medmidnre det har aendret sig siden sidst jeg arbejde med det.
saa mener jeg at forbrugaer raadet mener at en naegtelse af modtagelse er en fin maade at goere det paa.
forbruger raadet er ikke lovgivning, men fortolkning af loven.
Det er dog stadigake en god ide at reffere til dem naar man henvender sig
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Hmm, kan se de skriver at man ikke kan bruge fortrydelseret ved bare at nægte modtagelse. Selvom jeg forestiller mig de bare behandler det som almindelig retur.
Du må gerne give en tilbagemelding herinde om hvad der sker, når de modtager varen. Om de bare sender den retur til dig, eller hvad de gør. Det er sgu en underlig procedure.
Hold kæft hvor er Komplett blevet skod på det sidste.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-05-2018 19:56
#2 Nu er det vel næppe Komplett's skyld, at man har ændret forbrugeraftaleloven (tilbage i 2014).
#1 det må så være nogle år siden...
#0 hvorfor udfylder du ikke bare skemaet på Komplett's hjemmeside? Når det så er gjort, kunne du jo også give dem et ring. Jeg tvivler på Komplett ikke vil acceptere en fortrydelse.
--
Det er noget værre noget!
#3 - Det er ikke kun pga. forbrugerlovgivningen. Deres trustpilot score er gået fra 8.8 da jeg arbejdede der, til 6.8 på få år. Det lyder ikke af meget, men i trustpilot score skal der mange dårlige anmeldelser til, før karakteren falder 2 point. Men eftersom de har fyret alle medarbejdere i Danmark, siger det sig selv at serviceniveauet falder.
--
- Indsæt signatur -
Da jeg nægtede en vare fra komplett måtte jeg betale retur portoen fra Danmark til sverige da de åbenbart bruger en postboks der ikke kan tage pakker retur.
Du skal nemlig modtage også sende retur med nyt label ellers modtager komplett ikke pakken :-)
--
I følge de nye regler i købeloven er det ikke nok at nægte modtagelsen, du skal kontakte firmaet om at du har fortrudt købet, ellers kan de faktisk afvise at tage varen retur.
--
FFHAU!
This is 2018, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
Mens jeg arbejdede derinde(Fra december 2012-Juli 2017)var det fint at nægte modtagelse, det medførte "automatisk" en kreditering hvis der var tale om en købsordre man lod gå retur... Om svenskerne der har ansvaret for den danske webshop og alt der omhandler den er af samme opfattelse nu tør jeg ikke tage stilling til.. Vi gjorde i hvert fald hvad vi kunne for at de skulle fortsætte i samme stil som mens vi var ansat.
Åbn en chat på mandag og spørg om de vil være søde blot at kreditere ordren nu hvor du har "glemt" at kontakte dem inden du nægtede modtagelse på pakken :)
--
#4 Det er også mit billede af komplett, at deres serviceniveau er faldet betragtelig. For et par år siden købte man hos dem netop pga. servicen.
Proshop synes jeg også det virker til, er blevet sværere at arbejde med. Der dukker mange "bundkort" sager op med bøjede pins, hvor køberen siger, at de ikke var bøjede, da man sendte produktet retur.
Hvem der lyver ved jeg ikke, men det er ikke få sager, når man tjekker diverse medier.
Er konkurrencen blevet for hård på markedet.
Det skal siges, at jeg kun har haft en RMA i min tid, hvor jeg havde en disk, som døde helt efter 1 år.
--
Sidst redigeret 13-05-2018 12:24
Så er der opdatering.
Komplett har registreret at den er kommet retur og pengene er sat til overførsel :)
--