Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Stort TV til RMA - indlevering eller afhentning?

Af Maxi Supporter BoreBissen | 30-07-2020 11:14 | 727 visninger | 12 svar, hop til seneste
Jeg har et stort Sony 65" TV som er defekt (vandret pixel fejl). Dustinhome har givet mig to valgmuligheder. Enten at jeg selv transporterer det et af Servicegruppens værksteder eller at jeg udskriver en fragtlabel sendt af Dustinhome, hvorefter jeg indleverer TV'et i en Bring pakkeshop. Er der ikke noget om at der i forbrugerloven står noget om at reparation af forbrugervarer ikke må være til væsentlig gene for kunden? Og jeg har betalt 400 kr. bare for at få hjemmelevering af TV'ev, deraf er det en væsentlig gene for mig at skulle pakke TV'et ned igen og så transportere det ned til en Bring Pakkeshop. Egentlig havde jeg troet at der kom en fagmand hjem til mig og ordnede TV'ev, da det er et ret stort TV. Hvordan er jeg stillet i sådan en situation? Pft.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#1
Azakiel
Skribent
30-07-2020 11:24

Rapporter til Admin
DustinHome skal så vidt jeg ved bare dække omkostninger i forhold til transport, eller lade varen undersøges på adressen afhængig af hvad de vælger. https://www.forbrug.dk[...]
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#2
BoreBissen
Maxi Supporter
30-07-2020 11:55

Rapporter til Admin
Har fundet ud af jeg ikke har original emballage til at sende TV'et i. Dette har jeg forelagt Dustinhome, men medarbejderen siger at det er fuldstændig lige meget om jeg sender TV'et i noget emballage, da det alligevel er mig selv der har ansvaret for TV'et under transporten. Kan det virkelig være rigtigt at de helt kan fralægge sig alt ansvar?
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#3
tolagarf
Mega Supporter
30-07-2020 12:01

Rapporter til Admin
#2: At du har smidt emballagen ud kan jo ikke ligefrem være Dustin Home's problem. Du må jo så ud og finde noget stift pap og evt. noget flamingo, og få det pakket godt ind. Hvad der efterfølgende sker efter reparation er så service værkstedets problem. Det med gratis returlabel om hvem der har ansvar, kan jeg dog ikke svare på. Det er vist et spørgsmål til HOL.dk 'ekspertpanel' :D
--
#4
Homosapien
Supporter
30-07-2020 12:01

Rapporter til Admin
#2 Øh ja. Hvordan er det rimeligt at butikken skal hæfte for eventuelle transportskader, på en vare som er emballeret af kunden?
--
Mumble server - sapien.dk:64738
#5
BoreBissen
Maxi Supporter
30-07-2020 12:05

Rapporter til Admin
#4 Hvis du forlanger, at varen er pakket ind på en bestemt måde, fx i formstøbt plast, må du sende emballagen til kunden. Du kan ikke forlange, at kunden stadig har den originale emballage. https://www.forbrug.dk[...] Uden nogen form for beskyttelse, så antager jeg at Bring ikke vil tage produktet med.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#6
BoreBissen
Maxi Supporter
30-07-2020 12:12

Rapporter til Admin
Nvm. Fandt kassen til TV'et. Og Bring kommer og afhenter det hjemme hos mig.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#7
Homosapien
Supporter
30-07-2020 12:15

Rapporter til Admin
#5 Det er ikke det jeg kommenterer på, men kan du uddybe medarbejderen siger at det er fuldstændig lige meget om jeg sender TV'et i noget emballage fra #2? 0% chance for at Bring vil have noget som helst at gøre med et 65" TV uden indpakning, selvom du går ind med det i en pakkeshop, så det kunne da være interessant at vide, hvad der menes her
--
Mumble server - sapien.dk:64738
#8
ToFFo
Guru
30-07-2020 12:18

Rapporter til Admin
Servicecentergruppen.dk håndterer garanti reparationer for SONY produkter. MEN! Fordi det er Sony skal det bookes gennem Sony's support. Når du har fået godkendt sagen, opretter Sony sagen hos Servicecentergruppen, og de kontakter dig for det nærmere forløb. Og de afhenter TV'et hos dig. Med mindre de vurderer det kan fikses på adressen. Ellers henter de og bringer efter nogle dage. Kontakt Sony på tlf. 3832 2724 og få oprettet din sag. Så tager Sony den med Servicecentergruppen og de skal nok forklare dig forløbet. Servicecentergruppen henter altid TV når det er over 46 tommer.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 30-07-2020 12:18
#9
BoreBissen
Maxi Supporter
30-07-2020 12:19

Rapporter til Admin
#7 Her er ordret hvad med. arb. skrev i mailen til mig: "Vi forlanger ikke at du pakker varen ind på en bestemt måde eller i original emballagen - du er velkommen til at sende varen på den måde du ønsker - da varen bliver transporteret på dit ansvar.Vi vil derfor anbefale at du pakker varen ind forsvarligt inden den bliver transporteret med Bring. " Havde linket til #1 i mailen til Dustinnhome, hvori jeg skrev at man ikke kan forlange at køber stadig har original emballage. Og fik så ovenstående svar.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#10
BoreBissen
Maxi Supporter
30-07-2020 12:20

Rapporter til Admin
#8 Nu er sagen oprettet hos Dunstinhome og Bring kommer og afhenter TV'et på min adresse. :)
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#11
Artisan
Monsterbruger
30-07-2020 12:26

Rapporter til Admin
Jeg havde nok gjort som #8, forslog ( HAN ER SÅ FORNUFTIG) Er du heldig, sender de en reparatør ud til dig og skifter delen i din stue. Meget nemmere og hurtigere for dig selv.
--
#12
ToFFo
Guru
30-07-2020 12:37

Rapporter til Admin
#10 - Bestemt også en fin måde at gøre det på. Omend mit forhold til Bring ikke er så godt. Jeg hader virkelig Bring... Men når man har arbejdet hos Dustin, så lærer man at hade bring mere end de fleste xD
--
- Indsæt signatur -

Opret svar til indlægget: Stort TV til RMA - indlevering eller afhentning?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE