Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Virkelig uheldig oplevelse med butik

Af Mega Supporter QWERTY Andreas | 31-08-2017 19:15 | 2179 visninger | 34 svar, hop til seneste
Hey! Jeg vil blot dele en oplevelse jeg havde med en butik, som måske karikerer computerverdenen meget godt. Jeg ønsker ikke at hænge butikken, eller medarbejderne, ud - hvorfor jeg har valgt at anonymisere. Men oplevelsen er, ikke desto mindre, reel nok. Jeg skal have ny studielaptop, og var i den anledning kommet frem til at jeg gerne vil have en "Lenovo Thinkpad Helix 2" med et såkaldt "ultrabook pro" tastatur. Til denne tablet findes 3 tastaturer: "Ultrabook pro", "Ultrabook" og "Folio" Gennem DBA fandt jeg en butik der solgte computeren, og ifølge deres billeder var det med det såkaldte "ultrabook pro" tastatur. Jeg ringede til dem, da linket til annoncen ikke var at finde på deres hjemmeside, men forsøgte så at ringe til dem - og de kunne få den hjem. Heldigvis :) For en sikkerheds skyld, skrev jeg et par mails hvor jeg fik bekræftet at det IKKE var "ultrabook" eller "folio" tastaturet. Så havde jeg bekræftelsen på skrift, så der ikke kunne være misforståelser. Efter at have bestilt computeren online, gik der en uge før de havde den hjemme. Lidt ærgerligt at vente så længe, men jeg tænkte det nok var ventetiden værd. Da de så fik den hjem, ringede de og fortalte den var klar til afhentning og det hele - hvilket jeg mener er rigtigt god service. Da jeg så kommer ned i butikken, spørger jeg om jeg må åbne kassen for at se om det nu er det rigtige. Vi åbner kassen, og det viser sig det er det forkerte tastatur - desværre! Det er et "folio-tastatur". Jeg fortæller pænt ekspedienten det ikke var det lovede produkt, og jeg ikke ønsker at tage det med, da det var noget andet jeg havde købt. Vi snakker lidt frem og tilbage, og jeg viser ham min mail. Derefter taler jeg med en mere, og han spørger lidt ind igen. Vi får afklaret præcis hvad jeg skulle have haft, og jeg får lovning på at de kan få det hjem.. Jeg spørger et par gange, for at forsikre mig om de er helt sikre på at de kan få det rigtige tastatur hjem - hvilket de naturligvis kan. Jeg kan også sagtens tage computeren med hjem, og bruge den indtil de får det rigtige tastatur hjem. Jeg cykler hjem med computeren, og er glad for at det hele gik i orden. Jeg vælger dog ikke at bruge den, da jeg lige vil være sikker på at de får tastaturet hjem, så jeg stadig kan returnere den.. Hvis der nu skulle gå noget galt. En uges tid efter, ringer de og fortæller de desværre ikke kan få tastaturet hjem. Jeg kan få et prisafslag, eller jeg kan vælge at returnere computeren.. Så i morgen skal jeg cykle de 15 km igen, for at få den tilbageleveret.. Og jeg har nu spildt utroligt meget tid på det, fordi de har været enormt dygtige til at love noget de ikke kunne holde. Tjah. Nogle gange ville man ønske de havde styr på deres ting... Samt at diverse garantier de giver, rent faktisk er garanter :)
--
Raijintek metis med: I5 4590, 2x4GB RAM, R7 260X, SSD+HDD, custom vandkøling
#1
flaskeole
Ultrabruger
31-08-2017 19:21

Rapporter til Admin
Ja og nu har du brugt tid på at skrive hele den uheldige oplevelse ned også he he. Nej det er da bare surt at bruge tid på sådan noget. Men du får da lidt god motion og frisk luft ;-).
--
https://www.creadecor.dk[...]
#2
snotnæse
Gæst
31-08-2017 19:22

Rapporter til Admin
Tjah Life is a bitch! Men da altid noget de er indstillet på penge retur nu det ikke kan skaffes alligevel.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Clegg
Mega Supporter
31-08-2017 19:23

Rapporter til Admin
Nu er det jo en skriftlig tilsikring, så du kan med rette kræve erstatning for manglende natural opfyldelse.
--
#4
QWERTY Andreas
Mega Supporter
31-08-2017 19:26

Rapporter til Admin
#3: På hvilken måde? De har tilbudt et prisnedslag, eller computeren retur. Det er vel opfyldt?
--
Raijintek metis med: I5 4590, 2x4GB RAM, R7 260X, SSD+HDD, custom vandkøling
#5
Business
Mega Supporter
31-08-2017 19:28

Rapporter til Admin
Jeg synes nu det lyder som god service.
--
#6
snotnæse
Gæst
31-08-2017 19:31

Rapporter til Admin
Synes ikke det lyder odiøst. Tilbage med maskinen og finde et alternativ. At der er 10 km på cykel kan de jo ikke gøre for ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Clegg
Mega Supporter
31-08-2017 19:33

Rapporter til Admin
#4 De har valgt at annullere den indgåede aftale, og jeg forudsætter at årsagen ikke er force majeure. Derfor kan du kræve at de betaler prisdifferencen ved at du må købe et andet sted. At de vælger at tilbyde dig et andet produkt med prisnedslag er ikke korrekt opfyldelse af aftalen.
--
Sidst redigeret 31-08-2017 19:36
#8
QWERTY Andreas
Mega Supporter
31-08-2017 19:34

Rapporter til Admin
#5 + #6. Jeg ville langt på vej også være meget tilfreds, hvis ikke det havde været for deres forsikringer om at de naturligvis kunne skaffe tingene hjem osv. Jeg skal nu til at finde en anden computer, og jeg får den ihvertfald ikke klar til studiestart på mandag - hvilket er rigtigt ærgerligt :/ Naturligvis går verden ikke under eller noget, men det kunne have været fint hvis de ikke havde været helt så skråsikre i deres utalelser. #7: Hvor står det i købeloven - jeg kan ikke ummidelbart finde det?
--
Raijintek metis med: I5 4590, 2x4GB RAM, R7 260X, SSD+HDD, custom vandkøling
--
Sidst redigeret 31-08-2017 19:35
#9
DeeKay
Super Nørd
31-08-2017 19:35

Rapporter til Admin
Servicen fejler nu ikke som sådan noget, vil da også mene den er en tand bedre end andre shops. Men uheldigt at de lovede dig et produkt du ikke kunne få, hvilket jo ikke behøves være deres skyld - men at det ligeså godt kan være deres leverandør der står med skylden. Har selv prøvet lignende ved Elgiganten omhandlende en PSU, dette var dog frem og tilbage med forkerte produkt og lidt til henover en periode af 2 måneder - endte ud i at jeg annullerede købet og købte andetsteds fra :)
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
--
Sidst redigeret 31-08-2017 19:36
#10
Clegg
Mega Supporter
31-08-2017 19:39

Rapporter til Admin
#8 § 25 ... så kan du betale mig beløbet for juridisk konsulentbistand ;-)
--
#11
ToFFo
Guru
31-08-2017 19:46

Rapporter til Admin
Du bestiller et produkt. Det forkerte kommer hjem. Nyt produkt bestilles men kan i mellemtiden ikke længere skaffes. Sikkert fordi det er udgået. Tænk der ikke skal mere til i dag, før man føler det nødvendigt at dele sin forfærdelige oplevelse :D #10 - Det får han sgu ikke noget erstatning ud af. En anden ting er, at det er komplet til grin at gøre et nummer ud af noget så ligegyldigt. Privatkunder er ind imellem hæslige. Desuden fik han lov at "låne" produktet i mellemtiden. Det eneste han opnår er at gøre sig selv fuldstændig til grin. Han bliver "that guy" som alle i butikken kigger på som om han er totalt fra forstanden :D
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 31-08-2017 19:51
#12
MaxXX
Giga Supporter
31-08-2017 19:46

Rapporter til Admin
Prisafslag eller pengene tilbage på et produkt som du har haft mulighed for at benytte indtil det andet produkt kom på lager? Det virker som en sløset medarbejder der ikke har haft styr på de forskellige modeller og backend-bestillinger, men udover det lyder det som god kundeservice i og med de har givet dig alle muligheder for at have en midlertidig bærbar som du kunne bruge på studiet, samt givet dig mulighed for enten at få et prisafslag på den eller få alle pengene tilbage.
--
Plz no lag https://www.youtube.com[...] http://www.anandtech.com[...]
#13
Akasut
Monster Supporter
31-08-2017 19:48

Rapporter til Admin
Oplevelsen virker meget bekendt. Jeg har selv lært at faglighed hos butikekspedienter kan man ikke rigtig bruge til noget. De skal kunne det basale og egentlig bare sælge dig noget. Så når man som kunde er mere obs på nogle detaljer omkring produktet end sælgeren/virksomheden er, jamen så ved man også et eller andet sted i baghovedet "den går gal den her". Man ender med at spilde tid i stor stil og i sidste ende er tid = penge. Man har netop selv mere forstand på et produkt end hvad personen bag disken har fordi man har sat næsen op og nær studeret specifikationer og detslige. Jeg har skam også mødt en enkelt gut i Hifiklubben engang, der kunne sit kram. Så har jeg mødt 10 gange så mange ekspedienter der bare herpderper for fulde gardiner.
--
#14
Jim Night
Guru
31-08-2017 21:12

Rapporter til Admin
#0 Træls oplevelse, men god service.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#15
Clegg
Mega Supporter
31-08-2017 21:38

Rapporter til Admin
#11 Prøv at læs § 25 så vil du se at dækningskøb er en erstatningsbeføjelse. Hvorfor skulle køber blive til grin ved at bruge gældende ret? Den omstændighed at sælger har stillet en låne computer til rådighed i afhjælpningsperioden, er sælger mere eller mindre forpligtet til efter § 79 Det er fint nok at sælger tilbyder en anden vare til køber (med rabat - men mon ikke sælger fortsat tjener på handlen), men når køber specifikt har efterspurgt en helt anden vare, så virker det i min verden noget paradoksalt. Jeg har svært ved at se, at der er tale om "god service".
--
Sidst redigeret 31-08-2017 21:40
#16
Sven Bent
Mega Supporter
31-08-2017 21:54

Rapporter til Admin
Lyder som en aerlig fejl der blev haandteret helt efter bogen Ikke vard at spilde en post med.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#17
Sven Bent
Mega Supporter
31-08-2017 21:55

Rapporter til Admin
Lyder som en aerlig fejl der eller blev haandteret helt efter bogen. Bah doobbelt post. Slettes gerne
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 31-08-2017 21:55
#18
Greenwood899
Ny på siden
31-08-2017 22:06

Rapporter til Admin
#15 du kan kun få en erstatning hvis du som kunde har lidt økonomisk tab. Det kan jeg ikke lige se han har da forretningen tilbyder at han kan få et afslag eller sine penge retur. Han gør brug af returretten hviket gør det meget usandsynligt at man også kan kræve erstatning.
--
#19
Clegg
Mega Supporter
31-08-2017 22:15

Rapporter til Admin
#18 læs nu § 25 - det økonomiske tab er netop dækningskøbet. Købesummen skal køber have retur når handlen hæves (hvis køber overhovedet fejlagtigt har betalt), jeg kan ikke se at der er noget nævneværdigt i det. Køber gør ikke brug af returretten - sælger annullere handlen.
--
Sidst redigeret 31-08-2017 22:17
#20
QWERTY Andreas
Mega Supporter
31-08-2017 22:16

Rapporter til Admin
For lige at udpensle Jeg syntes servicen har været fin, ift. det er det forkerte produkt jeg har modtaget. Jeg syntes det er rigtigt ærgerligt de derimod var gode til at forsikre mig om at jeg kunne få det korrekte produkt - også når jeg spurgte ind til det i butikken, en ekstra gang (som i: "Er du helt sikker på i kan få det hjem?" -> "Ja, jeg skal bare lige finde ud af hvem vi bestiller det fra - men vi kan få det". Citeret frit fra hukommelsen) Jeg er med på at lagerstatus hos deres leverandør kan udløbe mm. i mellemtiden.. Men så kunne det have været rart med en knap så skråsikker udtalelse, der kunne have sparet os alle sammen for en masse besvær :)
--
Raijintek metis med: I5 4590, 2x4GB RAM, R7 260X, SSD+HDD, custom vandkøling
--
Sidst redigeret 31-08-2017 22:18
#21
Greenwood899
Ny på siden
31-08-2017 22:30

Rapporter til Admin
#22
Clegg
Mega Supporter
31-08-2017 23:01

Rapporter til Admin
#21 Hvad prøver du at fortælle med et link der omhandler erstatning ved modtagelse af en mangelfuld vare? Køber i tråden har aldrig modtaget en konform vare - og sælger har annulleret handlen. Har ikke behov for at overbevise dig om noget. Kan se at trådstarter har fået den "åh hvor træls krammer" han havde brug for, så anser tråden for lukket for mit vedkommende.
--
#23
Bjorno
Nørd Aspirant
31-08-2017 23:02

Rapporter til Admin
#19 men nu er det jo hovedsageligt mangelsbeføjelserne ved forbrugerkøb som er interessante. Har #0 foretaget dækningskøb eller i øvrigt lidt et erstatningsberettiget tab...nej.
--
Det er noget værre noget!
#24
Greenwood899
Ny på siden
31-08-2017 23:10

Rapporter til Admin
#22 så han har ikke modtaget en mangelfuld vare, når han ikke har modtaget det tastatur med som han udelukkende har valgt produktet udfra og er blevet lovet det ville følge med.. jamen så siger vi bare det. #23 har valgt at udpensle det så fint for dig.
--
#25
Clegg
Mega Supporter
31-08-2017 23:36

Rapporter til Admin
#23 Enig, men der gælder reglerne om dækningskøb også. Enig, der er ikke foretaget dækningskøb - men dette skal bare ske inden for rimelig tid, så det kan stadig nås (læser i hvertfald tråden som om det lige er sket) #24 Du kan formentlig godt anskue det som en mangel, men du ender samme sted. Sælger kan ikke afhjælpe -> væsentlig mangel -> handlen hæves -> positiv opfyldelsesinteresse kunne ikke lade være at skrive :)
--
Sidst redigeret 31-08-2017 23:39
#26
Bjorno
Nørd Aspirant
01-09-2017 00:55

Rapporter til Admin
#25 men det burde du måske overveje. Kan køber kræve naturalopfyldelse, hvis det er umuligt? Nej. Kan sælger afhjælpe manglen, hvis det er umuligt? Nej. Skal sælger i givet fald tilbyde et afslag i prisen, eller at køber kan returnere varen? Ja. Har sælger tilbudt det? Ja. Vil #0 blive foreslået at klage til Forbrugerklagenævnet, hvis han ringer og får rådgivning hos Center for Klageløsning (selv om gebyret i dag kun er 100 kr. for mægling og 400 kr. for at får behandlet klagen)? Nej. Sælger har i øvrigt ikke ophævet handlen med #0, den del digter du selv. Sælger har tilbudt forholdsmæssigt afslag eller returnering, og #0 har tilsyneladende accepteret at returnere varen.
--
Det er noget værre noget!
#27
Sven Bent
Mega Supporter
01-09-2017 04:55

Rapporter til Admin
#19 Hvis du nu laeser eksemplerne lidt saa er det tyelig at der er tale om direkte tab forudsagde at produktet. nu har laptoppnenen hverken braendt noget af eller paa anden maade anfort en direkte skad pga "manglen" Der er ikke tale om. " jeg skal godgore fordi jeg har ondt af mig selv over at skulle vente lidt". der er tale om at hvis du koeber en hammer og den fyre en raket ud af enden og smadre dit tag... jaa saa skal taget daekkes fordi det er bleve beskadiget direkte af "manglen"
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#28
Rolf
Giga Supporter
01-09-2017 06:34

Rapporter til Admin
Du kan roligt skrive butikkens navn, der vil jeg gerne handle. Jeg bliver konstant forbløffet over, hvad folk vælger at bruge tid på.
--
#29
ToFFo
Guru
01-09-2017 10:14

Rapporter til Admin
#15 - Jeg har skam læst det, og jeg forstår det også. Men det er bare ikke sådan det fungerer... Der skal meget mere til, end bare en cykeltur for at man kan få erstatning. Ja, går man efter lovens foreskrifter kan man argumentere at der er økonomisk tab da kunden har haft slid på sin cykel og sikkert har skulle æde en ekstra skive rugbrød for at genskabe den energi han har brugt på cykelturen. Men du kan godt se, at det er lidt langt ude, ikke? Det ser ud til andre også har forklaret hvad jeg mener. Kunder der skejer ud i en butik over de mindste mest fucking ligegyldige bagateller gør sig selv til grin. Jeg har oplevet folk der står og skaber sig med kassen, og kræver at en vare er gratis fordi der ikke er prismærke på. Juridisk set er det korrekt, men de kan jo selv bare flytte prisskiltet og sige at så er der ikke pris på varen. Det holder jo ikke... Kunder skal selvfølgelig kunne bruge gældende ret. Men der er grænser for hvor meget man kan/bør gå i bitchmode over selv de mindste ting. Det er den slags kunder der gør det surt for alle de andre kunder. Det er den slags kunder der er skyld i at priserne stiger, fordi der skal være flere ansatte til at håndtere deres konstante bitching over ligegyldige ting. Det er den slags kunder, der er ligeglade med at en person mister sit arbejde, bare for at de kan få ret og måske få refunderet 10kr.
--
Nu uden signatur :O
#30
JunkDeLuxeful
Ultrabruger
01-09-2017 11:40

Rapporter til Admin
#29 Fuldstændig enig. Det er simpelthen utroligt hvad der bitches over idag. Da jeg læste #0 indlæg ventede jeg med spænding på den "virkelige uheldige oplevelse".... Spis en snickers og tæl til ti.
--
i5 6500 - 8 GB DDR4 - ASUS Strix ROG 1050Ti 4GB - EVO 750 250 GB
--
Sidst redigeret 01-09-2017 11:43
#31
nakedSundays
Ultrabruger
01-09-2017 12:01

Rapporter til Admin
Hahaha, dagens grin :D
--
loveandmusic
#32
H1545
Elite Nørd
01-09-2017 12:02

Rapporter til Admin
Kompensation eller penge tilbage, det lyder da som en god service. Der vil jeg gerne handle.
--
#33
Chucara
Maxi Nørd
01-09-2017 12:17

Rapporter til Admin
Super service fra butikken, at du må bruge en 'låne' bærbar i mellemtiden. Det er jo deres leverandør, der har svigtet. Jeg kan ikke se hvad de skulle gøre anderledes i denne situation.
--
ASUS Z270 TUF Mk1 | 7700K | GTX 1080TI | 32GB 3000MHz | Fractal Define R5 | Samsung 960 EVO 1TB | PG279Q | 2xU2715H
#34
Insomniacno2
Ny på siden
23-09-2017 14:42

Rapporter til Admin
Jeg havde for nogle år tilbage købt en LG bærbar fra en online computershop og den viste sig at være defekt og kunne ikke repareres eller ombyttes så jeg fik mine penge igen(spiædte 4 måneder på hele historien, da den bærbare skulle til reparation i Holland 2 gange, da de ikke havde lavet nogen reparation første gang, men kun geninstalleret den - det hjælper også på defekt Wi-fi kort - og det havde jeg allerede gjort selv), men tabte alligevel på handlen fordi jeg havde efterfølgende købt et ekstra batteri og det ville de ikke refundere, da det var 2 forskelige handler. Derefter havde jeg lært min lektie med at handle online. Jeg gik ned i Merlin for nogle år tilbage, hvor jeg var inde i butikken og købe en Toshiba Satellite L40-139 bærbar. Da den kun havde 4400mAh batteri spurgte jeg til om jeg kunne få ekstra men større batterier og fik svaret at det ikke var noget problem for lige den her model havde nemlig 3, 6 og 9 celle batterier - det viste sig jo senere at være en lodret løgn - og Merlin gik modvilligt med til at give mig 1000 kr. afslag på prisen - de ville ikke tage maskinen igen da fortrydelsesperioden var overskredet på det tidspunkt jeg fandt ud af at jeg ikke kunne købe større batterier. Det selvom sælgeren har løjet mig lige op i ansigtet og han tilmed var butikkens IT-ansvarlige. For de 700 af de 1000 kr. købte jeg en ekstern batteripakke sådan at jeg kunne bruge den bærbare mere end de 1½ time som Toshiba batteriet holdt. Igen Toshiba med deres dejlige bærbare med elendige batterier - det vidste jeg ikke noget om på købstidspunktet - man lever og lærer.
--
Live life to the fullest:)

Opret svar til indlægget: Virkelig uheldig oplevelse med butik

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE