Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Er det blevet for nemt at blive sælger? ;)

Af Supporter Aspirant Ranger84 | 15-06-2015 08:02 | 3046 visninger | 43 svar, hop til seneste
Hej HoLLer. Lidt ironi i overskriften. ;) Skriver dette, for at høre jer hvad i ellers har oplevet, og for at dele ud af min lille oplevelse, som jeg synes var lidt "sjovt" - men som mange nok falder for når de er ude og handle elektronik. Mig og fruen var i Fona for at skulle købe hende en Ipad Air 2 + 'cover' + pen. Alt i alt ville dette blive 4100,- En sælger kommer over (Fona), og spørger om han ikke skulle strikke et godt tilbud sammen til os, imens vi stod og kigget på varen. Vi svaret selvfølgelig ja, og et par minutter senere siger at så - "Sådan". Undrede mig over at Prisen var den samme, som den ville være uden et tilbud. Det han havde gjort var, at tilføje forsikring på Ipad Air 2'eren, til samme pris. Hvor jeg svare - "Det kan vel ikke være et tilbud, når du tilføjer noget vi ikke har bedt om?". Der forblev han stille, og fjernet forsikringen, og lavet så et såkaldt "tilbud" på 100,- .. Så det blev 4000,- ... Er det den måde man (som jeg ser det), narre kunderne idag, for at købe? Jeg kunne ikke lade være at grine af det, i sær ikke når han blev lidt mundlam efter min udtagelse :) Har i ellers oplevet ligende eller endnu dårligere sælger arbejde? ;)
--
#1
jxs
Monster Supporter
15-06-2015 08:08

Rapporter til Admin
Der var du ikke hurtig nok desværre :) Se her: http://www.fona.dk[...] Du har altid 14 dages fortrydelsesret på forsikringen, så du kunne blot have købt den til de 4.100 kr. og derved opnået større rabat ved at gå tilbage efter en time og få pengene for forsikringen tilbage.
--
16 plusser på whitelisten og 23 gode handler før whitelisten blev oprettet.
#2
Koldbrandt
Juniorbruger
15-06-2015 08:11

Rapporter til Admin
Jeg arbejder selv som deltidssælger i fona, og kunne aldrig finde på at spørge sådan der mht en ipad. For lige præcis ipads der bliver der ikke tjent så meget, og butikken tjener hele 29% på en forsikring så han kunne give jer hele 20% rabat på forsikringen, og ja Ca. 100 kr af på coveret medmindre det var et originalt cover fra Apple. Ham i har snakket med kan næsten kun have Været elev eller under 18 og totalt uvidende, bare mit syn på det :)
--
Lidt for nørdet af alderen, men man kan altid lære mere
#3
Ranger84
Supporter Aspirant
15-06-2015 08:15

Rapporter til Admin
2# Jeg har set ham i den Fona i nogle år efterhånden. -og han er nok i slutningen af 20'erne. Rabatten som jeg ser det, var at vi fik denne "pen" med gratis (Den koster 100,-). Men jeg synes bare personligt, at det er et mærkeligt sælger arbejde. Men kan godt være det er den måde det køre på i dag :)
--
#4
Koldbrandt
Juniorbruger
15-06-2015 08:21

Rapporter til Admin
Det er ikke normalt, men man ved jo aldrig med de jydere... jeg kunne kun finde på at sige sådan hvis det var på et produkt vi tjener en del på og kan tillade mig og give et såkaldt tilbud som de fleste kalder det
--
Lidt for nørdet af alderen, men man kan altid lære mere
#5
the688
Guru
15-06-2015 08:44

Rapporter til Admin
#4 Jydere? Jydere end hvad? Nåh. Fona. Okay. #0 - selvfølgelig er sælgere sælgere. De er ansat af firmaet hvor du er kunde. Deres fornemste opgave er at hive penge ud af dig, samtidig med at du får oplevelsen af at være godt behandlet. Selvfølgelig "tjener" de butikken, ikke kunden. Det samme med "bankrådgivere" - de er der for at tjene deres løn. Jeg tror ikke det du har været ude for er noget specielt. Selvfølgelig er der forskellige måder at være sælger på - men de fører allesammen til det samme. Penge i kassen. Ikke i din, vel at mærke. Jeg har selv prøvet at købe et TV i Fona for mange år siden (før fladskærme :) og jeg måtte nærmest forsvare mig fordi jeg ville købe et Sony TV. "Jamen med det budget, skal du da have noget B&O". How about no? Men de skal jo prøve. Lad være med at gå på indkøb og forvent at få "hjælp" af en sælger. En sælger *sælger*. Det ligger i navnet, hvis man skulle være i tvivl. Firmaet skal tjene, og de fleste butikker har også bonusordninger hvor sælgere får mest ud af at sælge bestemte produkter eller tillægsydelser.
--
"ORK SATME!"
#6
vest-aalb-dk
Super Nørd
15-06-2015 08:45

Rapporter til Admin
#4 jydere ?
--
Ironi forekommer aldrig!
#7
Gill Bates
Mega Nørd
15-06-2015 09:10

Rapporter til Admin
det' jyder'en
--
#8
Hans
Guru
15-06-2015 09:26

Rapporter til Admin
#5 Jeg havde taget ham på ordet, hvis jeg havde nævnt noget om, at jeg havde xx.xxx,- til TV'et - Og når vi så stod ved kassen, og skulle betale, så var det blevet sjovt - "Undskyld, du må have slået prisen forkert ind. Jeg sagde, at jeg havde xx.xxx,- og prisen du har slået ind er højere, så den må du lige rette ned. Det må jo være indforstået, at du finder et TV inden for dem pris jeg gav dig som min max pris..." ;) Fik jeg sagt, at jeg fik mit 50" fuld hd led fra Philips til 3.000,- for 1½ år siden? ;)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#9
Ranger84
Supporter Aspirant
15-06-2015 09:29

Rapporter til Admin
Korrekt... Men synes godt nok ikke jeg ville kalde det et "tilbud" som han først satte sammen. Tænkte med det samme "Hvor dum tror du at jeg er?"... Derefter tænkte jeg "Hvor dumme tror de at kunderne er?"... Men det er nok korrekt, at mange kunder falder i med begge ben. Det kan godt være det ikke er noget vildt, som du 5# også siger det. Men synes nu stadig det var en ironisk måde, at sætte et såkaldt "tilbud" sammen på ^^ :)
--
#10
the688
Guru
15-06-2015 09:33

Rapporter til Admin
#9 - du har også helt ret. Det er ikke helt "fint i kanten" - men.. det er jo præcis hvad sælgere skal. Sælge. Kan han sælge en forsikring, og "liste" den ind i dit køb, tjener forretningen (og sikkert ham selv) en fin lille bonus, fremfor bare at smide noget ekstra gear med i dit køb, som er rent tab for forretningen. Så - du har ret til at være "skuffet" :)
--
"ORK SATME!"
#11
Krage
Bruger
15-06-2015 10:31

Rapporter til Admin
Jeg bliver nødt til at fortælle en sjov lille historie jeg har om fona fra ca. 1 år siden. Jeg gik ind i fona og fandt mig en dvd som jeg gerne vil have. Den kostede 50 kr. Da jeg kommer op til disken og vil betale, spørger ekspedienten gud hjælpe mig om jeg vil have forsikring oveni til 35kr. Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at grine hende op i ansigtet hvilket jeg egentlig havde det dårligt med bagefter. Men det var simpelthen for komisk. Ved godt at det var en ridsfri forsikring som vil holde i mange år, men hvis jeg engang skulle gøre brug af den forsikring om 10 år hvis min dvd overhovedet var ridset der så ville jeg teknisk set ikke kunne gøre brug af den? Men de skal jo sikkert sælge forsikring med på alt. Udover det så er jeg flere gange kommet op og diskutere med sælgere i butikker (elmutanten og en brille butik) om ting som de overhovedet ikke havde nogen forstand på. Så de eksperter der står i diverse butikker er langt fra altid eksperter.
--
#12
ToFFo
Guru
15-06-2015 11:16

Rapporter til Admin
Jeg kan ikke se problemet. Han tilbyder jo noget ekstra, ganske gratis... Det han havde gjort var, at tilføje forsikring på Ipad Air 2'eren, til samme pris. Så i får tilbudt GRATIS forsikring af produktet. Hvad er problemet i det? Hvortil du siger: "Det kan vel ikke være et tilbud, når du tilføjer noget vi ikke har bedt om?" Han har tilføjet noget i det tilbud han har lavet. I får noget ekstra, til samme pris. Ville du heller ikke kalde det et tilbud, hvis han tilbød 2 gratis covers? Ja, sælgere i Fona, Expert, Elgiganten med videre, er ikke kendt for at være super kløgtige. De er kendt for, samt trænet til, at være aggressive sælgere. Koste hvad det koste vil. Hvis du har et budget på 2500kr er det deres job, at få dig til at bruge 7500kr, om så du skal låne dig til pengene. Men lige i det her tilfælde, synes jeg egentlig ikke han gør noget forkert, idet han tilbyder noget gratis, som du ellers ikke ville have fået med, hvis du bare gik ind, smed varerne på disken og sagde "jeg vil købe det her". Avancen på Apple produkter er tæt på ingenting for forhandlerne... Det er grotesk så lav fortjenesten er. Det er tilbehøret man tjener på. Man får ikke bare lov til at sælge Apple produkter. Man skal gøre sig fortjent til at få lov at sælge deres produkter med minimal avance. Hvis nogen avance i det hele taget.
--
Nu uden signatur :O
#13
Koldbrandt
Juniorbruger
15-06-2015 11:29

Rapporter til Admin
#12 Jeg tror han mener at han bare havde kastet en forsikring oven på prisen uden at trække noget som helst fra, derfor blev det jo bare dyrere. Men ja du har ret, man tjener vitterlig ingenting på apple produkter medmindre det er de dyreste macbooks...
--
Lidt for nørdet af alderen, men man kan altid lære mere
#14
ToFFo
Guru
15-06-2015 11:52

Rapporter til Admin
#13 - Han skriver at der blev lagt en forsikring på til samme pris. Så de kunne have fået en gratis forsikring. Hvis det var mig, havde jeg sgu taget den ekstra forsikring, i stedet for at spare 100kr. Så kan man argumentere, at forsikringen havde kostet 100kr, i og med produkterne blev sat 100kr ned uden forsikringen. Men det er stadig billigt.
--
Nu uden signatur :O
#15
Koldbrandt
Juniorbruger
15-06-2015 11:58

Rapporter til Admin
Nu må vi lige få #0 med igen ?? man vil aldrig kunne give en gratis forsikring med på en iPad uden at blive fyret bagefter. Så dum kan folk ikke være ??
--
Lidt for nørdet af alderen, men man kan altid lære mere
#16
Anomynous
Super Supporter
15-06-2015 12:06

Rapporter til Admin
Hvem fanden handler også i fona alligevel... Jesus nogle priser de kører med derinde :-) #8 Nu da det er et philips er der vidst ikke noget at prale med.. ;-) haha måske har jeg bare været uheldig med samtlige philips produkter men hold nu fast en bunke bras.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#17
Hans
Guru
15-06-2015 12:28

Rapporter til Admin
#16 I forhold til, at de billigste tv med samme specs lå til 5-6k på det tidspunkt, så klager jeg ikke... Og det virker nu fint-fint, så klager ikke :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#18
ToFFo
Guru
15-06-2015 12:35

Rapporter til Admin
#16 - Philips laver da glimrende produkter. Måske har du bare været uheldig. Det kan ske for enhver :)
--
Nu uden signatur :O
#19
Activity
Junior Nørd
15-06-2015 12:41

Rapporter til Admin
Jeg læser det som #12 skriver. Kan heller ikke se problemet her. #0 Det en ommer herfra.
--
Intel I7 3770K - 4.5Ghz Sapphire Z77 Pure Platinium Samsung Evo 850 256GB SSD Asus R9 290X 4gb 512bit 1150/1450
#20
Koldbrandt
Juniorbruger
15-06-2015 12:43

Rapporter til Admin
Der har været mange problemer med 2014 modellerne fra phillips, det er næsten umuligt at nævne alle de fejl der kommer... godt jeg ikke er tekniker :D
--
Lidt for nørdet af alderen, men man kan altid lære mere
#21
Lowice
Megabruger
15-06-2015 12:46

Rapporter til Admin
En af mine venner er kørende tekniker og han fortæller mig hver gang at jeg skal holde mig fra Phillips tv da de konstant skal laves og ikke holder særligt godt.
--
#22
Koldbrandt
Juniorbruger
15-06-2015 12:49

Rapporter til Admin
Det er smarttv på dem som går i stykker. Det er desværre lavet med mange fejl og mangler, men butikkerne tjener godt på dem derfor bliver de solgt. Der er heller ikke så store kontraster på phillips tv og derfor er der også mange der køber dem.
--
Lidt for nørdet af alderen, men man kan altid lære mere
#23
LgT
Supporter
15-06-2015 12:58

Rapporter til Admin
#0 lad os nu starte med din overskrift " Er det blevet for nemt at blive sælger?" - helt formelt set er sælger vel ikke en beskyttet betegnelse = du kan komme ind fra gaden og blive sælger i princippet. En del firmaer sætter så nogle krav til deres sælgere - det er sagen underordnet, men lidt relevant i dit - Fona - tilfælde: Her vil jeg nu også mene som #12 siger: han giver dig mere med til den samme pris: det er da et 'win'. At han vil give dig et afslag på et forholdsvis lille køb i en produkt gruppe med nær ingen fortjeneste er flot! Som kunde kunne man selvfølgelig ønske sig mere: men ærligt talt: ønsker du bazar tilstande, hvor prisen er anført 25 % højere for at du kan prøve at krejle den tilbage hvor den burde være??
--
#24
Yesbar
Supporter
15-06-2015 13:14

Rapporter til Admin
De er ikke sælgere, de er ekspedienter. De forstår ikke på at sælge. Jeg har endnu ikke været i en af de store kæder som Fona og Elgiganten og fået det jeg vil kalde en god service. Jeg kan spørge meget målrettet til et produkt som jeg ønsker og blive mødt med et tilbud om et tilsvarende produkt - dog dyrere, men som de kan give en smule rabat på. Jeg undgår konsekvent ekspedienter i disse butikker medmindre jeg har brug for at vide hvor jeg finder en bestemt ting. Det jeg har brug for at vide, kan jeg finde ud af på stedet via min telefon eller også har jeg som oftest gjort mit hjemmearbejde. Og når det så kommer til at handle om prisen - det kan man lige så godt droppe. Priserne er fastsat andetsteds og de har intet at handle med. Da jeg købte en Surface til 7k i Fona, ville ekspedienten ikke engang give mig en trådløs mus med i handlen. Fik samme smørre som #0 at jeg kunne få en forsikring med til en "god" pris. Ligeledes ville jeg købe et Samsung UHD fjernsyn til 9000kr som ikke var på tilbud. Han kunne give nul og niks - ud over den "billige" forsikring selvfølgelig. De har ikke bemyndigelse til noget som helst og kan sidestilles med kassedamer i Rema1000. Det er der naturligvis ikke noget galt med - man skal bare ikke tro at man bliver vejledt til ens eget bedste. Det har så gjort, at jeg nu køber alt det jeg kan komme af sted med online.
--
i5 3570k@4,2ghz 16gb Corsair 1600mhz EVGA GTX770 2gb RoG Maximus V Gene, 120gb OCZ Agility 3, 1tb@7200rpm
#25
fransfrakker
Monsterbruger
15-06-2015 13:32

Rapporter til Admin
Der er virkelig folk i fona (og alle de andre også sikkert) som ikke fatter en skid, men alligevel bare fylder lort i hovedet på folk. Jeg overhørte for nogle år tilbage en Fona ansats salgstale til en noget ældre herre, der skulle købe en computer i konfirmations gave til hans barnebarn. Bedstefaren her var helt på glat is, som de fleste er i den alder, men han ville gerne gøre barnebarnet glad. Det eneste bedstefar ved er, at der skal games. Så de nye spil skal virke på computeren. Sælger stor og fylder den ene gang lort ud efter den anden, og det er helt tydeligt han ved næsten lige så lidt som bedstefar her. Han råder ham til noget færdigbygget fra dell tror jeg nok, med hvad på en god dag kunne kaldes for "noget under middel" gfx og rimelig standard cpu. Jeg var simpelhen ved at brække mig over "specielt bygget til gaming" og fremtidssikret blah blah blah. Jeg fortryder i dag at jeg ikke gik over og sagde noget. Nu fik barnebarnet en værre lorte maskine og bedste fik lov at betale dyrt for den. Det suttede sku.
--
#26
ToFFo
Guru
15-06-2015 13:57

Rapporter til Admin
#24 - Du vil gerne købe produkterne, men du vil ikke betale prisen for dem. Nu sammenligner du alligevel med Rema1000 så lad os lige vende den om. Du er ude og lave dit almindelige dagligvare indkøb. Du skal bruge, kød, mælk, havregryn, vaskemiddel og den slags basic stuff. Du kommer op til kassen og alle varer bliver slået ind. Det bliver så 185kr. Hvortil du så ifølge din egen logik svarer: 185kr? Kan jeg ikke engang få et par liter mælk gratis?? Priserne er fastsat andetsteds, og du har intet at handle med, men kom nu. Giv mig rabat! Jeg vil ikke have en gratis tilbudsavis, så jeg kan se hvornår tingene faktisk ER på tilbud, så jeg kan komme herned til den tid. Det skal siges, jeg vil på ingen måde forsvarer dem, når de lyver overfor folk, for at få dem til at bruge flere penge. Det er simpelthen grotesk!! Men jeg synes det er for meget at forlange noget gratis. Jeg har også kunder der forventer tingene til lavere priser end de har. Ja, jeg vil gerne købe den her computer. Men du kan vel godt sætte prisen lidt ned, kan du ikke? Kan du så ikke give mig en gratis sleeve eller taske til den eller noget?? Jeg fatter simpelthen ikke at folk kan forvente gratis ting. Og sågar blive fornærmede når de får et nej....
--
Nu uden signatur :O
#27
Koldbrandt
Juniorbruger
15-06-2015 14:03

Rapporter til Admin
Når man står som sælger i en butik så har man som regel ikke så meget man kan give rabat på. De eneste store varer man tjener noget på det er varer som lige er udkommet. De fleste kommer ind og kigger på udgående varer, og dem tjener man ikke noget på i forvejen. De færreste vil jo have underskud
--
Lidt for nørdet af alderen, men man kan altid lære mere
#28
Ranger84
Supporter Aspirant
15-06-2015 15:55

Rapporter til Admin
Vi handlet i fona den pågældende dag, da der var noget som hed "Day and night" i aalborg. Til dem som har været nysgerrige omkring hvorfor vil handlet i fona. Det er måske et spørgsmål om tolkning her... Men min opfattelse af et tilbud er ikke at prisen er den samme. Vi kan være enige om at et tilbud er en nedsættelse på en vare. Her var intet tilbud, men blot en tilføjelse uden beregning. Ipad Air 2'eren kostet det samme, det samme gjorde de to andre dele - i det "tilbud" som han gav os. Siger det igen, til dem som ser ud til ikke at forstå det korrekt. Ipad'en kostet ikke mindre. 'coveret' havde den samme pris. touch pen havde også samme pris. Der er dermed intet tilbud på nogle af varene, ej heller på det hele samlet. Han tilføjet noget og kaldte det for et tilbud, ville jeg ikke kalde for et tilbud? Men som en efterspørger her i tråden - Ja han tilføjet en 3 årige forsikring til samme pris. Vil så sige at vores egen private forsikring dækker de behov vi måtte have, og når han beskriver at han vil give os et samlet tilbud - forventer enhver kunde da at få det vi fleste kender som et tilbud - varenedsættelse af de "VALGTE" vare.
--
#29
ToFFo
Guru
15-06-2015 16:01

Rapporter til Admin
#28 - Du blev TILBUDT en gratis forsikring. Ovenikøbet gratis. Jeg tænker, at de måske har mindre selvrisiko end din egen forsikring? Fuck it. Det er ikke det, det handler om. Et tilbud, som jeg ser det, er bare at blive gjort opmærksom på at man kan få et eller andet. Det behøver ikke at være til nedsat pris. Eksempel på et simpelt tilbud: Vil du have en cola? Ja, Fona, Elgiganten, Expert og så videre, er ikke ligefrem moraleryttere. De er ansat til at sælge, no matter what. Og det er hvad de gør. Don't hate the worker, hate the company. Det er din opfattelse af ordet tilbud der er afgørende i sagen. Du blev tilbudt noget helt gratis, men du takkede pænt nej. Fair nok, men du fik tilbuddet!
--
Nu uden signatur :O
#30
Ranger84
Supporter Aspirant
15-06-2015 17:11

Rapporter til Admin
29# Der er vi så forskellige af tolkningen. Men kan også se at jeg ikke er den eneste som tænker således :) Men jeg forventer at når jeg ser et tilbud, er det en nedsættelse i pris på den vare jeg kigger på, og ikke en tilføjelse til varen til samme pris. -og slet ikke når jeg for tilbudt det som jeg gjorde af sælger, synes jeg personligt det er frækt at tilføje noget uden at spørge (også selvom det er til samme pris). Tilbud for mig er, at prisen er mindre end hvad originalprisen er, uden tilføjelser. Men der er vi så forskellige. :)
--
#31
Anomynous
Super Supporter
15-06-2015 17:12

Rapporter til Admin
17+18 meget meget uheldig åbenbart :-P
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#32
M.Mikkel
Semi Nørd
15-06-2015 17:26

Rapporter til Admin
Kan kun gi #29 100% ret gratis Forsikring med lille selvrisiko.Syntes nu mere det er#30 der er lidt underlig.Godt man ikke er sælger med sådan en Køber.Nb Har lige købt em MacBook air i Fona ingen rabat .Fik også tilbudt Forsikring noget Billigere, Nej tak det har jeg selv,Nå så får du sku en gratis Office pakke med
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air. ejer ikke en win eller Android(kommer aldrig til det)
#33
zzup
Junior Nørd
15-06-2015 17:31

Rapporter til Admin
Et tilbud behøver jo ikke være billigere? Det er jo bare en samlet pris for det du vil have = et tilbud..
--
- Dont hate the player, hate the game! "Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience."
#34
Martin_DJ
Guru
15-06-2015 17:39

Rapporter til Admin
Synes nu også at du har fået et tilbud, dog ikke et særlig godt et hvis du spørger mig. Kan egentlig heller ikke forstå hvorfor folk tegner de forsikringer, for det er godt nok en meget dyr måde at forsikre sine ting på. Hvilket burde være åbenlyst for de fleste at vurderer, for var det ikke en dårlig forretning for kunden, så ville stort set alle forretninger ikke tilbyde dem.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#35
Theking2
Giga Nørd
15-06-2015 17:45

Rapporter til Admin
I min optik har du fået et tilbud, da sælger/ekspedient har tilbudt dig en forsikring med i købet uden beregning. Det kunne jo være I ikke havde skænket forsikringen en tanke, og dermed ville han blot være flink mod Jer og oplyse det. Som regel har de fleste indboforsikringer med tilvalgt elektronikdækning en selvrisiko på mellem 0-1500,- . Og på forsikringen han tilbød dig, er der formentlig ingen selvrisiko. Men men, det kan jo være dine forsikringsvilkår er anderledes. Hvis han undlod at tilbyde forsikringer på produkterne, ville nogle kunder også blive irriteret og tænke, nåh, hvorfor blev vi ikke tilbudt det? Det er svært at gøre alle tilfredse. I øvrigt synes jeg det er plat at udstille ham på den måde. Han har sikkert gjort det i bedste intention. Kunder der bevidst prøver at være smarte i replikken, nyde at man gøre sælgere/ekspedienter mundlamme og generelt bare udstille dem, har jeg ikke meget tilovers for. Det får kunderne heller ikke meget rabat ud af. Så er det bedre at skabe en positiv dialog. Jeg sidder selv med tilbud og kunderådgivning i en Stark trælast. Nogle få kunder som godt kan lide at pille sælgere ned, tror de er bedrevidende og tjuhej-her-kommer-jeg, undgår man bevidst. Det er heller ikke dem som får den gode rabat.
--
Who gives a shit...
#36
ToFFo
Guru
15-06-2015 17:46

Rapporter til Admin
#34 - Jeg synes priserne lyder fornuftige. Du får 3 års forsikring (uden selvrisiko) på fx din iPad som du køber. Så hvis du smadrer den til en fest, eller whatever, så kan du få en ny. Det koster ca. 1000kr. I forhold til at man skal betale indboforsikring (muligvis med ekstra elektronikforsikring) og selvrisiko hvis uheldet er ude, så synes jeg deres pris er fair nok. Jeg kunne aldrig selv finde på at købe det, men når de smider om sig med forsikringer på den måde, så siger jeg sgu ikke nej tak til det TILBUD! :D
--
Nu uden signatur :O
#37
Martin_DJ
Guru
15-06-2015 17:50

Rapporter til Admin
#36 Jeg giver 600 kr ekstra om året for sådan en forsikring viamit eget forsikringsselskab. Som dækker ALT elektronik i husstanden og med en selvrisiko på 200 kr.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#38
Mr_Mo
Elite Nørd
15-06-2015 18:02

Rapporter til Admin
#30 Hvis vi skal bruge det obligatoriske bilanalogi, så svarer det til at du finder en god tilbud på en bil og spørger om afslag i prisen. Dette kan du ikke få, men forhandleren er villig til at give dig alufælge, vinterdæk, anhængertræk, xenonlys og rustbeskyttelse til samme pris. Det vil sige du får stadig den samme bil til samme pris. Mange ville synes at det er gået fra et godt tilbud til et meget bedre tilbud. Færreste ville være enig med dig i, at ovenstående ikke kan betragtes som tilbud fordi prisen er stadig det samme.
--
#39
DownClock
Elite Nørd
15-06-2015 18:05

Rapporter til Admin
#37 Ja, den forsikring er der så ikke alle som kan opnå. - og som altid, tvivler ofte på troværdighed bag dine indlæg. Du har tidligere opstillet situationer som er for gode til at være sande (min egen opfattelse af dig). OBS. Nu kan jeg tage meget fejl. Men fx i mit tilfælde så er det ikke muligt for mig at opnå en så lav selvrisiko på "alt" mit elektronik. Ikke for "600 kroner" ekstra.. Du må da gerne oplyse os dit forsikringsselskab, så skal jeg da gerne ringe dem op imorgen som det første.
--
#40
ToFFo
Guru
15-06-2015 18:33

Rapporter til Admin
#37 - Jeg gætter på du også har en bilforsikring, samt andre forsikringer, der hjælper med at trække den forsikringspræmie ned. Det er ikke alle der kan få samme priser som dig, så du kan ikke rigtig bruge dig selv som eksempel. Du bliver nødt til at se bredere på det :)
--
Nu uden signatur :O
#41
Ranger84
Supporter Aspirant
15-06-2015 18:46

Rapporter til Admin
38# Det ville jeg enten kalde besparelser eller et TILBUD på noget tilsvarende - men ikke på varen :P Igen - det er hvordan man tolker det :P ;)
--
#42
Noregret
Semi Supporter
15-06-2015 19:42

Rapporter til Admin
#41 Det har du helt ret i. Meeen, jeg vil nok give de fleste andre ret her, at du har fået et ganske fint tilbud. Du har derimod forventet en rabat/nedslag i prisen :-)
--
Dafuuuuuuuq!?
#43
ToFFo
Guru
15-06-2015 22:01

Rapporter til Admin
#41 - Men nu skriver du jo selv at det så hører under tilbud :D Vi bliver vist ikke klogere :P
--
Nu uden signatur :O

Opret svar til indlægget: Er det blevet for nemt at blive sælger? ;)

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE