Hej
For nogle måneder siden blev jeg svindlet for et mindre beløb (ca. 300,-). Det var “en klassiker”, betalte for en vare, som aldrig blev sendt, og sælger reagerede ikke på henvendelser efterfølgende. Det er naturligvis ikke i orden, så det blev politianmeldt.
Jeg har for nylig fået en henvendelse fra politiet som beder mig oplyse om jeg har et erstatningskrav i sagen.
Umiddelbart mener jeg, at jeg har et erstatningskrav, da jeg har sendt penge for en vare, men ikke modtaget nogen vare. Så jeg vil da gerne have mine penge tilbage. Er der nogen der kan forklare, hvorfor man skal angive om man har et erstatningskrav? Hvem vil ikke gerne have sine penge tilbage? Hvorfor er det ikke er omvendt, altså at man som udgangspunkt har et erstatningskrav, som man så kan vælge fra?
Chancen for at få pengene tilbage er minimal, det ved jeg. Kommentarer om at det kun face-to-face handel der duer osv. frabedes.
--
Sidst redigeret 13-03-2019 10:02