Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

PostNord tæt på konkurs

Af Guru Mr. WoLF | 18-01-2020 17:11 | 5835 visninger | 53 svar, hop til seneste
PostNord tæt på konkurs: "I løbet af de sidste tre år har den dansk-svenske virksomhed lidt et tab på, hvad der svarer til 2,12 milliarder kroner" "Det er blot en måned siden, at den danske stat gav PostNord 100 millioner kroner": https://www.msn.com[...] Tror i den danske stat bliver ved med at "poste" penge i dem eller den svenske begynder at give dem penge, vender de selv skuden eller dør de?
--
#1
PeterAA
Guru
18-01-2020 17:16

Rapporter til Admin
Måske et spørgsmålstegn efter dit udsagn havde været på sin plads.
--
4960X, Rampage IV, GTX1080Ti, 16GB RAM, SAMS 500GB SSD, RM850, Air 540 NH-U12P, .......LG 34UM95-P..
#2
Jimminez
Super Supporter
18-01-2020 17:16

Rapporter til Admin
håber jeg sku ikke ville heller have en anden til at køre pakker og post rundt end skide postnord
--
#3
SUPERBOY
Mega Nørd
18-01-2020 17:19

Rapporter til Admin
De får ikke lov til at dø, da vi ikke kan undvære at diverse breve kan leveres. Om staten bliver ved med at "poste" :D penge i dem eller om det evt. bliver splittet op så fx staten kan overtage brev delen er det gode spørgsmål. Alternativt kan de måske vende skuden og begynde at få overskud.
--
Tag altid BACKUP!!
--
Sidst redigeret 18-01-2020 17:20
#4
Gæsten
Gæst
18-01-2020 17:19

Rapporter til Admin
Jeg tror desværre at staten bliver ved med at redde Postnord, og derfor ændrer Postnord sig aldrig, da der er jo ingen årsag til at ændre noget når de alligevel bliver reddet hver gang.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Perfod
Elite Supporter
18-01-2020 17:30

Rapporter til Admin
De går ALDRIG konkurs , og staten er nødt til at smide penge i Postnord da det er statens skyld postnord er havnet i den sitiuation de er i. Så inden i udtaler jer skal i nok lige have facts på plads.. Staten har pålagt "er fjernet nu" at postnord SKAL dele breve rundt 6 dage om ugen , og de siger sig selv det er der ikke penge til mere efter at staten selv har valgt Eboks skulle indfases så hurtigt.. Efter den fulde indfasning af Eboks skulle postnord stadig dele breve rundt 6 dage om ugen til trods for at de nærmest kørte rundt med tomme tasker. En anden ting der tager liver af Postnord er alle de satans KINA BREVE , postnord for 1.85kr pr kina brev i omdeling ,, de breve som er for store til at komme ind af brevsprækken eller i brevkassen skal tages med retur og anmeldes til afhentning.. Hver kina brev som skal til afhentning , der skal postnord betale udleveringsstedet 10kr for at håndtere brevet , så det giver MINUS på 8.15 Pr kina brev og dem er der fucking mange af, så kan kun glade mig til at den nye postaftale kommer i hus om at kina breve skal pålægges et størres postgebyr. I andre lande som norge or sverige er man slet ikke så langt fremme og laver en mildere overgang , derfor har postvæsnet i de lande mulighed for at nå at tilpasse sig.
--
#6
Mr. WoLF
Guru
18-01-2020 17:35

Rapporter til Admin
#1 Det er ikke mit men et den rapport giver, en hver normal virksomhed ville være gået konkus/eller tæt på med et kæmpe underskud i 3 år/de har kun overlevet fordi den danske stat giver dem statstilskud. Hvordan kan de stadig ikke være omstillet til pakker over breve, det har hvis stået klar for alle i mindst et årti at vi sender flere og flere pakker og ikke så mange breve, det er ikke nået til toppen af postnord?
--
#7
Perfod
Elite Supporter
18-01-2020 17:38

Rapporter til Admin
#6 det har jo fået statstilskud så de kunne komme af med medarbejdere og derved mindre lønudgifter , det er jo bare ikke penge der der givert til Løn og drift . Problemet med pakker er at der er konkurrence fra Firmaer som GLS og DAO hvor de samme arbejdsvilkår er gældende , der har netop lige været en sag med GLS ikke betalte Pension osv osv til deres medarbejdere samt de var underbetalt , så det er en svært at konkurrene med en virksomhed der ikke overholder reglerne ,, det er lidt en ulige kamp
--
#8
ToFFo
Guru
18-01-2020 17:38

Rapporter til Admin
Postnord går ikke konkurs. Staten (borgerne) skal nok sørge for det ikke sker, ved at poste penge i det konstant. Der er ikke rigtig noget alternativ som det er. Hvis det skal gå bedre for Postnord skal der laves gigantiske nedskæringer i toppen. Det er ikke folkene på gulvet der er problemet. Men det er alle de ledere, mellemledere og chefer der skummer den uendelige fløde. De ved jo godt at Postnord aldrig går nedenom og hjem... Så de hæver bare statens penge og tjener mange penge på det.
--
- Indsæt signatur -
#9
Gæsten
Gæst
18-01-2020 17:41

Rapporter til Admin
Det er sku ikke kun statens skyld, det har også noget at gøre med at PostNord ikke engang kan finde ud af at levere pakker, det eneste de har tilbage som de kan tjene penge på. Alle andre fandt ud af for lang tid siden af man ikke skal kører rundt med pakker imellem 8-16 hvor kun pensionister er hjemme, og de plejer ikke at bestille specielt meget online. Pakkerne i Københavns bliver ofte delt ud på tilfældige posthuse, så det ændre sig for hver pakke hvor man skal hente dem. Det er en elendig service. De kan vel bare begynde at levere breve en gang om ugen, hvor mange breve er det også lige man modtager efterhånden.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
FlyingHippo
Supporter
18-01-2020 17:50

Rapporter til Admin
#5 Postnord har pr. 1 januar sat betalingen til udleveringsstedet ned fra 5 til 3,5kr
--
$('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide() You're welcome!
#11
Michael
Gæst
18-01-2020 17:52

Rapporter til Admin
Hej I den gode gamle dage hvor posten delte massere af breve rundt var indtjeningen enorm........... Noget af indtjeningen dækkede underskuddet i pakkeomdelingen. Nu falder brevmængden................Mega meget. Overskuddet forsvinder og Post Nord forsøger, at øge volumen på pakke området, dog mangler overskuddet fra brevene.................Men så er der jo altid statskassen Mvh Michael
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
gekko_man
Ultra Nørd
18-01-2020 17:58

Rapporter til Admin
Så længe PostDK er de eneste med ?befordringspligt, så bliver de holdt oppe. Ingen af de private firmaer ville kunne køre med samme pligt og derfor vil de heller ikke overtage.
--
Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK!
#13
Brianhenneberg
Elitebruger
18-01-2020 20:19

Rapporter til Admin
Jeg snakkede med en kioskejer forleden som har pakkepost. Dog kun fra GLS og Bring, for PostNord giver mindre pr pakke end de andre, derfor vil han ikke have PostNord ind. Hvis de mister kunder på pakkedelen også nu hvor brevdelen er en promille af hvad den tidligere var, så er der ikke meget indtjeningsgrundlag tilbage.
--
#14
Hitrate
Semi Supporter
18-01-2020 21:32

Rapporter til Admin
Fuck PostNord og Kvickly's uduelige medarbejdere.
--
#15
SniperKingDK
Bruger
18-01-2020 23:16

Rapporter til Admin
i 2019 omdelte de i snit 38.000 pakker om dagen fra Kina alene, og så længe Kina har status af Uland i den fukcing postforordning, så koster det Postnord mange penge.
--
#16
Juste(92)
Junior Supporter
19-01-2020 05:57

Rapporter til Admin
#15 Det bliver også snart ændret: https://www.dr.dk[...] Har snakket med en del chauffører fra posten, under min tid i logistikbranchen, og kunne forstå, at mange af chaufførerne er tjenestemænd... Det giver dælme også nogle organisatoriske udfordringer, hvis man ønsker at reorganisere. Men som flere påpeger holder staten nok hånden over Postnord, da brevpost (endnu) bliver anset som infrastruktur.
--
#17
Texas
Supporter Aspirant
19-01-2020 07:53

Rapporter til Admin
Det er netop, det forhold, at befordring af breve betragtes som infrastruktur, der er udfordringen. Del PostNord i to! En brev del: Sæt dem på finansloven. De kan aldrig skabe et overskud. De er at sammenligne med forsvaret, folkeskolen etc. Så kan man politisk fastsætte en porto for små breve. En pakke del : Sælg den, luk den - det giver ingen mening, at tro at man kan eller skal konkurrere med GLS, UPS etc. Det er lige så latterligt, som da staten drev en tøjfabrik!
--
#18
Brianhenneberg
Elitebruger
19-01-2020 09:29

Rapporter til Admin
#15 Præcis. Jeg snakkede med en som kørte lastbil for PortNord. Hvis han blev fyret, skulle have have løn i 3 år efterfølgende. Og den måde hans arbejde var indrettet på fungerede sådan at han havde et bestemt antal timer han skulle arbejde i løbet af året. Som regel havde han nået det til september, hvorefter han holdt fri med fuld løn, okt, nov og dec, hvor han så kunne lave andet arbejde og dermed få dobbeltløn.
--
#19
Juletræet
Juniorbruger
19-01-2020 09:31

Rapporter til Admin
#18 Lyder mere som om du har talt med en der var ansat på tjenestemand ordningen. Jeg tvivler på det er de generelle vilkår for Postnord ansatte.
--
[I7 [email protected]|RTX 2080|ASUS Z270P|16GB 3200MHz]
#20
Jacob [5260 Od.S]
Junior Nørd
19-01-2020 11:33

Rapporter til Admin
#8 Der er altså ikke så mange ledere, mellemledere osv mere. Der er reduceret lige så meget i den del som i medarbejderdelen. Mht den evige hvile, så er den tid forbi - der er ingen som skummer fløden uden at yde en indsats. Så det er ikke en økonomisk byrde - uden at jeg kan sætte tal på (akkurat lige som dig). #9 Posten har omdelt om aftenen i lang tid. Posten var de eneste førhen som omdelte om lørdagen. Meget er sparet væk pga situationen er som den er. Der er til gengæld kommet pakkebokse, pakker uden omdeling osv osv. Lige pt bliver der omdelt breve hver fjerde dag. Før var det en gang om ugen, så de er langt foran din tankegang. #19 Det var en tjenestemand hvis han skulle have løn i 3 år ved fyring. #17 Jeg tror også brevene kommer på finansloven, ligesom posten var i "gamle" dage. Der er ingen købere til pakkedelen, så længe brevdelen giver dundrende underskud og skal følge med i et evt køb. De andre lande i Europa er i digitaliseringsfasen, hvor vi var for 10 år siden. De kommer til at opleve de samme som vi gjorde, bare lidt senere + at staten jo har kæmpet hårdt for at indføre digitalisering. Eksempel på mistede breve: Da Odense Kommune indførte digitale lønsedler, mistede posten 12000 breve om måneden. Det er meget og når det skaleres til landsplan, så er der vel ikke mange virksomheder som vil kunne klare den slags tilbagegang.
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#21
ToFFo
Guru
19-01-2020 11:44

Rapporter til Admin
#20 - Er ikke i tvivl om der er blevet ryddet op, men jeg tror stadig de trænger til at få ryddet gevaldigt op stadigvæk :P
--
- Indsæt signatur -
#22
Homosapien
Semi Supporter
19-01-2020 14:49

Rapporter til Admin
#15 En kilde på det antal af daglige Kina forsendelser til omdeling, tak
--
Mumble server - sapien.dk:64738
#23
Slæden
Semi Supporter
19-01-2020 14:57

Rapporter til Admin
send brevene i udbud, pakkerene er der jo nok, der tager sig af :-) svenskerne må selv betale for, at de - igen - er bagude, det skal vi ikke financiere
--
6800K/Z370F/2080/
--
Sidst redigeret 19-01-2020 14:58
#24
Jacob [5260 Od.S]
Junior Nørd
19-01-2020 15:16

Rapporter til Admin
#21 Det tror jeg ikke længere på. Men jeg kan nok ikke overbevise dig. #22 https://www.dr.dk[...] hvis du dividerer de 16 mio på 365 dage, så er du faktisk et godt stykke over de 38000. Dertil skal lægges at der ikke bliver omdelt i weekenden, Så tallet er en del større. Anden kilde: https://nyheder.tv2.dk[...] #23 Det nytter ikke at sende en forretning i udbud, som giver underskud. Man skal godt nok være beruset og på stoffer, hvis man så meget som overvejer et splitsekund at byde. Faktisk så har svenskerne betalt for at danskerne er foran siden PostNord blev dannet.
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#25
Mr. WoLF
Guru
22-01-2020 16:07

Rapporter til Admin
Postvæsenet skal igen på danske hænder. Sådan lyder det fra flere partier, som åbner for at trække Danmark ud af Postnord: https://www.msn.com[...] Noget kommer der hvis til at ske den her gang
--
#26
stenergut
Junior Supporter
22-01-2020 17:15

Rapporter til Admin
Lav et postdanmark. Og få folk til at forstå at man ikke nødvendigvis kan forlange at et postvæsen skal køre med overskud/balance, hvis folk ikke samtidig gider at betale det det koster at udbringe post/pakker. Så må staten subsidierer PostDK, hvis man mener at uddeling af post er et nødvendigt samfundsgode.
--
#27
Mr. WoLF
Guru
28-01-2020 10:36

Rapporter til Admin
Svenskerne vil ikke betale og er klar til en konkurs: https://www.transportmagasinet.dk[...]
--
#28
saifullah
Mega Supporter
28-01-2020 11:46

Rapporter til Admin
postnord er noget værd lort , jeg har flere gange haft bestilt pakker hvor de stod for levering og få en mail/sms om at de har været der og ingen svaret og det så løgn for har altid hjemme hvor der skulle leveres pakker.
--
ærligheden er vigtig !
#29
FlyingHippo
Supporter
29-01-2020 19:31

Rapporter til Admin
Det er sku ikke så underligt at de ikke kan finde pengene, min far har haft post i 5 år, indtil idag. Da de skiftede fra postdk til postnord skulle al det røde inventar skiftes ud med noget akkurat magen til men i blåt. Det gamle skulle de ikke have tilbage for at genanvende eller sælge. Det måtte han gøre med hvad han ville. Nu er han så helt stoppet med post. Og igen vil de ikke have andet end halvdelen af inventaret tilbage. Ikke engang den forholdsvis dyre postvægt. Intet af det fejler noget. Istdet sætter de noget nyt akkurat magen til op i den nye postbutik 500meter derfra...
--
$('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide() You're welcome!
#30
sjulli
Ny på siden
29-01-2020 20:28

Rapporter til Admin
PostNord graver sin egen grav - jeg vælger altid en alternativ leverinsgform, medmindre jeg kun kan vælge PostNord. Når de deler pakker ud, ringer de ofte ikke på... Bor på 3. sal, og tænker det ikke er altid de orker at gå op... Hvis PostNord skal have nogen chance for at overleve skal de virkelig oppe sig, da GLS, DAO osv ellers vil overtage markedet helt...
--
#31
Trapper
Gæst
29-01-2020 23:42

Rapporter til Admin
#30 Hvor skal de oppe sig? Jeg bruger dem konsekvent hver eneste gang jeg har mulighed for det. Da jeg lever et liv efter normerne og arbejder alle hverdage og de fleste gange er mine weekender optaget. Så jeg sidder ikke og venter efter noget jeg har bestilt online, da hvis det er noget jeg har brug for tager jeg cyklen eller bilen og køber det. I min optik er PostNord det eneste valg for mig, da de services de tilbyder passer mig perfekt. Samt jeg kan se de går i gang med at opsætte flere pakkebokse i år. Hvilket jeg er noget glæder mig til da pakkeboksene tit er fyldt op.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#32
Mr. WoLF
Guru
02-07-2020 03:37

Rapporter til Admin
PostNord står til at modtage 112 millioner kroner fra staten, og pengene skal finansiere omdelingen af breve i resten af 2020: https://www.msn.com[...]
--
#33
smeyer
Bruger Aspirant
02-07-2020 07:00

Rapporter til Admin
Postnord har overenskomst og ordentlige arbejdsforhold. GLS ansætter ikke, men hyrer vognmænd=de skal ikke betale feriepenge/pension/arbejdstøj og andet vi andre nyder godt af. Så hvis i vil støtte en firma der faktisk tager sig af sine ansatte, så vælg postnord. Vælg GLS hvis du vil støtte løndumping og ansvarsunddragelse.
--
#34
Jimminez
Maxi Supporter
02-07-2020 07:10

Rapporter til Admin
postnord er de eneste der gider at lever breve derfor poster stanten penge i postnord OG det er kun DEN ENESTE GRUND til at postnord aldrig går konkurs
--
#35
NeoLite
Supporter Aspirant
02-07-2020 07:37

Rapporter til Admin
Kunne sagtens undvære postnord. Hvem modtager fysiske breve nu om dage alligevel. Postnord har i mange år været for dyre på pakkepost. Det Postnord burde gøre med brevene, er det samme som man gør med pakker i dag. Lad folk hente dem i pakkeshops.
--
#36
rasmusj78
Supporter Aspirant
02-07-2020 08:08

Rapporter til Admin
#34 Du har ret! Så længe fjolserne på borgen i al hemmelighed putter skatteborgernes penge ned i det sorte hul som PestNord er går de ALDRIG konkurs.
--
#37
Wut
Monster Supporter
02-07-2020 08:15

Rapporter til Admin
Jeg undlader konsekvent at handle med netbutikker, der kun sender via PostNord. Så hellere betale lidt mere et andet sted, eller acceptere lidt længere leveringstid (pga fjernlager - ikke pga postfirmaet), end at skulle døjes med PostNord. Enten burde politikerne sænke kravene til PostNord, så det kan blive rentabelt. F.eks. ved at tillade dem kun at bringe breve ud 1 gang i ugen... eller også må de tage konsekvensen og lukke lortet. Hvorfor poste penge i et selskab, som så tydeligt har demonstreret, at de ikke er i stand til at udvikle sig med tiden? De sad på hele pakkepostmarkedet og det smuldrede mellem hænderne på dem.
--
Ignorér tågehorn: https://www.hardwareonline.dk[...] Sneak peek indlæg: https://hamdenkloge.dk[...]
--
Sidst redigeret 02-07-2020 08:17
#38
7430
Mega Nørd
02-07-2020 09:07

Rapporter til Admin
kan godt være i kan undvære post nord, men hvad med de ældre? tænk nu lige på andre end jer selv..
--
jep jep
#39
gasolin
Guru
02-07-2020 10:20

Rapporter til Admin
#35 Hvis man bestiller en mobil på nette med abonnement, så det ofte billigst at få det sendt frem for at hente, da ikke alle har en butik lige i nærheden, simkortet komme med et brev Altid postnord hvis jeg bestiller hos proshop sent, for så kan jeg få pakken dagen efter i 18-19 ud af 20 gange
--
Sidst redigeret 02-07-2020 10:22
#40
Mr. WoLF
Guru
02-07-2020 11:39

Rapporter til Admin
Det må være skønt at have en virksomhed som bare får penge af staten når den ikke kan gå rundt af sig selv
--
#41
Senses
Elite Supporter
02-07-2020 12:00

Rapporter til Admin
Det er både sjovt og sørgeligt og læse denne tråd. PostNord burde rette deres priser in på deres B2C marked, men for virksomheder konkurrerer de fint med GLS, Bring og DAO. Jeg sender godt 3000 pakker om året og jeg er på din mindste aftale PostNord har, jeg giver 33kr uden deling, DAO skal have 27kr men tager 2-4 dage. Sidste år blev 99% af mine pakker leveret dagen eften uanset hvor i landet den skulle hen, inkl BF og julehandlen. PostNord har du også bedre forsikring på dine pakker, hvor i Bring for eksempel er den ikke eksisterende medmindre tilkøbt. DAO er det op til 1000kr, og det tager dem 4-8 uger og udbetale pengene: DAO lykkedes det og smide 8% af mine pakker væk i Nov 2018. problemet med GLS er som en her også er inde på at de ikke er ansat, dvs chaufførene har ingen rettigheder, og GLS har intet ansvar. Pengene fosser ud af systemet, og der bliver snydt med moms i så stor stil man næsten ikke kan forestilel sig det. Hvis i ikke ved hvad "kædesvig" er så google det. Det er et kæmpe problem med uafhængige vogmænd og GLS fraskriver sig et hvert ansvar. Jeg siger ikke PostNord er perfekte eller gode for den sags skyld, og brev omdelingen er noget juks der skal gøres noget ved, men tænker man over hvad der er godt for samfundet og Danmark benytter man PostNord. Kina breve/pakker dør heldigvis ved årets udgang hvor der kommer 200kr+ per kina pakke, det vil hjælpe en hel del. Overgår vi så til brevudlevering ved pakkeshops og ikke flere HK overenskomster med Tjenestemands opsigelser/pension så skal PostNord nok komme på ret kurs.
--
#42
gasolin
Guru
02-07-2020 12:05

Rapporter til Admin
DSB
--
#43
gæsten
Gæst
02-07-2020 13:59

Rapporter til Admin
Jeg tror du har helt ret #41, postnord er nødvendigt stadig, men man skulle ændre så de nemmere kan spare på omkostningerne, derudover er man nød til at gøre så der ikke kan snydes med moms m.m andre steder i sektoren. Men man skulle helt klart gøre DSB / banedanmark privat istedet. Men lad postnord gå konkurs og overtag det hele i en sparet udgave med mindre antal ansatte
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#44
JesperZ
Junior Supporter
02-07-2020 14:12

Rapporter til Admin
Det er ganske underholdende at læse tråde som disse, hvor der er fyldt med folk uden nogen som helst kompentencer men samtidigt totalt overvurderer sig selv og sin relevans og er så skide påståelige... "man skal BARE lukke lortet fordi jeg HADER postLORT (fordi mit hardware ikke kommer til mig i min mors kælder til tiden) = PROBLEM FIXED" "alt skal bare være PRIVAT fordi jeg er sådan en tough liberal badass = PROBLEM FIXED" "jeg kan ikke tænke selv SÅ JEG GENTAGER BARE HVAD DER LYDER FEDT NÅR DE ANDRE SKRIVER DET" Som om alle der har reelt indflydelse på beslutningerne er en flok idioter, og man kan kun finde den rette skæbne for PostNord på et random online forum hvor Danmarks elite i al hemmelig holder til. Holder I lige en pause mens jeg laver popkorn? :'D
--
Sidst redigeret 02-07-2020 14:13
#45
NeoLite
Supporter Aspirant
02-07-2020 14:37

Rapporter til Admin
Jeg har svært ved at se hvorfor vi ikke skulle kunne undvære PostNord. Langt de fleste breve kan fås over Eboks eller via email hvis det var. Sku nok også billigere at give de ældre EDB kurser end at holde liv i PostNord.
--
#46
Henning P
Superbruger
02-07-2020 16:32

Rapporter til Admin
Postnord kommer aldrig til give overskud. De kan nemt få dækket underskudet fra de to statskasser, hvorfor så bøvle med skabe overskud. Så det handler bare om at malke..
--
#47
kikophil
Monster Supporter
02-07-2020 19:37

Rapporter til Admin
Det er ikke længere meningen, at PostNord skal køre videre i det uendelige! Brevdelen er som alle ved så lille - men stadigvæk så stor, at det vil gå ud over en hel del borgere ifald, den pludselig forsvandt over til Eboks only :) Derfor skal nuværende tilskud - samt fremtidige do.- ses som hjælp til en skånsom udfasning indtil en tilbageværende mængde er så lille, at en udlicitering til det private vil komme i udbud! Så hvis der er nogle friske cykelentusiaster herinde, der mangler lidt kroner oven i deres motion, kommer der nok på et tidspunkt tilbud til samme hehe.. Om pakkerne så bliver afgivet eller udliciteret, ved de kære politikere vist ikke helt endnu. Det det drejer sig om lige nu, er jo at få den store underskudsforretning med brevene under kontrol - vel at mærke incl. brev-monopolproblemet, der nok vil afholde de fleste interessenter fra at byde. Men her i Danmark kan vi jo klare alt, især så længe folket er med i beslutningerne, og så bliver lovgivningen selvf. justeret/fjernet, så ansvaret kommer til, at ligge hos distributøren, der byder ind - men nok helt sikkert i mindre samt justeret grad af ansvar.. Ellers vil overgangen ikke ku`gå bare tilnærmelsesvis gnidningsløst.. Og da vi jo alle kender danskernes behov for brok brok og så selvf. også broook - ser jeg frem til en interessant og spændende fremtid/overgang, der nok skal afstedkomme en pæn portion nye tråde på mange sites - herunder her på HOL :)
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#48
kikophil
Monster Supporter
02-07-2020 20:02

Rapporter til Admin
Tillæg til #47 :) Mange skriver, at Post Nord - tidligere Post Danmark har mistet pakkeområdet grundet det ene og det andet, men det forholder sig således, at det daværende monopol på brevområdet jo var krævet, og ikke noget de bare ku`/kan tage økonomisk afstand fra. Og da de plus/minus (alt hvem som ser det) - Eboks breve kom til - stadigvæk hang fast på monopolet, med krævet leverance indenfor div. dage begyndte det jo at koste mega gryn - meget hurtigt. Langt de fleste tjenestemænd er forøvrigt for længst fyret med 3 års løn - samt lov til, at få et andet job uden at miste de 3 års løn - så derfor dobbelt løn i 3 år. Er forøvrigt selv gammel tjenestemand. 22 år i PostDanmark som vagtmester og driftskoordinator, hvor jeg dog stoppede før jeg fik den bett` sølvske tilbudt :)
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#49
Nosfer@tu
Giga Supporter
02-07-2020 21:17

Rapporter til Admin
FOr 8-9 år siden stoppede de med at levere pakker. For 12-14 år siden stoppede de med at komme forbi når man havde fri. De begyndte at smide seddlen i postkassen og bare køre, altså dengang man skulle tage fri om man ville have pakken asap, at være hjemme kl 10 om formiddagen var jo omstændigt :) Ringede ikke engang på. Når man troligt kom ned til Posthuset, eneste sted den slags kunne ske pga deres monopol fordele, så fik man pakken udleveret. Det stoppede dog hurtigt med, nu skulle man komme retur dagen efter. Det var for dyrt at gå ned i kælderen og hente buret. Normalt køret de buret op, efter at have afleveret seddelen i postkassen, og skyndt sig væk. Det var sparet væk nu... Siden er det bare gået ned af bakke....
--
#50
kikophil
Monster Supporter
02-07-2020 21:29

Rapporter til Admin
#49 - Vist kun hos dig! :)
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#51
kikophil
Monster Supporter
02-07-2020 21:46

Rapporter til Admin
#49 - Beklager - fik læst for hurtigt, og dine problemer med afhentning, bør selvf. være bedre, selv om ingen herinde jo ved, hvorledes de aktuelle forhold er for samme!!! ALT arbejde opgøres jo i tid/kr. så hvis der er noget, der generer samme, skal det naturligvis indgå i en samlet vurdering af aktuelle problem!..
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#52
Christina
Gæst
03-08-2020 20:54

Rapporter til Admin
Jeg er sikke på postnord går konkurs I Gen jeg vil vere glad vis di gjor det fordi Der er inge Der Gider dem mere jeg gider dem heler ikke mere
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#53
gusten^
Elitebruger
03-08-2020 20:58

Rapporter til Admin
Tak for dit input, Christina.
--
år 2003 signatur - P4 2.66ghz, 533mhz fsb | NVIDIA GeForce 6600 GT (128MB) | 1024mb DDR pc2700 | MSI bundkort | 80gb maxtor |

Opret svar til indlægget: PostNord tæt på konkurs

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE