Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Fortrydelsesret mobilselskaber?

Af Juniorbruger KemalKinali | 08-10-2018 12:04 | 1755 visninger | 35 svar, hop til seneste
Hej. Er der nogen der ved, hvordan reglerne for fortrydelsesret er mht. mobilselskaber? Jeg har ventet 1 måned for at min opsigelsesperiode skulle være ovre, og skiftede så fra 3 til Callme d. 4 oktober. I de 4 dage har min mms ikke virket, og der skal altid ventes mindst 15-30 min på tlf før man kan tale med dem. Email er også meget langsomt. Jeg har så lige snakket med en kvinde som foreslog noget, og ville ringe til mig efter den næste kunde i tlf. 5-10 min. sagde hun. Og dertil svarede jeg, at hvis vi ikke løser det nu, evt. efter hun har ringet til mig igen, så skifter jeg selskab. Der er gået 45. Nu ringer jeg til dem og fortæller dem, at jeg skifter til noget andet og giver dem en elendig kundeservice-anmeldelse på trustpilot. Jeg vil bare vide... Har jeg ret til at fortryde? Har godt nok ventet 1 måned ja, men det er først aktiveret 04.10.2018. Hvis jeg kan fortryde og slippe for at betale noget som helst, så vil jeg gerne det, men vil samtidig også bestille fra et andet selskab og at det så gå over smurt, så jeg ikke er uden et nummer i nogle dage. Sorry for lang tråd og håber nogen har lidt viden på emnet. Mvh. Kemal
--
- Kemal Kinali
#9
Azakiel
Skribent
08-10-2018 13:00

Rapporter til Admin
Som jeg læser det tilbyder de 14 dages fortrydelsesret på de services du har bestilt, og da fortrydelsesret først gælder fra den dato du modtager servicen, burde du stadig være underlagt den. Det lyder dog som om at din telefon ikke er konfigureret mod deres netværk endnu, har du forsøgt det?
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#12
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 13:02

Rapporter til Admin
#9 Tak for et svar, som ikke starter med nedgørelse. Ja, jeg har både forsøgt at bruge deres automatiske opsætning, hvilket aldrig kommer frem på min skærm. Men jeg har også forsøgt at bruge deres guide på nettet, hvor det ikke virker. Jeg synes, jeg har fulgt den punkt til prikke, men uden held. EDIT: Det jeg mener med, at det aldrig kommer frem på min skærm, er at min browser ikke viser det. Jeg kan kun vælge telefon, og så er det blankt. Har prøvet med en anden browser også, men det hjalp heller ikke.
--
- Kemal Kinali
--
Sidst redigeret 08-10-2018 13:03
#13
Azakiel
Skribent
08-10-2018 13:03

Rapporter til Admin
#12 Lidt længere ude, men kan du resette dine indstillinger for mobilnetværk og så køre de nye indstillinger ind på nogen måde ?
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#15
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 13:07

Rapporter til Admin
#13 Jeg har prøvet faktisk. Men det hjalp heller ikke. Derfor jeg bliver frustreret, for jeg har aldrig haft bøvl med et selskab på denne front før. Ikke så længe, i hvert fald.
--
- Kemal Kinali
#16
IslaIsla
Superbruger
08-10-2018 13:08

Rapporter til Admin
For at svare på dit spørgsmål, #0, så er der ikke umiddelbart muligt "bare" at fortryde. De problemer/udfordringer du nævner kan desværre sagtens være relateret til din telefon og dens opsætning. Har du prøvet at nulstille disse og opsætte på ny? Det er yderst let på Android og iOS. Har du forsøgt med SIM-kortet i en anden telefon(hvis du har mulighed for dette)? Hvis problemerne forsætter, så vil jeg råde dig til at tage fat i dem igen. Og når du får fat i en anden person i telefonen, så husk at de er netop dette - en anden person. Bliver man mødt af råb, skrig, skældsord og lignende, så er man også tilbøjelig til ikke at være så behjælpelig, som hvis man forklarer sit problem på en fredelig, men stadig bestemt, måde. Jeg håber I får løst problemet, og hvis ikke, så er jeg sikker på at de nok skal få dig hjulpet videre til et andet selskab - selvom jeg ikke tror dette ville ændre noget med de problemer du oplever. Held og lykke.
--
Sidst redigeret 08-10-2018 13:11 af |Smash|
#17
Azakiel
Skribent
08-10-2018 13:09

Rapporter til Admin
#15 Det lyder mystisk, eneste andet jeg kan anbefale er en fuld nulstilling uden at køre en backup ind over for at se om det er en app der er skyld i problemet, men i så fald kan du også høre CallMe ad hvad dine muligheder for fortrydelsesret er og se på et af de selskaber der kører på 3's netværk.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#19
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 13:10

Rapporter til Admin
#16 Ja, jeg skal lige snakke med dem igen. Jeg kan så love dig for, at jeg ikke én gang har råbt af dem eller skældt dem ud. Jeg har Automatic Call Recorder på min telefon, og det hele bliver optaget. Der skal meget til for at få mig op i det røde felt, og sådan noget her er bare irriterende og nok grund for mig at skifte, hvis det ikke kan rettes. Men som du siger, det kan jo være min telefon, den er galt med. Men jeg har aldrig råbt eller brugt skældsord. Jeg har blot sagt med en rolig stemme, at jeg skifter, hvis vi ikke kan finde en løsning, og det sagde hun, at det kunne hun godt forstå.
--
- Kemal Kinali
#20
IslaIsla
Superbruger
08-10-2018 13:12

Rapporter til Admin
#19 Det var skam heller ikke for at antyde, at du skulle have råbt eller på andre måde verbalt overfaldet en af de ansatte. Det var blot en lille "reminder" til andre, der nu måtte læse med. Dette kommer fra en person, som selv har været i servicebranchen i mange år.
--
#22
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 13:15

Rapporter til Admin
#20 Nårh, ja, selvfølgelig. Jeg snakker lige med dem og ser, hvad de har at sige. Forhåbentligt kan vi få det løst.
--
- Kemal Kinali
#24
Azakiel
Skribent
08-10-2018 13:19

Rapporter til Admin
Har først lige læst din edit i #12 nu her, så spørgsmål: Har du nogensinde modtaget en opsætningsbesked da du tilkoblede netværket for CallMe første gang, eller modtaget en SMS med opsætningen ? Hvis ikke så bør du næsten høre dem ad om de kan pushe en til dig, mener jeg modtog en af den slags sidst jeg smed en mobil på deres netværk.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#25
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 13:22

Rapporter til Admin
#24 Ja, jeg gjorde men den forsvandt igen. Jeg tror ikke den blev godkendt. Jeg har ikke fået nogen siden, og de siger de har sendt mange. Kan jeg have deaktiveret at kunne få det?
--
- Kemal Kinali
#26
Azakiel
Skribent
08-10-2018 13:27

Rapporter til Admin
#25 Tror ikke at man kan deaktivere den, men oplevede af og til telefoner hvor apps eller indstillinger bare fuckede generelt med opsætningen på telefoner, hvilket også var grunden til at jeg anbefalede en komplet nulstilling længere oppe. Har dog ikke oplevet noget så konkret som det du er inde på så vidt jeg husker.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#27
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 13:28

Rapporter til Admin
#26 Øv. Håber ikke det bliver nødvendigt!
--
- Kemal Kinali
#28
IslaIsla
Superbruger
08-10-2018 13:49

Rapporter til Admin
Og du har forsøgt dig med denne her? https://www.callme.dk[...]
--
#29
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 14:07

Rapporter til Admin
#28 Ja jeg har. Mange gange. Den manuelle opsætning.
--
- Kemal Kinali
#30
Fatter
Guru
08-10-2018 14:37

Rapporter til Admin
Du skriver at der er lang ventetid over telefonen (det kende vi godt) Har du prøvet at kontakte / skrive med dem over CHAT med dit problem
--
Med venlig hilsen Fatter
#31
Sandie Rivers
Mega Supporter
08-10-2018 14:54

Rapporter til Admin
Hvilken telefon har du?
--
Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|Asus GeForce GTX 1060 6GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S|
#32
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 14:57

Rapporter til Admin
#30 Har ikke set, at man kan chatte med dem nogen steder. Har skrevet mail med dem, hvilket også er utroligt langsomt. #31 En Samsung Galaxy S7 Edge. Har brugt den guide der til manuel opsætning, virkede ikke. Har brugt den flere gange.
--
- Kemal Kinali
#33
Sandie Rivers
Mega Supporter
08-10-2018 15:00

Rapporter til Admin
#32 du kan chatte inde på hjemmesiden Men ok, er den helt opdateret? Har du 4g signal?
--
Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|Asus GeForce GTX 1060 6GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S|
#34
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 15:04

Rapporter til Admin
#32 Når jeg trykker på kundeservice, så har jeg blot en blank side. Jeg bruger Firefox. Ja den er. Og har 4G+
--
- Kemal Kinali
#35
Stilling
Supporter Aspirant
08-10-2018 15:09

Rapporter til Admin
YouSee har følgende regler; Når du som privatkunde handler med YouSee på nettet, kan du fortryde din bestilling i 14 dage regnet fra den dag, hvor du modtager ordrebekræftelsen fra YouSee. Jeg kender ikke regler hos de andre udbydere, men jeg tænker det er det sammen.
--
#36
Sandie Rivers
Mega Supporter
08-10-2018 15:24

Rapporter til Admin
Har du købt telefonen i udlandet? Det kan være 3 bruger nogle andre frekvensbånd end Call Me
--
Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|Asus GeForce GTX 1060 6GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S|
#37
Fatter
Guru
08-10-2018 15:24

Rapporter til Admin
Chat er i nederste venstre hjørne på denne side https://www.callme.dk[...]
--
Med venlig hilsen Fatter
#38
inckie
Monster Nørd
08-10-2018 17:08

Rapporter til Admin
#13 Genstartede du telefonen, efter nulstilling af mobilnetværks opsætninger ? #36 Det er næppe problemet, så ville intet virke. Call Me driver i øvrigt ikke selv mobilnetværk, de bruger T&T netværket. Alle selskaber i Danmark bruger samme frekvenser, undtagen lige i 800 Mhz båndet, det har Hi3G ikke købt licens til i Danmark (hvilket blandt andet er derfor deres dækning sutter)
--
https://twitter.com[...] - Ned med #lurerSørenPape
--
Sidst redigeret 08-10-2018 17:10
#39
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 17:09

Rapporter til Admin
#38 Ja jeg har. Efter hver ændring, bare for at være sikker :(
--
- Kemal Kinali
#40
inckie
Monster Nørd
08-10-2018 17:10

Rapporter til Admin
#39 Virker MMS hvis du prøver simkortet i en anden telefon ? Og hvis det ikke virker i en anden telefon, så tror jeg det mest sandsynlige er at Call Me har provisioneret simkortet forkert eller der er opstået en fejl i forbindelse med provisionering. Det er hvert fald ofte det, som er årsagen når jeg har arbejdet med terminaler på TDCs netværk. Når man har "clearet" slutkundens terminal.
--
https://twitter.com[...] - Ned med #lurerSørenPape
--
Sidst redigeret 08-10-2018 17:12
#41
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 17:11

Rapporter til Admin
#40 Smart tænkt. Det prøver jeg lige når jeg kommer hjem fra FW.
--
- Kemal Kinali
#42
inckie
Monster Nørd
08-10-2018 17:21

Rapporter til Admin
#41 ps: Jeg har også oplevet problemer med afsendelse/modtagelse af MMS på nogle bæ terminaler, hvis mobildata er deaktiveret, selvom det derfor man har både en "internet" og en "MMS" opsætning. (Din terminal downloader multimedie indeholdet i en MMS besked via en dataforbindelse) Så bare lige for en god ordens skyld, er "mobildata" slået til, når du sender en MMS - hvis ikke, så prøv det lige af. http://consumer.huawei.com[...]
--
https://twitter.com[...] - Ned med #lurerSørenPape
--
Sidst redigeret 08-10-2018 17:23
#43
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 17:25

Rapporter til Admin
# 42 Der er slået til. Og jeg har både en internet og en mms opsætning.
--
- Kemal Kinali
#44
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 18:29

Rapporter til Admin
#37 Jeg ser virkelig ingen chat mulighed nogen som helst steder. Hvilken browser bruger du?
--
- Kemal Kinali
#45
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 18:29

Rapporter til Admin
#40 Det virker heller ikke i en gammel S4 Mini, vi har.
--
- Kemal Kinali
#46
Fatter
Guru
08-10-2018 18:58

Rapporter til Admin
#44 Chat' en kan jeg se i Opera - Firefox - Chrome - Edge - altså i 4 browsere, underligt at du ikke kan se det i nederste venstre hjørne på forsiden PS ser ud til at være lukket for idag
--
Med venlig hilsen Fatter
--
Sidst redigeret 08-10-2018 19:01
#47
KemalKinali
Juniorbruger
08-10-2018 19:02

Rapporter til Admin
#46 Jeg har lige prøvet med Edge. Jeg kan se en menu til at lægge en besked. Det er ikke chat. Er det chat, når de har åbent måske? Edit: Så ikke du skrev, det så ud til at være lukket. Måske er der chat igen i morgen. Jeg prøver lige med Edge i morgen når jeg har fri fra arbejde.
--
- Kemal Kinali
--
Sidst redigeret 08-10-2018 19:03
#48
inckie
Monster Nørd
09-10-2018 11:14

Rapporter til Admin
#45 Okay - så er er mit bedste bud at de har provinoseret simkortet forkert. Oplys dem at MMS heller ikke virker når du prøver simkortet i en anden terminal. Det nemmeste er at prøve at bede om et nyt simkort. Det sker desværre en gang i mellem. #47 Hvad med "skriv til os" knappen, facebook eller email linket: https://www.callme.dk[...] ?
--
https://twitter.com[...] - Ned med #lurerSørenPape
--
Sidst redigeret 09-10-2018 11:19
#49
KemalKinali
Juniorbruger
09-10-2018 11:28

Rapporter til Admin
#48 De virker. Jeg har ikke Facebook men jeg kan sagtens sende en besked på det link, du gav. Men det sidste vi aftale med Call Me i går var, at jeg skulle skrive til den mail jeg hidtil har skrevet til, hvilket var til teknik. Det gjorde jeg i går formiddag, hvor han var hurtig nok til at svare. Det er han ikke i dag. Det går nok. De får en måned af mig, og så har jeg sat i værk nu at skifte til et andet selskab. Jeg har åbenbart fortrydelsesret fra når jeg bestiller det. Ikke fra når jeg får aktiveret mit abonnement. Det resulterer så i, at jeg ikke kan nå at prøve dem ad, før jeg mister min ret, men sådan er det åbenbart ved Call Me, i modsætning til det andet jeg skifter til. Der er det fra aktiveringsdatoen, hvor man egentlig reelt først er aktiv kunde.
--
- Kemal Kinali

Opret svar til indlægget: Fortrydelsesret mobilselskaber?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE