Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Service/reklamation - hvad skal man finde sig i?

Af Ny på siden SimonOlsen8000 | 08-11-2017 20:44 | 1172 visninger | 19 svar, hop til seneste
Hej hol, Jeg var i tvivl om en Macbook, men købte en. Besluttede mig for at sælge den, men valgte at beholde den. Nu sidder jeg, og den er kun 1,5 måned gammel, og har allerede måtte aflevere den. Den har fået den "fejl", at grundet noget med butterfly tastaturet, er 2-tallet blevet sløvt. De har nu sendt den ind til tekniker, men har ikke givet mig nogen udsigt til om de kan løse det eller ej, eller hvad der sker, hvis de ikke kan. Sælgerne fik det til at lyde som om, at det er et problem generelt med de tastaturer pga. støv? Jeg ved ikke. Det var den korte version, men grunden til tråden er, hvor meget jeg skal finde mig i/hvad kan jeg forvente? Var simpelthen arrig efter oplevelsen, mest fordi, at jeg selv er sælger, og aldrig kunne få at byde en kunde at gå fra butikken, og være fuldstændig uvidende om, hvad han kan forvente. Min curlingbarn/sure trustpilot - som jeg ikke har sendt afsted, men overvejer det - ser sådan ud, hvis nogen vil læse den: "Når man oplever den manglende lyst til at forstå kunderne, den manglende viden og de manglende kompetencer, er man virkelig glad for, at man selv er sælger. Dette fordi, at når man så møder på sit eget job, forstår man virkelig, hvor meget det betyder.Én macbook, 1,5 måned efter er der problemer med tastatur. De er rådvilde, og jeg spørger og spørger. Hun ender med at skyde skylden på støv, og siger, at den skal renses - men, jeg må jo ikke selv åbne bunden, fordi så ryger garantien? Det må kun en autoriseret tekniker vel? Hun siger så, at det hun tit selv - ude bagved - og hun er jo ikke autoriseret tekniker. Enten lyver hun, ellers har hun brudt sin egen garanti grundet uvidenhed - og ellers er de ansatte simpelthen hævet over det helvede, kunderne skal igennem når ting skal repareres. Samtidig gik det fra, at - jeg tror det var chefen (HÅBER DET DOG IKKE, da hun var lige så rådvild) - mente at det tog 1 uge, og det var da lige inde i byen det blev lavet. Jeg blev så selv bedt om at tage computeren ud i vareleveringen (den lille service ydede de ikke engang), og han sagde med megen skepsis og fortrydelse: "Arh, den skal til et "eksternt værksted" (Hvilket må betyde Asien(?)), og det tager i hvert fald 2 uger." Det var 13.000 kr., på en pc, som var super smart og bare fungerer, men som allerede nu har problemer. Tilmed, hvis den kommer tilbage, og teknikeren ikke kan ordne problemet, siger de gud hjælpe mig: "Så skal den sendes tilbage til teknikerne igen, og så må de ordne den" - hvordan h******* skal de ordne den 2. gang, hvis de ikke kunne ordne den første gang? Jeg køber ikke noget der igen. Jeg betaler hellere flere tusind kroner ekstra næste gang, for at undgå at blive betjent af personer uden rygrad til at give et ordentlig svar/service, og som bare kan give en slags reassurance for, at det her nok skal blive løst. Jeg aner ikke om det her bliver løst, fordi jeg kunne ikke få hevet deres procedure ud af dem, i forhold til, hvad der sker, hvis tingene skal repareres. En ting er sikkert, at de får himmel og helvede ned over sig næste gang, hvis jeg får med en eller anden medicin studerende at gøre, som er ansat på deltid. (Ikke et ondt ord om medicinstuderende - i er for gode)" Ville i være tilfredse med oplevelsen/hvad ville i regne med af udsigter? Og nogen som har oplevet lignende, og hvad resultat fik i? Mest fordi de nævnte selv, at Apple sjældent var til at arbejde med, men jeg regner stærkt med at tasten bliver lavet/nyt tastatur og så er fejlen væk. Mvh. og tak for svar på forhånd.
--
#1
VintageMind
Bruger
08-11-2017 20:56

Rapporter til Admin
Så vidt jeg husker har butikken ret til at finde fejl/rette op på det. Om det er en reparation, ombytning eller pengene retur. Der er ingen "de har 3 forsøg" mere, men butikken har dog ret til at rette op på fejlen. Kørte selv en sag igennem forbrugerstyrelsen og det tog 1 år. Men du skal helt klart have et klart svar. Så må de finde dig en der kan give dig det. Desværre skete fejlen udenfor de 14 dage, ellers kunne du have fået pengene tilbage med det samme. Ellers søg på reklamationsret 2017 på forbrug.dk Jeg kan ikke komme ind på der, men det er hjemmesiden til forbrugerstyrelsen, der har alle regler dækket mht. reklamationsret
--
#2
Azakiel
Skribent
08-11-2017 20:58

Rapporter til Admin
Udover bemærkningen om at de selv åbner dem, har jeg ikke set nogen anderledes behandling end hvad andre steder. Kan de ikke konstatere et problem sender de den tilbage fra Apple's autoriserede værksted, og er man uenig i den afgørelse må den afsted igen. Prisen er lige gyldig, alt skæres over en kam i reklamationer, så man ikke forskelsbehandles.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#3
SimonOlsen8000
Ny på siden
08-11-2017 21:06

Rapporter til Admin
#1-2 - Tak for svar. Jeg er fuldt forstået med, at de må udbedre fejlen selvfølgelig, men det er mere manglen på svar. Og ja, det er nemlig uden for de 14 dage, men det er jo hvad det er. Også angående, at reklamationsret er lige for alle. Det er generelt set mere behandlingen de giver - og mere om nogen andre havde erfaringen med lignende sager, og det med 1 år lyder da helt forfærdeligt! Håber jeg ikke det når til. Men jeg har aldrig været så gal før, så imorgen tager jeg derud og kræver at snakke med varehuschefen, for at få et klart svar. Bare for at dulme nerverne, og give ham klar besked om, at der burde være bedre behandling af kunderne, og om ikke andet, altid være folk med teknisk forståelse til stede. Da jeg købte den, fortalte de, at de havde teknikere siddende ude bagved. Det var en lodret løgn kan jeg så forstå, fordi nu skulle den sendes alverdens steder hen. Mvh. - og tusind tak for foreløbige svar!
--
#5
Puppet
Supporter Aspirant
08-11-2017 21:31

Rapporter til Admin
Jeg forstår ikke helt problemet..Din PC virker ikke - Øv! Enig. Det er jeg sikker på dem i butikken også syntes. De siger så at problemet er noget de har oplevet før, og tilbyder dig at tage den ud til repration. - Da de ikke selv kan finde ud af, eller må reparere på den, vil de sende den til et værksted ekstertn. Udfra hvad jeg har prøvet har det som regel ligget i sverige eller Tyskland, men det har ikke lige været Apple. - De siger så at det kan tage 2 ugers tid. De har så sagt at de ikke ved om de kan fikse den. Det er vel også meget naturligt? I tilfælde af de ikke kan, får du bare en ny udleveret.... Kan du skrive meget specifikt hvad du bliver sur over? Jeg kan ikke helt se hvad i processen de har gjort forkert....Udover at det selfølgelig er synd din mac ikke virker. De med de har en tekniker bagi, kan sagtens være rigtigt. - Men tit - værtflad med apple produkter - er det meget begrænset hvad en inhouse tekniker må / kan lave...Medmindre det er Humac du har købt igennem.
--
Sidst redigeret 08-11-2017 21:32
#6
EQuiNoX
Nørd
08-11-2017 21:37

Rapporter til Admin
0# Curling barn .. shit breaks and it takes time to fix .. get over it. En uge er en glimrende service tid.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#7
SimonOlsen8000
Ny på siden
08-11-2017 21:43

Rapporter til Admin
#4 - Jeg har selv nævnt curlingbarn, Mikkel. Du for sent ude, gamle! #5 - Min tekst var meget curlingbarn skrevet. Reparation blev først tilbudt, da de fandt ud af, at jeg ikke gik. De siger 1 uge, en anden siger 2 uger. I tilfælde af de ikke kan (??) - fik jeg intet svar på. Det er kun det jeg mener, at hvad er normen for, hvad der sker, hvis tingene ikke går som de skal, og hvor lang tid må de holde min ting? #6 - Er folk helt liderligere efter at være efter folk, som ikke kender til de kendte normer inden for forskellige fag? Jeg arbejder inden for tøj. Skjorten i stykker? Bum, skrædder - man ved præcis dato for det hele. Det gør man åbenbart ikke her, hvilket jeg har fået gjort klart nu, af brugbare svar - og så skal dig og Mikkel selvfølgelig også have tak, for at bumpe tråden. Jeg ville bare vide, hvad jeg kunne forvente. Jeg blev sur over, at jeg er åbenbart en værre Superman i min egen branche, og det kan jeg ikke forvente af andre. Forventningerne skal bare skrues ned.
--
#8
M.Mikkel
Super Nørd
08-11-2017 22:08

Rapporter til Admin
#7 Ja og du regner bare med de giver dig en ny LOL
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
#9
SimonOlsen8000
Ny på siden
08-11-2017 22:14

Rapporter til Admin
#8 - Jeg ved ikke om jeg på et andet tidspunkt har ramt dig, men du er godt nok ude med riven. Du kan ikke ‘ramme’ en sælger, men morer du dig, er det fint med mig. Jeg regner med at få klar besked. Jeg fik ikke klar besked, og tænkte, at her vidste folk nok, hvad man kan forvente i forhold til, at det nu engang drejer sig om et hardware lignende problem. Men for en god sags skyld ved jeg godt, at du kun reagerer sådan her, fordi du ikke selv har prøvet det endnu. Fuldt forståeligt, og jeg har en anden pc jeg kan klare mig med, nu hvor jeg har fundet ud af normen.
--
#10
ReneSDK
Guru
08-11-2017 22:19

Rapporter til Admin
Inden for rimelig tid i forhold til de fleste elektronikreparationer er inden for 20 arbejdsdage.
--
FFHAU! This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#11
SimonOlsen8000
Ny på siden
08-11-2017 22:30

Rapporter til Admin
#10 - Mange tak for svaret, rene. Jeg er begyndt at få en lidt bedre ide om, at sådan kører tingene i elektronikverdenen.
--
#12
EQuiNoX
Nørd
08-11-2017 22:38

Rapporter til Admin
#7 Jeg har været Butikschef for webhallen i 4 år, har håndteret alt Dansk RMA for firmaet i 3 år og stået for alle sager i forbrugerstyrelsen. Nej jeg kender intet til området. De sender tingene til et eksternt service værksted så de kan ikke forudse hvor hurtigt det værksted kan fixe problemet. er problemet blot støv, så kommer der en regning, da det er en udefrakommende hændelse og ikke en produkt fejl. Nu ved jeg ikke hvad din egen branche er, men det her er komplicerede tekniske produkter med ufattelig lav fortjeneste på 5% i gennemsnit, så nej alle steder kan ikke bare have et værksted og fixe tingene med det samme, eller give dig en ny 13000 kr maskine. Itilfælde som apple som må de ofte slet ikke.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 08-11-2017 22:40
#13
SimonOlsen8000
Ny på siden
08-11-2017 22:47

Rapporter til Admin
#12 - Har ikke sagt, at du varuvidende. Det var Mikkel. Du lyder meget kompetent på området, men du snakker alt andet end pænt. Du kan jo se, at jeg skriver komplet uvidende, men svarer mig alligevel overlegent. Er det derfor du ‘har været’ og ikke ‘er’ butikchef mere? Okay, der har vi en af de ting også: ‘Med apple må de slet ikke’ - hvad gør man så? Fordi man kan vel forvente, at en 1,5 måned gammel computer til den pris, skal virke, når den ikke bliver udsat for overbelastende arbejde/miljø.
--
#14
Mazer
Bruger
08-11-2017 23:08

Rapporter til Admin
#0 Fejlenskal løses inden for rimlig tid: Kontakt forhandleren hurtigst muligt, når du opdager et problem med en vare. Herefter er det forhandlerens pligt, at fejlen bliver løst inden for "rimelig tid".Hvor længe "rimelig tid" er, afhænger af situationen, men som tommelfingerregel er det højest et par uger. Det kan dog både være kortere eller længere tid - det afhænger af, hvor stor en gene det er for dig at undvære produktet. Der kan derfor være forskel på, hvor længe det er rimeligt at vente på at få løst problemet med en smartphone og en havestol til sommerhuset.Får forhandleren ikke løst problemet inden for rimelig tid, kan du kræve dine penge retur eller et passende afslag i prisen. Link: https://taenk.dk[...] Da det ikke er en havestol men mere i genren af smartphone er max 2 uger inden for rimelig tid i henhold til juristerne på tænk.dk så de 20 dage som ReneSDK udtaler sig om er nok 6 dage for længe...
--
#15
EQuiNoX
Nørd
08-11-2017 23:18

Rapporter til Admin
#13 Naturligvis skal ting virke. Men fejl kan nu opstå. det er derfor du har en reklamationsret så du kan få den lavet. Men de skal også have en chance for at lave den. Har en formodning om at da forhandleren prøvede at fortælle dig det nok var et støv problem, rent faktisk var for at hjælpe dig undgå den regning du vil modtage hvis det blot er et støv problem. Elektriske produkter er idag så komplekse og forskellige så butikker ikke kan have værksteder, reservedele og knowhow til at fixe dem alle. Derfor samles alt på producenternes værksteder, hvor ekspertisen er. At vi alle sammen svarer overlegent er din som sagt curlingbarns attitude om at det var for dårligt de ikke bare fixede den med det samme. Du slår mig ikke som specielt gammel ( kan tage fejl ) så det kan være et spørgsmål om at du simpelthen ikke ved bedre. Desværre er foraet her fyldt med brugere som mener at de skal have i hoved og røv og straks begynder at klage, uden at kende reglerne på området. illustreret ved din halve trussel om sur trustpilot anmeldelse. Hele dit indlæg emmer af du kræver løs, uden som du selv indrømmer at vide noget om reglerne.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 08-11-2017 23:20
#16
SimonOlsen8000
Ny på siden
08-11-2017 23:34

Rapporter til Admin
#14 - Det lyder godt, Mazer. Jeg har tænkt at give dem 20 dage, eventuelt spørge om jeg må ringe til værkstedet og høre dem, hvad de tænker med tiden, nu hvor ekspedienterne ikke kunne. #15 - EQuiNox forfaen, vi to bliver aldrig gode venner. Gør mod andre, som du selv vil have de gør mod dig - det jeg mener her er, at jeg altid gør alt for at hjælpe de kunder jeg har. Hvis jeg ikke selv ved noget, finder jeg en som gør. Jeg fik ikke samme behandling af dem, og følte mig derfor dårligt behandlet, og spørger jer nu; var det berettiget? I følge dig og Mikkel, var det åbenbart død og helvede, og sådan må det jo bare være. Du virker også lidt sur over det nu, måske fordi du selv har oplevet "dumme" kunder, som ikke forstod sig på din situation, når du sagde, at deres opvasker først var klar om 4 uger. Forbandede 72-årige curlingbørn altså. Det ikke i orden! Vi kan bare stoppe tråden nu! Jeg væbner mig med tålmodighed, og har fået helt blod på tanden efter at få købt lidt lækkert hos webhallen. Vi skrives nok snart, mere personligt, EQuiNox *SF* Tak for hjælpen!
--
#17
VintageMind
Bruger
09-11-2017 00:55

Rapporter til Admin
#16 Tag intet personligt herinde. Nogle folk kan lide at være negative og det første tegn de for på at kunne kalde folk ting, så gør de det. Og så skriver de om ting de intet aner om, blot for at provokere videre. Fremfor at holde sig til emnet. Hvis jeg havde købt en vare og ikke kunne få et ordentligt svar på hvornår de forventer den færdig eller andet, vil jeg også have klaget. Og hvis man giver dem flere chancer og de formår stadigvæk at intet kunne sige, så vil jeg da også give en klage på trustpilot. Det firma du beskriver/har købt ved, har simpelthen ikke leveret en god nok kundeservice. Sådan er det, i hvert fald som du beskriver og det er det eneste vi kan gå udfra. At andre skal mukke dig til, tja som sagt, tag det ikke seriøst. Self. kan fejl ske. Men nu har man ligesom punget en del penge ud og det gør også, at man forventer at de ved hvad der skal til, for at lave den. Hvis de ikke kunne svaret ved det første sted, som du beskrev, må de hive fat i nogen der kan. Kan godt ske du farede lidt for meget op, men vi er alle forskellige og jeg vil også have krævet et mere præcist svar.
--
#18
SimonOlsen8000
Ny på siden
09-11-2017 08:23

Rapporter til Admin
#17 - Tak for svaret VintageMind. Jeg mistede lidt besindelsen derinde, da jeg prøvede at være 'ordentlig' til en start, men da de hele tiden afventede, hvad jeg mente der skulle ske med varen, og ikke kom med en løsning for mig, kunne jeg ikke mere. Jeg har tænkt mig at kontakte værkstedet i stedet for. Kan være de kan sige noget om travlhed, hvor langtid de normalt tager el. lign., og bevare min krydrede Trustpilot anmeldelse.
--
#19
Thomas
BOFH
09-11-2017 09:04

Rapporter til Admin
#18>>Jeg synes bare du skal vente og se hvad der sker. Du kan ikke forvente at værkstedet kan give dig en konkret dato. Men de fleste virksomheder er blevet rigtigt gode til at håndtere reparationer inden for rimelig tid som netop er en 2-3 uger. Jeg synes som flere andre også at du lyder meget krævende i forhold til svar som medarbejderne simpelthen ikke kan give da de ikke selv ved det. Det kommer nemlig an på hvor mange ting der kommer til værkstedet og hvor besværligt det er at lave. Jeg har ekstremt sjældent noget til reparation, men har inden for den sidste måned både haft en støvsuger og en telefon til garanti reparation. Begge dele blev ordnet hurtigt. Støvsugeren tog 1½ uge og telefonen 1 uge.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#20
mr.hein
Monster Supporter
09-11-2017 11:06

Rapporter til Admin
se det lidt som en bil .... du siger der er fejl på bilen, men hvor består fejlen i? er det motoren skal den måske skilles ad, så skal der bestilles reservedel mm. Men Hov der er også andre kunder i biksen som også skal have hjælp. Grunden til at medarbejderen ikke tog dit produkt med om i vareudleveringen, er af ren sikkerhedsmæssig årsag. Således at personen ikke taber den eller kan stå i en situation hvor kd påstår at den ridse mm. pludselig ikke var der da han/hun overdragede produktet til rådgiver. Ydemere skal der også udfyldes papirer mm. til værkstedet.
--
Signed by me

Opret svar til indlægget: Service/reklamation - hvad skal man finde sig i?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE