Et målet er et mål fra centeret af hjulet til hvor hjulet skal boltes fast, Så i dit tilfælde vil det betyde at de nye hjul vil sidde 10mm yderligere inde end de hjul du har monteret nu.
Det eneste du skal være sikker på er at hjulet ikke er bredere en skærmkanten på din bil.
--
Sidst redigeret 30-10-2016 09:14
#1 er det noget man kan slå op?
--
#2, jeg har lige omformulereret min #1
Man kan nok finde det på nettet et sted.
Men du får ingen problemer med de nye fælge.
--
På den side findes Peugeot 108 ikke men på en tilsvarende side fandt jeg informationen om at Picanto var 46 og 108 var 35.
--
#4
Man kan slet ikke vælge en peugeot 108 og vælger med en citroen/toyota er det ikke sikkert man kan vælge en model der svarer til en peugeot 108
--
Ok, Hvis du vil være helt sikker kan du jo gå ud til din bil og måle ved fuldt styreudslag, hvor langt det er fra dækkanten indtil skærmkassen.
--
#5 og #6, jeg havde ikke lige kigget listen igennem, jeg kendte bare siden fra tidligere.
--
Det har rigtigt meget af sige om du vælger den rigtige ET, det ændrer nemlig din sporvide hvis du vælger en forkert ET. ET er som #1 afstanden fra center til hvor hjulet monteres og med en højere ET vil du altså gøre sporviden på bilen mindre og ændre køreegenskaberne. Hvis du går op i en for høj eller lav ET kan du også risikere at hjulene rammer karossen.
Det er i Danmark tilladt at ændre ET med +/- 10 dvs dem du har her er ikke lovlige og bilen kunne blive kasseret i et syn hvis de opdager det.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#9 Det er rigtigt, havde jeg ikke tænkt på. Kan godt være #0 skal ud og finde nogle andre fælge så.
--
Okay, det giver fin mening så. Så må jeg finde et andet sæt - hvis jeg finder et sæt med ET < 45 så bør de være ok. Ville et dæk med 185 mm bredte i stedet for 165 passe og være lovligt? Det øger vel også sporvidden?
--
#11 Hvad sidder der på at dæk str nu? 165/60-14?
Ikke nok med at der er ET målet, som har en max så må det nye dæk du sætter på ikke være 5% større eller mindre.
Du kan fint sætte 185 mm brede dæk på, men i så fald skal størrelsen være 185/55-14 hvis du har 165/60/14 på nu.
Det du bare skal huske på er at rullemodstanden forøges ved at sætte bredere dæk på og derved får du lavere km/L.
--
Dafuuuuuuuq!?
#11 Hvis det er i forbindelse med skift til vinterdæk er det ikke en fordel at gå op i dækbredde, tværtimod. Bredere dæk har dårligere bid på glat vej da de har et lavere tryk mod vejbanen
--
HO, HO, FUCKING HO!
Her har du en oversigt over fælge og dæk:
http://r2.eurowheels.dk[...]
--
- Dont hate the player, hate the game!
"Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience."