Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hvad ville i mene?

Af Maxibruger GamerFreak | 22-02-2018 06:45 | 1069 visninger | 10 svar, hop til seneste
Halløj ,og godmorgen, derude :-) For godt en måned siden, solgte jeg et bundkort til en. Inden afsendelse, tester jeg naturligvis bundkort osv igennem. -Det skal så lige siges at jeg har haft det i 3år+ og aldrig haft problemer med det. Samtidigt sælger jeg også de ram og cpu der sidder i bundkortet. Før køberen afhenter bundkortet, får det lov til at ligge over en uge på et posthus/butik (koldt, fugtigt?) og selv samme dag, ca 4-5 timer efter, hører jeg første gang fra køberen af bundkortet. Nu var det samlet og afprøvet og vedkommende fik en fejl 00, som var enten bundkort eller cpu. -Så kunne jeg naturligvis bekræfte at det virkede 100% inden afsendelse og at vedkommende jo lige måtte komme igang med at tjekke hans installation og hardware igennem. Nå, men ikke desto mindre, så går der knap 14 dage og så igår hører jeg pludselig fra køberen igen. Nu meldte bundkortet kode 55, og det kunne konstateres at den ene ram sokkel var defekt. Så han ville have alle pengene tilbage. Det afviser jeg, da jeg jo ved at det virkede 100% ved afsendelse. Køber tilbyder så derefter at ville have 500 tilbage og så selv beholde det "defekte" bundkort. -Igen afviser jeg dette. Det resultere så i at jeg både skal anmeldes, at jeg er en svindler, taber osv. Hvordan havde i forholdt jer i den konkrete sag?
--
Sidst redigeret 22-02-2018 06:46
#1
MOAAA
Juniorbruger
22-02-2018 06:53

Rapporter til Admin
Altså han begår jo den fejl at han beder om 500 kr. for så at beholde et "defekt" bundkort. Det viser jo i min verden at han blot er ude efter penge, for hvem fanden vil betale for et bundkort som ikke virker (går ud fra det kostede mere end 500 kr.). Og de forskellige fejl kunne tyde på han har fumlet med det. Hvis du med hånden på hjertet kan sige det intet fejlede ved afsendelse, så ville jeg ignorere ham.
--
Sidst redigeret 22-02-2018 06:54
#2
ToFFo
Guru
22-02-2018 08:52

Rapporter til Admin
Det lyder som om han har fucket med det ved montering og har fået bøjet et par pen i CPU soklen. Det kan give alverdens sære fejlkoder, som ikke nødvendigvis har noget med CPU soklen at gøre. Enig med #1. Tror køber prøver at hive en skilling ud af dig. Eftersom du har testet det inden afsendelse, har du gjort dit arbejde. Hvis emballage har været tilstrækkelig, og CPU sokkel cover har været monteret, eller andet har været lagt over, for at sikre at der på ingen måde bliver bøjet ben under fragten, så ville jeg ikke gøre mere ud af det. Mon ikke han bliver stille når du har afvist alle hans vilde krav? Så ved han jo du ikke hopper på den, og så bliver der ikke brugt mere tid på det.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 22-02-2018 08:52
#3
GamerFreak
Maxibruger
22-02-2018 09:02

Rapporter til Admin
Emballage blev der gjort meget ud af, ligesom der naturligvis var påsat cpu sokkel cover, som kort blev leveret med ab fabrik. Jeg afviste også kravene, efter egen overbevisning om at køberen måtte have fejl håndteret kortet. Og efter at være kaldt svindler, taber osv, blev jeg også blokeret af vedkommende. -Så Sagen er jo lukket helt der. Men ja, jeg synes det er underligt der også skal gå 3 uger først :-o
--
#4
thomsen48
Semi Supporter
22-02-2018 09:06

Rapporter til Admin
Det er påstand mod påstand. Vi har kun dit ord for at det virkede perfekt inden du sendte det. Vi har kan køberens ord for at han ikke selv har smadret det. Har du samvittigheden i orden, så skal du intet foretage dig. Køber man brugt, så er det købt som beset eller stole på sælgeren når man ikke selv ser det man køber først. Køberen står med ansvaret, om du så har snydt ham eller ej.
--
i7-8700k @ 5Ghz, H115i | ASUS 1080ti Strix | Corsair 32GB 3200MHz | Samsung 960 Pro + 2 x 850 Pro | Asus 27" G-Sync PG278Q
#5
elfmatw
Semi Supporter
22-02-2018 09:09

Rapporter til Admin
Ja, det er jo en svær situation. Hvad er rigtigt og forkert og hvad havde man selv gjort? Har han selv ødelagt bundkortet, prøver han bare at snyde dig, eller var kortet defekt? Det ved ingen jo. Personligt, hvis kortet fungerede havde jeg taget billeder og video af det inden salg, det gør jeg med al hardware, så jeg kan dokumentere det har fungeret inden afsendelse. Dernæst beder jeg altid køber om at dokumentere en fejl eller mangel. Jeg har solgt en del ting herinde også og 2 gange husker jeg, at køber har brokket sig, bl.a. en SSD som ikke virkede. Jeg bad ham så om filme SSD'en sad i PC'en med kablerne, hvorefter han skulle filme at den ikke dukkede op i BIOS, for at være sikker på han ikke bare ville snyde sig til en gratis SSD. Jeg hørte aldrig fra ham igen .. En anden gang solgte jeg en højttaler, fik efter en uges tid en besked om at den skrattede og efterfølgende slet ikke ville tænde efter han havde testet den første gang. Jeg bad ham igen om at optage et videoklip hvor det var påvist der var strøm på og at den ikke spillede. Jeg hørte aldrig fra køber igen. Det er en svær situation og såfremt du ved du har rent mel i posen, så ignorer det.. Det er ærgerligt hvis der er sket noget med udstyret under fragt eller lign., men købers tilgang til det er så ringe, at jeg ikke ville gide at gøre noget ud af det for at hjælpe. Jeg har solgt CD keys som ikke har fungeret og så har jeg refunderet pengene med det samme og så er det jo klaret.. Men hvis sælger ligefrem "trækker i land" og vil slå halv skade, det virker sgu mystisk.
--
#6
GamerFreak
Maxibruger
22-02-2018 09:10

Rapporter til Admin
Jeg vil give dig ret der. -Der vil altid være 2 sider af samme sag. Men efter alle de år jeg har solgt hardware uden problemer, så er det da en noget ærgerlig sag at stå model til :-o
--
#7
GamerFreak
Maxibruger
22-02-2018 09:15

Rapporter til Admin
#5 Ja, det er egentligt lidt "åndssvagt" at jeg ikke har video dokumenteret det inden salg. Det eneste form for dokumentation jeg har er at mens jeg taler med køber, så beder han mig om at tjekke bios version, hvilket jeg naturligvis gør. Og så har jeg kun billeder af maskinen der kører fuldt ud inden salg. Cpu og ram der blev solgt fra maskinen samme tidsrum er der ingen problemer med fra de respektive købere. Men ja, det skal måske gøres til vane og dokumentere endnu mere inden sådan et salg.
--
Sidst redigeret 22-02-2018 09:16
#8
Akasut
Semi Nørd
22-02-2018 12:34

Rapporter til Admin
3 ord: Købt som beset.
--
#9
7430
Junior Nørd
22-02-2018 12:46

Rapporter til Admin
bed ham pisse af
--
jep jep
#10
Akasut
Semi Nørd
22-02-2018 13:11

Rapporter til Admin
#9 Det er 4 ord!
--

Opret svar til indlægget: Hvad ville i mene?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE