Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Retur til komplett/ nægte modtagelse

Af Megabruger SpectorX | 12-05-2018 18:11 | 1902 visninger | 9 svar, hop til seneste
Hej alle. Jeg bestilte en vare hos komplett i april. Varen endte på posthuset de. 30/4 I mellemtiden kom der uforudsete udgifter så jeg kunne ikke beholde min vare alligevel. Så da den kom til afhentning bad jeg bare posten om at nægte modtagelse. Jeg tænkte ikke mere over det. 8/5 skulle pakken være udleveret i Brøndby pakkecentral. Men nu har jeg læst lidt på komplett at man ikke bare kan nægte modtagelse mere. Jeg ved godt det er forkert af mig ikke at tjekke 100% op på det før jeg nægtede modtagelse men det strejfede mig slet ikke at det ikke var muligt. Jeg vil selvfølgelig skrive eller ringe til dem mandag men vil alligevel høre om nogle har prøvet at nægte modtagelse fra komplett og hvordan det forløb :)
--
#1
Sven Bent
Nørd Aspirant
12-05-2018 18:18

Rapporter til Admin
medmidnre det har aendret sig siden sidst jeg arbejde med det. saa mener jeg at forbrugaer raadet mener at en naegtelse af modtagelse er en fin maade at goere det paa. forbruger raadet er ikke lovgivning, men fortolkning af loven. Det er dog stadigake en god ide at reffere til dem naar man henvender sig
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#2
ToFFo
Guru
12-05-2018 19:55

Rapporter til Admin
Hmm, kan se de skriver at man ikke kan bruge fortrydelseret ved bare at nægte modtagelse. Selvom jeg forestiller mig de bare behandler det som almindelig retur. Du må gerne give en tilbagemelding herinde om hvad der sker, når de modtager varen. Om de bare sender den retur til dig, eller hvad de gør. Det er sgu en underlig procedure. Hold kæft hvor er Komplett blevet skod på det sidste.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-05-2018 19:56
#3
Bjorno
Nørd Aspirant
12-05-2018 20:51

Rapporter til Admin
#2 Nu er det vel næppe Komplett's skyld, at man har ændret forbrugeraftaleloven (tilbage i 2014). #1 det må så være nogle år siden... #0 hvorfor udfylder du ikke bare skemaet på Komplett's hjemmeside? Når det så er gjort, kunne du jo også give dem et ring. Jeg tvivler på Komplett ikke vil acceptere en fortrydelse.
--
Det er noget værre noget!
#4
ToFFo
Guru
12-05-2018 21:46

Rapporter til Admin
#3 - Det er ikke kun pga. forbrugerlovgivningen. Deres trustpilot score er gået fra 8.8 da jeg arbejdede der, til 6.8 på få år. Det lyder ikke af meget, men i trustpilot score skal der mange dårlige anmeldelser til, før karakteren falder 2 point. Men eftersom de har fyret alle medarbejdere i Danmark, siger det sig selv at serviceniveauet falder.
--
- Indsæt signatur -
#5
Nicl
Elitebruger
12-05-2018 22:44

Rapporter til Admin
Da jeg nægtede en vare fra komplett måtte jeg betale retur portoen fra Danmark til sverige da de åbenbart bruger en postboks der ikke kan tage pakker retur. Du skal nemlig modtage også sende retur med nyt label ellers modtager komplett ikke pakken :-)
--
#6
ReneSDK
Guru
13-05-2018 00:53

Rapporter til Admin
I følge de nye regler i købeloven er det ikke nok at nægte modtagelsen, du skal kontakte firmaet om at du har fortrudt købet, ellers kan de faktisk afvise at tage varen retur.
--
FFHAU! This is 2018, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#7
BabaMac
Giga Nørd
13-05-2018 10:16

Rapporter til Admin
Mens jeg arbejdede derinde(Fra december 2012-Juli 2017)var det fint at nægte modtagelse, det medførte "automatisk" en kreditering hvis der var tale om en købsordre man lod gå retur... Om svenskerne der har ansvaret for den danske webshop og alt der omhandler den er af samme opfattelse nu tør jeg ikke tage stilling til.. Vi gjorde i hvert fald hvad vi kunne for at de skulle fortsætte i samme stil som mens vi var ansat. Åbn en chat på mandag og spørg om de vil være søde blot at kreditere ordren nu hvor du har "glemt" at kontakte dem inden du nægtede modtagelse på pakken :)
--
#8
Martin Lohse
Juniorbruger
13-05-2018 12:24

Rapporter til Admin
#4 Det er også mit billede af komplett, at deres serviceniveau er faldet betragtelig. For et par år siden købte man hos dem netop pga. servicen. Proshop synes jeg også det virker til, er blevet sværere at arbejde med. Der dukker mange "bundkort" sager op med bøjede pins, hvor køberen siger, at de ikke var bøjede, da man sendte produktet retur. Hvem der lyver ved jeg ikke, men det er ikke få sager, når man tjekker diverse medier. Er konkurrencen blevet for hård på markedet. Det skal siges, at jeg kun har haft en RMA i min tid, hvor jeg havde en disk, som døde helt efter 1 år.
--
Sidst redigeret 13-05-2018 12:24
#9
SpectorX
Megabruger
15-05-2018 06:25

Rapporter til Admin
Så er der opdatering. Komplett har registreret at den er kommet retur og pengene er sat til overførsel :)
--

Opret svar til indlægget: Retur til komplett/ nægte modtagelse

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE