter til Admin
Sådan er det desværre i den biks. Handler der i hvert fald aldrig, er træt af ignorante små knægte. Der tror de kan sælge sand i Sahara.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#30
7430
Supporter Aspirant
06-11-2013 16:16

Rapporter til Admin
abselut ikke iorden, skriv det på trust, se om de ikke reagere
--
jep jep
#31
LaBz
Mega Supporter
06-11-2013 16:17

Rapporter til Admin
#0 Virkelig sørgeligt med den dårlige service du har været udsat for. Ser frem til en opdatering, som forhåbenligt bringer dig lidt tættere på en tilfredsstillende oplevelse med dem. Jeg har nu selv haft fine oplevelser med Elgiganten, godt nok også mindre køb jeg har gjort mig der, men ja desværre flere og flere som ikke bryder sig om dem.
--
i5 4670k/ Asus z87-a/ Kingston HyperX 1600mhz 2x8GB/ Samsung EVO 250GB/ Gigabyte GTX 770 2 GB OC/ Corsair RM750W/ WD Caviar Black 1TB/ FD Define R4
#32
mrKayne
Giga Supporter
06-11-2013 16:24

Rapporter til Admin
Hvad så #0, har du hørt mere til sagen? :)
--
#33
7430
Supporter Aspirant
06-11-2013 16:50

Rapporter til Admin
lige til #21 eller ku han se i var lette snøre og bare sku fortælle jer det i gerne vil høre :) det er lidt sjovt hvor mange sælgere der har det man er ved at købe :) syns det gir stof til eftertanke :)
--
jep jep
#34
Azakiel
Skribent
06-11-2013 16:53

Rapporter til Admin
#28 Det er desværre lidt resultatet af at kunder er uærlige over for medarbejdere i de forskellige butikker. Oplever det selv hvor jeg arbejder, når kunder vil returnere mobiltelefoner/computere. de lover jo selvfølgelig at de "aldrig" har brugt mobiltelefonen/computeren, og det er desværre alt for mange medarbejdere der tager dem retur uden egentlig at tjekke om det passer. Havde der været flere ærlige kunder, havde der været knapt så mange kunder der kom ud for det problem :/
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet
#35
fisk7aal
Elitebruger
06-11-2013 17:04

Rapporter til Admin
#0 Næste gang du ønsker mere kvalificeret vejledning, så kør sælgeren ud på et sidespor. Spørg ham om ting han ikke kan svare på; når du derefter har udstillet hans inkompetence, så beder du om en anden til at svare på dine spørgsmål. Jeg gider ikke de der grønne teenager, der ikke ved noget som helst. Alt de kan fortælle mig, ved jeg som regel i forvejen.
--
#36
teletown.dk
Giga Supporter
06-11-2013 17:09

Rapporter til Admin
UPDATE: Den sælger som solgte mig TV i forgårs har nu ringet og sagt at mit TV vil være klare til afhentning fredag som aftale. Dette til trods for at der iflg. deres egne systemer IKKE findes et eneste af den TV model i landet for 13 eller 14 november. Men hvis det holder hvad han siger... Så er der jo ikke noget ballade andet end den måde sælger prøvede at sælge mig en tv som var dobbelt så dyrt som det jeg kom for at købe. Og dog.. I telefonen sagde sælger at de altid "gemte" lidt vare til kundetyper som mig.. :-/ Ehhh... Hvad for en sllags er jeg så mon,..?? En af de irriterende som forlanger at få det lovede til tiden.. ? Eller en af dem som møder op i butikken for at sikre mig at de holder aftalen ?? Jeg håber dette TV ankommer til tiden.. Og så er det nok sidste handel jeg har lavet i den shop..
--
Vh. Johnny
#37
Renetarderet
Monster Supporter
06-11-2013 17:13

Rapporter til Admin
Hvilkem butik helt konkret drejer det sig om ?
--
#38
Kaasje
Elite Nørd
06-11-2013 17:14

Rapporter til Admin
#36 Jeg venter bare på mit opkald. har betalt 500kr for at sikre mig det tv. Men satans en bummert de har lavet i disse 2 uger. #37 Hvorfor, og hvem. Samme regler gælder ALLE butikker
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#39
Martin_DJ
Guru
06-11-2013 17:15

Rapporter til Admin
#34 Eller flere medarbejdere der kontrollerer tingene igennem inden de sælger dem som nye. Det er på ingen måde kundens skyld at "I" ikke har styr på jeres arbejdsgang.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#40
Azakiel
Skribent
06-11-2013 17:21

Rapporter til Admin
#39 Det er der også ved at blive gjort noget ved, konsekvensen er jo netop at reglerne i butikken bliver strammet, så vi tager færre produkter retur.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet
#41
NKjaer
Junior Nørd
06-11-2013 17:26

Rapporter til Admin
#36 Godt at i har fundet ud af noget, dog er det en lidt mærkelig ting at blive sur over: "Så er der jo ikke noget ballade andet end den måde sælger prøvede at sælge mig en tv som var dobbelt så dyrt som det jeg kom for at købe. " Han er vel sælger? :-)
--
Intel i5 4670K/Evga GTX 780/ASUS Maximus V Gene/Corsair 350D/ Samsung 840 250gb/Swifttech H220/Corsair AX760W Platinum/Cors air Platinum 8GB 2133mhz/
#42
Martin_DJ
Guru
06-11-2013 17:32

Rapporter til Admin
#40 Det er også fint, men nu er der jo regler for hvornår og hvad I skal tage ret ur.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#43
Mhpp
Ny på siden
06-11-2013 17:34

Rapporter til Admin
Må man spørge i hvilken elgiganten dette fandt sted? Arbejder nemlig i en selv, og det ville da være en stor skuffelse hvis det lige netop er den jeg arbejder i :)
--
#44
Kaasje
Elite Nørd
06-11-2013 17:49

Rapporter til Admin
#42 Præcis. Lige så snart kæresten kommer hjem fra england, ryger hendes iPhone retur. Den har været ombyttet 4 gange på et halvt år. Det kan vel ikke være så svært at følge loven, og tilføje at der findes et begrænset parti af en ekstra nedsat vare, som er på forsiden af avisen, i tv og generelt på reklamer overalt. Også det at der bliver løjet omkring produkterne der bliver solgt. Det erstatningsTV, som jeg kan se en del er blevet tilbudt, har forskellige priser rundt i landet. Desuden er sælger overbevist om at det er meget bedre, pga. dobbelt så mange hz. But who am i to complain. Nu har jeg betalt for mit tv, så mangler jeg bare opkaldet om hvornår jeg kan få det leveret.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#45
Boma
Maxibruger
06-11-2013 18:04

Rapporter til Admin
Den her oplevelse kan jeg godt forstå du bliver rigtig ærgelig/sur over. Det er virkelig ikke særlig professionelt håndteret. Ifht. Elgiganten, så tror jeg bare vi skal være glade for at vi, trods alt, laver vores research hjemmefra. De fleste af folk på HOL mener jeg. Vi ved godt hvornår de har en god pris på et produkt - og at det er netop det produkt vi vil have. At Elgiganten, i nogle tilfælde, har en lidt for ivrig/grøn sælger - det ved vi egentlig også godt. Alt-i-alt synes jeg Elgiganten er en fin butik. Man skal bare lige kende deres krumspring, og kunne navigere i det. Jeg har en enkelt gang indleveret et defekt produkt. Det blev fikset uden problemer i løbet af 14 dages tid. Håber det ender godt for dig :)
--
Currently playing: BG:EE 1.2 BETA, HOMM3, CIV2, SWOS 96/97
#46
teletown.dk
Giga Supporter
06-11-2013 18:11

Rapporter til Admin
#40 I kan jo ikke komme udenom de 14 dages fulde returret som alle har ret til ved internet køb.? Dette gælder jo også i tilfælde hvor varen er brugt. For loven siger jo netop at der skal være denne ret til retur da man ikke har afprøvet varen i en fysisk butik. Jeg har faktisk for et par år siden leveret en "NY" laptop retur da den med al tydelighed var brugt. Den havde email sat op og der lå billeder og dokumenter på. Det er da egenligt fair nok at i sælger en retur vare da der kommer MANGE af dem.. Men så sørg da lige for at der bliver renset grundigt før gensalg. :-) #41 Jo jo da.. Man skal da også have lov til at være sælger.. Men man skal vel ikke finde sig i direkte og åbentlys synd? Der er med garanti stillet på TV billedet på den model jeg har købt. Det er vel derfor man som køber IKKE kan få lov at pille ved en fjernbetjening. For så ville enhver da ret hurtigt kunne se at billedet let kunne gøres MEGET bedre. Jeg tror også at motion plus eller hvad det nu hedder på Samsung var slået fra.. #43 Ikke relevant
--
Vh. Johnny
#47
Mcbutt
Nørd Aspirant
06-11-2013 18:42

Rapporter til Admin
De fleste sælgere aner nada om hvad de egentligt har af produkter. Har flere gange haft lyst til at losse dem i røven når jeg har overhørt deres salgsgas for gamle hr pedersen, eller den snotdumme blondine der skulle have nyt tv/computer/andet elektronik.
--
Phenom II X4 965 | ASUS M4A79T Deluxe | Kingston 8GB DDR3 |Sapphire HD5850 | Corsair H50 | Corsair HX750W | WD raptor & Greenpower

Opret svar til indlægget: El-Giganten LORT !

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE