Alle de store mærker har ret gode leasing forhold og Fdm kontrakter.
Har leaset en Skoda fabia combi med 5000 kr i udbetaling, så kan man altid skifte efter et år, hvis man ikke gider bilen mere.
--
Jo lavere udbetalingen er, jo bedre. Leasing vil altid være en win/lose situation, og det er IKKE dig som kunde der vinder på det.
Personligt ville jeg langt hellere købe en lettere brugt bil, og så låne pengene hvis jeg ikke har råd. I det lange løb kan det bedre betale sig, og man slipper for at tage stilling til evt. ny bil hvert andet/tredje år.
--
#2
Udbetalingen er ikke relevant, prisen over kontrakt perioden er hvad du skal kigge efter.
Ligeledes ved flexleasing er udbetaling/depositum/månedlig ydelse ligemeget, det er prisen på kontrakten og restværdien man skal kigge efter.
--
Kan du forklare det lidt nærmere, hvorfor er det prisen på kontrakten og restværdien man skal kigge efter og ikke udbetalingen? Hvad med den månedlige pris?
Hvordan skal man passe på med ikke at blive snydt, når man leaser personbiler?
--
Så længe du privatleaser med FDM kontrakt, tror jeg ikke du kan blive snydt.
Jeg har en Seat Ibiza til lige knap 3000kr/måneden inkl. forsikring, med 5000kr i udbetaling.
Hovedsageligt fordi jeg stod og skulle bruge en bil med kort varsel. På længere sigt, regner jeg med at købe, da man efter ~90000kr og 3 år, stadig står uden bil.
--
#0
regner med at det er som privat. Mange mærker leaser til rigtig gode priser, så måske se på hvilke biler der tiltaler dig og find et max beløb, så det er nemmere at afgrænse søgningen, igen grund til at drømme om Porsche, hvis der kun er penge til dacia :)
her er et link til fdm med lidt råd til privat leasing, flere gode sider på fdm.dk om emnet.
https://fdm.dk[...]
--
#6 der skrives prisen over kontrakt perioden dvs. den samlede omkostning. Så er det ligegyldigt om den samlede omkostning udgøres af en høj udbetaling med lavere månedlig ydelse eller omvendt.
--
Ghost S1, Asrock X470 itx, R7 2700, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, Corsair 16 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe
#9
Præcis.
Men rigtigt mange eller alle flex selskaber reklamerer med absurd lave månedlige ydelser på fine biler og lav udbetaling men du står så med et kæmpe problem når du står imd for rest værdien og bilen ikke kan sælges til det beløb.
--
Kommer vel an på om man har tænkt sig at lease den i alle 3 år eller ej.
Da jeg tvivler på jeg beholder min i alle 3 år, var en lav udbetaling at fortrække.
--
#11 En lav udbetaling hænger mere eller mindre sammen med en høj månedlig ydelse?
--
Husk nu, at der er forskel på finansiel- og operationelleasing.
--
Når man så ikke vil lease mere kan man så bare sig stop, eller skal man finde en køber/leaser til at at overtage bilen?
--
#14 Det kommer helt an på din aftale. Men du bliver nødt til at specificere bedre hvilken form for leasing du overvejer.
Er det privat leasing?
--
Ghost S1, Asrock X470 itx, R7 2700, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, Corsair 16 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe
Det er privat leasing.
--
Jeg er på 6.år med bil fra BMC leasing og har kun rosende ord om deres service og vilkår
--
#12 I teorien, ja.
#14 Jeg tror de fleste kører med at du som minimum er bundet for 12 måneder.
Jeg kan opsige min Seat med 1 måneds varsel, efter 11 måneder.
Overkørte kilometer koster 0,50kr, mens man får 0,25kr tilbage pr. underkørt kilometer ved tilbagelevering.
--
Nu tænker jeg at lease en nyere bil med fri kilometer, kan det betale sig?
--
#19 Kig på aftalen og tallene...
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs
#16
Igen, operationel - eller finansiel leasing? Begge er privatleasing.
Operationel er typisk det forhandlere tilbyder på nye biler, men finansiel, eller flex, typisk er brugte biler til +500k.
Finansiel er uopsigeligt i den aftalte leasing periode, mens ved operationel defineres vilkårene i leasingkontrakten.
Økonomi og ejerforhold for de 2 former er meget forskellige.
--
Jeg kiggede på det for et par år siden, men besluttede mig for at det var penge ud af vinduet. Jeg skulle give mere for at lease, end jeg skulle give i afdrag på en købebil, og når pengene så er smidt, har man ikke engang bilen til videresalg. F.eks. en Citroen C1 til 2450,- pr måned i leasing. Der giver jeg 1440,- i afdrag hver måned over 6 år + ~300,- i forsikring og ca. 150,- i service (i alt 1890). Til de 2450,- i leasing skal så ligges 150,- pr måned til vinterdæk. I alt 98600,- i leasing over kun 36 mdr. Det kan du jo kraftedeme næsten købe bilen for.
Jeg kommer godt nok aldrig til at lease.
--
#23, ah du glemmer vel så lige udgifter til reparationer og diverse i dit regnestykke.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...] #23 Under fem minutters googling har jeg fundet flere tilbud på c1 leasing til under 1900 om måneden.
--
#23
Du glemmer lidt rep og service, men jeg er dog relativ enig at ved Micro biler er det oftes et close toss up om det kan svare sig og lease. 3 år periode i en Micro vil er også meget til fordel for forhandleren frem for kunden.
Finansiel/flex leasing er oftes hvor du virkelig kan få noget for pengene specielt nu hvor markedet et så presset
--
Rep og service er minimalt de første år. Har lige haft bilen til service: 1380,- Det er eneste udgift indtil videre på den. OG så har jeg bilen. Jeg kunne have brugt det samme eller mere på at lease og stå med ingenting.
--
Sidst redigeret 30-12-2019 21:59
Personligt ville jeg ikke gide sætte mig ind i betingelserne i en leasingkontrakt jeg havde planer om at indgå.
Jeg ville forlade mig på tilfældige menneskers gætterier i forhold til den konkrete aftale.
--
Random dude on a random forum