Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Få "frigjort" reserveret beløb?

Af Ultra Supporter fuerzzz1 | 13-10-2018 09:25 | 3363 visninger | 13 svar, hop til seneste
Jeg havde bestilt noget tøj online. Men så vidste det sig at en stor del af varerne var udsolgte, så jeg valgte at annullere ordren, hvilket den pågældende butik også har bekræftet (skriftligt). Alligevel står beløbet som "reserveret" på min bankkonto. Der står at den udløber 6. november? Da det er et ret stort beløb, og jeg gerne vil købe noget tøj et andet sted inden da, vil jeg da gerne have dem "fri" inden. Er det butikken eller banken jeg skal henvende mig til på mandag?
--
Ryzen. Jeg får udslæt at slanger. og hader Apple. Citat fra Amalie : Tissemis ! Hvorfor Ryzen? Fordi Cyrix gik konkurs !
#1
pederlk
Guru
13-10-2018 09:36

Rapporter til Admin
Butikken, men der plejer som regel kun at gå en uge før de frigør en reservation, hvertfald det jeg har oplevet når jeg har handlet online og annulleret en ordre. Også selvom der har stået en udløbsdato.
--
ASUS P8Z77-V LE Plus | Intel i7 3770k 3,5@4,5GHz | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB(4x4) | MSI GTX 1070 ARMOR 8G OC | Samsung 860 Evo MZ-76E250B
#2
ice_hiboy
Monsterbruger
13-10-2018 09:37

Rapporter til Admin
Det er meget forskelligt fra bank til bank. Nogle banker kan du selv henvende dig til som så vil hjælpe. Men ofte vil banken sige at de skal have en henvendelse fra butikken om at de skal ophæve reservationen. En god ide vil være at tage fat i banken og høre den ad, hvis de siger butikken, så spørg banken hvordan butikken kan kontakte dem osv, så skal du ikke vente på at butikken måske kontakter din bank. Det skal også siges at ikke alle banker gider spille lige meget bold. Så du kan risikere at du må vente til den ophæves af sig selv.
--
i7- 5820K | X99S MPOWER | EVGA 980TI SC | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Meshify C.
#3
-Henrik-
Gæst
13-10-2018 09:52

Rapporter til Admin
Spørg lige din bank, hvordan deres fremgangsmåde er. Ved min bank skulle jeg bede forretningen om at sende en mail til bankens kundeservice ala følgende: Vi bekræfter hermed, at XXX har annulleret nedenstående ordre hos os: Navn: (dit fulde navn) Dato: (datoen som der står på reservationen på din bankkonto) Beløb: (det reserverede beløb) Sidate fire cifre i kundens Mastercard: 1234 (eller hvad du nu har betalt med) Så vidt jeg husker var det de oplysninger, min bank skulle bruge fra butikken. Men som sagt, spørg din bank.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
fuerzzz1
Ultra Supporter
13-10-2018 10:03

Rapporter til Admin
Ok, prøver banken i første omgang, mange tak ;)
--
Ryzen. Jeg får udslæt at slanger. og hader Apple. Citat fra Amalie : Tissemis ! Hvorfor Ryzen? Fordi Cyrix gik konkurs !
#5
ToFFo
Guru
13-10-2018 11:06

Rapporter til Admin
Begge dele. Butikken skal fjerne reservationen OG banken skal fjerne reservationen. Reservationen er normalt gældende i 30 dage, og det er ikke altid det er nødvendigt at gøre noget for at ophæve reservationen før de 30 dage er gået. Men i visse tilfælde er man nødt til at kontakte banken. Jeg har siddet i kundeservice før, hvor folk råber op om, at vi skal fjerne reservationen på deres kort. Selvom det er gjort for længst, flipper kunderne stadig på os, fordi banken siger butikken skal gøre det. Men det er simpelthen forkert. Det er bare bankerne der er nogle dovne røvhuller. Det man kan gøre som butik er at logge ind i DIBS eller NETS eller hvad man nu bruger som betalings udbyder, finde kort transaktionen (den har et specielt ID) og så kan man trykke ophæv reservation. Når man har gjort det, kan man intet gøre. Det har jeg vel gjort omkring 1000 gange, da der engang var en prisfejl, hvor en SSD til 4000kr var sat ned til like... 30kr. Blandt andre ting der var sat uhørt meget ned. You know Dustin Home katastrofen. Så fik vi ellers et excel ark hvorpå der var tusindvis af kunder, der skulle have ophævet reservationer og refunderet kreditkort betalinger. Det var en lang dag, og følge effekterne glemmer jeg aldrig. Kunderne blev ved med at ringe og være fucking sure. Vi er nogle fucking svindlere, vi skal bare gå fallit og fyres omgående (selvom vi intet har med fejlen at gøre vi er bare kundeservice). Der fik man sagt mange gange at det var banken man skulle kontakte. Hvis banken ikke VIL fjerne reservationen, kan butikken kontakte banken. De skal oplyse transaktions ID, kort type, navn og adresse på kunden samt de sidste 4 cifre af kortnummeret, og så skriftligt bekræfte, at de har fjernet reservationen og banken bør gøre det samme. Det er dog ikke altid banken gider samarbejde. Med andre ord, lad være med at være sur på butikken. De skal nok være behjælpelige. Det er som regel bankerne der er nogle dovne idioter. PS. HOL crashede da jeg prøvede at poste mit indlæg. Godt jeg fik kopieret teksten xD
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 13-10-2018 11:06
#6
Slettetbruger21
Guru
13-10-2018 11:11

Rapporter til Admin
Det er ikke banken der kan fjerne reservationen, men derimod Nets.
--
#7
Jimminez
Elitebruger
13-10-2018 11:19

Rapporter til Admin
#6 det er nu banken der gør det
--
#8
Slettetbruger21
Guru
13-10-2018 11:22

Rapporter til Admin
#7 Nej, der det ikke. Det er banken der giver Nets besked. Banken kan ikke alene ophæve reservationen, da det er Nets der sidder på denne funktion.
--
#9
ToFFo
Guru
13-10-2018 11:25

Rapporter til Admin
#8 - Se #5. Jeg ved ikke hvor meget erfaring du har med det, men de år jeg har siddet med netop den situation hver dag, er det både betalingsudbyder og bank der skal fjerne reservationen. Nu har jeg selvfølgelig ikke adgang til min tidligere arbejdsmail, men jeg fik dagligt mail svar fra bankerne, efter at have sendt dem en "Ophævelse af reservation på VISA/Mastercard" (vi havde en skabelon til det) hvor de skriver tilbage, at nu har de fjernet reservationen. Når du bruger DIBS/NETS som betalingsudbyder, får du et forhandler login til deres side, hvor du kan gå ind og annullere en reservation eller refundere et beløb. Men det fjerner ikke nødvendigvis reservationen hos banken, det skal banken gøre.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 13-10-2018 11:26
#10
Monze
Gigabruger
13-10-2018 11:28

Rapporter til Admin
Det du skal gøre er at kontakte butikken for at få dem til at fjerne reservationen. Såfremt den alligevel står registreret via din netbank så skal du kontakte banken. De vil skulle bruge en bekræftelse fra butikken på at ordren er anulleret hvorefter banken sletter betalingen. Hvorfor skal de bruge en bekræftelse? Fordi der er saldokontrol på kortet og såfremt reservationen slettes via bankens system så påvirker det IKKE butikkens faktiske træk. Dermed kan der opstå overtræk hvilket ikke tillades på kort at denne type. Det handler ikke om at banken ikke vil eller er dovne. Det tager bogstavligt 1 sekund at slette den, men det er følgevirkningerne som gør at paraderne er oppe.
--
#11
Slettetbruger21
Guru
13-10-2018 11:34

Rapporter til Admin
#9 Vigtigt at du fik det sidste med for det er Nets der skal fjerne reservationen. Jeg var så ikke klar over at man selv kunne få adgang til Neta systemer og så på den måde fjerne reservationen. Da jeg for en del år siden havde et MC Debit, der skulle jeg først kontakte netbutikken, som så skulle kontakte ens pengeinstitut, som så kontaktede Nets. Og i den forbindelse kontaktede banken ikke kun Nets, de fjernede selvfølgelig også deres egen reservation. ;)
--
#12
fuerzzz1
Ultra Supporter
13-10-2018 11:50

Rapporter til Admin
Ok jeg mailer til både butikken og banken så, så ser vi hvad der sker ;) Det er et MC debit ja.
--
Ryzen. Jeg får udslæt at slanger. og hader Apple. Citat fra Amalie : Tissemis ! Hvorfor Ryzen? Fordi Cyrix gik konkurs !
#15
fuerzzz1
Ultra Supporter
14-10-2018 20:37

Rapporter til Admin
Nå der var jeg lidt for hurtig. Eller også har banken/butikken åben om lørdagen. Pengene er i al fald allerede "fri" igen ;)
--
Ryzen. Jeg får udslæt at slanger. og hader Apple. Citat fra Amalie : Tissemis ! Hvorfor Ryzen? Fordi Cyrix gik konkurs !

Opret svar til indlægget: Få "frigjort" reserveret beløb?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE