Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Bestilling af forkert flybillet

Af Elitebruger melchi0r | 21-08-2018 10:58 | 673 visninger | 6 svar, hop til seneste
Hej! Min far har bestilt en flybillet fra Gran Canaria til Danmark den 24 oktober. Det skulle dog have været den 20 oktober. Han opdagede det 4-5 dage efter han havde bestilt, men da han ikke har valgt en afbestillingsforsikring, er pengene så bare forsvundet, eller er der noget at gøre? Det er Primera, og han har vist mailet lidt med dem, men da han er ret dårlig til engelsk, var det ikke optimalt. Er der nogen der ved hvad loven siger omkring det? Kan det passe, at fordi man trykker "betal", så er man bundet, og kan intet gøre? Troede der var 14 dages fortrydelsesret eller lignende. Nogen der ved noget?
--
Intel i5-7600K 3,8 ghz | 16GB ram | Geforce GTX 1060 6GB | Samsung 840 EVO 256 gb | Windows 10 64 bit | MSI B250M MORTAR
#1
Azakiel
Skribent
21-08-2018 11:01

Rapporter til Admin
Der er ikke fortrydelsesret på flybilletter, det er en service og ikke et produkt der bliver købt. Tag diskutionen med flyselskabet for at høre hvad jeres muligheder er.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#2
|Smash|
Forumansvarlig
21-08-2018 11:02

Rapporter til Admin
https://www.forbrug.dk[...]
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#3
Luske!
Ultra Supporter
21-08-2018 11:02

Rapporter til Admin
Jeg føler mig også meget overbevist om at loven ikke beskyttet mod dumhed sjusk, whatever. Den bedste mulighed er vel at forsøge at sælge den
--
There is a difference between knowing the path and walking the path.
#4
EQuiNoX
Nørd
21-08-2018 11:05

Rapporter til Admin
0# Nej der er ikke 14 dages fortrydelsesret på flybilletter. Selv ikke en afbestillingsforsikring ville kunne hjælpe ham, medmindre han kunne bevise han blev syg eller opfyldte nogle af de andre krav for at den træder i kraft. Der er ikke så meget at gøre andet end at få lidt hjælp til det engelsk og så høre om flyselskabet vil hjælpe, evt imod et gebyr. Eller bare bide det sure æble og købe en ny billet før den bliver dyrere.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#5
bobson
Super Supporter
21-08-2018 11:22

Rapporter til Admin
Tag en snak med dem, er mit bedste råd. Sidst jeg var i USA, havde jeg booket en billet mellem New York og Savannah, men besluttede mig for at køre turen i bil i stedet. Jeg ringede til KLM/Delta, det var umiddelbart ikke en mulighed, på den pris jeg havde fået. Men mod et gebyr på ca. 1000,- kunne vi nok finde ud af det :) De glemte det så at afbestille den, så da datoen nærmede sig, ringede jeg til dem, og de beklagede at jeg ikke havde modtaget en bekræftelse, og annullerede bestilling gratis!!
--
Sidst redigeret 21-08-2018 11:22
#6
Botz
Monsterbruger
21-08-2018 17:53

Rapporter til Admin
Jeg har været i samme situation, og arbejder selv i et forsikringsselskab. Korrekt, afbestilling ville ikke hjælpe ham overhovedet i denne sammenhæng. Ofte kan man få ombooket imod et gebyr. Gebyret kan dog være næsten på størrelse med flybillettens pris hvis man er uheldig - men det er helt op til flyselskabet hvordan de ønsker at håndtere det. Ingen lovgivning hjælper dig, det er ren og skær kundeservice der kan hjælpe. Held og lykke.
--
Just because you're trash doesn't mean you can't do great things. It's called garbage can, not garbage cannot.

Opret svar til indlægget: Bestilling af forkert flybillet

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE